Rayos is trouwens ook de enige dh die ik ken die geen waterballet maakt van drinken, die moest ik het begin aanmoedigen om maar te drinken en soms zelf nu nog wel eens en dat gaat keurig en altijd zonder maar iets te morsen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rita dag 14 en 15
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Re: rita dag 14 en 15
Ze heeft idd van die mooie kroeloren
rayos wist in het begin ook niet wat hij met water aan moest, was bang voor de tuinslang en douche maar op een gegeven moment zag hij eenden in het water, sprong er zo in en probeerde er bij te komen. Ik stond aan de kant te zweten want ik had zoiets van, als hij te vermoeid raakt komt hij nooit meer zelf terug wat hij gelukkig vermoeid maar voldaan wel deed.
Rayos is trouwens ook de enige dh die ik ken die geen waterballet maakt van drinken, die moest ik het begin aanmoedigen om maar te drinken en soms zelf nu nog wel eens en dat gaat keurig en altijd zonder maar iets te morsen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
- Aantal honden: 1
O wat gaat het toch lekker zo met Rita, ze komt inderdaad een stuk minder op haar hoede terug lopen naar je, mooi is dat om te zien. Ze krijgt dus al meer vertrouwen in een goede 'afloop'. Jammer van de kaas, het enige waar ik Hajo mee kan afleiden is met steentjes of kluitjes. Dan kunnen er 6 honden tegelijk aankomen maar achter een steen aanrennen is het allerbelangrijkste op dat moment
. Ik denk een beetje vergelijkbaar met Jan en zijn bal. Is even uitvinden wat voor haar het verleidelijkste is....Daar kon de organisatie waar ze vandaan komt je niets over vertellen?
@Selene; Nou Rayos is echt heel bijzonder, alle duitsers die ik heb gehad lieten een spoor van water achter zich aan met drinken, en Hajo spant de kroon, die neemt grote slokken en met volle bek komt hij de kamer weer binnen en laat het dan langzaam uit zijn bek lopen. Gelukkig staat er buiten ook water en de plantjes vinden het wel fijn dus.
@Selene; Nou Rayos is echt heel bijzonder, alle duitsers die ik heb gehad lieten een spoor van water achter zich aan met drinken, en Hajo spant de kroon, die neemt grote slokken en met volle bek komt hij de kamer weer binnen en laat het dan langzaam uit zijn bek lopen. Gelukkig staat er buiten ook water en de plantjes vinden het wel fijn dus.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat mooi dat ze zo achter je aan kwam, knap van Rita. Leuk om te lezen hoe het allemaal in zijn werk gaat met een herplaatser en hoe je stapjes vooruit gaat. 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Niet? Goh. Wat ráárrenee-uk schreef:morgen krijgt ze weer pens, geen lappen want dat durf ik niet aan,
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Klopt annedee, het is een herplaatser, ik denk dat ze hele gekke dingen met water gedaan hebben. Sep loopt ook met een halve bek vol water gerust het halve huis doorAnnedee schreef:O wat gaat het toch lekker zo met Rita, ze komt inderdaad een stuk minder op haar hoede terug lopen naar je, mooi is dat om te zien. Ze krijgt dus al meer vertrouwen in een goede 'afloop'. Jammer van de kaas, het enige waar ik Hajo mee kan afleiden is met steentjes of kluitjes. Dan kunnen er 6 honden tegelijk aankomen maar achter een steen aanrennen is het allerbelangrijkste op dat moment. Ik denk een beetje vergelijkbaar met Jan en zijn bal. Is even uitvinden wat voor haar het verleidelijkste is....Daar kon de organisatie waar ze vandaan komt je niets over vertellen?
Lekker volk hoor die duitsers
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
deze duitser drinkt heel netjes, met hele kleine likjes en er valt nauwelijks een druppel naast de bak 
@ annedee: nee de mensen van de rescue weten verder ook niks van haar en eigenlijk vind ik dat wel prima, hoef ik er verder ook geen rekening mee te houden en vind ik zelf wel uit wat gaat en wat niet gaat
@ annedee: nee de mensen van de rescue weten verder ook niks van haar en eigenlijk vind ik dat wel prima, hoef ik er verder ook geen rekening mee te houden en vind ik zelf wel uit wat gaat en wat niet gaat

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Leuk weer een update over Rita
Fijn dat het zo goed gaat met het dametje.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Leuke update weer, ze ziet er op de foto's al iets meer ontspannen uit 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh, wat super dat ze haar bot 'opgegraven' heeft!!! Heerlijk zulke cadeautjes die ze dan geven hè.
Pfff, dat weglopen
! Ik moet er voolopig nog niet aan denken om zoiets mee te maken hoor! Mijn hart zou eventjes stoppen denk ik. Maar zo fijn dat het uitpakte zoals het 'hoort'
. Had je niet even een 'wow' gevoel toen ze bij je kwam?
Pfff, dat weglopen
- renee-uk
- Zeer actief
dat weglopen dat ze deed is niet echt weglopen, het is iets gaan onderzoeken en nader bekijken en schijt aan mij hebben.
door om te draaien en de andere kant heen te lopen zonder ook maar te kijken of ze wel volgt, geef je zo'n beetje die boodschap terug: ik heb schijt aan jou en als je bij mij wil horen zul je benen moeten maken!
en het is natuurlijk wel een herdershond, die hun baas best wel erg belangrijk vinden en daar heb ik op vertrouwd.
maar ik was wel blij dat ik goed gegokt had hoor, zag me al rennen naar birmingham en terug, want uiteraard had ik geen portemonnee bij me voor de bus
door om te draaien en de andere kant heen te lopen zonder ook maar te kijken of ze wel volgt, geef je zo'n beetje die boodschap terug: ik heb schijt aan jou en als je bij mij wil horen zul je benen moeten maken!
en het is natuurlijk wel een herdershond, die hun baas best wel erg belangrijk vinden en daar heb ik op vertrouwd.
maar ik was wel blij dat ik goed gegokt had hoor, zag me al rennen naar birmingham en terug, want uiteraard had ik geen portemonnee bij me voor de bus

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Je ziet echt een enorm verschil joh, in die 2 weken! Ongelooflijk!
Jullie zijn op de goede weg
Jullie zijn op de goede weg
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Jee, twee weken alweer. Jij hebt het geduld dat ze nodig heeft 

Groetjes,
Sandra
- Mojo2008
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Lijkt me inderdaad een prachtige wandeling!
Voor Mojo zou het echter niks zijn, zo'n vies kanaal, gegarandeerd dat hij daar in zou willen! Haha!
Fijn dat het zo goed met Rita gaat!
Voor Mojo zou het echter niks zijn, zo'n vies kanaal, gegarandeerd dat hij daar in zou willen! Haha!
Fijn dat het zo goed met Rita gaat!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Fijn te lezen dat je merkt dat ze zich steeds meer thuis voelt. Zal jou vast ook goed doen! 
- renee-uk
- Zeer actief
ach dat arme beest, zo k*t als je een hond nog niet goed kent 
gisteravond heeft ze een uur of wat in de keuken gelegen, wat raar is omdat ze altijd op mijn lip zit.
toen ik toch maar eens bij haar ging kijken ging ze bij de achterdeur staan en heb ik haar in de tuin gelaten waar ze enorme diarree bleek te hebben.
heeft ze me dus duidelijk willen maken dat ze er uit moest door in de keuken te blijven en dat heb ik niet begrepen, voelde me helemaal schuldig
vanmorgen maakte ze me om 6 uur wakker en moest ze er weer uit, ze heeft nog steeds spuitpoep.
ik kijk het vandaag nog even aan en zal mijn befaamde slobber voor haar maken, want eten wil ze nog steeds wel.
is het morgen niet over gaan we naar de da.
ik heb zelf het idee dat dit een optelling van van alles is: (verhuis)stress die eruit komt, ander voer en de darmproblemen die ze al had.
weet zeker als ik naar de da ga dat ze weer ab krijgt en dat wil ik het liefst nu even voorkomen, plus de enorme stress die zo'n bezoekje met zich meebrengt en die hier ook geen goed aan zal doen.
ik hoop maar dat ik het bij het goede eind heb en het morgen weer een stuk verbeterd is
gisteravond heeft ze een uur of wat in de keuken gelegen, wat raar is omdat ze altijd op mijn lip zit.
toen ik toch maar eens bij haar ging kijken ging ze bij de achterdeur staan en heb ik haar in de tuin gelaten waar ze enorme diarree bleek te hebben.
heeft ze me dus duidelijk willen maken dat ze er uit moest door in de keuken te blijven en dat heb ik niet begrepen, voelde me helemaal schuldig
vanmorgen maakte ze me om 6 uur wakker en moest ze er weer uit, ze heeft nog steeds spuitpoep.
ik kijk het vandaag nog even aan en zal mijn befaamde slobber voor haar maken, want eten wil ze nog steeds wel.
is het morgen niet over gaan we naar de da.
ik heb zelf het idee dat dit een optelling van van alles is: (verhuis)stress die eruit komt, ander voer en de darmproblemen die ze al had.
weet zeker als ik naar de da ga dat ze weer ab krijgt en dat wil ik het liefst nu even voorkomen, plus de enorme stress die zo'n bezoekje met zich meebrengt en die hier ook geen goed aan zal doen.
ik hoop maar dat ik het bij het goede eind heb en het morgen weer een stuk verbeterd is

- Rebble
- Zeer actief
Wat balen van die diarree, Renée
Ik hoop dat ze snel normaal gaat poepen
Verder geef je haar prima de tijd om aan jou te wennen en jou te leren kennen, gun jezelf ook de tijd om haar te leren kennen
Verder geniet ik van de foto's die je bij je updates plaatst, ik vind haar prachtig. En ondanks dat ze het water raar/eng vindt, kijkt ze er wel nieuwsgierig naar.
Verder geniet ik van de foto's die je bij je updates plaatst, ik vind haar prachtig. En ondanks dat ze het water raar/eng vindt, kijkt ze er wel nieuwsgierig naar.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk om te lezen dat ze elke keer wat vorderingen maakt, hoe klein dan ook... ze doet het goed!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ach die diarree. Dat kun je toch ook niet weten.
Dat je je er schuldig over voelt is begrijpelijk maar we zijn maar mensen.
En je moet haar helemaal leren begrijpen dat kost tijd.
Ze is wel goed terrecht gekomen bij jou merk ik aan je toppics.
Dat je je er schuldig over voelt is begrijpelijk maar we zijn maar mensen.
En je moet haar helemaal leren begrijpen dat kost tijd.
Ze is wel goed terrecht gekomen bij jou merk ik aan je toppics.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Zamunda
- Zeer actief
Helemaal mee eensRebble schreef:Wat balen van die diarree, RenéeIk hoop dat ze snel normaal gaat poepen
Verder geef je haar prima de tijd om aan jou te wennen en jou te leren kennen, gun jezelf ook de tijd om haar te leren kennen
![]()
Zolang ze het verder goed doet zou ik het inderdaad even afwachten. Oja, morgen is natuurlijk vrijdag... ja, misschien dan toch morgen maar even een check up doen bij de DA als het nog steeds zo is. Als je dan AB meekrijgt kun je altijd nog wachten tot zaterdag/zondag met geven als het niet betert.
EDIT:
Wel enorm balen dat ze zo sukkelt met die ontlasting!
Laatst gewijzigd door Zamunda op 13 jun 2013 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
dat is wel waar, maar toch voel ik me schuldig als ik bedenk dat dat arme beest daar minstens een uur met buikpijn die diarree heeft liggen ophouden omdat ik haar niet begreep.
ik ben een watje hoor, met dat soort dingen
ik ben een watje hoor, met dat soort dingen

- Lunatic
- Erelid
Ach wat sneu dat ze aan de dunne is
Hopelijk kan je het met je slobber en straks met probiotica weer helemaal goed krijgen
Dat schuldig voelen herken ik wel, toen ik Max net had, had hij ook een keer diaree, dus ook bij de tuindeur, ik hem buiten gelaten en de deur weer dicht gedaan omdat het koud was....hij waarschuwt dus niet als hij weer naar binnen wil, dat ben ik wel gewend van m'n andere honden.....dus ben ik hem helemaal vergeten en heeft hij de hele nacht in de tuin doorgebracht
Toen voelde ik me ook enorm schuldig!
Dat schuldig voelen herken ik wel, toen ik Max net had, had hij ook een keer diaree, dus ook bij de tuindeur, ik hem buiten gelaten en de deur weer dicht gedaan omdat het koud was....hij waarschuwt dus niet als hij weer naar binnen wil, dat ben ik wel gewend van m'n andere honden.....dus ben ik hem helemaal vergeten en heeft hij de hele nacht in de tuin doorgebracht
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Zamunda
- Zeer actief
Oeps... foutje. Dat ben je daarna natuurlijk noooooit meer vergeten.Lunatic schreef:Ach wat sneu dat ze aan de dunne isHopelijk kan je het met je slobber en straks met probiotica weer helemaal goed krijgen
![]()
Dat schuldig voelen herken ik wel, toen ik Max net had, had hij ook een keer diaree, dus ook bij de tuindeur, ik hem buiten gelaten en de deur weer dicht gedaan omdat het koud was....hij waarschuwt dus niet als hij weer naar binnen wil, dat ben ik wel gewend van m'n andere honden.....dus ben ik hem helemaal vergeten en heeft hij de hele nacht in de tuin doorgebrachtToen voelde ik me ook enorm schuldig!
- Lunatic
- Erelid
Nee idd, als hij nu eens buiten is loop ik de hele tijd in mezelf....Max is buiten, niet vergetenZamunda schreef:Oeps... foutje. Dat ben je daarna natuurlijk noooooit meer vergeten.Lunatic schreef:Ach wat sneu dat ze aan de dunne isHopelijk kan je het met je slobber en straks met probiotica weer helemaal goed krijgen
![]()
Dat schuldig voelen herken ik wel, toen ik Max net had, had hij ook een keer diaree, dus ook bij de tuindeur, ik hem buiten gelaten en de deur weer dicht gedaan omdat het koud was....hij waarschuwt dus niet als hij weer naar binnen wil, dat ben ik wel gewend van m'n andere honden.....dus ben ik hem helemaal vergeten en heeft hij de hele nacht in de tuin doorgebrachtToen voelde ik me ook enorm schuldig!
- renee-uk
- Zeer actief
hahahaLunatic schreef:Nee idd, als hij nu eens buiten is loop ik de hele tijd in mezelf....Max is buiten, niet vergetenZamunda schreef:Oeps... foutje. Dat ben je daarna natuurlijk noooooit meer vergeten.Lunatic schreef:Ach wat sneu dat ze aan de dunne isHopelijk kan je het met je slobber en straks met probiotica weer helemaal goed krijgen
![]()
eigenlijk trainen ze ons nog beter dan wij hen
@zamunda: ik maak straks ook een afspraak voor morgen bij de da, ik wil sowieso weten wat zij van de vorige da (vanaf 2009 dus ) te horen heeft gekregen en ik wil de problemen met rita ook even met haar doorspreken.
maar omdat rita zo ontzettend uit haar plaat gaat bij de da wil ik haar, als het niet hoeft, een da bezoek niet aandoen.
heel eerlijk gezegd zit ik op dit moment niet te wachten op nog meer stress als die stress juist zo fijn aan het verdwijnen is.
maar als het moet dan moet het uiteraard.

- Rebble
- Zeer actief
Is een bezoek zonder Rita niet mogelijk? Ik snap dat het het prettigst is als ze haar kan zien en voelen maar misschien kan ze wel wat met alleen haar ontlasting?

- renee-uk
- Zeer actief
dat is ook de bedoelingRebble schreef:Is een bezoek zonder Rita niet mogelijk? Ik snap dat het het prettigst is als ze haar kan zien en voelen maar misschien kan ze wel wat met alleen haar ontlasting?
ik neem rita wel mee, voor het geval dat, maar laat haar lekker in de auto.

- Rebble
- Zeer actief
renee-uk schreef:dat is ook de bedoelingRebble schreef:Is een bezoek zonder Rita niet mogelijk? Ik snap dat het het prettigst is als ze haar kan zien en voelen maar misschien kan ze wel wat met alleen haar ontlasting?
Fijn

- Zamunda
- Zeer actief
Ah, dat is handigrenee-uk schreef:dat is ook de bedoelingRebble schreef:Is een bezoek zonder Rita niet mogelijk? Ik snap dat het het prettigst is als ze haar kan zien en voelen maar misschien kan ze wel wat met alleen haar ontlasting?
Stel dat ze haar toch even wil zien kan ze Rita misschien zelfs even buiten onderzoeken? Niet ideaal, maar voor een algemeen onderzoekje en buikpalpatie op zich best te doen.