Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Regels loslopen honden staatsbosbeheer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Regels loslopen honden staatsbosbeheer

Ongelezen bericht door iones »

kooi schreef:Dat is erg triest van die schapen natuurlijk.
Maar in Drenthe worden steeds meer bosgebieden verboden voor loslopende honden.
Dit komt omdat sommige mensen bang zijn.
en dat komt omdat sommige honden bijten.

Zo heeft SBB dat in DvN uitgelegd en wij mochten daarop reageren, soort poll eigenlijk.

Ik heb toen gereageerd dat ik wilde dat er een verbod kwam voor alleenlopende mannen in het bos.
Sommige vrouwen zijn nl. bang voor mannen.
en dat komt omdat sommige mannen verkrachten.

Enfin, de uitslag vd de poll was een overweldigende meerderheid voor een aanlijngebod.
Want ja, die arme bange mensen en natuurlijk vooral hun kinderen....

Enige plekken die ik daar nog ken zijn het Oosterbos in N.Dordt en het Noordbargerbos.
Maar dat is een eindje uit de buurt als je uit N. Weerdinge komt. :roll:
Nederland wordt heel hondonvriendelijk. Ze zijn hier heel onverdraagzaam. Als een hond zich misdraagt, zijn alle honden slecht en moeten ze allemaal geweerd worden.

Als mensen me vragen waarom mijn honden niet aangelijnd zijn, zeg ik dat als je crimineel bent of je weet je niet te gedragen, dán hoor je vast te zitten. En anders niet.

Nog even en je kunt nergens meer fijn wandelen met je loslopende hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

iones schreef: Nederland wordt heel hondonvriendelijk. Ze zijn hier heel onverdraagzaam. Als een hond zich misdraagt, zijn alle honden slecht en moeten ze allemaal geweerd worden.

Als mensen me vragen waarom mijn honden niet aangelijnd zijn, zeg ik dat als je crimineel bent of je weet je niet te gedragen, dán hoor je vast te zitten. En anders niet.

Nog even en je kunt nergens meer fijn wandelen met je loslopende hond.
Het aantal incidenten met loslopende honden en vee of wild zouden daar wel eens aanleiding voor kunnen zijn, denk je niet? Zolang er zoveel mensen zijn die hun hond koste wat het kost los laten lopen, met het risico voor anderen (mens of dier) op de koop toe nemend, vind ik het niet onlogisch dat er maatregelen genomen worden. Jammer is het absoluut, maar onbegrijpelijk niet in mijn ogen.
iones
Zeer actief

luna2906 schreef: Het aantal incidenten met loslopende honden en vee of wild zouden daar wel eens aanleiding voor kunnen zijn, denk je niet? Zolang er zoveel mensen zijn die hun hond koste wat het kost los laten lopen, met het risico voor anderen (mens of dier) op de koop toe nemend, vind ik het niet onlogisch dat er maatregelen genomen worden. Jammer is het absoluut, maar onbegrijpelijk niet in mijn ogen.
Nee, dat denk ik niet.
Zou het hier in Nederland erger zijn dan in andere landen?

Want in de omringende landen is men veel minder intolerant. Als je kijkt naar duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, zoveel hondvriendelijker! Veel minder zeuren tegen hondeneigenaren.

hier krijg je als hondeneigenaar al op je mieter zonder dat jij of je honden iets misdaan hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

iones schreef:
mireille schreef:
Op onze vraag waarom het dan niet op het bord staat aan het begin werd gezegt dat buitengebied altijd aanlijn verplichting was dus dat helemaal niet op het bord hoefde.
Dit verschilt per gemeentelijke apv.
Officieel schijnen honden overal aangelijnd te moeten tenzij er staat aangegeven dat loslaten mag.
Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn.

Ik vind het trouwens een onredelijke maatregel. Honden moeten los kunnen, en daartoe moet mogelijkheid geboden worden.
neehee de meeste gemeentelijke apv's zijn vooral gericht op de bebouwde kom niet buiten de bebouwde kom. Als er niks is opgenomen over buiten de bebouwde kom, en de model apv van de vng heeft dat niet mogen ze gewoon overal los buiten de bebouwde kom tenzij er specifieke gebieden/ andere eigenaren/beheerders zijn met regels zoals sbb of het gebied valt onder natura2000 etc.
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Nederland wordt wel zeker hond onvriendelijk. En dan heb ik het niet eens over de beperkingen in losloopgebieden, maar vooral over de mensen.
Moeten mijn honden altijd loslopen? Nee als ik het niet verantwoord vindt gaan ze niet los. Maar bv maggi's enigste mogelijkheid om los te kunnen lopen is haar nu ontnomen, op geen enkele andere plek kan ik haar verantwoord los laten zonder te moeten vrezen voor het wild.
Sancho kan ook door zijn jachtinstinct beperkt loslopen, ik zoek daar echt de gebieden op uit.
Maar ga je speciaal naar losloop gebieden heb je een hoop gezeik bv met een jager die altijd mij moet hebben omdat ik windhonden heb en dus zijn wild zou proberen te decimeren. Heel toevallig als ik daar in het bos ga lopen dan heb ik binnen enkele minuten de boswachter inene in dat gedeelte terwijl ik mijn honden pas netje los laat in het losloop gebied. Vervolgens ben je in het losloopgebied waar moutain bikers te pas en te onpas overal vandaan komen en je verrot schelden omdat ze je de tijd niet gunnen je honden bij je te roepen.
Gisteren in het oosterbos gewandeld en wat een verademing, gewoon kunnen lopen zonder je zorgen te hoeven maken over een weg vlak langs het losloop gebied mochten ze per ongeluk er vandoor schieten tijdens hun spel. Maar ook normale mountain bikers die zelfs bezorgd over je honden zijn, dat had ik nog niet eerder mee gemaakt.
Jammer van de flinke hoeveelheid teken, maar voor het eerst heb ik weer eens ergens zonder zorgen gewandeld in dit hond onvriendelijke nederland waar iedereen altijd kritiek op je heeft hoe goed je honden ook onder apel mogen staan
Afbeelding
iones
Zeer actief

Asta schreef: neehee de meeste gemeentelijke apv's zijn vooral gericht op de bebouwde kom niet buiten de bebouwde kom. Als er niks is opgenomen over buiten de bebouwde kom, en de model apv van de vng heeft dat niet mogen ze gewoon overal los buiten de bebouwde kom tenzij er specifieke gebieden/ andere eigenaren/beheerders zijn met regels zoals sbb of het gebied valt onder natura2000 etc.
Oke, bedankt voor je uitleg!
Toch handig om te weten. Ik woon zelf buiten de bebouwde kom.

Mireille begrijpt overigens mijn punt zie ik.
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yvet »

@Mireille ik ben helemaal met jou eens als mensen kunnen zeiken is het niet over het weer dan is het wel de honden.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”