Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Kom maar bij mama"
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: "Kom maar bij mama"
Nee, daar heb ik een hekel aan, mijn honden zijn mijn honden en niet mijn kinderen, als we naar mijn ouders gingen zei ik wel altijd, we gaan naar Oma.
Als ik het anderen hoor zeggen heb ik een binnenpretje. Wij zijn gewoon het vrouwtje en de baas.
Al zeg ik ook vaak tegen ze ga maar naar jullie slaaf. Dat is dus mijn man.
Als ik het anderen hoor zeggen heb ik een binnenpretje. Wij zijn gewoon het vrouwtje en de baas.
Al zeg ik ook vaak tegen ze ga maar naar jullie slaaf. Dat is dus mijn man.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
nee zeg.
volgens de kinderen wel trouwens.
opa en oma zijn wel zijn opa en oma dat is hun eigen schuld
mijn schoonmoeder zegt ook heel leuk: ja ik ben ook zijn oma hoor...
maar als man zegt: ga maar naar mama... dan weet hij wel wie er bedoeld word.
want per ongeluk zeg ik het weleens natuurlijk.
volgens de kinderen wel trouwens.
opa en oma zijn wel zijn opa en oma dat is hun eigen schuld
mijn schoonmoeder zegt ook heel leuk: ja ik ben ook zijn oma hoor...
maar als man zegt: ga maar naar mama... dan weet hij wel wie er bedoeld word.
want per ongeluk zeg ik het weleens natuurlijk.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik noem mijn ouders wel opa en oma, worden ze woest van!
Maar nee, verder vind ik dat wat overdreven. Soms wel voor de lol hoor, maar het zijn gewoon dieren en geen kinderen. Ik hou wel zielsveel van ze, maar het blijven dieren
Ik vind het altijd een beetje ongezond als mensen hun dieren daadwerkelijk gaan zien en behandelen als hun kinderen.

Maar nee, verder vind ik dat wat overdreven. Soms wel voor de lol hoor, maar het zijn gewoon dieren en geen kinderen. Ik hou wel zielsveel van ze, maar het blijven dieren

-
- Zeer actief
Zelf heb ik dat niet. Pa en ma zijn mijn papa en mama, dus dan zeg ik wel "waar is papa?" of "we gaan naar de papa en de mama".
Hoor wel vaak van anderen dat ze voor mij invullen dat het mijn kinderen zijn. "Tsja het zijn toch je kinderen hé, zeker als zelf geen kinderen hebt!"
moe word ik daar wel eens van, ga er ook altijd tegenin als dat gezegd wordt.
Ben gek op mijn dieren, maar het zijn geen surrogaat kinderen voor mij
Hoor wel vaak van anderen dat ze voor mij invullen dat het mijn kinderen zijn. "Tsja het zijn toch je kinderen hé, zeker als zelf geen kinderen hebt!"

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Nee, nooit gedaan.
Wel zei ik tegen Jagger/Raffie als hij weer eens bananen in zijn oren had: en NOU hierkomen, meneer "mijn achternaam".
Als mijn zoon kwam zei ik altijd: leuk hè, het kind komt. Kind was toen al iets van 26
Wel zei ik tegen Jagger/Raffie als hij weer eens bananen in zijn oren had: en NOU hierkomen, meneer "mijn achternaam".
Als mijn zoon kwam zei ik altijd: leuk hè, het kind komt. Kind was toen al iets van 26

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
renee-uk schreef:oh ja hoor, indertijd bij pupje jan zeker
'kom maar bij zuh mamma' zei ik net zo vaak als 'mag niet van tante mar'
hier in engeland is het normaal trouwens dat je mum and dad bent van je honden, net zo normaal als in nederland baasje en vrouwtje.
en nee ik zie mijn honden niet als mijn kinderen, hoewel ik wel verschrikkelijk veel van ze hou.
Dat dus.
Mijn ouders zijn trouwens opa en oma , en de ouders van vriendlief opa en oma Terneuzen.
En echt ze weten t verschil

Overigens zijn we ook gewoon baasje en vrouwtje hoor , maar das voor de buitenwereld waarvoor we nog een beetje aan ons image moeten denken

Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
blondie schreef:Zelf heb ik dat niet. Pa en ma zijn mijn papa en mama, dus dan zeg ik wel "waar is papa?" of "we gaan naar de papa en de mama".
Hoor wel vaak van anderen dat ze voor mij invullen dat het mijn kinderen zijn. "Tsja het zijn toch je kinderen hé, zeker als zelf geen kinderen hebt!"moe word ik daar wel eens van, ga er ook altijd tegenin als dat gezegd wordt.

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
blondie schreef:Zelf heb ik dat niet. Pa en ma zijn mijn papa en mama, dus dan zeg ik wel "waar is papa?" of "we gaan naar de papa en de mama".
Hoor wel vaak van anderen dat ze voor mij invullen dat het mijn kinderen zijn. "Tsja het zijn toch je kinderen hé, zeker als zelf geen kinderen hebt!"moe word ik daar wel eens van, ga er ook altijd tegenin als dat gezegd wordt.
Yep dat krijg ik hier ook altijd...en dan zeggen ze het ook altijd met een heel triest gezicht erbij. Alsof ik op dat moment spontaan moet gaan janken ofzo...
Oh ik noem Bram vaak Monsieur en ik praat vaak Frans met hem...geen idee waarom eigenlijk...bekt lekker ofzo

Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
- Zeer actief
Ariane schreef:Nee, nooit gedaan.

- Ariane
- Erelid
TjaCorneliana schreef:Ariane schreef:Nee, nooit gedaan.
Als mijn zoon kwam zei ik altijd: leuk hè, het kind komt. Kind was toen al iets van 26![]()
![]()

Wat nog erger is is dat ik van de week het zelfde tegen de poezen zei over mijn andere zoon. "Nog ruim een week en dan komt het kind uit Thailand".
Dàt kind is 39

-
- Zeer actief
Ik soms duits tegen ze... en dat was nooit zo een probleem omdat ik toch alleen was. Nu ik sinds kort een vriend heb zag ik hem ineens heel vreemd naar me kijken. "Wat zeg jij nou?". hmm tsja..Kristina schreef:blondie schreef:Zelf heb ik dat niet. Pa en ma zijn mijn papa en mama, dus dan zeg ik wel "waar is papa?" of "we gaan naar de papa en de mama".
Yep dat krijg ik hier ook altijd...en dan zeggen ze het ook altijd met een heel triest gezicht erbij. Alsof ik op dat moment spontaan moet gaan janken ofzo...
Oh ik noem Bram vaak Monsieur en ik praat vaak Frans met hem...geen idee waarom eigenlijk...bekt lekker ofzo

-
- Zeer actief
Ariane schreef:TjaCorneliana schreef:Ariane schreef:Nee, nooit gedaan.
Als mijn zoon kwam zei ik altijd: leuk hè, het kind komt. Kind was toen al iets van 26![]()
![]()
![]()
Wat nog erger is is dat ik van de week het zelfde tegen de poezen zei over mijn andere zoon. "Nog ruim een week en dan komt het kind uit Thailand".
Dàt kind is 39

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Whahaha dan maar in het Duits-Engels zoals in Allo Allo " You may kiss me now! "blondie schreef:Ik soms duits tegen ze... en dat was nooit zo een probleem omdat ik toch alleen was. Nu ik sinds kort een vriend heb zag ik hem ineens heel vreemd naar me kijken. "Wat zeg jij nou?". hmm tsja..Kristina schreef:blondie schreef:Zelf heb ik dat niet. Pa en ma zijn mijn papa en mama, dus dan zeg ik wel "waar is papa?" of "we gaan naar de papa en de mama".

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ja hoor, ik roep dat altijd of ik zeg: ga maar naar je pappa
en ze luisteren prima
maar ik geef toe, het is géén gehoor 

- Ariane
- Erelid
Dat is waar, maar waarom noem ik niet gewoon hun naamCorneliana schreef:Ariane schreef:TjaCorneliana schreef:Ariane schreef:Nee, nooit gedaan.
![]()
![]()
Dàt kind is 39het blijft toch je kind...

- Ariane
- Erelid
Raf ookalm@ schreef:Ja hoor, ik roep dat altijd of ik zeg: ga maar naar je pappaen ze luisteren prima
maar ik geef toe, het is géén gehoor

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Zooo herkenbaarNanna schreef:Ik zeg het wel eens tegen honden die komen vervelen "ga naar je pappa"![]()
En tegen mijn eigen honden overigens ook, te pas en te onpas. Heb ik van Martine Bijl, die had daar toen ook een hilarisch stukje over"Stoute hónd...van de mámma!"
En als we naar mijn ouders gaan, gaan we naar opa en oma. Weten ze precies.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Mijn hond heeft een baas (dat ben ik), en mijn man is de andere baas.wilma84 schreef:Ik ben nog uit de tijd van de grote emancipatiegolf in de vorige eeuw: ook 'vrouwtje' verafschuw ik!
Ze is echt mijn hond dus dat levert geen problemen op.
Mijn moeder is wel haar beppe, maar die ziet ze niet zo vaak, dus dat begrip kent ze niet echt.
Ik ben absoluut haar baas, niet haar mamma, maar ik noem haar wel mijn meissie.
En ik spreek mijn 1ste taal tegen haar (= plat Franekers).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aaahhhh frâhtsjihwilma84 schreef:Ik ben nog uit de tijd van de grote emancipatiegolf in de vorige eeuw: ook 'vrouwtje' verafschuw ik!
Onze hond heeft gewoon een lange baas en een korte baas...

Nee, dat doe ik ook niet, en ook geen mamma!
Ik ben 'hier' of 'mij', als in 'kom us bij mij'. En heel soms noem ik mijn eigen voornaam.
Laatst gewijzigd door tekkel op 28 mei 2013 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Kristina
- Zeer actief
- Contacteer:
Grappig dat een paar het niks vinden al dat mama-gedoe maar wel opa en/of oma gebruiken 

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb ooit een cursist gehad die zei: kom maar bij papa, ga eens lief zitten voor papa, papa wil dat je gaat zitten en als de hond dat per ongeluk toevallig deed was het: papa zegt dank je wel. kotsmisselijk werd ik er van. gelukkig was hij snel bij mij uit de groep.
ellen
ellen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dan lig je toch gewoon in een deuk?ellen en de birmanen schreef:ik heb ooit een cursist gehad die zei: kom maar bij papa, ga eens lief zitten voor papa, papa wil dat je gaat zitten en als de hond dat per ongeluk toevallig deed was het: papa zegt dank je wel. kotsmisselijk werd ik er van. gelukkig was hij snel bij mij uit de groep.
ellen

Ik wel

De medecursisten konden waarschijnlijk hun lachen ook niet houden

- Bink2009
- Zeer actief
Haha hier is het met een grap begonnen!
Mijn vader vertelde aan leveranciers (tevens goede vrienden) op de zaak dat net hij een kleinzoon had gekregen, die mensen helemaal verrast want ze hadden mij pas nog gezien en nooit verwacht dat ik zwanger was, dus ze vroegen of hij een foto of iets had maar toen zei mijn vader dat ze even moesten wachten dan zou hij zijn kleinzoon halen, twee tellen later sprong 30kg Bink bij hun op schoot, sindsdien is hij trotse opa haha
Maar daar blijft het eigenlijk bij, geen papa of mama eigenlijk.
Mijn vader vertelde aan leveranciers (tevens goede vrienden) op de zaak dat net hij een kleinzoon had gekregen, die mensen helemaal verrast want ze hadden mij pas nog gezien en nooit verwacht dat ik zwanger was, dus ze vroegen of hij een foto of iets had maar toen zei mijn vader dat ze even moesten wachten dan zou hij zijn kleinzoon halen, twee tellen later sprong 30kg Bink bij hun op schoot, sindsdien is hij trotse opa haha

Maar daar blijft het eigenlijk bij, geen papa of mama eigenlijk.
- Pat75
- Zeer actief
Sinds Ian er is zeg ik wel kom maar bij mama.
Want ik maakte er in het begin naar Ian toe vrouwtje van lol.
En de honden zijn broers op 4 poten.
Want ik maakte er in het begin naar Ian toe vrouwtje van lol.
En de honden zijn broers op 4 poten.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Nee, de honden zijn mijn honden en niet mijn kinderen. Ik zeg ook niet tegen mijn kinderen, willen jullie je broertje en zus even uitlaten
Wel noem ik ze geregeld, schatje.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik ben mama en Lars is papa. Doodnormaal. Toen ik echter zondag naar mijn vader verwees als opa van Stellar gaf hij me nog net geen hoek. Die háát dat.
Hier ook, ik ben naamloos voor ze. Er is geen mens die ze naar mij stuurt, ik roep ze wel. Met mijn eerste hond Tirsa, was mijn moeder wel oma en zo gauw ik zei 'oma toe' dan vloog ze al naar de voordeur.Barnsley schreef:Ik ben helemaal niks voor de honden.
Ik ben alleen dus er is geen ander baasje, ik roep ze gewoon bij hun naam als ik ze nodig ben haha.
Ik ben wel tante Neeltje voor Spike, de hond van een vriendin.
Ja ik zeg dat wel......mja die van mij luisteren wel 

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Ik deed het nooit, maar sinds Joann er is
'ga naar papa' 'kom eens bij mama' daarentegen roep ik net zo hard tegen Joann dat ze de bench in moet, of kom eens bij vrouwtje 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ik ben alleen de mama van Pebbles, zij is mijn kindje
. En mijn moeder is haar oppasoma.