Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na de castratie, wat is wijsheid?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Na de castratie, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Emma »

Miranda schreef:Skadi is afgelopen vrijdag geopereerd.
Gasnarcose, conventionele operatietechniek.

Vrijdagavond was ze alweer helemaal fit. Gisteravond klom ze zowat tegen de muren op van de overtollige energie. Want ik doe nu alleen zeer korte wandelingen, aangelijnd.
Daarnaast doe ik wat appèl, en veel zoek/speurwerk.
Het probleem is alleen dat je het zoeken zo moeilijk kunt maken als je wil (achter zeer sterk ruikende planten ónder iets als een emmer oid verstoppen), ze heeft het in ongeveer drie seconden gevonden. Die hond heeft een briljante neus. Ze wordt er ook niet erg moe van. Ik wel. Ik ben minstens tien keer zolang bezig met verstoppen als zij met opsporen :Q:
Daarstraks een grote doos gevuld met krantenproppen en dergelijke, en daar wat snoepjes doorheen.
Dat heeft ze binnen twee minuten uitgesorteerd en dan kijkt ze mij aan met een blije bek wat we nog meer gaan doen.
Als ik snoepjes in een plastic fles doe, draait ze de dop eraf (ja, echt) en schud de snoepjes eruit. Duurt vijf seconden. Daarna is ze nog een halve minuut bezig met de fles grondig slopen.

Jullie begrijpen het al. Het intellect van mijn hond overtreft vele malen het mijne :mann: En ik ben door ideëen om haar op een fysiek niet belastende manier moe te maken heen :19:

En ze heeft het echt nódig om moe te worden, ze klimt nou echt tegen de muren op. Gaat voortdurend Cayuga uitdagen om te spelen :schrik:
Op haar manier dus. Bokkesprongen terwijl ze in de lucht ronddraait, springen en landen in een speelbuiging, zo wild mogelijk en op extreem grote snelheid.

Ik begin me af te vragen hoe belastend rechtlijnige beweging is zo pal na een buikoperatie en of het verstandig is om haar te laten fietsen. Alleen, fietsen vindt ze ook geweldig, en ze vliegt echt laag de eerste kilometers.

Iemand briljante gedachtes?
nee, geen briljante gedachtes, maar
dan doe je toch gewoon een lekkere lange wandeling, aangelijnd, met wat speurwerk ofzo tussendeur, aangelijnd?
na een paar (3?) dagen zou ik ook best durven fietsen.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik ben met Tessa de tweede dag, na de operatie (alles eruit) gewoon naar het bos gegaan en haar gewoon los laten lopen.
Ik heb wel haar wond afgeschermd omdat ze overal door heen banjert, maar heb haar verder niet rustig gehouden. Dat werkt toch niet bij haar, het frustreert haar juist als ze beperkt wordt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prana werd na haar castratie en weeklang verplichte lijnrust ook knetter na een dag of 3. Op het recht stuk met aan beide kanten een muur wat losloop is en goed overzicht heb ik haar maar gewoon losgelaten (met medical petshirt aan tegen opspattend vuil en takjes en zo) (zo'n 4x per dag eventjes tot ze afgekoeld was). Kwamen er andere honden aan, bij me geroepen en op de arm (Prana is kleiner als Skadi dus dat past prima). Geen ballen of zo, alleen haar eigen rennen. Normaal is dat het saaie stuk, maar was voor die periode wel een uitkomst. Leek me beter als het tegen de muren opklimmen en over de bank heen klauteren en al die andere idiote taferelen die ze ineens uit te kast trok (en wat ze normaal dus nooit deed, alleen tijdens die @#$%% lijnrust).. Speurwerk en clickeren was niet voldoende voor Prana in die periode (maar hebben we ook veel gedaan). Succes met Skadi, hoop dat ze snel weer van haar beperkingen verlost is.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Ik lees even mee want Djiny is vorige week woensdag gecastreerd. En die loopt ook over van energie.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Emma schreef:dan doe je toch gewoon een lekkere lange wandeling, aangelijnd, met wat speurwerk ofzo tussendeur, aangelijnd?
Ja nou, dat zei ik al, daar wordt ze niet moe van.

Ze is nu, na de minder dan halve wandeling, een stuk gezeggelijker. Ze wil nog wel van alles dóén (maar goed, dát wil ze altijd), maar ze is blijer. En het is gemakkelijker om haar te zeggen dat ze moet gaan liggen. Ik hoef er geen zwaar appèl voor in te zetten. Het is meer van "Ga maar lekker liggen meisje".

Die halve wandeling, met wat speurwerk en appèl, lijkt netaan genoeg te zijn voor nu. Dat is voor mij overigens een teken dat ze best behoorlijk last heeft van de operatie(gevolgen). Ze heeft nog steeds meer energie dan Cayuga. Maar niet véél.
Arm kind :blauwoog: :vaag:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

komt wel goed miran, echt :lief:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef:komt wel goed miran, echt :lief:
Ik weet het.
Maar ik ben af en toe gewoon te....
Nja, je weet wel. Dat ben jij ook af en toe geloof ik.

En dan word je weer wakker en doet gewoon zoals je hoort te doen ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Toen Figo rust moest houden vanwege zijn groeipijn, wist ik het op een gegeven moment ook niet meer.
Die hond is me, als ik zwak ben, te slim af.

Het heeft mij toen heel veel theedoeken/oude spijkerbroeken gekost. Maar het hielp wel. Even.
Iets lekkers opknopen in theedoeken of oude spijkerbroeken. Lekkers goed verstoppen en trek die knopen gerust stevig aan, anders blijf je bezig.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Wat ben ik blij dat Mowgli inmiddels wat rustiger is geworden. Ze is een week geleden geopereerd en moet twee weken rustig gehouden worden, de wond is deels open gelaten. Ik heb vanmorgen weer voor het eerst een wat langere wandeling met haar gemaakt.
Ik zal als ik jou was een wat langere wandeling met haar gaan maken, en wens je voor de rest veel succes met het rustig houden van je wilde spring in het veld.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”