Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tekort aan asieldieren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Tekort aan asieldieren

Ongelezen bericht door gonnie »

kooi schreef:Nou dan, hoef ik me misschien minder schuldig te voelen dat ik toch weer een keer voor een raskat ben gegaan. :oeps:
We wilden voor jr. een leeftijdgenootje erbij omdat het verschil met sr, 8 jaar, best groot is.
Jr is een zeer aanhalig en aanhnakelijk katje dat graag tegen een soortgenoot aankruipt.
Ze is van mijn dochter dus gaat op een gegeven moment met haar mee.
Maar sr. blijft bij mij...

Onze nieuwe aanwinst is een zeer aantrekkelijk Noors boskattenmeisje in de kleuren blauw met wit! :I:

O leuk, gefeliciteerd. Zelf wil ik geen kat meer elke keer zo kattenbak schoonmaken heb ik geen zin meer in. En trouwens met mijn honden zou het ook niet kunnen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Eefje83 schreef:ja maar voor ze naar het asiel gaan bedoel ik.
En die kittens gaan toch vaak naar opvanggezinnen?

Nou ja,ik zag dat het in Leiden ook meeviel 2wk geleden maar bij ons is de vakantie nog niet begonnen.
die hadden maar 3katten zitten geloof ik.
De kittens die ze hadden waren in no time weg, er stonden nu weer drie kittens die ook weer besproken waren.
De honden die er zitten, zitten er al heel lang.. en ik heb zo'n zwak voor Empi, maar ik ga niet kijken, ik doe het niet.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Devel schreef:En toch vind ik het niet zo heel raar. Hoeveel moet je uit je zak trekken om een hond achter te laten in een asiel? Een aantal jaar geleden koste dat boven de 100 euro geloof ik? Mensen die het al niet breed hebben, zullen de hond dan eerder op MP plaatsen dan in een asiel zetten en dan heb je ook nog een optie boompje knuppen.
Tsja, maar bij het asiel groeit het geld ook niet op de rug. En de gemeentelijke subsidies stellen ook niet veel voor. Ze zullen het toch ergens vandaan moeten halen.
En de mensen zouden eens goed na mogen denken voordat ze een hoop shit op de hals halen.
Want in 50% van de gevallen is het toch door dom en ondoordacht handelen bij aanschaf hond. Dan laat ze het maar betalen. Hadden ze maar moeten nadenken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Tja, maarja, we leven niet meer in de jaren 90 waar geen internet bestond en geen marktplaats. Ik denk dat de asielen alleen maar leger worden op deze manier. Mijn schoonmoeder heeft een hondje gevonden aan een boom geknupt tijdens de boswandeling. Hondje had een briefje aan zijn band geniet met een verhaal erbij.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Ik probeerde toenstraks mijn kat te ontzetten toen een van de logeerhondjes haar wilde pakken. Nu zit ik onder de schrammen en een gat in m'n vinger. Ondankbaar kreng. Tis dat hier geen asiel zit, dus ik kan ze niet verder helpen. Maar anders :boos: :mep: .
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Wel een prikhalen hoor. Mijn oud tante kan haar been laten amputeren omdat ze een haal heeft gehad van een kat die in het nood zat in haar woning.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Laatste prik is zes jaar geleden, toen heb ik haar ook ontzet voor een hond. Het is echt een ondankbare heks :mrgreen:.
Het is gelukkig ook niet gaan kloppen of stijf, dus heb er dit keer goed gevoel bij. Ze is ook al een paar jaar alleen nog binnen ivm haar pkd/nierziekte.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Tara schreef:En so hep ellek naodeel toch weer sijn foordeel. :wink:
Haha dat is het eerste dat ik dacht!!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

potver,hoeveel kittens er wel niet voorbij komen op fb,op zo'n te koop aangeboden site voor de regio,vreselijk .
En allemaal vanaf 6-7wk weg bij moeders,niets aan ontvlooien en ontworming gedaan natuurlijk en wat er op reageert is nog vele malen triester.
Die willen ook voor een duppie op de eerste rij zitten.
Ik weet nu al hoeveel kittens er in de herfst of volgende zomer weer op fb en marktplaats staan want ze zijn allemaal te beroerd om het dier te laten steriliseren of castreren.
Ik heb mezelf ervan verwijderd.Gewoon omdat ik mezelf betrapte op het promoten van het asiel of plaatsingsdiensten......dat is niets slechts maar ook niet mijn werk.
En vechten tegen de bierkaai,ook nog eens.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

renee-uk schreef:
Browny schreef:mensen zijn gewoon bang voor sociale media.. voor je het weet sta je op de foto of filmpje bij het ophangen of verdrinken van je huisdier :schrik:

offf... marktplaats wordt populairder :cheer: kan je nog wat vakantie centjes verdienen :cool2:
dat laatste denk ik eerder: een asiel kost geld, via marktplaats kun je nog wat vragen voor je weggooihondje :S:

Dit denk ik ook..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Over te veel kittens en marktplaats gesproken:
Dierenbeul doodt kittens van Marktplaats

AMSTERDAM -
De 45-jarige Arnold den H. wordt ervan verdacht zeker vijf jonge kittens te hebben gedood die hij kreeg via Marktplaats. Dat gaf hem een „goed gevoel”, weet het AD

De dierenbeul haalde zijn prooi via 'gratis af te halen'-advertenties op Marktplaats. Waren ze eenmaal in zijn Haagse huis, dan schopte hij de beestjes dood. De politie kwam hem op het spoor nadat Den H. een kittenaanbieder mailde en zijn moordneigingen beschreef. Agenten arresteerden hem maandag in zijn vervuilde huis: hij blijft zeker 2 weken vastzitten.
In Den H.'s woning lagen enkele dode kittens en één die meer dood dan levend leek. Dat poesje is naar de dierenarts gebracht en lijkt de wandaden van de Hagenaar te overleven. Den H. heeft bekend vijf diertjes uit frustratie te hebben omgebracht.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ijgt.dhtml

Hier staat het nog wat specifieke beschreven:
http://www.nd.nl/artikelen/2013/juli/13 ... arktplaats
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Nanna schreef:Asielen en dierenopvangcentra zitten, in tegenstelling tot voorgaande jaren, verre van vol. Er wordt zelfs gesproken van een tekort aan asieldieren.
Het is zeer opmerkelijk te noemen dat de asielen nu met lege hokken en verblijven zitten, omdat normaal gesproken de opvangcentra al in het voorjaar uit hun voegen barsten.

Erik Mulder, directeur DOA, snapt het ook niet helemaal. „We hebben lege verblijven, zowel voor katten als honden! Dat is in jaren niet meer voorgekomen in de zomermaanden. Voor wat betreft de honden kunnen we zelfs spreken van een tekort.”

misschien te vroeg een spuitje gekregen ?
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Was op vakantie dus had dit niet gelezen.
Bij ons asiel hebben we geen overvloed aan katten maar blijven we wel vragen krijgen om honden te plaatsen voor afstand; op dit moment hebben we een wachtlijst omdat we vol zitten ivm de vakantie maar de aanmeldingen die we krijgen zijn voor honden vanuit heel nederland.( die in hun regio niet worden aangenomen ivm drukte, ras of probleemtype).
Asiel amsterdam kan het best rustig hebben maar dit zal er ook mee te maken hebben dat ze selecteren wat ze aannemen; we hebben een oude golden op de wachtlijst staan die uit hun asiel komt en die namen ze niet aan omdat er geen plaats was :denken: :denken:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

noekie schreef:Was op vakantie dus had dit niet gelezen.
Bij ons asiel hebben we geen overvloed aan katten maar blijven we wel vragen krijgen om honden te plaatsen voor afstand; op dit moment hebben we een wachtlijst omdat we vol zitten ivm de vakantie maar de aanmeldingen die we krijgen zijn voor honden vanuit heel nederland.( die in hun regio niet worden aangenomen ivm drukte, ras of probleemtype).
Asiel amsterdam kan het best rustig hebben maar dit zal er ook mee te maken hebben dat ze selecteren wat ze aannemen; we hebben een oude golden op de wachtlijst staan die uit hun asiel komt en die namen ze niet aan omdat er geen plaats was :denken: :denken:
goh wat komt dit mij bekend voor, lijkt Zoetermeer wel.
ellen
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pakdebal schreef:
Nanna schreef:Asielen en dierenopvangcentra zitten, in tegenstelling tot voorgaande jaren, verre van vol. Er wordt zelfs gesproken van een tekort aan asieldieren.
Het is zeer opmerkelijk te noemen dat de asielen nu met lege hokken en verblijven zitten, omdat normaal gesproken de opvangcentra al in het voorjaar uit hun voegen barsten.

Erik Mulder, directeur DOA, snapt het ook niet helemaal. „We hebben lege verblijven, zowel voor katten als honden! Dat is in jaren niet meer voorgekomen in de zomermaanden. Voor wat betreft de honden kunnen we zelfs spreken van een tekort.”

misschien te vroeg een spuitje gekregen ?

In Nederland krijgen dieren niet snel een spuitje, dan moet er toch wel iets heel erg ernstigs aan de hand zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”