Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fokker juridisch verplicht toch pup te verkopen? help??
Moderator: moderatorteam
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Re: fokker juridisch verplicht toch pup te verkopen? help??
Wat ik nu zou doen is een mail terugsturen dat je kennis genomen hebt van hun standpunt en dat je begin van de week kontakt op zult nemen met je juridisch adviseur en er dan op terug zult komen.
Er is geen een rechter die mee gaat in dreigementen met deadlines over de mail waar geen werkdagen in zitten.
En dan inderdaad volgende week met een adviseur een brief opstellen dat de koop niet doorgaat en dit goed onderbouwen door aan te geven dat je ze niet geschikt acht voor een pup uit jouw nest. Niet emotioneel worden want voor de wet is de hond inderdaad een "ding".
Je kunt er ook voor kiezen niet te reageren want weten zij veel of je je mail wel gelezen hebt, dat kunnen ze ook niet hard maken of je moet een leesbevestiging gestuurd hebben.
Kort en zakelijk houden, niet emotioneel reageren dat doen zijn ook niet.
Het wordt pas serieus als je aangetekende brieven krijgt.
Er is geen een rechter die mee gaat in dreigementen met deadlines over de mail waar geen werkdagen in zitten.
En dan inderdaad volgende week met een adviseur een brief opstellen dat de koop niet doorgaat en dit goed onderbouwen door aan te geven dat je ze niet geschikt acht voor een pup uit jouw nest. Niet emotioneel worden want voor de wet is de hond inderdaad een "ding".
Je kunt er ook voor kiezen niet te reageren want weten zij veel of je je mail wel gelezen hebt, dat kunnen ze ook niet hard maken of je moet een leesbevestiging gestuurd hebben.
Kort en zakelijk houden, niet emotioneel reageren dat doen zijn ook niet.
Het wordt pas serieus als je aangetekende brieven krijgt.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Tulp
- Zeer actief
Het is soms echt niet leuk meer, ik kan je nog wel wat staaltje vertellenNanna schreef:Ik ben blij dat ik niet meer fok, met al die etterbakken van 'mondige' cliënten tegenwoordig
* * *
-
Tulp
- Zeer actief
Maar aan de andere kant vind ik wel dat ze gelijk hebben, ze hebben nl nooit gezegd dat ze niet voor de merle wilden gaan.
Vanuit fokkers oogpunt gezien heb ik ook wel een een groter klik met een hondje dan met diegene die ik vanwege de rasstandaard aanhoudt. En uiteindelijk houd ik daar dan niet minder van dan van het andere hondje.
Je houdt het hondje liever zelf begrijp ik?
Vanuit fokkers oogpunt gezien heb ik ook wel een een groter klik met een hondje dan met diegene die ik vanwege de rasstandaard aanhoudt. En uiteindelijk houd ik daar dan niet minder van dan van het andere hondje.
Je houdt het hondje liever zelf begrijp ik?
* * *
-
wilma84
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): hovawart
- Aantal honden: 1
Als ik het goed begrijp willlen deze mensen dus een teefje. De keuze tussen reu of teef in huis halen is toch een vrij basale beslissing. Ik kan me voorstellen dat ze dan dat zwart/witte reutje heel leuk vinden, maar bij hun keuze voor een teefje blijven. Ik zou zelf als pupkoper ook niet blij zijn als ik bij de fokker keer op keer aangeef dat ik blijf bij de beslissing voor mijn keuze teefje, en dan op 7 weken te horen krijg dat ik alleen het reutje mag kopen, 'want daar had je toch een klik mee'. Het vervolgtraject zou ik niet zo spelen, maar ik kan de ergernis echt wel begrijpen...
-
Tulp
- Zeer actief
Zo kijk ik er ook tegenaan.wilma84 schreef:Als ik het goed begrijp willlen deze mensen dus een teefje. De keuze tussen reu of teef in huis halen is toch een vrij basale beslissing. Ik kan me voorstellen dat ze dan dat zwart/witte reutje heel leuk vinden, maar bij hun keuze voor een teefje blijven. Ik zou zelf als pupkoper ook niet blij zijn als ik bij de fokker keer op keer aangeef dat ik blijf bij de beslissing voor mijn keuze teefje, en dan op 7 weken te horen krijg dat ik alleen het reutje mag kopen, 'want daar had je toch een klik mee'. Het vervolgtraject zou ik niet zo spelen, maar ik kan de ergernis echt wel begrijpen...
* * *
- amandiej
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): border collie
omdat er geloof ik nog mensen zijn die het niet helemaal volgen wil ik nog even beter uitleggen hoe het zit met de keuze tussen zwart wit en merle. ze belden dat ze wilde komen kijken voor het merle teefje. eenmaal hier aangekomen waren ze op slag verliefd op het zwart witte reutje. hun vorige hun was een teefje en daarom wilde ze weer een teefje. teefjes waren anders van karakter dan reutjes. ze hebben anderhalf uur naast de kist gezeten omdat ze niet konden kiezen want eigenlijk vonden ze het zwart witte reutje het leukst kwa karakter en aftekeningen en zijn aparte blauwe oog. maar het was een reutje en ze wilde eigenlijk een teefje. savonds hebben ze definitief laten weten dat ze toch bij hun eerste keus wilde blijven en voor het merle teefje gingen. pupjes waren toen nog erg jong. hoe ouder ze werden hoe meer het karakter naar voren kwam. de zwart witte was wat rustiger dan het merle teefje en dat sprak ze ook enorm aan. ook toen nog meerdere keren gezegd dat ze ook nog voor dat hondje konden gaan, maar uit principe bleven ze bij het merle teefje want je moet nooit terug komen op je eerste keus vonden ze.
buitenom het rare gedoe dat het teefje maar 2e keus is vind ik nu het duidelijker is dat het merle teefje een stuk drukker is dan haar zwart witte broertje en dat het niet zo'n goede combinatie zou zijn en het niet helemaal past bij hun toekomstplannen en verwachtingen.
alles bij elkaar heeft mij doen beslissen dat het beter is als het teefje niet naar hun toe gaat.
hoop dat dat zo duidelijker is..
heb ondertussen erg veel gelezen op internet maar alles is zo verschillend. word er eigenlijk niet veel duidelijker van wat mijn rechten/plichten nou zijn. rechtsbijstand was helaas vanmorgen niet te bereiken dus zal echt moeten wachten tot maandag
vanmorgen wel weer een mailtje in mijn inbox dat ik het teefje alleen maar wil houden zodat ik weer verder kan fokken want daar draait het voor mij allemaal om.. lekker beeld hebben ze van mij:s
tijdens de geboorte van dit nestje ben ik na een bloeding na de keizersnee bijna mijn teef zelf kwijt geraakt dus ben echt compleet klaar met fokken. overigens heb ik ook de volle broer van het merle pupje in huis dus dat is alleen maar vervelend als ze straks loops zou worden dus die hele opmerking van hun slaat nergens op..
zit nog steeds met een behoorlijk kutgevoel. heb het gevoel dat het een lang weekend gaat worden
buitenom het rare gedoe dat het teefje maar 2e keus is vind ik nu het duidelijker is dat het merle teefje een stuk drukker is dan haar zwart witte broertje en dat het niet zo'n goede combinatie zou zijn en het niet helemaal past bij hun toekomstplannen en verwachtingen.
alles bij elkaar heeft mij doen beslissen dat het beter is als het teefje niet naar hun toe gaat.
heb ondertussen erg veel gelezen op internet maar alles is zo verschillend. word er eigenlijk niet veel duidelijker van wat mijn rechten/plichten nou zijn. rechtsbijstand was helaas vanmorgen niet te bereiken dus zal echt moeten wachten tot maandag
vanmorgen wel weer een mailtje in mijn inbox dat ik het teefje alleen maar wil houden zodat ik weer verder kan fokken want daar draait het voor mij allemaal om.. lekker beeld hebben ze van mij:s
tijdens de geboorte van dit nestje ben ik na een bloeding na de keizersnee bijna mijn teef zelf kwijt geraakt dus ben echt compleet klaar met fokken. overigens heb ik ook de volle broer van het merle pupje in huis dus dat is alleen maar vervelend als ze straks loops zou worden dus die hele opmerking van hun slaat nergens op..
zit nog steeds met een behoorlijk kutgevoel. heb het gevoel dat het een lang weekend gaat worden

-
Asta
Email is niet wettelijk bindend he, doen alsof je neus bloed en doe net alsof je ze niet gekregen heb en als de sodemieter teefje aan een ander verkopen, voor die 2 weken omzijn.
Geen rechter zal akkoord geen met geen aangetekende post voor deadlines etc.
Geen rechter zal akkoord geen met geen aangetekende post voor deadlines etc.
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Nou in mijn zaak was een e-mail, of beter gezegd, een hyves bericht gewoon wettelijk bindend, ze heeft het hondje koud 2 weken in huis gehad, daarna is hij via in beslag name weer bij mij terecht gekomen, ik had bewijzen van betaling, bewijzen van verzorging, paspoort, export pedigree, registratieformulier etc.
Mijn advocaat dacht ook wel, och, dat regelen we zo even, maar ik zou de strijd absoluut niet meer aan gaan om zoiets, ik heb zowat 2 jaar om mijn eigen hond kunnen touwtrekken, en toen alsnog gewezen op de bodemprocedure want de hogere rechters wisten het ook allemaal niet meer.
Echt, verkoop dat hondje gewoon aan iemand, schrijf de papieren over, klaar, de weg van de minste weerstand, ik heb achteraf spijt als haren op mijn hoofd dat ik het erop aan heb laten komen, een voorzieningsrechter zei letterlijk tegen me, ik hoop dat je kunt schikken, want ik vind wel dat je gelijk hebt, ze heeft immers niet eens voor het hondje betaald, en heeft het maar 2 weken in huis gehad, maar voor de rechter verlies je het.
Mijn advocaat dacht ook wel, och, dat regelen we zo even, maar ik zou de strijd absoluut niet meer aan gaan om zoiets, ik heb zowat 2 jaar om mijn eigen hond kunnen touwtrekken, en toen alsnog gewezen op de bodemprocedure want de hogere rechters wisten het ook allemaal niet meer.
Echt, verkoop dat hondje gewoon aan iemand, schrijf de papieren over, klaar, de weg van de minste weerstand, ik heb achteraf spijt als haren op mijn hoofd dat ik het erop aan heb laten komen, een voorzieningsrechter zei letterlijk tegen me, ik hoop dat je kunt schikken, want ik vind wel dat je gelijk hebt, ze heeft immers niet eens voor het hondje betaald, en heeft het maar 2 weken in huis gehad, maar voor de rechter verlies je het.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Nou ik zou als pupkoper ook niet zo blij zijn met je keuze om het pupje niet te verkopen. Toen wij Lizzie gingen bekijken was er ook een reutje dat ik super vond. Mijn kinderen ook trouwens. Leuker dan Lizzie. Maar ik wilde een teef dus viel het reutje al bij voorbaat af. Ik was toch behoorlijk ziek geweest als Kees op het laatste moment (en ik neem aan dat dat hier ook gebeurd is) gezegd zou hebben , je krijgt dat reutje of anders niets. Ik had het ws anders opgelost, maar ik snap wel dat die mensen heel erg teleurgesteld en misschien ook wel erg boos zijn.
-
Pakdebal
amandiej schreef:omdat er geloof ik nog mensen zijn die het niet helemaal volgen wil ik nog even beter uitleggen hoe het zit met de keuze tussen zwart wit en merle. ze belden dat ze wilde komen kijken voor het merle teefje. eenmaal hier aangekomen waren ze op slag verliefd op het zwart witte reutje. hun vorige hun was een teefje en daarom wilde ze weer een teefje. teefjes waren anders van karakter dan reutjes. ze hebben anderhalf uur naast de kist gezeten omdat ze niet konden kiezen want eigenlijk vonden ze het zwart witte reutje het leukst kwa karakter en aftekeningen en zijn aparte blauwe oog. maar het was een reutje en ze wilde eigenlijk een teefje. savonds hebben ze definitief laten weten dat ze toch bij hun eerste keus wilde blijven en voor het merle teefje gingen. pupjes waren toen nog erg jong. hoe ouder ze werden hoe meer het karakter naar voren kwam. de zwart witte was wat rustiger dan het merle teefje en dat sprak ze ook enorm aan. ook toen nog meerdere keren gezegd dat ze ook nog voor dat hondje konden gaan, maar uit principe bleven ze bij het merle teefje want je moet nooit terug komen op je eerste keus vonden ze.
nu is het duidelijker ja
ben je van de rasvereniging ?.
Ik heb een heel gesprek gehad ooit over bordercollies en fokken , die mevrouw vond de rasvereniging maar heel arrogant doen
en fokte zelf alleen nog maar , niet via de vereniging .
het is wel een toestand , je moet ook uitkijken wat ze ermee doen , is het " de hele dag thuis zitten " , wat slecht is voor deze honden
of gaan ze nog wat leuks doen , met die honden .
je moet wel overal op letten , en nu dit nog
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ik snap deze mensen eerlijk gezegd wel. Zij verheugen zich blijkbaar heel erg op hun pup en dan neem jij hen haar af. Zo zou ik het tenminste voelen.
Vanaf de dag dat jij had toegezegd dat zij dit pupje wel konden krijgen was het hun hond. Dat zij tot zij bij de moeder weg mocht nog bij jou moest blijven was een formaliteit. Gevoelsmatig was het voor deze mensen al hun hond.
Je vind ze goed genoeg voor een pupje van jou dus daar kan het niet aan liggen ik zou ze dus gewoon hun merle meisje verkopen.
Vanaf de dag dat jij had toegezegd dat zij dit pupje wel konden krijgen was het hun hond. Dat zij tot zij bij de moeder weg mocht nog bij jou moest blijven was een formaliteit. Gevoelsmatig was het voor deze mensen al hun hond.
Je vind ze goed genoeg voor een pupje van jou dus daar kan het niet aan liggen ik zou ze dus gewoon hun merle meisje verkopen.
-
Pakdebal
blacky schreef:ik snap deze mensen eerlijk gezegd wel. Zij verheugen zich blijkbaar heel erg op hun pup en dan neem jij hen haar af. Zo zou ik het tenminste voelen.
sommige mensen willen alles " hebben " , en willen altijd " winnen "
ik denk , ik zie ze al voor mij, dat dit erg arrogante mensen zijn, die niet gewend zijn, als iemand eens " nee " zegt, tegen ze .
als je " uit principe " al iets gaat uitkiezen ?.. Tjee, mensen , doe eens wat losser , zou ik zo zeggen ..
ik heb mijn voorkeur nooit uitgesproken , toen ik nestjes ging bekijken , maar keek eerst , met een kopje koffie eens lekker rond
zo relaxed kan het ook gaan
tegenwoordig is alles zo officieel , met nummertjes trekken , die eerste keus hebben .. belachelijk .
.
- dagmar88
- Zeer actief
blacky schreef: Je vind ze goed genoeg voor een pupje van jou dus daar kan het niet aan liggen ik zou ze dus gewoon hun merle meisje verkopen.
Ze vindt ze niet geschikt voor die pup.
- Miezemuis
- Zeer actief
Het gaat volgens mij niet om eerste keus, maar wel om het idee dat er in hun idee is toegezegd dat ze deze hond zouden krijgen. Daarna wordt er ineens gezegd, "nee ik hou de hond zelf".
-
Pakdebal
Miezemuis schreef:Het gaat volgens mij niet om eerste keus, maar wel om het idee dat er in hun idee is toegezegd dat ze deze hond zouden krijgen. Daarna wordt er ineens gezegd, "nee ik hou de hond zelf".
daar heb je gelijk in, dat vond ik ook hard overkomen , maar ze vertrouwt de mensen niet meer
en
dan geef je je pup niet meer zo snel weg
.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ja maar...ze wil wel een andere pup verkopen, dus dan gaat dat niet vertrouwen geloof ik niet zo op.
- amandiej
- Vaste gebruiker
ergens snap ik ook wel dat sommige mensen hier op het forum vinden dat de mensen van het merle teefje in hun recht staan. en ergens snap ik ook dat ze teleurgesteld zijn en dat het het voor hun gewoon ook heel vervelend is, maar moet je je eens voorstellen mensen komen 3x bij jou kijken naar een pupje. ze blijven anderhalf uur puppys kijken. van die anderhalf uur hebben ze laten we zeggen hooguit en dat is dan echt ruim aangehouden 10minuten besteed aan het teefje en de rest van de tijd alleen maar aan het zwart witte reutje. daar komt dan nog bij dat ze maar blijven herhalen dat ze die leuker, mooier, liever vinden.
mijn vriend wist van niks en kwam toevallig binnenlopen. hij vroeg aan die mensen en zijn jullie nog tevreden met jullie keuze en ipv een antwoord valt er een hele ongemakkelijke stilte. na wat horten en stoten komt er dan uit 'je moet altijd je principes volgen en bij je eerste keus blijven, eenmaal thuis wennen we vanzelf wel aan haar'.
deze mensen weten dat een border collie veel aandacht vraagt en ze hadden allerlei goede verhalen en voornemens. ik denk ook wel dat ze goed zijn voor een hondje maar geloof me je krijgt er een heel raar idee//beeld/gevoel van als ze over het ene hondje helemaal enthousiast zijn en als ze het over het door hun gekozen hondje hebben ineens doen alsof het een of ander raar mismaakt beest is. en dan moet je in je achterhoofd houden dat het in principe de bedoeling is dat dat hondje waar hun zo raar over doen de rest vn haar leven bij die mensen moet doorbrengen.
mijn vriend wist van niks en kwam toevallig binnenlopen. hij vroeg aan die mensen en zijn jullie nog tevreden met jullie keuze en ipv een antwoord valt er een hele ongemakkelijke stilte. na wat horten en stoten komt er dan uit 'je moet altijd je principes volgen en bij je eerste keus blijven, eenmaal thuis wennen we vanzelf wel aan haar'.
deze mensen weten dat een border collie veel aandacht vraagt en ze hadden allerlei goede verhalen en voornemens. ik denk ook wel dat ze goed zijn voor een hondje maar geloof me je krijgt er een heel raar idee//beeld/gevoel van als ze over het ene hondje helemaal enthousiast zijn en als ze het over het door hun gekozen hondje hebben ineens doen alsof het een of ander raar mismaakt beest is. en dan moet je in je achterhoofd houden dat het in principe de bedoeling is dat dat hondje waar hun zo raar over doen de rest vn haar leven bij die mensen moet doorbrengen.

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Ik vraag me af of je als verkoper de overeenkomst nietig kan verklaren in dit stadium.
Pup zogenaamd verkopen aan een ander, zou ik zeker niet doen voordat je meer juridische duidelijkheid hebt.
Gevoelsmatig vind ik dat je dit niet goed aangepakt hebt. De mensen wilden dit teefje, al vanaf het begin. Jijzelf hebt ze in de richting van het reutje willen duwen maar ze hadden aangegeven absoluut het teefje te willen hebben. Zo begrijp ik het. Vervelende situatie.
Pup zogenaamd verkopen aan een ander, zou ik zeker niet doen voordat je meer juridische duidelijkheid hebt.
Gevoelsmatig vind ik dat je dit niet goed aangepakt hebt. De mensen wilden dit teefje, al vanaf het begin. Jijzelf hebt ze in de richting van het reutje willen duwen maar ze hadden aangegeven absoluut het teefje te willen hebben. Zo begrijp ik het. Vervelende situatie.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- amandiej
- Vaste gebruiker
het geeft me gewoon een heel rot gevoel dat ze over de ene pups niks dan goeds hebben en er niet bij weg te slaan zijn en zo raar en minderwaardig doen over de pup die ze willen hebben. maar er toch bij blijven dat ze deze pup willen hebben omdat dat de eerste keus was en je moet uit principe altijd bij je eerste keus blijven.
en de eerste keer dat ze er waren sliepen de pups natuurlijk ook meer en dacht eerst dat het gewoon daar aan lag, maar nu in de 3x dat ze zijn geweest gunden ze haar amper een blik waardig terwijl ze van haar broertje niet af konden blijven. als ze dan zo graag een merle teefje willen hadden ze ook verder kunnen kijken naar een teefje die ze wel echt leuk en geweldig vonden..
en de eerste keer dat ze er waren sliepen de pups natuurlijk ook meer en dacht eerst dat het gewoon daar aan lag, maar nu in de 3x dat ze zijn geweest gunden ze haar amper een blik waardig terwijl ze van haar broertje niet af konden blijven. als ze dan zo graag een merle teefje willen hadden ze ook verder kunnen kijken naar een teefje die ze wel echt leuk en geweldig vonden..

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ja hoor, ik wel. Ik zou me als fokker echt niet laten bedreigen want dan is het eind zoek.Tara schreef:Is hier niet iemand die zijn naam op de papieren wil laten zetten?
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Ik dacht ook wel dat het niet zo'n vaart zou lopen, en blaffende honden bijten niet enzo, nou dat heb ik geweten 
- amandiej
- Vaste gebruiker
het is niet dat ik ze in de richting van het reutje wil duwen want als ze over het teefje net zo enthousiast waren als over het reutje was het al heel anders geweest. ik snap gewoon echt niet waarom je uit principe een hond zou kiezen die je maar accepteerd terwijl je die eigenlijk niet zo leuk vind en degene waar ze helemaal verliefd op waren aan de kant schuiven..Wilma schreef:Ik vraag me af of je als verkoper de overeenkomst nietig kan verklaren in dit stadium.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Zakelijk is het natuurlijk allemaal niet, maar bij verkoop van puppen komt ook gevoel om de hoe kijken en als je er als fokker een rotgevoel over hebt, moet je de pup niet aan deze mensen verkopen. Komt alleen maar nog meer narigheid van.Wilma schreef:Ik vraag me af of je als verkoper de overeenkomst nietig kan verklaren in dit stadium.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik vind dit soort dingen zo heel lastig omdat het gevoel zo heel anders is / kan zijn dan wettelijke regels.
Op de meeste websites van fokkers staat een zin als "wij bepalen zelf aan wie we verkopen en kunnen tot 8 weken nog een nestkeuze behouden".
In dit geval van TS zijn er mondeling afspraken gemaakt.
Hoewel ik vind dat de fokker / TS in dit geval moreel in haar recht staat ben ik er niet zeker van of dat juridisch ook zo is. Ik weet het gewoon niet.
Wettelijk gezien is een pup / hond helaas nog steeds een ding en in dit geval zijn er over het "ding" afspraken gemaakt; mondeling, per mail, per weet ik veel. Dat is verdraaid rechtsgeldig kan ik je vertellen.
Beslist iets om uit te zoeken!
Ik hoop dat de soep niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend. Hou je ons o de hoogte?
Suzanne
Op de meeste websites van fokkers staat een zin als "wij bepalen zelf aan wie we verkopen en kunnen tot 8 weken nog een nestkeuze behouden".
In dit geval van TS zijn er mondeling afspraken gemaakt.
Hoewel ik vind dat de fokker / TS in dit geval moreel in haar recht staat ben ik er niet zeker van of dat juridisch ook zo is. Ik weet het gewoon niet.
Wettelijk gezien is een pup / hond helaas nog steeds een ding en in dit geval zijn er over het "ding" afspraken gemaakt; mondeling, per mail, per weet ik veel. Dat is verdraaid rechtsgeldig kan ik je vertellen.
Beslist iets om uit te zoeken!
Ik hoop dat de soep niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend. Hou je ons o de hoogte?
Suzanne
- amandiej
- Vaste gebruiker
zelf vind ik een pup hoe ouder hij word hoe leuker. als ze 3weken zijn slapen ze bijna alleen maar, als ze 7 weken zijn en je gaat kijken kun je er echt een beetje mee spelen. des te onbegrijpelijker vind ik het dat ze de pup de eerste keer in ieder geval nog op schoot pakte en ze bij hen in slaap viel. ze lieten haar even liggen en legde haar toen terug in de werpkist. de laatste keer was het alleen even snel een aai over haar koppie toen ze hen bij binnenkomst kwam begroeten en verder hebben ze haar gewoon ik zou bijna zeggen genegeerd en waren alleen druk met haar broertje. ze doen net alsof ze graag een merle teefje willen en dit het enige teefje op heel internet is en ze er dus maar genoegen mee nemen.
dan komt er ook nog eens bij dat het teefje de laatste 2 weken enorm is veranderd en eigenlijk nu de drukste pup uit het nestje was terwijl hun steeds zeiden dat ze het zo leuk vonden dat het reutje rustiger was.
en dan de laatste keer ook de rare reactie op de vraag of ze nog tevreden waren met hun keus.. alles bij elkaar geeft mij gewoon echt het gevoel dat ik het pupje niet aan hun moet verkopen. dit is na de laatste keer ineens echt heel erg geworden.
misschien is het mijn fout geweest om mensen zelf te laten kiezen. dit had ik gewoon echt niet verwacht.
er is nergens iets zwart op wit gezet over de prijs van de pup. wel dus dat het hondje naar hun toe zou gaan. stel dat ik juridisch niks meer in te brengen heb en 'verplicht' ben de koop door te laten gaan.. zou ik dan niet op een andere manier (hele hoge prijs opgeven) de mensen van de koop kunnen laten afzien of zijn hier ook regels voor..? er is mondelijk een prijs genoemd maar niks vastgelegd..
eigenlijk zou het wel behoorlijk triest zijn als ik het op die manier zou moeten doen, maar als ik nu zie hoe die mensen nu ineens doen en wat voor rare (het lijken wel dreig berichtjes in mijn ogen) berichtjes ze sturen heb ik wel zo iets van ik wil op wat voor manier dan ook proberen te voorkomen dat de pup daar terecht komt..
dan komt er ook nog eens bij dat het teefje de laatste 2 weken enorm is veranderd en eigenlijk nu de drukste pup uit het nestje was terwijl hun steeds zeiden dat ze het zo leuk vonden dat het reutje rustiger was.
en dan de laatste keer ook de rare reactie op de vraag of ze nog tevreden waren met hun keus.. alles bij elkaar geeft mij gewoon echt het gevoel dat ik het pupje niet aan hun moet verkopen. dit is na de laatste keer ineens echt heel erg geworden.
misschien is het mijn fout geweest om mensen zelf te laten kiezen. dit had ik gewoon echt niet verwacht.
er is nergens iets zwart op wit gezet over de prijs van de pup. wel dus dat het hondje naar hun toe zou gaan. stel dat ik juridisch niks meer in te brengen heb en 'verplicht' ben de koop door te laten gaan.. zou ik dan niet op een andere manier (hele hoge prijs opgeven) de mensen van de koop kunnen laten afzien of zijn hier ook regels voor..? er is mondelijk een prijs genoemd maar niks vastgelegd..
eigenlijk zou het wel behoorlijk triest zijn als ik het op die manier zou moeten doen, maar als ik nu zie hoe die mensen nu ineens doen en wat voor rare (het lijken wel dreig berichtjes in mijn ogen) berichtjes ze sturen heb ik wel zo iets van ik wil op wat voor manier dan ook proberen te voorkomen dat de pup daar terecht komt..

-
Tulp
- Zeer actief
Maryanne schreef:Zakelijk is het natuurlijk allemaal niet, maar bij verkoop van puppen komt ook gevoel om de hoe kijken en als je er als fokker een rotgevoel over hebt, moet je de pup niet aan deze mensen verkopen. Komt alleen maar nog meer narigheid van.Wilma schreef:Ik vraag me af of je als verkoper de overeenkomst nietig kan verklaren in dit stadium.
Eerder schreel ik wel dat de kopers wellicht in hun recht stonden en dat het allemaal niet handig aangepakt is maar no-way dat ze van mij nog een pup kregen, ook de zwartwitte niet.
Ik laat me in mijn eigen tent niet vertellen waar de pups naartoe gaan.
* * *
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Een heel vervelende situatie voor zowel de fokker als de koper.Maryanne schreef:Zakelijk is het natuurlijk allemaal niet, maar bij verkoop van puppen komt ook gevoel om de hoe kijken en als je er als fokker een rotgevoel over hebt, moet je de pup niet aan deze mensen verkopen. Komt alleen maar nog meer narigheid van.Wilma schreef:Ik vraag me af of je als verkoper de overeenkomst nietig kan verklaren in dit stadium.
Die wil namelijk (naar wat ik er van begrijp) wat hij vanaf het begin al heeft aangegeven en waarover ook een mondelinge koopovereenkomst is gemaakt, het teefje.
Ik zal de pup nu zeker niet verkopen, maar eerst me eens goed door iemand met verstand van zaken laten voorlichten, en dan hun stappen afwachten.
Ik wens je veel succes.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Liesbeth
- Zeer actief
Die mensen zouden van mij geen pup meer krijgen
. Grote kans dat ze na een paar weken weer bij je op de stoep staan omdat de pup, welke van de twee dan ook, niet aan hun verwachtingen voldoet en dat dat jouw schuld is.
Bij dit type mensen kan je gewoonweg nooit goed doen.
Bij dit type mensen kan je gewoonweg nooit goed doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Miezemuis
- Zeer actief
Maar waar halen jullie dat uit dan, dat je er alleen maar problemen mee krijgt. het zou net zo goed zo kunnen zijn dat ze heel erg gelukkig zijn dat er een pup komt, alles en klaar gemaakt is en dan met in hun ogen een kulreden de pup niet verkocht wordt en de fokker de pup ineens zelf besluit te houden (en volgens mij ook nog heel laat). Ik zou daar ook boos over zijn en denken hadden ze dat nou niet eerder kunnen zeggen. Daarbij ben is ts nu dus ook allemaal in mijn ogen niet zo'n nette constructies aan het bedenken om de hond toch te houden. Zeker omdat er wel een andere hond aangeboden wordt. Ik kan me wel voorstellen dat de koper dan toch de ts andere motieven toedichten.
- amandiej
- Vaste gebruiker
Miezemuis schreef:Maar waar halen jullie dat uit dan, dat je er alleen maar problemen mee krijgt. het zou net zo goed zo kunnen zijn dat ze heel erg gelukkig zijn dat er een pup komt, alles en klaar gemaakt is en dan met in hun ogen een kulreden de pup niet verkocht wordt en de fokker de pup ineens zelf besluit te houden (en volgens mij ook nog heel laat). Ik zou daar ook boos over zijn en denken hadden ze dat nou niet eerder kunnen zeggen. Daarbij ben is ts nu dus ook allemaal in mijn ogen niet zo'n nette constructies aan het bedenken om de hond toch te houden. Zeker omdat er wel een andere hond aangeboden wordt. Ik kan me wel voorstellen dat de koper dan toch de ts andere motieven toedichten.
idd heel laat maar dat komt omdat ze de laatste keer echt heel raar deden zonder dat er ook maar de minste verklaring voor was. en dan ook op dat moment de rare uitspraken deden. omdat dat pas toen is voorgevallen heb ik het niet eerder kunnen zeggen he. de 2 andere keren viel het nog een klein beetje te verklaren doordat de pups toen meer sliepen en je er niet heel veel mee 'kon' en nu was er totaal geen verklaring voor. ze keken gewoon niet naar het hondje om. overigens was het laatste aanbod voor het zwart witte reutje vorige week en nadat ze nee hebben gezegt heb ik een ander top huisje gevonden en hij is dus inmiddels ook al weg dus er is nu geen sprake meer van dat ze een ander hondje kunnen krijgen.