Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moe

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Moe

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hoe zie je dat dan voor je, tien keer achter elkaar? Wij gooien de bal tijdens de wandeling, we gaan er niet speciaal voor stoppen om achter elkaar te gooien. Langs het pad zijn er grote grasvelden en af en toe gooit mijn vriend dan de bal. Niet achter elkaar, nee, dat is toch ook niet logisch?

Mensen die op één plek blijven staan en alleen die bal als een idioot aan het gooien zijn, ja, die zijn ook niet goed bezig natuurlijk. Die zijn gewoon te lui om zelf te wandelen, volgens mij. Ik zie ze eigenlijk bijna nooit. Een keertje kwamen we een dronken Pool tegen die steeds achter elkaar de stok in het water gooide voor zijn hond. Nou ja, de hond had er erg veel lol in en hij was wel lekker buiten met hem ipv voor de tv te zitten.

We lopen meestal drie kwartier, twee rondjes door het park zijn dat, en ik schat dat we de bal in totaal tien keer gooien tijdens de wandeling. Als het aan Bruno ligt, doet ie ook niks anders dan achter elkaar achter de bal aan. Maar ja, als het aan Bruno ligt, eet ie elke dag tien gebakken biefstukken, haha, en dat gebeurt ook niet. Wij integreren het gewoon in de wandeling iig en ik schat dat de meeste mensen dat doen.

Maar evengoed, sommige honden kunnen echt prima tien keer achter elkaar apporteren hoor, zeker herders. Ronja had ook zo'n dijk van een conditie, die ging echt niet liggen na tien keer hoor. Maar goed, het is aan te raden om het een beetje te spreiden, vind ik, omdat het anders een niet erg ontspannende bezigheid meer is. Ronja kon wel echt zeuren om meer, meer, meer en dat mocht van mij ook niet omdat ze nog jong was.

Maar goed, ik vind gewoon dat je moet uitkijken dat je met voorzichtigheid en beschermen, ze niet allerlei prettige dingen ontneemt. Dan is het maar niet zo geweldig voor het skelet, dat is joggen ook niet en dat doen ook veel mensen met groot plezier.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Re: Moe

Ongelezen bericht door Browny »

Ik gooi liever de bal 20 meter waarbij ze de bak al rennend van de grond in de bek pakken en door rennen dan 5 meter waarbij ze abrupt op de bal stoppen.. en tijdens een sprint maken ze echt niet zoveel meer snelheid bij 10 of 20 meter waarbij ze ook weer vaart minderen bij de bal :wink: ik denk niet dan een hond na 10 meter opeens sneller gaat rennen en anders op de bal af komt :engel: maar dit was ook maar een voorbeeld.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”