Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rita dag 9
Moderator: moderatorteam
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: rita dag 9
Fijn dat het zo goed gaat met Rita en met jullie samen
Foto's zien er heerlijk uit, lekker aan het keutelen en aan het ontdekken. Wat vindt ze van je vriend trouwens?

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heerlijke update weer 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Leuk om te lezen hoe jullie een band aan het opbouwen zijn.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Muk
Goed bezig zo, wat fijn om te lezen dat het zo snel zo goed gaat. 
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Het blijft heel leuk om te lezen Renee! Mooi dat jullie band zo snel groeit!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zit met een brede lach te lezen.
Hartstikke fijn renee
Hartstikke fijn renee
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wat doet ze het goed hè nettieranetje schreef:Ik zit met een brede lach te lezen.
Hartstikke fijn renee
maar nu toch wel een klein probleempje misschien:
ze heeft nog niet gepoept, daar ben ik niet zo blij mee.
ik heb geen voer gegeven dat zou moeten stoppen, ze heeft eergister zelfs pens gehad, dus waarom dat nou ineens is weet ik niet.
als ze nou niks raars met die poep had gehad zou ik me er niet meteen druk over maken, maar juist vanwege die flubberpoep van de afgelopen week, die eindelijk op z'n retour leek en haar verleden van spijsverteringsproblemen ben ik er niet gerust op.
iemand ideeën?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
Hoelang is het nu geleden dat ze gepoept heeft, 1,5 dag? En wat heeft ze nog meer gehad behalve pens?
EDIT: Kip toch? Had je het karkas in kleine stukjes gehakt en gegeven? Want Tessa heeft bijvoorbeeld echt veel orgaan/pens/vis/spiervlees nodig om te kunnen poepen. Misschien juist een goed teken, hoewel ik je ongerustheid snap.
EDIT: Kip toch? Had je het karkas in kleine stukjes gehakt en gegeven? Want Tessa heeft bijvoorbeeld echt veel orgaan/pens/vis/spiervlees nodig om te kunnen poepen. Misschien juist een goed teken, hoewel ik je ongerustheid snap.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heeft ze die medicatie nog renee?
Het kan zijn dat er nu gewoon zo veel uit is gekomen dat het even een dag of twee duurt voor ze weer "moet".
Wat je wel eventueel kunt doen is wat karnemelk of yoghurt geven.
Dat schijnt te kunnen helpen zonder dat je er meteen weer van aan de dumme gaat.
Heb je twijfels laat dan even de buik bevoelen (misschien kan je dat zelf?) om te voelen of die buik hard is of soepel.
Het kan zijn dat er nu gewoon zo veel uit is gekomen dat het even een dag of twee duurt voor ze weer "moet".
Wat je wel eventueel kunt doen is wat karnemelk of yoghurt geven.
Dat schijnt te kunnen helpen zonder dat je er meteen weer van aan de dumme gaat.
Heb je twijfels laat dan even de buik bevoelen (misschien kan je dat zelf?) om te voelen of die buik hard is of soepel.
- renee-uk
- Zeer actief
ze is nogal van de vaste regels en poepen deed ze tot nu toe op de ochtendwandeling.
de laatste keer was eergisterochtend, toen er eindelijk een normale drol uitkwam met een beetje flubber op het eind.
eergister heeft ze 'morgens en 's avonds gemalen pens gehad.
gister 's morgens kip en 's avonds lam.
tussendoor wat yoghurt, maar daar is ze niet heel gek op -het is sowieso een lastige eter-, dus dat waren misschien 2 eetlepels per keer.
vanmorgen heeft ze rundergehakt gehad, met wat gemalen groente erdoor.
de laatste keer was eergisterochtend, toen er eindelijk een normale drol uitkwam met een beetje flubber op het eind.
eergister heeft ze 'morgens en 's avonds gemalen pens gehad.
gister 's morgens kip en 's avonds lam.
tussendoor wat yoghurt, maar daar is ze niet heel gek op -het is sowieso een lastige eter-, dus dat waren misschien 2 eetlepels per keer.
vanmorgen heeft ze rundergehakt gehad, met wat gemalen groente erdoor.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
ja ze heeft vandaag de laatste ab (metrondazole) gehad en haar buik is niet hard.
edit: dat karkas wilde ze niet eten, dus ze heeft kip zonder bot gehad gister
edit: dat karkas wilde ze niet eten, dus ze heeft kip zonder bot gehad gister
Laatst gewijzigd door renee-uk op 07 jun 2013 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- TessaThomas
- Zeer actief
Hmm, dat zijn niet echt 'verstoppende' dingen dus. En veel proberen lijkt me ook niet echt handig nu ze eindelijk normale poep had gisteren. Maar zoals ranetje zegt, misschien komt het door de medicijnen?
- renee-uk
- Zeer actief
nee inderdaad geen verstoppende dingen en proberen durf ik nu ook nietTessaThomas schreef:Hmm, dat zijn niet echt 'verstoppende' dingen dus. En veel proberen lijkt me ook niet echt handig nu ze eindelijk normale poep had gisteren. Maar zoals ranetje zegt, misschien komt het door de medicijnen?
ik wacht het nog wel een dag af, geef haar vanavond wel weer pens, dat is ook goed voor de darmflora en laxeert ook wat.
isogel ken ik niet.
heb het even opgezocht en dat zijn granules zag ik?

- TessaThomas
- Zeer actief
Dit klinkt heel raar, maar ik zal duimen voor Rita poep en dan graag normale!
- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
Wat heerlijk dat jullie zoveel vooruitgang boeken zeg!
Wat die poep betreft...zou dat niet ook aan de stress kunnen liggen?? Bij mensen gaat stress soms ook op de maag zitten... en alle recente veranderingen leveren toch zenuwen op voor Rita...en die kunnen zich heel goed uiten in een wat onregelmatig ontlastingspatroon. En dan is haar voedsel ook nog veranderd (waarschijnlijk ook goed voor haar hoor...) maar dat is me nogal wat alles bij elkaar
dus haar hele interne systeem ligt op de hobbel. Ik zou er ook moeilijk van gaan poepen
.
Dat brengt me bij het volgende... misschien heeft ze irritable bowel syndrome (IBS) Dat komt zeer regelmatig voor, en daarmee kan het dus zo zijn dat ze een aantal dagen flubberpoep heeft en dan weer een aantal dagen niks met daarop volgend een dag of wat gewoon vaste keutels. Het is moeilijk te bepalen waardoor ze precies klachten krijgt... want ze krijgt natuurlijk zo nu en dan een koekje oid...maar als je een beetje regelmatig voert kun je de klachten wel beperken. Maar als ik naar mezelf kijk...
echt helemaal over gaat het volgens mij nooit. Maar ik eet ook niet regelmatig.... 
Het hoeft niks ernstigs te zijn dus...dat is IBS ook niet, alleen soms vervelend, maar de klachten zijn heel goed behandelbaar en redelijk goed te vermijden. Kijk het maar ff aan...het hoeft het ook helemaal niet te zijn natuurlijk. Heel veel succes nog met jullie 'gezinnetje'
Ze ziet er prachtig uit! 
Dat brengt me bij het volgende... misschien heeft ze irritable bowel syndrome (IBS) Dat komt zeer regelmatig voor, en daarmee kan het dus zo zijn dat ze een aantal dagen flubberpoep heeft en dan weer een aantal dagen niks met daarop volgend een dag of wat gewoon vaste keutels. Het is moeilijk te bepalen waardoor ze precies klachten krijgt... want ze krijgt natuurlijk zo nu en dan een koekje oid...maar als je een beetje regelmatig voert kun je de klachten wel beperken. Maar als ik naar mezelf kijk...
Het hoeft niks ernstigs te zijn dus...dat is IBS ook niet, alleen soms vervelend, maar de klachten zijn heel goed behandelbaar en redelijk goed te vermijden. Kijk het maar ff aan...het hoeft het ook helemaal niet te zijn natuurlijk. Heel veel succes nog met jullie 'gezinnetje'
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
- renee-uk
- Zeer actief
de poep was geen stresspoep hoor, daar was echt wat mis mee.
en nee, ze krijgt geen koekjes want die lust ze niet
het enige dat ze tussendoor krijgt is een heel klein, en dan bedoel ik ook echt heel klein, stukje kaas.
ik heb haar aangewend dat ze iets krijgt van wat ik overdag eet en dat is meestal een boterham met kaas en daar krijgt zij dan een kruimel van.
zij blij en ik ook blij want omdat dit inmiddels al traditie is wordt er ook niet gebedeld.
dat deed ze vreselijk, inclusief dwingende poot, en als ik ergens een hekel aan heb zijn het bedelende honden
er is inderdaad iets niet goed met haar spijsvertering, daar hadden ze haar voor op 1 ab tablet per dag staan als onderhoudsdosis
weet niet welke ab en ik geloof ook niet of het effect had, want het hele poepgebeuren was een drama toen ik haar kreeg en ook de reden dat ik vorige week meteen al naar de da gegaan ben en die haar die metrazol heeft voorgeschreven, die zo te zien wel effect heeft gezien de dagelijkse verbetering van het poepgebeuren.
maar wie weet had ze (ook) een tik giardia.
en nee, ze krijgt geen koekjes want die lust ze niet
het enige dat ze tussendoor krijgt is een heel klein, en dan bedoel ik ook echt heel klein, stukje kaas.
ik heb haar aangewend dat ze iets krijgt van wat ik overdag eet en dat is meestal een boterham met kaas en daar krijgt zij dan een kruimel van.
zij blij en ik ook blij want omdat dit inmiddels al traditie is wordt er ook niet gebedeld.
dat deed ze vreselijk, inclusief dwingende poot, en als ik ergens een hekel aan heb zijn het bedelende honden
er is inderdaad iets niet goed met haar spijsvertering, daar hadden ze haar voor op 1 ab tablet per dag staan als onderhoudsdosis
weet niet welke ab en ik geloof ook niet of het effect had, want het hele poepgebeuren was een drama toen ik haar kreeg en ook de reden dat ik vorige week meteen al naar de da gegaan ben en die haar die metrazol heeft voorgeschreven, die zo te zien wel effect heeft gezien de dagelijkse verbetering van het poepgebeuren.
maar wie weet had ze (ook) een tik giardia.

- renee-uk
- Zeer actief
granulaat is het geloof ik in het nederlandsJion schreef:Dat woord ken ik niet maar het zijn een soort van zaadjes (ze zijn rozerenee-uk schreef: isogel ken ik niet.
heb het even opgezocht en dat zijn granules zag ik?) die eenmaal nat een stevige gel vormen.
Ik heb hier een ouwe kat die regelmatig stevig constipeert. Dan doe ik 2 eetlepels Isogel door zijn KVV en een uur of 6 later kan hij dan poepen.
ik zat al te bedenken hoe ik die dan zou moeten geven, want een kieskeuriger hond dan rita moet nog geboren worden vrees ik
maar balletjes draaien van gehakt en ze daarin stoppen zou wel kunnen had ik me bedacht.
ik ga er eens naar kijken, is sowieso wel handig om in huis te hebben lijkt me
bedankt voor de tip jion

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
isogel is idd goed spul ,Renée ! 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Goed zeg, wat is ze lief en roedel gericht zo te horen

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik reageer niet in elk topic, maar ik vind het echt heerlijk om te lezen hoe het vertrouwen groeit en hoeveel plezier jullie in elkaar hebben 
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Het zou kunnen zijn dat ze, als het ware voor een dag leeg gepoept is, dat haar darmen een stuk rustiger aan het worden zijn en nu de rust nemen om de voedingsstoffen op te nemen en netjes in te dikken. Maar ik weet alleen een beetje iets over een mensenlichaam dus of je er wat aan hebt?
En verder
ik geniet enorm van jullie verhalen en jouw rita, geniet van het fietsen 
En verder
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Heerlijk om te lezen hoe het met jullie gaat!Zo fijn!!
Over dat poepen kan ik niks zinnigs zeggen.
En links fietsen, heb je dat al eens gedaan?
- renee-uk
- Zeer actief
nee en dat ga ik ook niet doenNel schreef:Heerlijk om te lezen hoe het met jullie gaat!Zo fijn!!![]()
levensgevaarlijk om hier te fietsen met die smalle straten met links en rechts auto's geparkeerd en waar je al nauwelijks fatsoenlijk kunt autorijden als er een tegenligger aankomt
ik heb mijn leven lief hoor
maar daarom ga ik ook rondjes fietsen op dat industrieterrein, blijven we tenminste heel