RC brokkenKells schreef:Dat hangt natuurlijk wel af van welke brokken je voert. Hier geen enorme bulten en/of stinkscheten.jans&co schreef:Wij waren even overgestapt op brokken maar nu de zak leeg is gaan we direct weer over op vers.
Wat poepen die beesten veel en wat een dikke hopen.dan die stank wat ze kunnen produceren. Hier geen brok meer.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voordelen brokken
Moderator: moderatorteam
-
jans&co
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: voordelen brokken
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Mijn vers-etende hond poept veel meer (en lelijkere drollen) dan de brokkenhondjans&co schreef:Wij waren even overgestapt op brokken maar nu de zak leeg is gaan we direct weer over op vers.
Wat poepen die beesten veel en wat een dikke hopen.dan die stank wat ze kunnen produceren. Hier geen brok meer.
- krullie
- Zeer actief
vooral het gebrek aan plaats in de vriezer was hier het struikelblok.
maar toen moest ik toch terug naar brok en daar doet hij het veel
beter op, dus dat was een geluk bij een ongeluk.
maar toen moest ik toch terug naar brok en daar doet hij het veel
beter op, dus dat was een geluk bij een ongeluk.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
maart schreef:Mijn vers-etende hond poept veel meer (en lelijkere drollen) dan de brokkenhondjans&co schreef:Wij waren even overgestapt op brokken maar nu de zak leeg is gaan we direct weer over op vers.
neene maart, da is nie
hier geen verschil trouwens

- ailaina
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier
Ik voer brokjes van eukanuba. De hondjes vinden het heerlijk en zelfs onze kieskauwer geniet er dan toch ook weer van. Ik had eerst andere brokjes wat Nero niet zo lekker vond, maar met eukanuba heb ik dat probleem niet. Het is makkelijk op voorraad te houden, het is overal verkrijgbaar. Daarnaast eten Nero en Paco niet elke dag even veel. Daarnaast kun je de brokjes ook even opwarmen, zodat het voer een sterker ruikt, daar dan een beetje water over heen en ze vinden het geweldig.
Nee, ik blijf op brokjes
Nee, ik blijf op brokjes

“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
-
Melanie 74
Als enigste voordeel zie ik de makkelijkheid, zak open, voer in de bak en klaar! Ook op vakantie lijkt het mij makkelijker maar ik ga niet over. De dames zijn kvv honden en te veel granen gaan ze van aan de race....
We blijven bij kvv, en ik heb een leverancier die goed kvv heeft. Stinkt niet, qua prijs is het heel goed te doen, rund compleet de kilo 2,10 en eend of kip/kalkoen compleet 2,90 de kilo, vis compleet 2,00 de kilo.
We blijven bij kvv, en ik heb een leverancier die goed kvv heeft. Stinkt niet, qua prijs is het heel goed te doen, rund compleet de kilo 2,10 en eend of kip/kalkoen compleet 2,90 de kilo, vis compleet 2,00 de kilo.
-
jans&co
- Zeer actief
wij gaan weer lotgering voeren en daar poepte ze maar 1 keer per dag van en een mooie stevige keutel die trap je zo onder de bosjes.
Die keutel moest je ook altijd zoeken als ze even op afstand gepoept hadden. die van de brokken zie je op kilometer nog liggen en anders ruik je hem wel.
Die keutel moest je ook altijd zoeken als ze even op afstand gepoept hadden. die van de brokken zie je op kilometer nog liggen en anders ruik je hem wel.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zie als voordeel dat je geen extra vriezer nodig hebt en dat het makkelijker meeneemt.
Maar dat is dan ook het enige.
Maar dat is dan ook het enige.
-
Pakdebal
.
voordeel is , dat er alles in zit , wat een hond nodig heeft , en hoef je het zelf te doen .
.
en voordeel is , dat je precies op maat kan voeren , niets meer en niets minder
en ?.. ze moeten kauwen, ook beter dan uit blik
.
voordeel is , dat er alles in zit , wat een hond nodig heeft , en hoef je het zelf te doen .
.
.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Ik voer kvv en proplan.Pakdebal schreef:.
.
.
Voordeel van de brokken vind ik het gemak tijdens vakanties etc.
Ik schrijf vind ik, omdat mijn mening geen feit is.

-
Sanner
- Zeer actief
Voordeel vind ik dat je er makkelijker aan kunt komen, op internet kunt bestellen.
En dat het makkelijk te verdelen is. Toen ik alleen Jamie had moest ik de kvv in zakjes verdelen, echt wat een rótwerk!
En dat het makkelijk te verdelen is. Toen ik alleen Jamie had moest ik de kvv in zakjes verdelen, echt wat een rótwerk!
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
zo, daar heb ik lang over nagedacht
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Geen geklieder met smuldier verpakkingen die niet mee willen werken en die meteen in de kliko moeten omdat anders de hele keuken stinkt, altijd meteen voorhanden(hoeft niet eerst ontdooit), makkelijk om de porties aan te passen, makkelijk op vakantie, word graag gegeten, als ze het een keer niet helemaal zouden opeten kan het restje makkelijk bewaard zonder dat het meteen bederft. Ik zie geen verschil aan mijn honden wanneer ze kvv krijgen hoogstens is de ontlasting iets minder maar ze poepen net zo vaak. Gizmo doet het op brok zelfs een stuk beter dan op alleen kvv: hij werd heel futloos en zijn vacht was een ramp op alleen kvv! Daarom hier voornamelijk brok en in het weekend af en toe een pakje smuldier! (voor de afwisseling)
- CKS
- Zeer actief
Een nog niet genoemd voordeel: het wordt op een veilige manier bereid en verpakt. Geen risico op besmetting van de keuken waar het eten van de rest van de familie ook bereid wordt.
C.
C.
-
Goldendelicious
De laatste 6 jaar tot aan nu zijn er anders geregeld recalls aan de gang vanwege die 'veilig' verpakte brokjes met o.a. Salmonella. Zo veilig is ook brok niet tijdens 'bereiding' in die keuken.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik stel zelf samen en kan het dus precies zo doen hoe het het beste bij mijn honden past. je weet dus niet wat er in brok zit, dat weet je wel als je zelf samenstelt.Pakdebal schreef:.
.
.
voordeel 2 is dus ook voordeel bij vers voeren
kauwen? op brok?
maw. de voordelen die jij noemt zijn ook te noemen voor vers voeren.
natuurlijk zijn er voordelen (het is makkelijk bv) maar die wegen wat mij betreft echt niet op tegen de voordelen van het zelf samenstellen, en al helemaal niet tegen die blije, verwachtingsvolle koppies die zich afvragen wat de baas nu weer voor ze gevangen heeft

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Totaal/compleet kvv.. hoe completer wil je het hebben? Geen verschil dus.Pakdebal schreef:.
.
.
Ik voer ook op maat, op mijn ogen... ik zie daarin geen verschil met brok jij wel?
Kauwen doet een hond niet echt, daar hebben ze geen kiezen voor. Ze hebben knipkiezen om te scheuren...
On topic.
het enige voordeel wat ik kan bedenken is het makkelijker mee te kunnen nemen.
Ik heb jaren brok gevoerd en ik zie nu na 3 jaar alleen maar kvv voeren alleen maar voordelen van kvv tov brok eigenlijk.
Op vakantie gaat er een minivriezer mee waar minimaal 2 weken aan kvv in kan.
Ze poepen max. 1 x per dag, heel erg weinig en erg stevig.
Ze hebben en prachtig spierwit gebit en dit is bij zowel Xena als Xito in hun brokkentijd wel anders geweest
Hun vacht, en hun hele uiterlijk is gewoon prima, vorige maand hebben ze een APK gehad bij de DA, doe ik normaal nooit maar aangezien het alweer lang geleden was en Xena toch ook op leeftijd komt nu alles maar even laten checken... of ze ze niet als voorbeeld mochten gebruiken hoe een hond er uit moest zijn en dan in de diverse leeftijdscategorieën...ze hebben er zelfs andere DA bijgehaald en assistenten
Wat niet wil zeggen dat ik stug kvv zou voeren als mijn hond het er niet goed op zou doen, Dusty zou het bijv. niet gekregen hebben die kotste alles weer uit...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar hebben we dettol voor...Casey schreef:Een nog niet genoemd voordeel: het wordt op een veilige manier bereid en verpakt. Geen risico op besmetting van de keuken waar het eten van de rest van de familie ook bereid wordt.
C.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Connie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Beter voor de tuin ivm meer poep dat is het enige voordeel mijn drietal doet het beter op smuldier dan op brokken al ben ik niet anti brok 
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- CKS
- Zeer actief
Ok, in dat geval: Voordeel van brok: je hoeft je keuken niet met Dettol te reinigen, iedere keer nadat je je honden gevoerd hebtmalinois schreef:daar hebben we dettol voor...Casey schreef:Een nog niet genoemd voordeel: het wordt op een veilige manier bereid en verpakt. Geen risico op besmetting van de keuken waar het eten van de rest van de familie ook bereid wordt.
C.
C.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wilden ze ze nog steeds als voorbeeld hebben toen je had verteld dat ze op vers zaten?malinois schreef:even laten checken... of ze ze niet als voorbeeld mochten gebruiken hoe een hond er uit moest zijn en dan in de diverse leeftijdscategorieën...ze hebben er zelfs andere DA bijgehaald en assistenten en dat terwijl ze tegenstander zijn van vlees/kvv maar goed dat wisten ze niet tot ik het vertelde (had een andere da dan ik normaal heb )
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ow maar dat doe ik sowieso... ben niet echt vies aangelegd maar ik wil wel een schoon aanrechtblad voor ik iets klaar maakCasey schreef:Ok, in dat geval: Voordeel van brok: je hoeft je keuken niet met Dettol te reinigen, iedere keer nadat je je honden gevoerd hebtmalinois schreef:daar hebben we dettol voor...Casey schreef:Een nog niet genoemd voordeel: het wordt op een veilige manier bereid en verpakt. Geen risico op besmetting van de keuken waar het eten van de rest van de familie ook bereid wordt.
C.
C.

- ranetje
- Zeer actief
Casey schreef:Ok, in dat geval: Voordeel van brok: je hoeft je keuken niet met Dettol te reinigen, iedere keer nadat je je honden gevoerd hebtmalinois schreef:daar hebben we dettol voor...Casey schreef:Een nog niet genoemd voordeel: het wordt op een veilige manier bereid en verpakt. Geen risico op besmetting van de keuken waar het eten van de rest van de familie ook bereid wordt.
C.
C.
Smeer jij je hele keuken onder als je de honden voert?
-
Connie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
ach goed voor de weerstandCasey schreef:Ok, in dat geval: Voordeel van brok: je hoeft je keuken niet met Dettol te reinigen, iedere keer nadat je je honden gevoerd hebtmalinois schreef:daar hebben we dettol voor...Casey schreef:Een nog niet genoemd voordeel: het wordt op een veilige manier bereid en verpakt. Geen risico op besmetting van de keuken waar het eten van de rest van de familie ook bereid wordt.
C.
C.
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Serieus ? Met Dettol ?malinois schreef:Ow maar dat doe ik sowieso... ben niet echt vies aangelegd maar ik wil wel een schoon aanrechtblad voor ik iets klaar maakCasey schreef:Ok, in dat geval: Voordeel van brok: je hoeft je keuken niet met Dettol te reinigen, iedere keer nadat je je honden gevoerd hebtmalinois schreef:daar hebben we dettol voor...Casey schreef:Een nog niet genoemd voordeel: het wordt op een veilige manier bereid en verpakt. Geen risico op besmetting van de keuken waar het eten van de rest van de familie ook bereid wordt.
C.
C.
- CKS
- Zeer actief
Nee, want ik voer brokranetje schreef:![]()
Smeer jij je hele keuken onder als je de honden voert?![]()
Maar even serieus, vroeger voerde ik wel vers en bij nader inzien ging dat niet altijd even veilig (en dan druk ik me extreem voorzichtig uit). Nou heb ik daar nooit problemen mee gehad, maar als ik weer vers zou gaan voeren dan hield ik daar wel meer rekening mee. En zeker in huishoudens met kinderen denk ik dat er véél te gemakkelijk overheen gestapt wordt. Vers vlees is altijd een risico, en als ik (hier op dit forum) soms lees hoe het verse (honden)vlees afgeleverd wordt, eruit ziet en ruikt ... dan wil ik dat absoluut níet in de buurt hebben van een keuken waar ook het voedsel van kleine kinderen klaargemaakt wordt. Even een doekje ergens langs halen is dan niet genoeg, ben ik bang. Honden zijn misschien wel aaseters maar ik niet
C.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik doe de kvv verdelen in de bakken op het aanrecht, als ik dat gedaan heb heb ik een spuitfles (zelf gemengd) met Dettol en daar spuit ik gewoon het aanrecht mee schoon, keukenpapiertje eroverheen klaar... nog geen minuutje werk. Ik heb wel regelmatig bloed etc. Naast de bakken liggen dus dat doe ik idd.wel maar kant en klaar dettol dus he... niet eerst een sopje maken oid.sirene schreef:Serieus ? Met Dettol ?malinois schreef:Ow maar dat doe ik sowieso... ben niet echt vies aangelegd maar ik wil wel een schoon aanrechtblad voor ik iets klaar maakCasey schreef:Ok, in dat geval: Voordeel van brok: je hoeft je keuken niet met Dettol te reinigen, iedere keer nadat je je honden gevoerd hebtmalinois schreef: daar hebben we dettol voor...
C.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Vlees is goed voor je weerstand 
Voordelen van brokken vind ik het makkelijk meenemen. Hier krijgen ze ook wel eens brok als het zo uit komt. Of van dat ranzige blikvoer, vinden ze heeeeerlijk
Voordelen van brokken vind ik het makkelijk meenemen. Hier krijgen ze ook wel eens brok als het zo uit komt. Of van dat ranzige blikvoer, vinden ze heeeeerlijk
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Inge O schreef:(en nee, wij hebben ook geen speciale genen voor het verwerken van gekookt voer).

- ranetje
- Zeer actief
Casey schreef:Nee, want ik voer brokranetje schreef:![]()
Smeer jij je hele keuken onder als je de honden voert?![]()
![]()
Maar even serieus, vroeger voerde ik wel vers en bij nader inzien ging dat niet altijd even veilig (en dan druk ik me extreem voorzichtig uit). Nou heb ik daar nooit problemen mee gehad, maar als ik weer vers zou gaan voeren dan hield ik daar wel meer rekening mee. En zeker in huishoudens met kinderen denk ik dat er véél te gemakkelijk overheen gestapt wordt. Vers vlees is altijd een risico, en als ik (hier op dit forum) soms lees hoe het verse (honden)vlees afgeleverd wordt, eruit ziet en ruikt ... dan wil ik dat absoluut níet in de buurt hebben van een keuken waar ook het voedsel van kleine kinderen klaargemaakt wordt. Even een doekje ergens langs halen is dan niet genoeg, ben ik bang. Honden zijn misschien wel aaseters maar ik niet
C.
Ik heb een brokken eter en een kvv eter.
Mijn keuken wordt er niet vies van, van geen van beiden
Van de verpakking in de bak en van de bak in de hondenmaag.
Simpel