Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Woefboete

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Woefboete

Ongelezen bericht door iones »

Nanna schreef:
iones schreef:En toch....
Op een ander forum lees ik van wanhopige mensen waarvan de buurhond dagenlang opgesloten zit. in huis, op het balkon, ik weet niet waar. En blaffen blaffen blaffen. Die mensen vinden dat vreselijk want die krijgen geen rust.

Voor die honden vind ik het nóg erger. En toch kan niemand iets doen. Want de hond krijgt eten en drinken en dat is kennelijk genoeg. Het zou toch wel goed zijn als daar een wet op kwam. Ik denk dat ook honden daarmee gebaat zouden zijn.
Uit het stukje:

Extreme geluidsoverlast kan nu al worden aangepakt. Denk in eerste instantie aan een goed gesprek met de buren als fikkie langer in de tuin moet blijven dan hem lief is, tot aan buurtbemiddeling en huisuitzetting aan toe.’
En toch lees ik van mensen die de dierenbescherming erbij halen, de politie, etc etc, en er kan niets aan worden gedaan. Moeders met huilende kinderen op schoot die niet kunnen slapen, vanwege het eeuwige geblaf van de hond van de buren. Hoe zit dat dan?

Geldt in iedere gemeente weer een andere wet?

En huisuitzetting... dat kan m.b.t. huurhuis. Maar niet tot koophuis.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Rotterdam had jarenlang een blafverbod in het APV.
Dat is in januari geschrapt toen het APV werd vervangen door een landelijk APV.
Wiel
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

sirene schreef:Als het geen half juni was zou ik gokken op een 1 april grap :piew:
dat was ook mijn eerste gedachte, maar helaas...................... :( :( :(

http://petities.nl/petitie/stop-het-bla ... oor-honden

https://www.facebook.com/GeenBlafverbod
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Nanna schreef:
Biet schreef:Rotterdam had jarenlang een blafverbod in het APV.
Dat is in januari geschrapt toen het APV werd vervangen door een landelijk APV.
En toen zagen die rothonden natuurlijk meteen hun kans schoon en trokken en masse hun scheur open :engel:
Je moet die honden ook geen vrij toegang tot het internet geven.
Worden ze veel te slim van.
Wiel
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

En hoe willen ze voor elkaar krijgen dat de honden niet meer blaffen? Mijn honden blaffen ook weleens.
Als we thuis komen, maar ook weleens als we niet thuis zijn. We hebben het maanden lang opgenomen en toen hebben ze een keer vier minuten zitten blaffen.

Dat was in de tijd dat rotjochies steeds als we niet thuis waren aan gingen bellen, en tegen de galerijmuur bonken. Daar kwam ik achter toen ik ineens thuis was op een tijd dat we normaal allebei weg zijn.
Nu hebben we de bellen uit staan, maar als ik weleens thuis ben op tijden dat ik normaal weg ben dan hoor ik dat iemand aan het tikken is. En daar reageren de meiden op.

Nou als hier een keer de politie aan de deur zou komen ga ik de politie bellen voor al degenen die de radio keihard aan hebben staan of als mensen midden in de nacht op hun balkonnen zitten te schreeuwen. Of als mensen een feest hebben tot drie uur s'nachts, ze hangen dan al van tevoren een briefje in de lift om te waarschuwen dat ze een feestje hebben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Belachelijk, kunnen ze ook wel een boete uitdelen aan die bler kinderen in de supermarkt,
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ze zijn hartstikke getikt :piew:

Blaffen is taal, net zoals baby's lopen te krijsen en kinderen lopen te gillen.

Totaal van de pot gerukt :piew:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Telgter Toller schreef:
sirene schreef:Als het geen half juni was zou ik gokken op een 1 april grap :piew:
dat was ook mijn eerste gedachte, maar helaas...................... :( :( :(

http://petities.nl/petitie/stop-het-bla ... oor-honden

https://www.facebook.com/GeenBlafverbod
Petitie meteen getekend :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef:Ze zijn hartstikke getikt :piew:
Blaffen is taal, net zoals baby's lopen te krijsen en kinderen lopen te gillen.
Totaal van de pot gerukt :piew:
Ik heb het toch echt liever geen van allen in mijn buurt.
Een keer roepen, een keer blaffen, OK.
Maar permanent ende eindeloos? Nee, dank u.
Maar dat is geluidsoverlast en daar zijn al wetten voor. Een blafverbod is van een hele andere orde, nog even
en de stembanden moeten eruit :piew:
Afbeelding
A good dog never dies...

Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

pfff, echt zodra het kan ben ik weg uit die k#tstad met mijn honden... :piew:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

*tweety* schreef:Belachelijk, kunnen ze ook wel een boete uitdelen aan die bler kinderen in de supermarkt,
Inderdaad, ik heb overigens liever een blaffende hond dan die krijsende blagen... knetter wordt je er van.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Rahne schreef:pfff, echt zodra het kan ben ik weg uit die k#tstad met mijn honden... :piew:
Kom je naar capelle. Dicht bij rotterdam, hondebelasting is lager en geen blafverbod, alleen overal van die achterlijke verbodsbordjes.
Havensteder heeft leuke eengezinswoningen direct te huur. Een woonpas is niet nodig :lol1:
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
Onophoudelijk blaffende honden zorgen voor veel overlast bij omwonenden.

bron
Maar kom op! Onophoudelijk geblaf van honden, dat is toch niet om uit te houden?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:
Nanna schreef:

bron
Maar kom op! Onophoudelijk geblaf van honden, dat is toch niet om uit te houden?
Dat is ook niet om uit te houden, maar daar heb je dat "blafverbod" niet voor nodig volgens mij :wink:
Ik ga me dan afvragen of er bij dat blafverbod ook nog wordt aangegeven wat er onder wordt verstaan.................
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

As vrijdag schrijf ik me definitief uit in Rotterdam en nl :pffff:
Afbeelding
iones
Zeer actief

ranetje schreef:
iones schreef:
Nanna schreef:

bron
Dat is ook niet om uit te houden, maar daar heb je dat "blafverbod" niet voor nodig volgens mij :wink:
Ik ga me dan afvragen of er bij dat blafverbod ook nog wordt aangegeven wat er onder wordt verstaan.................
Volgens mij is het daar wel voor bedoeld. Ik lees vaak in topics over mensen die een hond continu horen blaffen en dat er geen instantie is die daar iets aan doet.
ranetje
Zeer actief

iones schreef:
ranetje schreef:
iones schreef: Maar kom op! Onophoudelijk geblaf van honden, dat is toch niet om uit te houden?
Volgens mij is het daar wel voor bedoeld. Ik lees vaak in topics over mensen die een hond continu horen blaffen en dat er geen instantie is die daar iets aan doet.
Er kan wel wat aan gedaan worden, nu al.
Dat men er niets aan doet is wat anders, daar zal deze nieuwe regel niet bij helpen.
Dat is dan gewoon weer een stukje papier en zoals bekend .................. papier is geduldig :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
iones
Zeer actief

ranetje schreef:
iones schreef:
ranetje schreef:
iones schreef: Maar kom op! Onophoudelijk geblaf van honden, dat is toch niet om uit te houden?
Er kan wel wat aan gedaan worden, nu al.
Dat men er niets aan doet is wat anders, daar zal deze nieuwe regel niet bij helpen.
Dat is dan gewoon weer een stukje papier en zoals bekend .................. papier is geduldig :wink:
Dan zal je toch moeten afdwingen door met feiten te zwaaien als je blootgesteld wordt aan blafverbod en een luie politieagent tegen komt.

Weet jij dan een wetsartikel of zo? Want er wordt heel vaak aan dichte deuren geklopt.
ranetje
Zeer actief

Dat is geen wetsartikel speciaal voor honden, maar gewoon overlast door te veel geluid volgens mij?
Afbeelding
iones
Zeer actief

ranetje schreef:Dat is geen wetsartikel speciaal voor honden, maar gewoon overlast door te veel geluid volgens mij?
Ik weet het niet. Mensen lijken dan altijd tot een rechtszaak te moeten komen. Om wat voor geluidsoverlast het ook gaat.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Als ik weg ben hang ik voortaan dit briefje in de lift. Sorry voor de overlast maar mijn honden hebben vandaag een feestje.

Doen ze hier ook als mensen een feestje hebben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief

iones schreef:
ranetje schreef:Dat is geen wetsartikel speciaal voor honden, maar gewoon overlast door te veel geluid volgens mij?
Ik weet het niet. Mensen lijken dan altijd tot een rechtszaak te moeten komen. Om wat voor geluidsoverlast het ook gaat.
Als je er een rechtzaak van kan maken betekent dat dat er in feite al regels voor zijn toch?
Of is dat een verkeerde redenering van mij? :U:

Het zou alleen beter/prettiger zijn als je daar met elkaar gewoon over zou kunnen praten en een oplossing zou kunnen verzinnen, maar dat lijkt zo vaak niet te kunnen. :?
Afbeelding
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

iones schreef:
ranetje schreef:
iones schreef:
Nanna schreef:

bron
En soms is het ook net wat de mensen willen horen.
Om even wat voorbeelden te noemen.
Buurman klaagt bij een collega fokker over zijn hanen, ondanks alles wat hij probeerd blijft de buurman klagen. Uiteindelijk besluit hij om van het gezeik af te zijn zijn hanen op een andere locatie onder te brengen.
Een half jaar later klaagt de buurman nog over de hanen die er al lang niet meer wonen...
Even een voorbeeld van mijzelf in mijn oude woonplek. Nieuwe buren toevallig uit de stad afkomstig, klagen over mijn hanen, welkom op het platteland.. Ok hanen gaan snachts ipv in de nachthokken in reiskisten in de garage en pas na 8 uur weer naar buiten, weekends later. Nog wordt er geregeld geklaagd. Op een gegeven moment mochten zelfs de hanen overdag niet meer klagen want buurman had een hartaanval gehad en moest smiddags rusten en dat ging niet als de hanen kraaiden. Vervolgens verhuis ik, de kippen gaan al enkele weken voor ik definitief over ga alvast naar hun nieuwe huis al betekend dat elke dag op en neer rijden. Geen kippen, geen hanen meer, buurman klaagt nog steeds steen en been over de hanen. Bleken andermans hanen te zijn maar elke haan die kraait daar was ik kennelijk schuldig aan.
Dan nieuwe woonplek, de manier van honden houden betekend bij de meeste in de tuin, op zich niks mis mee maar ja dan zullen ze sneller aan slaan omdat ze meer mee krijgen.
Hier klagen mijn buren over een herder van enkele huizen verderop die dag en nacht zou blaffen. Inderdaad overdag als ik over het fietspad loop met mijn honden slaat hij altijd aan. Maar op wat voor tijdstip ik snachts ook langs loop, na 23.00 uur tot 8 uur slaat de herder nooit meer op mij aan en heb ik hem nog nooit horen blaffen en ik ben toch een echte nachtbraker.

Ja blaffende honden en andere lawaai makende dieren kunnen heel vervelend zijn, maar wat ik hier mee wil zeggen is dat hoe meer je je er aan ergerd hoe meer je het ook gaat horen en misschien zelfs inbeelden dat je het hoort.

Ik ben ook bang dat deze regel voor de verkeerde dingen gebruikt gaat worden zoals burenruzies ipv de echte gevallen van hardnekkige blaffers en ben blij niet meer in rotterdam te wonen met alle zotte dingen die er steeds meer bij komen.

Daarnaast ben ik erg blij met mijn blaffers, ze slaan alleen aan als er iemand op mijn terrein komt en dat is een goede buurtcontole aangezien mijn buurman weet dat als ik thuis ben ze gelijk op mijn woord ophouden maar anders door blijven gaan tot dat wat hier ook is weg is. En dat heeft al zo hun nut gehad bij het eea aan gespuis dat hier al eens dieren heeft geprobeerd te jatten
Afbeelding
iones
Zeer actief

ranetje schreef:
iones schreef:
Als je er een rechtzaak van kan maken betekent dat dat er in feite al regels voor zijn toch?
Of is dat een verkeerde redenering van mij? :U:

Het zou alleen beter/prettiger zijn als je daar met elkaar gewoon over zou kunnen praten en een oplossing zou kunnen verzinnen, maar dat lijkt zo vaak niet te kunnen. :?
Kennelijk wordt er niet altijd gepraat of vooral niet altijd geluisterd.

Want waarom zijn dan toch zoveel mensen wanhopig bij overlast? Waarom wordt dan zo weinig ingegrepen? Als er toch regels zijn waarop men zich kan beroepen. Ik weet eigenlijk niet wat er precies wettelijk geregeld is.
iones
Zeer actief

mireille schreef: En soms is het ook net wat de mensen willen horen.
Om even wat voorbeelden te noemen.
Buurman klaagt bij een collega fokker over zijn hanen, ondanks alles wat hij probeerd blijft de buurman klagen. Uiteindelijk besluit hij om van het gezeik af te zijn zijn hanen op een andere locatie onder te brengen.
Een half jaar later klaagt de buurman nog over de hanen die er al lang niet meer wonen...
Even een voorbeeld van mijzelf in mijn oude woonplek. Nieuwe buren toevallig uit de stad afkomstig, klagen over mijn hanen, welkom op het platteland.. Ok hanen gaan snachts ipv in de nachthokken in reiskisten in de garage en pas na 8 uur weer naar buiten, weekends later. Nog wordt er geregeld geklaagd. Op een gegeven moment mochten zelfs de hanen overdag niet meer klagen want buurman had een hartaanval gehad en moest smiddags rusten en dat ging niet als de hanen kraaiden. Vervolgens verhuis ik, de kippen gaan al enkele weken voor ik definitief over ga alvast naar hun nieuwe huis al betekend dat elke dag op en neer rijden. Geen kippen, geen hanen meer, buurman klaagt nog steeds steen en been over de hanen. Bleken andermans hanen te zijn maar elke haan die kraait daar was ik kennelijk schuldig aan.
Dan nieuwe woonplek, de manier van honden houden betekend bij de meeste in de tuin, op zich niks mis mee maar ja dan zullen ze sneller aan slaan omdat ze meer mee krijgen.
Hier klagen mijn buren over een herder van enkele huizen verderop die dag en nacht zou blaffen. Inderdaad overdag als ik over het fietspad loop met mijn honden slaat hij altijd aan. Maar op wat voor tijdstip ik snachts ook langs loop, na 23.00 uur tot 8 uur slaat de herder nooit meer op mij aan en heb ik hem nog nooit horen blaffen en ik ben toch een echte nachtbraker.

Ja blaffende honden en andere lawaai makende dieren kunnen heel vervelend zijn, maar wat ik hier mee wil zeggen is dat hoe meer je je er aan ergerd hoe meer je het ook gaat horen en misschien zelfs inbeelden dat je het hoort.

Ik ben ook bang dat deze regel voor de verkeerde dingen gebruikt gaat worden zoals burenruzies ipv de echte gevallen van hardnekkige blaffers en ben blij niet meer in rotterdam te wonen met alle zotte dingen die er steeds meer bij komen.

Daarnaast ben ik erg blij met mijn blaffers, ze slaan alleen aan als er iemand op mijn terrein komt en dat is een goede buurtcontole aangezien mijn buurman weet dat als ik thuis ben ze gelijk op mijn woord ophouden maar anders door blijven gaan tot dat wat hier ook is weg is. En dat heeft al zo hun nut gehad bij het eea aan gespuis dat hier al eens dieren heeft geprobeerd te jatten
Mensen zijn niet altijd redelijk in hun klachten en doen het er wel eens om. En dan komt de kwestie van (mis)gunnen om de hoek kijken.

Maar een hond die naast je woont en werkelijk altijd zit te blaffen, dat tast je woonkwaliteit toch wel danig aan.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ze zijn helemaal van de pot gerukt hier :gvd:
Afbeelding
francientje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door francientje »

In dit geval,helaas wonen wij wel in het Rotterdamse en toen ik van de maatregel hoorde dzcht ik ook aan een 1 April grap maar helaas....

De bedenket hiervan, tja daar kan ik wel wat over zeggen maar laat het maar.
Als nu mijn honden spelen buiten dan roep ik al daar gaat weer een fortuin. Belachelijk!!!! De hele buurt is van de zelfde stam als de bedenker dus die zullen het roerend eens zijn.
Mijn directe buren zijn zeer correcte Marokanen die beweren dat wij meer van hun koters horen als zij van mijn honden.

Lekket zit het me niet. Blaffende honden die aan een stuk door blaffen is geen pretje maar wanneer blaft je hond teveel wie bepaald dat?
deesjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox/jack russels

Ongelezen bericht door deesjuh »

Het word steeds erger in Rotterdam en in de rest van het land.
Straks kan je helemaal geen honden houden omdat ze te veel overlast hebben door de honden maar, naar andere dieren enz kijken ze niet.
Afbeelding Afbeelding
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Mijn buurvrouw blaft harder dan haar eigen hond, mag ik haar dan ook aangeven?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”