iones schreef:ranetje schreef:iones schreef:Nanna schreef:
Onophoudelijk blaffende honden zorgen voor veel overlast bij omwonenden.
bron
Maar kom op! Onophoudelijk geblaf van honden, dat is toch niet om uit te houden?
Dat is ook niet om uit te houden, maar daar heb je dat "blafverbod" niet voor nodig volgens mij
Ik ga me dan afvragen of er bij dat blafverbod ook nog wordt aangegeven wat er onder wordt verstaan.................
Volgens mij is het daar wel voor bedoeld. Ik lees vaak in topics over mensen die een hond continu horen blaffen en dat er geen instantie is die daar iets aan doet.
En soms is het ook net wat de mensen willen horen.
Om even wat voorbeelden te noemen.
Buurman klaagt bij een collega fokker over zijn hanen, ondanks alles wat hij probeerd blijft de buurman klagen. Uiteindelijk besluit hij om van het gezeik af te zijn zijn hanen op een andere locatie onder te brengen.
Een half jaar later klaagt de buurman nog over de hanen die er al lang niet meer wonen...
Even een voorbeeld van mijzelf in mijn oude woonplek. Nieuwe buren toevallig uit de stad afkomstig, klagen over mijn hanen, welkom op het platteland.. Ok hanen gaan snachts ipv in de nachthokken in reiskisten in de garage en pas na 8 uur weer naar buiten, weekends later. Nog wordt er geregeld geklaagd. Op een gegeven moment mochten zelfs de hanen overdag niet meer klagen want buurman had een hartaanval gehad en moest smiddags rusten en dat ging niet als de hanen kraaiden. Vervolgens verhuis ik, de kippen gaan al enkele weken voor ik definitief over ga alvast naar hun nieuwe huis al betekend dat elke dag op en neer rijden. Geen kippen, geen hanen meer, buurman klaagt nog steeds steen en been over de hanen. Bleken andermans hanen te zijn maar elke haan die kraait daar was ik kennelijk schuldig aan.
Dan nieuwe woonplek, de manier van honden houden betekend bij de meeste in de tuin, op zich niks mis mee maar ja dan zullen ze sneller aan slaan omdat ze meer mee krijgen.
Hier klagen mijn buren over een herder van enkele huizen verderop die dag en nacht zou blaffen. Inderdaad overdag als ik over het fietspad loop met mijn honden slaat hij altijd aan. Maar op wat voor tijdstip ik snachts ook langs loop, na 23.00 uur tot 8 uur slaat de herder nooit meer op mij aan en heb ik hem nog nooit horen blaffen en ik ben toch een echte nachtbraker.
Ja blaffende honden en andere lawaai makende dieren kunnen heel vervelend zijn, maar wat ik hier mee wil zeggen is dat hoe meer je je er aan ergerd hoe meer je het ook gaat horen en misschien zelfs inbeelden dat je het hoort.
Ik ben ook bang dat deze regel voor de verkeerde dingen gebruikt gaat worden zoals burenruzies ipv de echte gevallen van hardnekkige blaffers en ben blij niet meer in rotterdam te wonen met alle zotte dingen die er steeds meer bij komen.
Daarnaast ben ik erg blij met mijn blaffers, ze slaan alleen aan als er iemand op mijn terrein komt en dat is een goede buurtcontole aangezien mijn buurman weet dat als ik thuis ben ze gelijk op mijn woord ophouden maar anders door blijven gaan tot dat wat hier ook is weg is. En dat heeft al zo hun nut gehad bij het eea aan gespuis dat hier al eens dieren heeft geprobeerd te jatten