Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond kan niet zwemmen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Hond kan niet zwemmen.

Ongelezen bericht door Fizgig »

dagmar88 schreef:
Fizgig schreef:Nou, ik wil het Shelly wel leren, ik vind dat ze een keer moet ervaren dat ze zichzelf drijvende kan houden. Dat weten honden niet uit zichzelf, ook al zien ze andere honden zwemmen. Wie weet is ze wel een waterratje namelijk en dan mist ze een boel plezier door een beetje zenuwen. Dus ik ga het haar leren en als ze dan uit zichzelf nog niet wil zwemmen, ik ga haar niet dwingen natuurlijk. Maar je moet het een keer beleefd hebben natuurlijk om te weten dat het leuk kan zijn.

:ok:
Niko durfde niet eens in een flinke plas te stappen.
En nadat hij over kroos dacht te kunnen lopen, had hij het even helemaal gehad met water :LOL:
Maar door samen te zwemmen heeft hij er toch veel lol in gekregen.
Vind het ook fijn dat ze ook met erg warm weer gewoon mee naar het strand kunnen en daar lekker rond plonzen.
Dat is het grootste voordeel idd, vind ik, dat ze in de zomer even kunnen afkoelen. Vooral Shelly gaat al hijgen als het warmer wordt dan 15 graden. Dus ben erg blij dat ze iig met de pootjes erin gaat. Doet Bruno ook wel. Die houdt niet van water. Ik vraag me ook af of ie wel kan leren zwemmen want hij heeft nogal korte pootjes en weegt nu 52 kilo. Nico is wat slanker, volgens mij, toch? Dat moet mijn vriend dan maar eens met hem doen, leren zwemmen want die heeft langere armen dan ik, haha, en is sterker. Er blijft 20% van je gewicht over in het water, dus 10 kilo voor je uit gestrekt houden, is nog best zwaar.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: T is geen blok beton hoor, ze doen vanzelf wel mee.
Niko is inderdaad een stuk lichter, maar die is en blijft dan ook behoorlijk schraal.
Pluisje (bijna verdronken als pup) heb ik er steeds met snoep in gelokt, dan lekker samen door het water rennen en vervolgens durfde hij wel samen te zwemmen.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Met de shelties ben ik wel eens op een strandje waar de honden ook het water in mochten bezig geweest. Salina zwemt prima als het moet (oftwel als ze anders alleen aan de kant achter blijft), Pipra moet je pootje voor pootje aanmoedigen en zodra het laatste pootje de bodem verlaat keert ze gelijk weer om naar de kant. Ze zinkt niet, dus dan is het voor mij goed genoeg.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Cissy is een natuur talent, die zwom zo met mij mee het meer in. Dolina kan ook zwemmen, heeft het ook geleerd hoe ze goed moet zwemmen.
Maar Wanda en zwemmen is no go! :neenee:
Enkeltjes nat ok, maar verder gaat ze echt niet het water in. En ik dwing haar niet, want dan gaat ze het water niet in als ik erbij ben.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”