Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

chihuahua met markeer probleem

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Re: chihuahua met markeer probleem

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Pool schreef:
sbientje schreef:wat gek eigenlijk, dat kleine reutjes dat veel vaker doen, terwijl je het maar zelden hoort van een herder of een labrador. hoe zou dat komen?

Dat heb ik mij ook vaak afgevraagd, mijn herders deden het niet en ook alle grote honden die ik heb gehad deden het niet. Wel de chi's. Overigens zie je het bij veel kleine rassen.
Dat klopt.
Ik had bij Dribbel en Dydo samen het zelfde probleem.
2 reutjes,niet geholpen overigens.Die gingen over elkaars plas heen.Het heeft me heel wat meubels gekost.
Past toen Dribbel weg was heeft Dydo nooit meer in huis geplast.

Het kan misschien zijn omdat er twee reutjes zijn. :U: En dat kleine hondjes toch vaker zo doen :U:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ailaina schreef:Paco is onderzocht, niets aan de hand. Las op internet dat straffen het erger maakt... Dat hadden we al gemerkt. Ik lees nieuwsgierig alle suggesties.
.
Straffen kan wel alleen als je zeker weet dat de hond weet dat hij iets doet wat niet mag.
Dan zul je toch echt beter op je strepen moeten gaan staan eerst.
En daar zit het probleem denk ik.
Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor het gedrag.
De kans is groot bij straffen als het om plasjes gaat dat de hond daar gewoon heel erg onzeker van wordt.
Ik ben verder zelf ook niet tegen correcties hoor. Soms is het gewoon nodig om je hondje eens flink op zijn sodemieter te geven.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 11 jul 2013 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O ja, meerdere mannetjes in huis, is een extra stimulans. Iemand die ik ken heeft 4 katers in huis, allemaal gecastreerd maar toch plassen ze het huis onder. Ze heeft ook een erg klein huisje. Dan gaan mannetjes de boel wel markeren uit territoriale motieven. Ik heb al tegen haar gezegd, het enige wat zal helpen is een groter huis. Alles heel goed schoonhouden heeft bij haar geen resultaat gehad, die plassen elke dag wel wat onder. Ze kan niks op de grond laten liggen bijvoorbeeld. En dan is het ook zo dat ze elkaar steeds opnieuw leren dat ze daar moeten plassen, omdat er weer wat ligt. Of ze moet een paar katers de deur uit doen, of ze moet verhuizen naar een groter huis, ik denk dat het anders nooit over gaat.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Fizgig schreef:O ja, meerdere mannetjes in huis, is een extra stimulans. Iemand die ik ken heeft 4 katers in huis, allemaal gecastreerd maar toch plassen ze het huis onder. Ze heeft ook een erg klein huisje. Dan gaan mannetjes de boel wel markeren uit territoriale motieven. Ik heb al tegen haar gezegd, het enige wat zal helpen is een groter huis. Alles heel goed schoonhouden heeft bij haar geen resultaat gehad, die plassen elke dag wel wat onder. Ze kan niks op de grond laten liggen bijvoorbeeld. En dan is het ook zo dat ze elkaar steeds opnieuw leren dat ze daar moeten plassen, omdat er weer wat ligt. Of ze moet een paar katers de deur uit doen, of ze moet verhuizen naar een groter huis, ik denk dat het anders nooit over gaat.
In dat geval had ik er toch echt een aantal herplaatst. Zo is het hebben van huisdieren echt pure ellende lijkt me.
Zet je je tas even ergens neer, nieuwe gordijnen of een nieuw meubelstuk, een leuke vaas of wat dan ook en alles wat je wil pakken / aanraakt / op wil zitten is ondergeplast... Daar zou ik echt niet blij van worden.
Chihuahua-paws
Zeer actief

In het geval van die katten ik heb jaren katten ´´katers´´ wel gecastreerd maar die zeiken echt de boel niet onder.
Dan is er of iets medisch aan de hand of iets psygisch. Dat zou ik laten uitzoeken ´´ als ze te klein behuisd leven´´ zou dat wel de oorzaak kunnen zijn. En dat moet je je dier niet aan willen doen. Is niet gezond ook om in kattenpis stank te leven.

ailaina
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier

Ongelezen bericht door ailaina »

Paco rijdt, sinds hij in huis plast, tegen Nero op. Dus daarom neigt het naar dominantie. Als hij weet dat hij wat fout doet of als wij foei zeggen ligt hij op de rug.. Dan lijkt hij heel onzeker. Paco is een moeilijk hondje. Onzeker naar mensen, eenkennig. Als we bezoek krijgen ligt hij op de rug. Boos klinken...op de rug. En tegelijk dominant over Nero, toch ook speels. Als ik met ze speel is Nero juist dominanter dan Paco.. Ik vind het moeilijk ze te lezen.
Afbeelding
“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Is castreren een optie? Waarschijnlijk helpt het tegen zijn gierende hormonen..
Chihuahua-paws
Zeer actief

ailaina schreef:Paco rijdt, sinds hij in huis plast, tegen Nero op. Dus daarom neigt het naar dominantie. Als hij weet dat hij wat fout doet of als wij foei zeggen ligt hij op de rug.. Dan lijkt hij heel onzeker. Paco is een moeilijk hondje. Onzeker naar mensen, eenkennig. Als we bezoek krijgen ligt hij op de rug. Boos klinken...op de rug. En tegelijk dominant over Nero, toch ook speels. Als ik met ze speel is Nero juist dominanter dan Paco.. Ik vind het moeilijk ze te lezen.

Klinkt wel een beetje als hoe Toots was.
Maar dat op de rug liggen is ook een vorm van dominantie klinkt gek.
Dat doet hij dan om onder een straf uit te komen omdat hij idd weet dat het niet hoort.
Bij ons was er uiteindelijk wel een goede optie die heel goed geholpen heeft.
Maar ik hoor ook verhalen dat het bij sommigen juist niet werkt.
Als het door de hormonen komt waardoor hij dominant is dan kan castreren zeker een optie zijn.
Maar hij heeft nu ook een leeftijd waardoor het zou kunnen komen dat zou ik wel eerst af wachten en goed consequent blijven.

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Kipper schreef:Hier ook zo'n mini geval(teefje) en geen vloerkleden meer, de deurmat is vaak de klos! Maar die kan ik uitwassen.
Ik ben blij dat hij het op het kleed doet en niet op mijn houten vloer, als ik niet gelijk zie dat hij geplast heeft en het even kan intrekken worden het zwarte vlekken die er zelfs niet meer zijn uit te schuren.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Simone88 schreef:Is castreren een optie? Waarschijnlijk helpt het tegen zijn gierende hormonen..
Hij is nog geen 8 maanden!
Daar zou ik nog even mee wachten, hoor.

Ik zou hem eerst blijven opvoeden.
En misschien is een plasband een optie? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel goede dingen over gehoord.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie

Ongelezen bericht door Simone88 »

Ik weet dat er veel tegen castreren zijn maar ik heb mijn reutje met 9 maanden laten castreren en nooit problemen met markeren gehad. Zijn nestbroertje is niet gecastreerd en markeert overal..
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hij kon bij mij zijn ballen inleveren als een pak op zijn donder niet zou helpen..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Malthezer

Ongelezen bericht door Fas »

Precies Kees...Balou van Lisette deed het ook heel erg.. die markeerde zelfs je benen als je niet oppastte.... planten werden gemarkeerd.. en zelfs de katten waren niet veilig voor hem..
Als hij de kans kreeg dook hij er bovenop..
Lis heeft hem laten helpen.. het markeren en de dekneigingen bij de katten waren binnen 4 dagen na de castratie over...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fas schreef:Precies Kees...Balou van Lisette deed het ook heel erg.. die markeerde zelfs je benen als je niet oppastte.... planten werden gemarkeerd.. en zelfs de katten waren niet veilig voor hem..
Als hij de kans kreeg dook hij er bovenop..
Lis heeft hem laten helpen.. het markeren en de dekneigingen bij de katten waren binnen 4 dagen na de castratie over...
Gelijk heeft ze.
Als het erop aan komt gaat mijn belang toch voor de hond hoor. Ik wil plezier aan mijn honden en geen ellende en gezeik.
Ben je gezond dan heb je het te laten .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:Hij kon bij mij zijn ballen inleveren als een pak op zijn donder niet zou helpen..
dan word het hoog tijd dat jij je ballen maar ook inlevert, jij loopt ook overal tegen aan te zeiken :F:
Afbeelding
ailaina
Actief

Ik neig naar castratie.. Ook na bespreking met de da. De plasband overleggen we nu ook.
Afbeelding
― Lemony Snicket
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Wij hebben momenteel een paar chi's te logeren waaronder ook een (gecastreerd) reutje die markeert. Baasje zei me dat de castratie wel heeft geholpen maar dat het probleem niet volledig is verdwenen. Eerlijk gezegd wil ik niet weten hoe vaak hij dan pieste voor zijn castratie want ik moet nu al een keer of tien per dag de keukenrol bovenhalen :mrgreen:
Chihuahua-paws
Zeer actief

-Saskia- schreef:Wij hebben momenteel een paar chi's te logeren waaronder ook een (gecastreerd) reutje die markeert. Baasje zei me dat de castratie wel heeft geholpen maar dat het probleem niet volledig is verdwenen. Eerlijk gezegd wil ik niet weten hoe vaak hij dan pieste voor zijn castratie want ik moet nu al een keer of tien per dag de keukenrol bovenhalen :mrgreen:
Bah :schrik:
Ts zoals gezegt kan castratie helpen maar echt ik denk dat je er beter aan doet om te wachten.
Dan wordt ook duidelijker of het hormoniaal is of gewoon uit dominantie ''dominantie kan echt blijven of zelfs erger worden na de castratie'' Toots is wel Dominanter geworden en zekerder wat in zijn geval alleen maar goed was en hij plast dus niet meer zo in huis.
Maar ik zou met 8 maandjes absoluut nog wachten. Suc6.

Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

sbientje schreef:wat gek eigenlijk, dat kleine reutjes dat veel vaker doen, terwijl je het maar zelden hoort van een herder of een labrador. hoe zou dat komen?

menig dominante herder stond te rijden op mijn hond , eerst leggen ze de kop op de rug en daarna nog even . hop ! :hmmm:
dus
bij de volgende had ik het snel door , zodra ze die pogingen maakten van kop op de nek of rug te leggen .
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Balou deed het inderdaad ook heel erg, daar viel niet tegenop de poetsen.
En daarbij was hij ook hele dagen druk met rijden op bumba en de klodders schoten letterlijk door de woonkamer heen.
Straffen had geen zin want dan deed hij het stiekem waardoor ik het niet zag en daardoor dus inderdaad lekkere zwarte uitgezeten plekken op mijn houten vloer.
Ik was het zo zat dat ik zijn ballen eraf heb laten halen en wat kreeg ik een leuk hondje ervoor terug!
Hij werd speels en vrolijk en niet meer het serieuze hondje die altijd moest rijden en markeren.
Een plasband was geen optie want daar piste hij ook continu in en kon ik dus meerdere keren per dag wassen.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Gentle »

Pakdebal schreef:

menig dominante herder stond te rijden op mijn hond , eerst leggen ze de kop op de rug en daarna nog even . hop ! :hmmm:
dus
bij de volgende had ik het snel door , zodra ze die pogingen maakten van kop op de nek of rug te leggen .
Maar die staat dan dus niet je meubels onder te pissen.
Hier rijden de honden ook wel eens maar never nooit niet dat ze het in de kop halen om mijn meubels onder te zeiken.

even ontopic: ik zou toch eerst eens kijken naar een plasband voor je overgaat naar een castratie. Dat is namelijk wel heel definitief.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

ailaina schreef:Ik neig naar castratie.. Ook na bespreking met de da. De plasband overleggen we nu ook.
Voor kleine hondjes werkt het soms erg goed hoor castratie tegen markeer gedrag.
Je kunt ook eens met chemische castratie kijken of het effect zou hebben.
Een implantaat werkt bij kleine hondjes tussen de 6 en 12 maanden :ok:

En uit jou verhaal te halen is Paco toch echt de dominante hier hoor.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Antonetta schreef: Ik ben blij dat hij het op het kleed doet en niet op mijn houten vloer, als ik niet gelijk zie dat hij geplast heeft en het even kan intrekken worden het zwarte vlekken die er zelfs niet meer zijn uit te schuren.
Schoonmaken met iets van biotex groen & olijfolie er overheen :ok:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Als je serieus over castreren nadenkt zou ik wel eerst een castratiechip proberen.
Dan is het niet gelijk definitief inderdaad en kun je daarna altijd nog kijken of je het wel of niet wil.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Marjoleine schreef:
Simone88 schreef:Is castreren een optie? Waarschijnlijk helpt het tegen zijn gierende hormonen..

En misschien is een plasband een optie? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel goede dingen over gehoord.
:ok:

Hier ook zo'n pissert, een cairn. Ik bind er in huis een pamper (maatje van 4 - 9 kg) omheen. Hij loopt voor joker maar goed, het meubilair blijft schoon :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
ailaina
Actief

Oh bah.. Zo'n plasband is mss ook wel wat
Afbeelding
― Lemony Snicket
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou eerst zo een plasbandje proberen.. wie weet helpt het en dan scheelt het weer een castratie... ik ben helemaal niet tegen castratie maar ik vind hem nog wel erg jong... mocht dat echt niet helpen dan kan je altijd nog een castratie overwegen toch??
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Badu schreef:
Antonetta schreef: Ik ben blij dat hij het op het kleed doet en niet op mijn houten vloer, als ik niet gelijk zie dat hij geplast heeft en het even kan intrekken worden het zwarte vlekken die er zelfs niet meer zijn uit te schuren.
Schoonmaken met iets van biotex groen & olijfolie er overheen :ok:
Zal ik eens proberen. Mijn oude reutje had al voor een grote lelijke plek gezorgd, ik ben dus niet blij met nog een hond met markeer problemen.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

Badu schreef:
Marjoleine schreef:

:ok:

Hier ook zo'n pissert, een cairn. Ik bind er in huis een pamper (maatje van 4 - 9 kg) omheen. Hij loopt voor joker maar goed, het meubilair blijft schoon :F:
:LOL: een pamper als plasband, maar een goed idee.
Afbeelding.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als je hem kunt betrappen met een waterspuitje spuiten. Ik gebruik onderstaand spuitje om van alles af te leren. Werkt echt perfect en je haalt er zeker 'n meter of 4 à 5 mee.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”