Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bevalling hond
Moderator: moderatorteam
- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
- Aantal honden: 4
Re: bevalling hond
Dag 62/63..maar na welke dekking, welke dag denk je dat de ovulatie geweest is? Mijn Donna beviel zo ongeveer op dag 66..maar precies dag 63 na de laatste dekking, waarbij zowel reu als teef het meest enthousiast waren. Is de temp al onder de 37 graden geweest en nu weer erboven? Dat zegt best veel. Hoe dan ook, de motor is gestart, zo te lezen, maar die start langzaam Probeer nog even wat slaap te krijgen, samen met je zwangere teef, zal jullie beiden goed doen, en succes!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat ze langer en hoger is en meer ruimte heeft om pups te dragen zegt niets over makkelijk kunnen bevallen.
Ook een eerder nest van 11 zonder keizersnede zegt niets over dat ze nu ook zelf kan bevallen.
Je vraagt iets en dan begin je alles weg te wuiven als het beter weten.
Veel succes.
Ook een eerder nest van 11 zonder keizersnede zegt niets over dat ze nu ook zelf kan bevallen.
Veel succes.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- frenchielover
- Actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
Heeft er genoeg mee te maken bulle moete vanwegen hun bouw vAak keizersnee en de meeste zijn doorgefokt. Maar Allemaal leuk en aardig dat je nou bijdehand komt doen maar daar ga ik je alvast in stoppen: er werdt niet gevraagd om of ik naar de dierenarts moet, of wat ik moet doen. Niet 1 x gevraagd. Vroeg simpelweg wat meer uiterlijke kenmerken kort voor de geboorte. Dus wijsneus ga ergens anders a.u.b.bouvierpoedel schreef:Dat ze langer en hoger is en meer ruimte heeft om pups te dragen zegt niets over makkelijk kunnen bevallen.
Veel succes.

Billy&Bindy, Harley, Davidson, Ivy (R.I.P. 26.12.12)
De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- frenchielover
- Actief
Dankjewelll hier heb ik best we'll iets aanAnnemarie Rouw schreef:Dag 62/63..maar na welke dekking, welke dag denk je dat de ovulatie geweest is? Mijn Donna beviel zo ongeveer op dag 66..maar precies dag 63 na de laatste dekking, waarbij zowel reu als teef het meest enthousiast waren. Is de temp al onder de 37 graden geweest en nu weer erboven? Dat zegt best veel. Hoe dan ook, de motor is gestart, zo te lezen, maar die start langzaam Probeer nog even wat slaap te krijgen, samen met je zwangere teef, zal jullie beiden goed doen, en succes!

De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ga jij effe droog achter je oren worden snotneus.frenchielover schreef:Heeft er genoeg mee te maken bulle moete vanwegen hun bouw vAak keizersnee en de meeste zijn doorgefokt. Maar Allemaal leuk en aardig dat je nou bijdehand komt doen maar daar ga ik je alvast in stoppen: er werdt niet gevraagd om of ik naar de dierenarts moet, of wat ik moet doen. Niet 1 x gevraagd. Vroeg simpelweg wat meer uiterlijke kenmerken kort voor de geboorte. Dus wijsneus ga ergens anders a.u.b.bouvierpoedel schreef:Dat ze langer en hoger is en meer ruimte heeft om pups te dragen zegt niets over makkelijk kunnen bevallen.
Veel succes.
Lang en hoog heeft niets te maken met goed kunnen bevallen zonder keizersnede.
Daar ligt aan de bouw van de achterhand/bekken en de grote van de koppen en voorhand van de puppen .
Net als jouw grote bek en je betweterigheid geen succes is in kennis.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ehm, maar wie is de vader dan?frenchielover schreef:Dankjewelll hier heb ik best we'll iets aanze is maar 1 x gedekt. Per ongeluk deze keer, we wouden nog even wachten vanwegen de 2 kleintjes en toen was het hondenbkje er ineens af +_+
Nouja, hoe dan ook, Annemarie heeft gelijk, ze is begonnen maar dat kan nog wel even duren.
Geduld is een schone zaak.
Die dekdatum zegt niet zoveel over de dekdatum overigens, die hoeven niet gelijk te vallen namelijk. Ovulatie kan ook eerder of later zijn.
Gewoon goed opletten en geduld hebben dus.
- lunayvita
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Volgens mij is Bindy ook nog niet zo oud. Als Ivy haar moeder is, is Bindy ook van 2012 en dan al een nest gehad van 11?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gut ja dat zou ook echt helpen ja zo'n broekje... dergelijke ongelukjes geloof ik niet in.frenchielover schreef:Dankjewelll hier heb ik best we'll iets aanAnnemarie Rouw schreef:Dag 62/63..maar na welke dekking, welke dag denk je dat de ovulatie geweest is? Mijn Donna beviel zo ongeveer op dag 66..maar precies dag 63 na de laatste dekking, waarbij zowel reu als teef het meest enthousiast waren. Is de temp al onder de 37 graden geweest en nu weer erboven? Dat zegt best veel. Hoe dan ook, de motor is gestart, zo te lezen, maar die start langzaam Probeer nog even wat slaap te krijgen, samen met je zwangere teef, zal jullie beiden goed doen, en succes!ze is maar 1 x gedekt. Per ongeluk deze keer, we wouden nog even wachten vanwegen de 2 kleintjes en toen was het hondenbkje er ineens af +_+

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
En nu al drachtig van het tweede nest?lunayvita schreef:Volgens mij is Bindy ook nog niet zo oud. Als Ivy haar moeder is, is Bindy ook van 2012 en dan al een nest gehad van 11?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Voorjaarsvakantie en niets te doen en een grote duim?Hilde schreef:En nu al drachtig van het tweede nest?lunayvita schreef:Volgens mij is Bindy ook nog niet zo oud. Als Ivy haar moeder is, is Bindy ook van 2012 en dan al een nest gehad van 11?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ach, wacht, ik snap het ineens...
Het is niet het seizoen maar toch..
Suzanne
Het is niet het seizoen maar toch..
Suzanne
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Daar dacht ik gisteren al aan met het gedeelte van elf pups....Gollum schreef:Voorjaarsvakantie en niets te doen en een grote duim?

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
En voor het geval het geen verzonnen verhaal is: lees 's een boek over bevallingen bij honden. Ook goed voor je taalontwikkeling 
-
Neeltje
Als het geen verzonnen verhaal is, heb ik erg veel medelijden met de hond, zeker als er alleen een 16 jarig is die ervoor moet zorgen. Dan kan ik alleen maar zeggen, zorg ervoor dat je een DA achter de hand hebt die 24 uur per dag 7 dagen in de week beschikbaar is of waar je mee hebt afgesproken dat je kunt bellen en komen als het toch misgaat.
Bouw van een hond heeft niets te maken of een bevalling natuurlijk kan of niet. Als je er zoveel vanaf zou weten, zou je dat moeten weten.
Als het een verzonnen verhaal is, lijkt het me beter dat ik maar niets zeg.
Bouw van een hond heeft niets te maken of een bevalling natuurlijk kan of niet. Als je er zoveel vanaf zou weten, zou je dat moeten weten.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dat had een belletje moeten laten rinkelen ja.... stom!Hilde schreef:Daar dacht ik gisteren al aan met het gedeelte van elf pups....Gollum schreef:Voorjaarsvakantie en niets te doen en een grote duim?
Suzanne
-
Angelique.
Dat van die 11 pups in combinatie met een bull heb ik zeker weten eerder gelezen
Of word ik nou seniel
Of word ik nou seniel
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Nee hoor Lieke ik heb dat ook ergens gelezenAngelique. schreef:Dat van die 11 pups in combinatie met een bull heb ik zeker weten eerder gelezen![]()
Of word ik nou seniel

-
Angelique.
- alm@
- moderator
De puntjes. Goed zoAngelique. schreef:Ik word niet seniel, en jij ook niet alma![]()
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=264295

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ik heb net dat andere topic gelezen en denk dat het moeder en dochter zijn of zoiets.alm@ schreef:De puntjes. Goed zoAngelique. schreef:Ik word niet seniel, en jij ook niet alma![]()
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=264295waarmee niet gezegd is dat het dezelfde zijn, toch?
Dezelfde vast niet, kijk alleen maar naar hoe er Nederlands geschreven wordt in dit topic en het andere.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- frenchielover
- Actief
ivy is niet haar moeder, ivy was ons eerste teefje.. maar bindy is nu 3lunayvita schreef:Volgens mij is Bindy ook nog niet zo oud. Als Ivy haar moeder is, is Bindy ook van 2012 en dan al een nest gehad van 11?

- frenchielover
- Actief
ironie puur broekje was te groot en het ebeurde toen me ma een passende aan het halen wasmalinois schreef:Gut ja dat zou ook echt helpen ja zo'n broekje... dergelijke ongelukjes geloof ik niet in.frenchielover schreef:Dankjewelll hier heb ik best we'll iets aanAnnemarie Rouw schreef:Dag 62/63..maar na welke dekking, welke dag denk je dat de ovulatie geweest is? Mijn Donna beviel zo ongeveer op dag 66..maar precies dag 63 na de laatste dekking, waarbij zowel reu als teef het meest enthousiast waren. Is de temp al onder de 37 graden geweest en nu weer erboven? Dat zegt best veel. Hoe dan ook, de motor is gestart, zo te lezen, maar die start langzaam Probeer nog even wat slaap te krijgen, samen met je zwangere teef, zal jullie beiden goed doen, en succes!ze is maar 1 x gedekt. Per ongeluk deze keer, we wouden nog even wachten vanwegen de 2 kleintjes en toen was het hondenbkje er ineens af +_+

- frenchielover
- Actief
de vader is ook een bull de witteMarjoleine schreef:Ehm, maar wie is de vader dan?frenchielover schreef:Dankjewelll hier heb ik best we'll iets aanze is maar 1 x gedekt. Per ongeluk deze keer, we wouden nog even wachten vanwegen de 2 kleintjes en toen was het hondenbkje er ineens af +_+
Nouja, hoe dan ook, Annemarie heeft gelijk, ze is begonnen maar dat kan nog wel even duren.
Die dekdatum zegt niet zoveel over de dekdatum overigens, die hoeven niet gelijk te vallen namelijk. Ovulatie kan ook eerder of later zijn.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
de vader is dus een van de hondjes uit het nest van vorig jaar?frenchielover schreef:de vader is ook een bull de witteMarjoleine schreef:Ehm, maar wie is de vader dan?frenchielover schreef:Dankjewelll hier heb ik best we'll iets aanze is maar 1 x gedekt. Per ongeluk deze keer, we wouden nog even wachten vanwegen de 2 kleintjes en toen was het hondenbkje er ineens af +_+
- alm@
- moderator
Is je ma toevallig E_A_I?frenchielover schreef:ironie puur broekje was te groot en het ebeurde toen me ma een passende aan het halen wasmalinois schreef:Gut ja dat zou ook echt helpen ja zo'n broekje... dergelijke ongelukjes geloof ik niet in.frenchielover schreef:Dankjewelll hier heb ik best we'll iets aanAnnemarie Rouw schreef:Dag 62/63..maar na welke dekking, welke dag denk je dat de ovulatie geweest is? Mijn Donna beviel zo ongeveer op dag 66..maar precies dag 63 na de laatste dekking, waarbij zowel reu als teef het meest enthousiast waren. Is de temp al onder de 37 graden geweest en nu weer erboven? Dat zegt best veel. Hoe dan ook, de motor is gestart, zo te lezen, maar die start langzaam Probeer nog even wat slaap te krijgen, samen met je zwangere teef, zal jullie beiden goed doen, en succes!ze is maar 1 x gedekt. Per ongeluk deze keer, we wouden nog even wachten vanwegen de 2 kleintjes en toen was het hondenbkje er ineens af +_+

- frenchielover
- Actief
naja ik zou zeggen als je het zo goed weet prima voor jou honden. nogmaals voor de 100ste keer: da is geinformeerd als er wat is maar er is niets. en je kan medelijden met de hond hebben maar die hond voelt zich toch echt primaNeeltje schreef:Als het geen verzonnen verhaal is, heb ik erg veel medelijden met de hond, zeker als er alleen een 16 jarig is die ervoor moet zorgen. Dan kan ik alleen maar zeggen, zorg ervoor dat je een DA achter de hand hebt die 24 uur per dag 7 dagen in de week beschikbaar is of waar je mee hebt afgesproken dat je kunt bellen en komen als het toch misgaat.

- frenchielover
- Actief
[/quote]
Gut ja dat zou ook echt helpen ja zo'n broekje... dergelijke ongelukjes geloof ik niet in.[/quote]
ironie puur broekje was te groot en het ebeurde toen me ma een passende aan het halen was[/quote]
Is je ma toevallig E_A_I?
En hoe staat de bevalling ervoor?[/quote]
nog steeds niks, die hond ligt alleen mr te vreten en te slapen.
Gut ja dat zou ook echt helpen ja zo'n broekje... dergelijke ongelukjes geloof ik niet in.[/quote]
ironie puur broekje was te groot en het ebeurde toen me ma een passende aan het halen was[/quote]
Is je ma toevallig E_A_I?
nog steeds niks, die hond ligt alleen mr te vreten en te slapen.

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Ik heb nog nooit gehoord van een broekje om een dekking te voorkomen.
- frenchielover
- Actief
de vader is ook een bull de witte[/quote]
de vader is dus een van de hondjes uit het nest van vorig jaar?[/quote]
nee: de witte billy en de groote bruine ivy hadden een nest. uit dat nest kwamen de 2 kleine bruine harley & davidson. toen is ivy overleden door een fout van een dierenarts. toen hebben we het zwarte teefje gehaald bindy.
de vader is dus een van de hondjes uit het nest van vorig jaar?[/quote]
nee: de witte billy en de groote bruine ivy hadden een nest. uit dat nest kwamen de 2 kleine bruine harley & davidson. toen is ivy overleden door een fout van een dierenarts. toen hebben we het zwarte teefje gehaald bindy.

- frenchielover
- Actief
gewoon een honden broekje. werkt alleen niet goedDebbieZ schreef:Ik heb nog nooit gehoord van een broekje om een dekking te voorkomen.