Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een jaar geleden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Een jaar geleden

Ongelezen bericht door Maeve »

Leonie. schreef:Gefeliciteerd! Hier ook een eerste feestje afgelopen weekend (Ze schelen precies een week denk ik?).

Ik ben wel benieuwd naar je zoektocht naar de perfecte (tweede) Toller, aangezien ik er op een gegeven moment ook een Toller bijwil. Heb je er ergens een topic over geschreven, of zou je mij op een andere manier kunnen helpen?

Coda ziet er prachtig uit en het klinkt als een geweldig hondje!
Nou, mijn verhaal is wel wat bijzonder hoor :mrgreen: Ik stel wat hogere eisen dan een gemiddelde pupkoper denk ik. Voor een tweede Toller zocht ik een hond met een goede dosis werklust, een stabiel karakter (geen zenuwachtig gedrag) en ik was ook op zoek naar een hond uit interessante lijnen, aangezien je heel vaak dezelfde honden terug ziet binnen Nederland. Daarnaast wilde ik een goed gebouwde hond die in balans is en zonder overdrijvingen. Laagbenigheid bijvoorbeeld komt nogal eens voor en dat vind ik echt verschrikkelijk.

Ik ben dus ook naar het buitenland gaan kijken en kwam allereerst uit in Zwitserland. Daar heb ik mailcontact gehad met een fokker maar haar teefje bleef leeg. Zij verwees me door naar een bevriende fokker in Oostenrijk, die had een nestje van een door haar gefokte reu. Uiteindelijk ben ik naar Oostenrijk afgereisd en heb de pups gezien maar eenmaal thuis kreeg ik een mail van de fokker dat ze het zelf niet aan kon om een pup zo ver weg te plaatsen :oeps: Dat was nogal een domper zeg maar.

Daarna heb ik contact gehad met een fokker in Denemarken maar dat communiceerde niet zo lekker, zij had andere prioriteiten bij het fokken van Tollers dan ik heb. Toen was er een nest in Duitsland van een Duitse teef en Zweedse reu, hele mooie combinatie..waar zes reuen uit kwamen :ugh: Ik kreeg toen ook een tip van een Amerikaanse fokker, die wist een mooie combi daar. Daar heb ik ook over getwijfeld maar het stond me een beetje tegen dat ik het karakter van de ouderdieren dan niet kende. En om daarvoor ff op en neer te reizen naar Amerika..Uiteindelijk was ik al brainstormend aan het chatten met de fokker van Coda, die kende ik al langer maar ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan om te informeren wat zij voor combinatie in de planning had. Zij vertelde me dat ze een mooie Zweedse reu had gekozen voor een van haar teefjes, die op haar beurt ook weer uit grotendeels Zweedse lijnen komt. Dit zou het tweede nest worden van de vader van Coda, die in Zweden wordt gebruikt voor de praktische jacht en zijn werklust dus wel bewezen heeft. Coda's moeder doet het heel goed in de GG en heeft een heel lief karakter. Na even twijfelen heb ik toch gemaild over de combinatie en mocht ik op de wachtlijst. En ongeveer een half jaar later was daar Coda :wink:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ja, een heel verhaal! Maar wel interessant :)
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

een heel mooi hondje, gefeliciteerd!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Gefeliciteerd met je toppertje! Vind haar echt prachtig en zo te horen qua is ze karakter ook helemaal super!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Cooooodaaaa! gefeliciteerd :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”