Hylos schreef:Haha ja dat is helemaal waar. Er gaan veel doemverhalen rond waar de afkomst soms niet meer van te achterhalen is. Dat verhaal over varkensvlees vond ik idd ook al vaak apart. Maargoed ik ben redelijk nieuw op dit gebied en dan neem je snel dingen aan.
Feit blijft wel dat ik vind dat brokken fabrikanten véél beter gecontroleerd moeten worden. Hoe mag je in godsnaam een brok goed voer noemen, als het voor meer dan de helft uit granen bestaat. Het blijft een rare industrie wat dat betreft. Geldt uiteraard ook deels voor kvv. Doordat de controle zo minimaal is en ook de eisen kan er vanalles in gekwakt worden.
Maargoed, de kip die xavi krijgt als barf zit vaak ook zooi in. Die we zelf ook opeten.![]()
Dus waar beginnen we dan? Misschien moeten we zelf maar een hondenvoer lab oprichten.
jep, ga zelf maar onderzoeken
ik neem het allemaal met een korreltje zout. bij mij wordt de forel ook niet ingevroren voordat sam het krijgt en ondanks dat hij een brokkenmeneer is krijgt hij zijn zalmkop heel ipv kapotgeslagen
http://www.youtube.com/watch?v=xrILGkR2nWU
daarbij vind ik het altijd bijna lachwekkend dat er zoveel mensen met overgewicht onder de hondenbezitters zitten. ook onder de versvoerders. ik denk dan.. tot op de molecuul ben je bezig met het voer van je hond, kijk eens naar dat van jezelf
en ik mag dat zeggen want ik heb een kont als een wasmasjien