Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zo! nog meer gegadigden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: zo! nog meer gegadigden?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nanna schreef:
Belle schreef: En als CM niet was begonnen met agressie, had de hond waarschijnlijk ook niet met agressie gereageerd.
Ja, want dat was ook de reden dat die mensen hulp zochten: omdat het zo'n vreeslijk aardig beestje was :LOL:
Ik keek er van op dat hij er nog aan begon; zo'n door en door onbetrouwbaar sujet had van de aardbodem weggevaagd moeten worden. Wat zeg ik, had nooit geboren moeten worden.
Nee, we kunnen veel beter negeren, en geen agressie uitlokken, dan is het een alleraardigst beestje. :mrgreen:
Ik snap het probleem niet zo van een hond fysiek corrigeren. Dan doen honden onderling toch ook gewoon?
Kijk begrijp me goed, ik vind niet dat je zomaar je hond bewust pijn moet doen, moet verhangen of wat dan ook. Dat is niet oké.
Maar ze zijn ook niet van suiker :wink:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Apple schreef: Nee, we kunnen veel beter negeren, en geen agressie uitlokken, dan is het een alleraardigst beestje. :mrgreen:
Ik snap nooit zo goed waarom vaak gedaan wordt of het enige alternatief negeren zou zijn. Alsof postieve trainers alleen maar negeren.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Belle schreef:
Apple schreef: Nee, we kunnen veel beter negeren, en geen agressie uitlokken, dan is het een alleraardigst beestje. :mrgreen:
Ik snap nooit zo goed waarom vaak gedaan wordt of het enige alternatief negeren zou zijn. Alsof postieve trainers alleen maar negeren.

ja, en zwaaien met snoepjes als ze de buurhond mollen, dat weet je toch! :ok:
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Nanna schreef:Ja, maar nu wordt gedaan alsof dat ophangen een trainingsmethode is. Terwijl CM daar alleen maar bezig was het vege lijf te redden. Dat beest hield never nooit meer op met aanvallen.
Het was ook geen hond, het was een wolfhybride. En die sporen sowieso vaak niet.
Dat ophangen moet dus ook niet verboden worden maar het fokken van dat soort ongein.
Ik ben het met je eens dat mensen dat soort honden niet moeten willen. Maar CM gebruikt ophangen niet alleen maar in noodsituaties, maar bijv. ook om een sint bernard de trap op te sleuren.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:Ja, maar nu wordt gedaan alsof dat ophangen een trainingsmethode is. Terwijl CM daar alleen maar bezig was het vege lijf te redden. Dat beest hield never nooit meer op met aanvallen.
Het was ook geen hond, het was een wolfhybride. En die sporen sowieso vaak niet.
Dat ophangen moet dus ook niet verboden worden maar het fokken van dat soort ongein.

hij gebruikt het standaard bij uitvallende honden. misschien minder lang als in dit voorbeeld wat ik niet ken maar jullie gebruiken maar wel zo dat ik er hmmm van denk
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Belle schreef:
Neem aan dat je 'm niet wil afleiden met een koekje in deze situatie.
En als je niet mag corrigeren, wat dan?
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Vind dat hoge lijntje ook altijd naar om te zien.
Ben ook niet van het porren, sjorren en tsssen.
Benieuwd of ze het tennisracket ook op de verboden
lijst gaan zetten :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Belle schreef:
Ik ben het met je eens dat mensen dat soort honden niet moeten willen. Maar CM gebruikt ophangen niet alleen maar in noodsituaties, maar bijv. ook om een sint bernard de trap op te sleuren.
Nou sla je een beetje door.
Belle
Zeer actief

h a n s schreef:
Belle schreef:
Hoezo sla ik door? http://www.youtube.com/watch?v=zHvPhFelym4
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Apple schreef:
Belle schreef:
Met een hond waar wat te verspijkeren valt gewoon even niet een situatie opzoeken waarbij hij flipt, maar eerst een paar andere zaken rechtzetten.

Met een wolfhybride die flipt niks proberen maar in laten slapen.
Lijkt me eigenlijk nog het meest respecvolle.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief

ranetje schreef:
Apple schreef:
Belle schreef:
Met een hond waar wat te verspijkeren valt gewoon even niet een situatie opzoeken waarbij hij flipt, maar eerst een paar andere zaken rechtzetten.

Maar zo leer je een hond toch niet omgaan met een situatie?

Dat is hetzelfde als al je breekbare spullen wegzetten voor peuters, je vermijd de situatie, maar je leert een er een kind niet mee omgaan.
Daarnaast geloof ik niet dat je altijd alles kan voorkomen. Zeker niet in overbevolkt NL
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Oh leuk, weer een CM discussie :cheer: :cheer:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

ranetje schreef:
Apple schreef:
Belle schreef:

Dit dus :ok: Nee, die hybride spoorde niet, maar dat was ook niet te verwachten. Die hadden ze moeten laten inslapen maar niet met agressie behandelen en vervolgens ophangen als hij die agressie niet pikt.

Dat van die Sint Bernard heb ik inderdaad ook gezien. Die was bang om trap te lopen dus hij gooit er een slipketting om en sleept het dier naar boven :19: Tja, stel je voor dat je zelf een beetje meer moeite moet doen om een hond op fatsoenlijke manier over zijn angst te helpen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die wolf was niet meer te bereiken en had zelfs die mensen al verschuillende malen gebeten tijdens zijn uitbarstingen.
Hij ging gewoon het gevecht aan met dat beest en won.
Hij werd trouwens zelf ook flink gebeten dacht ik.
Die had je met een klikkertje en koekkie niet in het gareeel gekregen.
Snap ook niet wat daar zielig aan is.

Die SB die was wel gelijk door zijn angst heen , beter zo als wekenlang of maandenlang gezemel om hem de trap op te krijgen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

massam schreef:
ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.

hier op het forum staan topics vol van mensen die een tuigje gaan halen omdat het zo zielig is dat bello trekt en zo de halsband in de keel heeft maar als training/opvoeding moet het dan wel ineens kunnen inclusief een hooghouder voor de halsband om het allemaal nog wat gemener te maken? nope.. voor mij niet.

wat ik eerder al zei, zijn theorieen kan ik heel ver in meegaan (niet helemaal, maar veel wel) zijn uitvoering is alleen echt rot
Dit dus :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Apple schreef:
ranetje schreef:
Apple schreef:
Belle schreef:

Dat is hetzelfde als al je breekbare spullen wegzetten voor peuters, je vermijd de situatie, maar je leert een er een kind niet mee omgaan.
Daarnaast geloof ik niet dat je altijd alles kan voorkomen. Zeker niet in overbevolkt NL
Even lezen :8):
Eerst een paar zaken rechtzetten (leiding gaan geven dus :wink: ) en daarna kan je hem geleidelijk in steeds moeilijkere situaties gaan trainen.

Uit jouw reactie proef ik iets waar ik bij sommige trainers een beetje niet goed van wordt. :?
Je zet een peuter ook niet voor tafel vol met lekkers en laat hem alleen.
Ik niet tenminste.
Ik leer een kind omgaan met bepaalde situaties als hij er aan toe is.
Dus ja, ik zet mijn breekbare spullen weg.
Aanzienlijk rustiger en naar mijn smaak beter, dan voortdurend te lopen bestraffen :8):

Net zoals ik een pup ook niet alleen laat in een kamer vol snoeren.
Niet van hem verwacht dat hij minutenlang kan blijven liggen terwijl de baas uit zicht is........
En van puppy's op jachttraining ook niet verwacht dat ze de NIMROD kunnen halen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief

ranetje schreef:
Apple schreef:
ranetje schreef:
Apple schreef:

Even lezen :8):
Eerst een paar zaken rechtzetten (leiding gaan geven dus :wink: ) en daarna kan je hem geleidelijk in steeds moeilijkere situaties gaan trainen.

Uit jouw reactie proef ik iets waar ik bij sommige trainers een beetje niet goed van wordt. :?
Je zet een peuter ook niet voor tafel vol met lekkers en laat hem alleen.
Ik niet tenminste.
Ik leer een kind omgaan met bepaalde situaties als hij er aan toe is.
Dus ja, ik zet mijn breekbare spullen weg.
Aanzienlijk rustiger en naar mijn smaak beter, dan voortdurend te lopen bestraffen :8):

Net zoals ik een pup ook niet alleen laat in een kamer vol snoeren.
Niet van hem verwacht dat hij minutenlang kan blijven liggen terwijl de baas uit zicht is........
En van puppy's op jachttraining ook niet verwacht dat ze de NIMROD kunnen halen.
Ho maar ik zeg niks over niet begeleiden, alleen denk ik dat daar dus corrigeren ook een onderdeel bij is, voor veel honden.
Een hond leren wat wel oké is, en wat niet oke is. Dat doe je bij een kind toch ook? Alleen is een kind geen hond, en zal voor een kind de spraak voldoende zijn, of het simpelweg weghalen van het kind uit de situatie.
Ik denk dat een 'nee' of een ' foei' niet altijd voor elke hond werkt.
Ben dus niet tegen begeleiden, positief aanleren etc. maar ben ook zeker niet anti corrigeren of anti CM :wink:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

massam schreef:
Biet schreef:Het is een opiniestuk, behoorlijk gekleurd en er worden zaken zwart-wit voorgesteld.
Wat de bv. de pharma-industrie met CM te maken hebben, is mij nooit opgevallen.
Toch wordt dat hier gesuggereerd.
Uiteraard worden er ook ware dingen aangehaald, maar daarna in een context geplaatst die niet juist is.
Voegt niets toe.

natuurlijk wel, een mening en dat vind ik interessant. het voegt geen regelgeving toe, dat klopt.

elk stuk is gekleurd, jouw bericht ook, het mijne ook.
Heb niets tegen meningen en ook niets tegen kleur.
Maar in dit betoog wordt een mening 'onderbouwt' op een niet al te zuivere manier.
Dat gebeurd met de woordkeuze, de aangehaalde voorbeelden, de zwart-wit manier van redeneren en ook gewoon valse (als gewoon niet waar) suggesties.
Die manier van een mening verdedigen, vind ik maar niks.
Het is wel smeuïg, maar voegt niets toe.
Waar het, volgens mij, vooral over zou moeten gaan, is wanneer je wat kunt gebruiken.
Hoe je kan voorkomen dat je bepaalde methodes moet gaan gebruiken en wat de situaties dan zijn waar je er bijna niet aan zal kunnen ontkomen.
Elke methode heeft z'n voor- en nadelen en kent ook z'n beperkingen en voorwaarden.
Die goed weten te benoemen is volgens mij veel zinvoller als het onderling af lopen geven op elkaars manieren van.
Wiel
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Apple schreef:Ho maar ik zeg niks over niet begeleiden, alleen denk ik dat daar dus corrigeren ook een onderdeel bij is, voor veel honden.
Een hond leren wat wel oké is, en wat niet oke is. Dat doe je bij een kind toch ook? Alleen is een kind geen hond, en zal voor een kind de spraak voldoende zijn, of het simpelweg weghalen van het kind uit de situatie.
Dat weghalen uit de situatie kun je nou net bij een hond ook prima toepassen.

Ik ben ook niet per definitie tegen correcties, maar daar versta ik geen lijfstraffen onder.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Belle schreef:
h a n s schreef:
Belle schreef:
Hoezo sla ik door? http://www.youtube.com/watch?v=zHvPhFelym4
Precies, daar.
Waarschijnlijk zie ik iets anders, maar die discussie heb ik al gevoerd.
En wat BP zegt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

DeDiana schreef:
Apple schreef:Ho maar ik zeg niks over niet begeleiden, alleen denk ik dat daar dus corrigeren ook een onderdeel bij is, voor veel honden.
Dat weghalen uit de situatie kun je nou net bij een hond ook prima toepassen.

Ik ben ook niet per definitie tegen correcties, maar daar versta ik geen lijfstraffen onder.
Dan had ik je veel succes gewenst bij die wolfhybride , die had je al verrot gebeten voordat je hem op jouw plaats van bestemming kreeg of zogezegt uit de situatie.

Sommige honden zijn zo verrekte dominant en aggressief dat niets helpt behalve een gevecht ,zodat ze weten voor de rest van hun leven dat mensen er niet zijn om in gebeten te worden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

massam schreef:
Fizgig schreef:Zo, mijn Duits is niet zo goed hoor, haha. Maar de slipketting wordt dus ook verboden, neem ik aan, en de TT band? Maar die worden toch door wel meer mensen gebruikt dan CM? Ik snap het niet helemaal, geloof ik. Dan zullen er wel meer cursussen moeten stoppen en methodes, lijkt mij. Methodes die ze bij de politie toch echt erg hard nodig hebben, om hun honden te trainen. Zou kunnen dat ze voor die honden een uitzondering maken. Maar anders lijkt het me een storm in een glas water en een beetje sneu om CM daar als enige bij te noemen.

die hulpmiddelen zijn allemaal al verboden in oostenrijk. zover ik het begrijp gaan ze niet nu cesar milan verbieden, maar zijn zijn methodes zo dieronvriendelijk dat ze dus niet uitgevoerd kunnen worden zonder, in oostenrijk, verboden middelen te gebruiken.

dus conclusie: de methode cesar milan is verboden in oostenrijk
tja ach... er worden er meer in die landen verkocht dan in NL zo ongeveer dus tot zover het verbod.
Idioot ook overigens, ik had mijn honden er daar altijd met een TT lopen ondanks het verbod ivm al het wild daar. En jagers mogen daar jagende honden doodschieten. Nooit enig probleem gehad. 17 jaar wel te verstaan :wink: Ik was netjes geïnformeerd waar ik op moest letten (lees: kanariegele auto's die je tussen die mooie alpenweiden van 50 km ver al ziet aankomen).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
Fizgig schreef:Okee, ik snap wat je bedoelt. Nee, ik heb het stuk niet gelezen want mijn Duits is erg slecht. Maar hij werkt toch niet alleen maar met die hulpmiddelen, het is toch wel meer dan dat?

dat klopt, maar die halsband waardoor de lijn lekker hoog het strottehoofd af kan klemmen is wel een basismiddel van hem.
Tja en zonder de prikker gebruiken ze er daar nu waslijntjes voor... want die mogen wel gewoon, tot zover het voordeel van het verbod :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Ik vind het een vergaande bemoeienis.
Ik ook, en dan nog het heeft totaal geen enkel effect want het is totaal NIET te controleren... iets wat niet te controleren is moet je ook niet willen verbieden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
Fizgig schreef:Hoe trainen ze politiehonden dan daar? Of maken ze daar een uitzondering voor?

geen idee, ik kan mij voorstellen dat daar aparte vrijstellingen voor zijn. en dan heb ik het wel over de echt werkende honden he, niet de mensen die voor de lol dezelfde cursus doen
ach nee joh.. de simpele IPO verenigingen trainen ook nog gewoon net als de verenigingen hier hoor... ik heb er jaren tijdens vakanties getraind her en der...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:
h a n s schreef:
Nanna schreef:
massam schreef: ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.
Dat ophangen is geloof ik vanwege die foto? Dat verhaal herinner ik me wel: dat was een uiterst onbetrouwbare wolfhybride die vol de aanval op CM inzette en niet ophield. En ja, dan lijkt me dat er maar weinig overblijft qua 'trainingsmethode'. :19:
Even voor de goede orde: bij mij was dat beest allang gaan hemelen.
Stroom verbieden is ook onzin. Het kan een prima methode zijn als je bijvoorbeeld je hond wilt leren om bij slangen weg te blijven, of om niet in grote rijdende landbouwwerktuigen te bijten (dat is tenminste waar ik Cesar stroom heb zien inzetten).
Verander dan de wet zo dat het niet gebruikt mag worden mits onder begeleiding van een speciaal gecertificeerd persoon.

Wat een hoop onzin allemaal weer.
Ja precies, die aflevering heb ik ook gezien, typisch dat ze die foto plaatsen, want die is op deze manier totaal uit z'n verband gerukt..
Als CM 'm niet zo opgetild had dan had hij zeker een paar gaten gehad.
En als CM niet was begonnen met agressie, had de hond waarschijnlijk ook niet met agressie gereageerd.
Nee vooral niet de hond tegen gaan werken, die had van mij ook allang deze behandeling gehad. Prima uitgevoerd door hem naar mijn mening.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

:ok: dit is een van de weinige keren (zo niet de enige) dat ik hem een hond op deze manier heb zien 'ophangen'.... en ik heb heel veel afleveringen gezien... ik denk zo goed als allemaal.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Die wolf was niet meer te bereiken en had zelfs die mensen al verschuillende malen gebeten tijdens zijn uitbarstingen.
Hij ging gewoon het gevecht aan met dat beest en won.
Hij werd trouwens zelf ook flink gebeten dacht ik.
Die had je met een klikkertje en koekkie niet in het gareeel gekregen.
Snap ook niet wat daar zielig aan is.

Die SB die was wel gelijk door zijn angst heen , beter zo als wekenlang of maandenlang gezemel om hem de trap op te krijgen.
met beiden eens.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik snap het gedoe nooit zo om die CM.
Ik snap eigenlijk ook niet dat dingen als met die wolf ooit uitgezonden is op tv. Als of iedereen thuis een wolf heeft zitten die nog opgevoed moet worden? Net als bepaalde andere middelen die hij ''wat ik vrij logisch vind met de honden die daar rond lopen'' nodig heeft. Maar de gemiddelde hondenbezitter heeft die middelen god dank niet in huis.
Andere dingen van CM met name de rust waar hij duidelijk naartoe wil werken met de mensen die zijn hulp in schakelde daar heb ik wel veel van kunnen leren. Ik vind het jammer dat een man als CM dan toch veel van Agressie heeft laten zien zowel Agressie bij honden maar toch ook bij hem. Hij ging in mijn ogen soms veel te ver. En dat heb ik niet altijd kunnen plaatsen bij de uitleg die hij soms geeft.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:Ik snap het gedoe nooit zo om die CM.
Ik snap eigenlijk ook niet dat dingen als met die wolf ooit uitgezonden is op tv. Als of iedereen thuis een wolf heeft zitten die nog opgevoed moet worden? Net als bepaalde andere middelen die hij ''wat ik vrij logisch vind met de honden die daar rond lopen'' nodig heeft. Maar de gemiddelde hondenbezitter heeft die middelen god dank niet in huis.
Andere dingen van CM met name de rust waar hij duidelijk naartoe wil werken met de mensen die zijn hulp in schakelde daar heb ik wel veel van kunnen leren. Ik vind het jammer dat een man als CM dan toch veel van Agressie heeft laten zien zowel Agressie bij honden maar toch ook bij hem. Hij ging in mijn ogen soms veel te ver. En dat heb ik niet altijd kunnen plaatsen bij de uitleg die hij soms geeft.
Ik dan wel weer, soms zou ik het anders gedaan hebben omdat ik IK ben en niet hem. Niet zijn rust heb bijv. en zijn engelengeduld. Maar dat maakt het nog niet verkeerd voor mij.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”