Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het verhaal van Benthe
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Het verhaal van Benthe
Ik wou dat iedereen eens ophield met dat "correctie"
De piepkleine pup is verschrikkelijk in haar kop gebeten.
Wat een treurigheid.
Wat een treurigheid.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Wat een afschuwelijk verhaal,....
Heel veel sterkte,.......
Mijn duimen draaien voor de kleine Benthe,....
Heel veel sterkte,.......
Mijn duimen draaien voor de kleine Benthe,....
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Wat een nachtmerrie voor jullie als kersverse puppenbaasjes. Hopelijk komt de kleine Benthe er weer helemaal bovenop.
- tom-benthe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): fousek
Wat een fijne reacties allemaal, het doet me goed om te lezen wat iedereen mee leeft. Zeker als ik bedenk dat niemand me echt kent Bedankt hiervoor!!!!
Het eten gaat nog steeds niet goed, we zijn inderdaad met de opiaten van 3 naar 2 keer per dag gegaan.
Af en toe pakt ze een mini hapje van een van de bakjes die ik overal door het huis heb staan, maar ze moet het voornamelijk nog hebben van het gedwongen blikvoer van de da. ook heb ik standaart puppiemelk voor haar staan. Dat pakt ze wel veel.
Maar zelfs mijn kvv koeft ze niet. bijten doet ze overal op maar het doorslikken is pijnlijk denk ik. De da hoorde nog een zwelling in haar keeltje wardoor ze ook snurkt.
Ze rent wel af en toe door het huis heen als een echte pup, daarbij niet uitkijkend waar ze allemaal op af rent. Ik hou mijn hart vast, maar moet ze toch ook de ruimte geven...
De eigenaar van de lab wil niet meewerken aan een vergoeding, een echte $%@#^$%*(^).
Maar eerlijk is eerlijk, mijn eerst prioriteit ligt bij Benthe (daaaaag de beide vakantiegelden)
Als zij maar weer beter wordt vind ik alles wel best.
Ik weet wel dat die "beste"man nu niet zo goe dmeer in de buurt ligt...dat is een troost.
Het eten gaat nog steeds niet goed, we zijn inderdaad met de opiaten van 3 naar 2 keer per dag gegaan.
Af en toe pakt ze een mini hapje van een van de bakjes die ik overal door het huis heb staan, maar ze moet het voornamelijk nog hebben van het gedwongen blikvoer van de da. ook heb ik standaart puppiemelk voor haar staan. Dat pakt ze wel veel.
Maar zelfs mijn kvv koeft ze niet. bijten doet ze overal op maar het doorslikken is pijnlijk denk ik. De da hoorde nog een zwelling in haar keeltje wardoor ze ook snurkt.
Ze rent wel af en toe door het huis heen als een echte pup, daarbij niet uitkijkend waar ze allemaal op af rent. Ik hou mijn hart vast, maar moet ze toch ook de ruimte geven...
De eigenaar van de lab wil niet meewerken aan een vergoeding, een echte $%@#^$%*(^).
Maar eerlijk is eerlijk, mijn eerst prioriteit ligt bij Benthe (daaaaag de beide vakantiegelden)
Ik weet wel dat die "beste"man nu niet zo goe dmeer in de buurt ligt...dat is een troost.
Mensen zouden nog veel kunnen leren van een roedel 4-voeters!!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat afschuwelijk.
Heel veel sterkte, ik hoop dat het nog een beetje goedkomt!
Heel veel sterkte, ik hoop dat het nog een beetje goedkomt!
-
tineke
Wat een rotverhaal ,arme Benthe en wat een zak van een labeigenaar
Sterkte voor Benthe ,hoplijk komt het allemaal goed.
Sterkte voor Benthe ,hoplijk komt het allemaal goed.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit dus. Niet bij laten zitten hoor! Ik snap wel dat je op dit moment belangrijkere zorgen hebt, maar probeer het stapje voor stapje toch op gang te zetten.Tara schreef:Alle rekeningen verzamelen, goede foto's maken van het letsel, verklaring van de dierenarts vragen, eventuele getuigenverklaringen zoeken, aangifte doen bij de politie, en die eigenaars aansprakelijk stellen.tom-benthe schreef: De eigenaar van de lab wil niet meewerken aan een vergoeding, een echte $%@#^$%*(^).
Vooral die getuigenverklaringen zijn essentieel, want zonder die verklaringen heb je eigenlijk weinig houvast.
Die mensen zijn gewoon aansprakelijk voor hun hond, ongeacht reden of oorzaak.
Laat je niet op je kop zitten, maar stel die eigenaar aansprakelijk. Dat is hij namelijk wettelijk verplicht!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
tom-benthe schreef: De eigenaar van de lab wil niet meewerken aan een vergoeding, een echte $%@#^$%*(^).
Fijne man
Die kon van mij zijn vet krijgen en de wa - verzekering aanspreken zoals Tara al zei .
Wat heb je toch een rare lui op de wereld !

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
tineke
Je zou na zo'n incident toch alles op alles willen zetten lijkt mij om het voor de andere partij wat dragelijker te maken.marian* schreef:tom-benthe schreef: De eigenaar van de lab wil niet meewerken aan een vergoeding, een echte $%@#^$%*(^).
Fijne man![]()
Die kon van mij zijn vet krijgen en de wa - verzekering aanspreken zoals Tara al zei .
Het aangedane leed kun je niet verzachten meer maar op zijn minst kun je dan toch de financiele kant zo correct mogelijk zien op te lossen.
Ik zou me doodschamen als ik me er zo vanaf zou proberen te maken.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Lekker asociaal van die eigenaar. Als hij verzekerd is dan kost het hem geen cent. Hoe moeilijk kan het zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
tineke schreef:Je zou na zo'n incident toch alles op alles willen zetten lijkt mij om het voor de andere partij wat dragelijker te maken.marian* schreef:tom-benthe schreef: De eigenaar van de lab wil niet meewerken aan een vergoeding, een echte $%@#^$%*(^).
Fijne man![]()
Het aangedane leed kun je niet verzachten meer maar op zijn minst kun je dan toch de financiele kant zo correct mogelijk zien op te lossen.
Ik zou me doodschamen als ik me er zo vanaf zou proberen te maken.
Ik zou me hartstikke dood schamen en in allerlei bochten wringen om iets bij te dragen aan het kostenplaatje .
Maar ik denk maar zo dat deze eigenaar niet eens de wettelijk verplichte WA-verzekering durft aan te spreken als hij die al heeft.

- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Wat vreselijk voor Benthe! Heel veel beterschap met haar!
En wat een idioot van een labeigenaar, zeg! Hij zou zich de ogen uit zijn kop moeten schamen!
En wat een idioot van een labeigenaar, zeg! Hij zou zich de ogen uit zijn kop moeten schamen!
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Dat is wat ik ook meteen dacht. Niks correctie gewoon gebeten,tekkel schreef:Ik wou dat iedereen eens ophield met dat "correctie"![]()
Wat een treurigheid.
Wat vreselijk voor jullie. Ik hoop het beste voor Benthe. Sterkte

Neeltje
-
~Suzanne~
- Zeer actief
+1.Tara schreef:Alle rekeningen verzamelen, goede foto's maken van het letsel, verklaring van de dierenarts vragen, eventuele getuigenverklaringen zoeken, aangifte doen bij de politie, en die eigenaars aansprakelijk stellen.tom-benthe schreef: De eigenaar van de lab wil niet meewerken aan een vergoeding, een echte $%@#^$%*(^).
Vooral die getuigenverklaringen zijn essentieel, want zonder die verklaringen heb je eigenlijk weinig houvast.
Laat je niet op je kop zitten, maar stel die eigenaar aansprakelijk. Dat is hij namelijk wettelijk verplicht!
Vooral nu meteen beginnen met foto's maken van het letsel als dat nog niet gebeurd is.
Ik neem aan dat je weet waar meneer woont? Dan een brief opstellen en die daar (aangetekend) laten bezorgen.
Ik snap dat je eerst zorg Benthe betreft... maar doe dit morgen, die brief; ook al zijn nog niet alle gevolgen duidelijk.
Stel in je brief dat je hem als eigenaar aansprakelijk stelt voor het inmiddels ontstane letsel en voor mogelijk toekomstig letsel voortvloeiend uit de aanval van zijn hond. Noem datum en tijd dat het gebeurde, voeg alvast copieen van rekeningen die je hebt bij.
Geef aan dat hij de brief kan doorzenden aan zijn aansprakelijkheidsverzekeraar maar dat hij, als hij zo'n verzekering niet heeft, wettelijk verplicht is jou de schade te vergoeden. Hou de brief kort, zakelijk en to the point. Geef evt aan dat je afziet van aangifte als hij zijn medewerking verleent maar dat je zeker verwacht dat hij dit ook daadwerkelijk gaat doen.
Natuurlijk sta je in je recht als je wel aangifte doet.
Laat het er niet bij zitten hoor! Hij is ervoor verzekerd... en zo niet; dan mag hij uit eigen zak betalen. Wacht niet met het aansprakelijk stellen; doe dat op zeer korte termijn beslist (en aangetekend!).
Bewaar alle correspondentie, hou zelf een soort "dagboekje" bij. Ik snap dat je hoofd er niet naar staat maar in dit soort gevallen vind ik het wel belangrijk dat dat gewoon wel gebeurd.
Istie GEK geworden, die eigenaar?!
Suzanne
- *tweety*
- Zeer actief
Wat triest, dat is geen leuke start voor zo. n pupje,
Ik zou inderdaad alle rekeningen en bewijsmateriaal verzamelen om de buren aansprakelijk te stellen, want dat is niet netjes dat ze van niets willen weten.
Hopelijk knapt die kleine snel weer wat op!
Ik zou inderdaad alle rekeningen en bewijsmateriaal verzamelen om de buren aansprakelijk te stellen, want dat is niet netjes dat ze van niets willen weten.
Hopelijk knapt die kleine snel weer wat op!
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
In het verhaal van het gebeurde door de topicstarter wordt hetzelfde woord gebruikt, dus ik heb dat in mijn reactie gewoon aangehouden en het lijkt me dat de anderen die dit woord gebruikt hebben dit om dezelfde reden zullen hebben gedaan.tekkel schreef:Ik wou dat iedereen eens ophield met dat "correctie"![]()
Wat een treurigheid.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Precies.Tara schreef: Alle rekeningen verzamelen, goede foto's maken van het letsel, verklaring van de dierenarts vragen, eventuele getuigenverklaringen zoeken, aangifte doen bij de politie, en die eigenaars aansprakelijk stellen.
- tom-benthe
- Vaste gebruiker
iedereen bedankt voor de lieve woorden.
Ik heb met mijn rechtsbijstandverzekering contakt opgenomen, zij gaan kijken wat de beste manier van aanpakken is.
Maar helaas waren er geen getuigen bij.....we zullen zien.
Correctie ???? tja ik weet het niet.
Is het zo dat een hond precies weet hoe hard hij bijt?? Ook een lompe hond die miss eerst doet en dan nadenkt??
En als hij wel de intentie had om Benthe daadwerkelijk wat aan te doen, had hij dan niet nog harder doorgebeten, gescudt of doorgegaan??
Het was een keer "tak" en daarna niets meer... Ik weet het niet..
Ik heb met mijn rechtsbijstandverzekering contakt opgenomen, zij gaan kijken wat de beste manier van aanpakken is.
Maar helaas waren er geen getuigen bij.....we zullen zien.
Correctie ???? tja ik weet het niet.
Is het zo dat een hond precies weet hoe hard hij bijt?? Ook een lompe hond die miss eerst doet en dan nadenkt??
En als hij wel de intentie had om Benthe daadwerkelijk wat aan te doen, had hij dan niet nog harder doorgebeten, gescudt of doorgegaan??
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
tom-benthe schreef: Correctie ???? tja ik weet het niet.
Zoals gezegd was dit geen correctie maar echt bijten ; als mijn hond pups zo te pakken zou nemen zou ik haar nooit meer bij een pup toelaten .

- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wat een vreselijke gebeurtenis om mee te maken.
Hoe gaat het nu met Benthe?
Hoe gaat het nu met Benthe?
- tom-benthe
- Vaste gebruiker
Benthe wil nog steeds niet zelf eten, de dwangvoeding gaat wel steeds makkelijker.
Maar ik kan haar toch niet eeuwig zo voeren.
Ze is wel speels en vol energie, bijt overal (hard) in en drinkt vollop de puppiemelk op.
Ze is zo'n leuke jonge gup, maar ze moet toch gaan eten.
Ik heb zitten denken om haar een voedig over te slaan. Mischien krijgt ze dan honger??
Maar ze krijgt al amper binnen wat ze minimaal moet hebben.
Ook kvv hoeft ze niet, ik wordt er lanzaam aan moedeloos van....Heb het idee dat ik te kort kom.
Ook de opvoeding ligt stil, hoe kan ik ze belonen als ze niet aanneemt??
Ach dat komt later wel, de grootste zorg= hoe krijg ik zoveel mogelijk eten in haar
Ze is wel speels en vol energie, bijt overal (hard) in en drinkt vollop de puppiemelk op.
Ik heb zitten denken om haar een voedig over te slaan. Mischien krijgt ze dan honger??
Ook kvv hoeft ze niet, ik wordt er lanzaam aan moedeloos van....Heb het idee dat ik te kort kom.
Ach dat komt later wel, de grootste zorg= hoe krijg ik zoveel mogelijk eten in haar
- tom-benthe
- Vaste gebruiker
Heft er iemand trouwens een idee wat de maaginhoud is???
Ik wil ze niet teveel in een keer geven, maar als ze meer aankan is dat natuurlijk alleen maar mooi
Ik wil ze niet teveel in een keer geven, maar als ze meer aankan is dat natuurlijk alleen maar mooi
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Daar geloof ik niet in, ik denk dat je het heel goed aanpakt! Als ik lees dat de dwangvoeding steeds makkelijker gaat dan is dat al heel positief!tom-benthe schreef:Benthe wil nog steeds niet zelf eten, de dwangvoeding gaat wel steeds makkelijker.
Natuurlijk zou het fijn zijn als ze zelf gaat eten, maar alles op zijn tijd. Regelmatig iets aanbieden, maar niet teveel aandacht aan schenken.
En qua opvoeding, probeer het met liefde/aandacht. Voedsel is makkelijker (als ze het willen), maar aandacht vinden ze vaak ook heel erg belangrijk.
Ik hoop dat ze goed herstelt
Laatst gewijzigd door Zamunda op 06 jun 2013 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Asta
jeetje
wat erg zeg, beterschap en succes met Benthe.
Ik zou die eigenaar ook aansprakelijk stellen, en je niet zomaar laten afschepen, ik heb een keer via een incassobureau mijn geld gehaald
Ik zou die eigenaar ook aansprakelijk stellen, en je niet zomaar laten afschepen, ik heb een keer via een incassobureau mijn geld gehaald
-
thezoozwolle
- Actief
- Mijn ras(sen): sharpei
- Aantal honden: 5
Gelukkig heb je al veel tips gekregen over het financiële gedeelte.
Maar ik wil je nog wel heel veel sterkte wensen met Benthe.
Hoop dat ze snel weer de oude is.
Maar ik wil je nog wel heel veel sterkte wensen met Benthe.
Hoop dat ze snel weer de oude is.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Hoe gaat het met kleine Benthe? Lukt het eten al wat beter?
- tom-benthe
- Vaste gebruiker
Gisteren was een topdag!!
Ik heb haar maar 2 keer met dwang moeten voeren.
Verder heeft ze heerlijk zelf vleesjes van lotgering gegeten!!!!
Het vereist wel wat spelende wijs erin zien te krijgen, maar ik ben zo trots op haar.
Vanmorgen helaas weer onder dwang, maar ik zit nog op een roze wolk van gisteren!!
Heeft er iemand een idee hoeveel kvv ze per dag binnen moet krijgen? Ik ga van ongeveer 250 gr uit...
Ik heb ze gisterenavond gewogen (na het eten) en ze woog 6 kg precies.
Dit is al een vooruitgang, vorige week woe was ze nog maar 5.20 kg (haar zusje was 2 weken geleden al 7 kg)
Ik heb haar maar 2 keer met dwang moeten voeren.
Verder heeft ze heerlijk zelf vleesjes van lotgering gegeten!!!!
Het vereist wel wat spelende wijs erin zien te krijgen, maar ik ben zo trots op haar.
Vanmorgen helaas weer onder dwang, maar ik zit nog op een roze wolk van gisteren!!
Heeft er iemand een idee hoeveel kvv ze per dag binnen moet krijgen? Ik ga van ongeveer 250 gr uit...
Ik heb ze gisterenavond gewogen (na het eten) en ze woog 6 kg precies.
Dit is al een vooruitgang, vorige week woe was ze nog maar 5.20 kg (haar zusje was 2 weken geleden al 7 kg)
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tussen de 5 en 10% van haar huidige gewicht. Waarbij 5% voor een groot ras is en 10 voor een klein ras.
Heel veel sterkte met de kleine pup!
Heel veel sterkte met de kleine pup!