Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mum schreef:hij is mijn hond, mijn babietje, mijn lieverdje, hij kan niemand bijten, mag niemand bijten, hij blijft aan de riem, ondanks dat hem vriendjes heeft, om mee te spelen en te rennen, altijd mijn baby, mijn ventje, mijn kindje, wat andere hondjes doe heb ik niks mee van doen. Buddha blijft mijn schatje, mn babietje, mijn kindje, altijd!!!
nou plaats dan eens een mooi topic in de fotohoek (als je daar zin in hebt natuurlijk)
harstikke leuk
Tja, mijn honden zijn ook mijn schatjes. Ik voel me toch niet aangesproken als iemand zegt dat Wawa's ratten zijn? Of dat Welshes nepjachthonden zijn of weet ik het?
Joh, generaliseren betekent niet dat ze jouw hond aanvallen.
Mit schreef:Tja, mijn honden zijn ook mijn schatjes. Ik voel me toch niet aangesproken als iemand zegt dat Wawa's ratten zijn?
Wandelende barfhapjes.
Of dat Welshes nepjachthonden zijn of weet ik het?
Gelukkig maar. Zie hierboven
Oh, en die heddûhs zijn ook allemaal vals!
Joh, generaliseren betekent niet dat ze jouw hond aanvallen.
Dat is mum al zo vaak gezegd.
Mum, je maakt jezelf kapot zo. Dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik zou het niet en plein publique doen. Zit je je weer te schamen de volgende ochtend.
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
En daar gaan we weer. Fijn Mum dat je zoveel om Buddha geeft en dat hij het zo goed doet. Maar vanwaar toch weer alle frustratie? Ik geloof niet dat iemand ergens jouw naam of die van Buddha heeft genoemd Als ik sommige van jouw posts lees heb ik echt het idee dat professionele hulp wel op zijn plaats is.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Heb er heel wat gekend en dit klinkt echt als die mensen wanneer ze gedronken hadden en over schatje dit en liefje dat en mijn allesje en kindje zus en ......................begonnen
Sorry Mum als het niet zo is.
Je moet zulke topics gewoon niet openen, want je betrekt het op jezelf terwijl dat helemaal niet nodig is. Geen mens heeft het toch over Buddha gehad?
Je reageert echt overdreven, laat die topics gewoon links liggen en geniet lekker van je hondje.
Ik heb me echt nog geen moment niet welkom hier gevoeld met mijn klapkaak, jij maakt er een drama van terwijl er geen drama is.
zo een terugslag mum? dat kan gebeuren, je alcoholisme is tenslotte een ziekte. laat die fles staan en ga door. 1 dag droog is weer 1 dag en minder schade aan je lichaam.
ellen
bouvierpoedel schreef:Heb er heel wat gekend en dit klinkt echt als die mensen wanneer ze gedronken hadden en over schatje dit en liefje dat en mijn allesje en kindje zus en ......................begonnen
Ja, dit doet me ook denken aan wat mensen in mijn naaste omgeving.
Zoals gezegd, dat moet mum helemaal zelf weten, maar die toegevoegde zelfkastijding door het publiekelijk te doen zal ik geloof ik nooit begrijpen
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
bouvierpoedel schreef:Heb er heel wat gekend en dit klinkt echt als die mensen wanneer ze gedronken hadden en over schatje dit en liefje dat en mijn allesje en kindje zus en ......................begonnen
Ja, dit doet me ook denken aan wat mensen in mijn naaste omgeving.
Zoals gezegd, dat moet mum helemaal zelf weten, maar die toegevoegde zelfkastijding door het publiekelijk te doen zal ik geloof ik nooit begrijpen
He jammer, dat je een terugval hebt, mum. Die kans lijkt me erg groot, gezien de titel van je topic. Ik word erg verdrietig van alcoholisme. Eerlijk gezegd hoop ik dat je je morgen een beetje schaamt. Dan besef je misschien dat je echt wartaal uitslaat als je gedronken hebt. Daarmee kwets je jezelf en anderen, dus hop, terug op die wagen, al kletter je er elke week een keer vanaf, klim er alsjeblieft weer op. Je bent zoveel leuker als je niet drinkt namelijk. En die strijdlust, gebruik die tegen je alcoholisme, die is hier niet op zijn plaats.
Het komt wel eens voor dat mensen vervelend doen over klapkaken maar nu zit je echt verkeerd hoor, en dat is niet de eerste keer. Kom op, pak jezelf op en stof jezelf af, en begin opnieuw met dagen die je gestopt bent te tellen. Ik wilde je eigenlijk mailen omdat ik wat advies nodig heb over iemand die ik ken die teveel drinkt. Dus die indruk maak je wel op me, steek die veer in je kont en probeer het nog eens. Je bent helemaal geen zuiperd, wel een sufferd maar ook een lieverd dus laat zien wat je kan en STOP weer met drinken.
Inhoudelijk dan, je ziet wel vaker dat mensen hun hond in laten slapen als die iemand of een andere hond heeft verwond. En helemaal als die een hond of mens heeft gedood. Ik denk eigenlijk niet dat er makkelijk over te oordelen is, elke situatie is weer anders en de mensen eromheen maken natuurlijk ook veel uit. En soms moet het van de rechter, dan heb je niks te kiezen, lijkt mij. De geschiedenis van de hond ken je meestal ook niet tot in detail. Soms heeft de hond de pech dat niemand het risico weer durft te nemen, soms kan ie elders nog een prima leven hebben. Moeilijke honden zijn wat ze zijn. Ik denk alleen dat er niet zo heel veel discussie over is op het forum, want je zult er maar mee moeten leven, zo'n monster. Wat iemand dan uiteindelijk beslist, kunnen mensen vaak toch wel weer begrijpen. Het is niet voor iedereen weggelegd om ermee om te kunnen (blijven) gaan. En àls mensen erg hardnekkig zijn en de hond steeds weer slachtoffers kan maken, grijpt de samenleving ook in natuurlijk, wat je er ook van vindt. Dus verantwoordelijkheid nemen, dat kan iedereen waarderen als je eigenaar bent van een moeilijke hond. Ik ben geen grote fan van de roze spuit natuurlijk maar soms kan het gewoon niet anders.
Dus mum, volgens mij ben je wel aan het nadenken over je verantwoordelijkheid naar Buddha toe, dus neem ook verantwoordelijkheid voor jezelf. Met een dronken baas over straat gaan, ik zou je niet graag tegenkomen want honden reageren slecht op dronkenschap. Moet je gewoon niet doen. Buddha heeft geen sterke, kalme baas aan de andere kant van de lijn, maar een warrige, boze, onrustige baas. Dat kan nooit goed zijn voor hem, dus doe hem dat gewoon niet aan. Niemand wordt blij als je gedronken hebt, en jijzelf ook niet. Nou ja, ik hoop dat het je weer gaat lukken, je kan het iig wel.
fizgig, ik schaam me elke keer, dat is mijn baan nl als alcoholiste, je moet je schamen anders word je niet beter, maar ik weet dat ik beter wordt, het gaat idd heel langzaam maar dat is niet erg, als ik maar weet dat ik er kom, velen hebben mij en budds veroordeeld, ook al gingen we goed en oke, thnxx voor allen die mij steunen, ik ga gewoon door, ik ben niet zo slecht, ook
en ook als ik niet onder invloed ben ben ik dol op mijn babietje, ja hij weegt inmiddels 50 kg, maar ik ga NU goed
mum schreef:fizgig, ik schaam me elke keer, dat is mijn baan nl als alcoholiste, je moet je schamen anders word je niet beter, maar ik weet dat ik beter wordt, het gaat idd heel langzaam maar dat is niet erg, als ik maar weet dat ik er kom, velen hebben mij en budds veroordeeld, ook al gingen we goed en oke, thnxx voor allen die mij steunen, ik ga gewoon door, ik ben niet zo slecht, ook
en ook als ik niet onder invloed ben ben ik dol op mijn babietje, ja hij weegt inmiddels 50 kg, maar ik ga NU goed
Ik hoop van harte dat het je lukt.
Ga zo door zou ik zeggen.
mum schreef:fizgig, ik schaam me elke keer, dat is mijn baan nl als alcoholiste, je moet je schamen anders word je niet beter, maar ik weet dat ik beter wordt, het gaat idd heel langzaam maar dat is niet erg, als ik maar weet dat ik er kom, velen hebben mij en budds veroordeeld, ook al gingen we goed en oke, thnxx voor allen die mij steunen, ik ga gewoon door, ik ben niet zo slecht, ook
Zo gaat het nu eenmaal. Soms doe je 2 stappen vooruit en weer 1 terug. Dat geeft niet zolang je je best maar doet en niet vergeet te genieten van een heleboel kleine dingen in je leven, Die maken je leven groots nl!! Zoals je hond... Niemand is perfect en dat is maar goed ook want anders zou het leven heel erg saai gaan worden!
mum schreef:heb gezegd wat ik wil, als mijn staff iemand bijt laat ik hem inslapen, snap jullie vooroordelen, maar indien MIJN HOND zoiets doet is zijn lot verzegeld, geen twijfel over, mijn hond bijt NIEMAND dood, VERWOND niemand, iendien hij dat wel doet gaat hij dood, hopelik is dat genoeg..................
ligt ALTIJD aan de baas..
je moet hem GEEN gelegenheid geven tot bijten ..
.
mum schreef:heb gezegd wat ik wil, als mijn staff iemand bijt laat ik hem inslapen, snap jullie vooroordelen, maar indien MIJN HOND zoiets doet is zijn lot verzegeld, geen twijfel over, mijn hond bijt NIEMAND dood, VERWOND niemand, iendien hij dat wel doet gaat hij dood, hopelik is dat genoeg..................
Go mum, je kan het he. Zet 'm op en laat zien wat je kunt. En als je valt, sta je gewoon weer op. Ik wist wel dat het je weer zou lukken hoor. Maar het blijft een levenslange strijd helaas. Maar, op een dag, zul je vast het gevoel hebben, nu heb ik er wel controle over. Ik duim voor je iig, hou vol en hou vast aan het gevoel sterker te zijn dan de drank. Ik vind het wel fijn als je af en toe wat laat horen hier hoe het met je gaat want ik maak me soms best zorgen om je. Als je lang wegblijft, ga ik toch denken, hoe zou het met mum zijn. Dus fijn te horen dat het weer beter gaat.
Fijn dat het wat beter gaat nu
Soms is het even een stap terug om met frisse moed weer twee of drie stappen vooruit te kunnen zetten. Je hebt nog een lange weg te gaan waarmee ik je heel veel sterkte wil wensen, leef bij de dag, vandaag is vandaag en die moet je het eerste doorkomen, niet te ver vooruit denken
Mensen beginnen meestal niet zomaar te zuipen .
Denk dat je heel hard je best kunt doen om er vanaf te blijven, maar iedere keer een terug val en het weer op een zuipen/verdoven zetten is ook niet bevordelijk voor je zelfvertrouwen en geloof in je zelf.
Als je gaat zoeken naar wat de oorzaak was om te beginnen met zuipen en dat probleem oplost je al een stuk winst hebt gewonnen.
Je kunt wel wekelijks naar de AA gaan en allemaal elkaar aanluisteren van Hallo ik ben Mien en ik ben een alcoholist en ik ben al 3 dagen nuchter. en dan Hallo MIENnnnnn welkom hoor en knap gedaan.
Maar thuis op de bank vergeet Mien ook het complimentje en voelt zich kut en dan is een borrel een welkome vriend waar altijd wel een excuus voor te vinden is. Anders zette je hem wel niet aan je mond toch.?
Zuipers zuipen meestal niet om het zuipen .
Loek schreef:Fijn dat het wat beter gaat nu
Soms is het even een stap terug om met frisse moed weer twee of drie stappen vooruit te kunnen zetten. Je hebt nog een lange weg te gaan waarmee ik je heel veel sterkte wil wensen, leef bij de dag, vandaag is vandaag en die moet je het eerste doorkomen, niet te ver vooruit denken
Nee Loek bij de dag leven is niet goed. Dat doen ze meestal al ,zuipen om die kutdag door te komen om maar niet aan morgen of gisteren te hoeven denken.
Loek schreef:Fijn dat het wat beter gaat nu
Nee Loek bij de dag leven is niet goed. Dat doen ze meestal al ,zuipen om die kutdag door te komen om maar niet aan morgen of gisteren te hoeven denken.
Ik bedoelde meer het niet drinken, van dag tot dag, kijk de problemen waardoor je drinkt zal je toch moeten aanpakken maar qua drinken niet vooruit kijken, het is nu op dit moment niet drinken en het volgende uur ook niet en als je dat bereikt hebt kijk je weer een uur vooruit