Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jullie uitlaatgebied...
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: jullie uitlaatgebied...
Wat een lekkere plekjes allemaal 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit zijn ook de onbebouwde delen, er zal helaas vast wel een keer gebouwd gaan worden maar zolang dat nog niet het geval is, loop je er nog heerlijk... Er is wel meer dan gras idd. gelukkig, bomen, water etc. De natuur doet het nog goed daar.TessaThomas schreef:Jouw industrie terrein ziet er beter uit dan degene waar wij lopen, Malinois. Ik loop gewoon op de onbebouwde stukken van 100 bij 100 meter ongeveer. Maar dat is simpel gras en er komen alleen hazen voorbij.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Muk
In Duitsland hebben ze (nog) geen streetview in verband met de privacyschending die dat zou kunnen opleveren voor de mensen.
Volgens Google "Streetview" ziet het er om mijn huis zo uit.

En dat klopt wel, wij wonen aan het einde van een dal omringd door bos en nog een beetje weiland. De verharde weg houdt na ons huis op. Hier wandelen wij dus, direct vanuit ons huis in het bos, tenminste als de dame en heer er zin in hebben. Helaas kunnen ze ivm de leeftijd en artrose niet meer zo ver. In het bos is ook zwemgelegenheid.
Hoewel het hier schitterend is en een wandelparadijs voor hond én mens, zitten er wel veel teken helaas.
Ik zie hier de meest mooie parken en bossen voorbij komen, maar is het ook allemaal losloopgebied? Want een echt hondenparadijs vind ik persoonlijk toch wel een mooi losloopgebied, zodat de honden ook echt hun energie kwijt kunnen.
Volgens Google "Streetview" ziet het er om mijn huis zo uit.

En dat klopt wel, wij wonen aan het einde van een dal omringd door bos en nog een beetje weiland. De verharde weg houdt na ons huis op. Hier wandelen wij dus, direct vanuit ons huis in het bos, tenminste als de dame en heer er zin in hebben. Helaas kunnen ze ivm de leeftijd en artrose niet meer zo ver. In het bos is ook zwemgelegenheid.
Hoewel het hier schitterend is en een wandelparadijs voor hond én mens, zitten er wel veel teken helaas.
Ik zie hier de meest mooie parken en bossen voorbij komen, maar is het ook allemaal losloopgebied? Want een echt hondenparadijs vind ik persoonlijk toch wel een mooi losloopgebied, zodat de honden ook echt hun energie kwijt kunnen.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik heb eigenlijk aan alle kanten om de flat natuur en via achter kan je helemaal door de natuur naar schipluiden ,schiedam maasland enz enz daar zijn niet veel foto's van te vinden omdat er niet overal gemaakt zijn daar komt die google auto niet.
Dit is gelijk voor de flat als ik de weg oversteek.

Dit is rechts gelijk naast de flat

Dit is links gelijk naat de flat

Via dit pad kan je via de natuur heel midden Defland en zo in dus kan je uren struinen.

En als ik hier ga staan en ik me omdaraai

Dan zie ik de achterkant van de flat
Ik denk dat ik in het groenste stuk van Delft woon

Hoewel vanaf hier zit ik al snel in schipluiden
Dit is gelijk voor de flat als ik de weg oversteek.

Dit is rechts gelijk naast de flat

Dit is links gelijk naat de flat

Via dit pad kan je via de natuur heel midden Defland en zo in dus kan je uren struinen.

En als ik hier ga staan en ik me omdaraai

Dan zie ik de achterkant van de flat
Ik denk dat ik in het groenste stuk van Delft woon

Hoewel vanaf hier zit ik al snel in schipluiden
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Gezien het feit dat wij zeer regelmatig in Belgie zitten hebben wij er verschillende o.a deze
Het heerlijke Poppelse bos

Bij ons in Hazersoude om de hoek

Ook om de hoek in de Polder Hazerswoude

Bij ons tegenover in Kouderkerk 10 minutjes lopen van huis

Maar het allermooiste vinden wij dit

En dan bezoeken we ook nog regelmatig park cronesteyn.
Het heerlijke Poppelse bos

Bij ons in Hazersoude om de hoek

Ook om de hoek in de Polder Hazerswoude

Bij ons tegenover in Kouderkerk 10 minutjes lopen van huis

Maar het allermooiste vinden wij dit

En dan bezoeken we ook nog regelmatig park cronesteyn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
tineke
Wij hebben qua uitlaatgebieden hier in de buurt zeker niet te klagen.
Om te beginnen hebben we hier de duinen van Zandvoort waar je het hele jaar kunt lopen

Leyduin en Woestduin voor een aanlijnwandeling,

Af en toe gaan we ook naar de Vlietlanden ,wel wat verder weg maar voor de variatie.

Het strand,

Groenendaal,dat is voor ons het dichtsbijzijnde maar niet het meest gebruikte uitlaatgebied.

Verder nog De groene weelde,

En een gedeelte van het jaar kunnen we naar de Langevelderslag het hele jaar naar het Haarlemmerhout, en dan lopen we ook nog weleens een klein rondje in het bosje bij Jan zijn moeder,steevast door ons het bejaardenbos genoemd
En dan gaan we ook nog regelmatig op vakantie met de honden Texel en Drenthe zijn dan favoriet.
Aankomend weekend zit ik op Texel met de honden en Rens

[

Om te beginnen hebben we hier de duinen van Zandvoort waar je het hele jaar kunt lopen

Leyduin en Woestduin voor een aanlijnwandeling,

Af en toe gaan we ook naar de Vlietlanden ,wel wat verder weg maar voor de variatie.

Het strand,

Groenendaal,dat is voor ons het dichtsbijzijnde maar niet het meest gebruikte uitlaatgebied.

Verder nog De groene weelde,

En een gedeelte van het jaar kunnen we naar de Langevelderslag het hele jaar naar het Haarlemmerhout, en dan lopen we ook nog weleens een klein rondje in het bosje bij Jan zijn moeder,steevast door ons het bejaardenbos genoemd
En dan gaan we ook nog regelmatig op vakantie met de honden Texel en Drenthe zijn dan favoriet.
Aankomend weekend zit ik op Texel met de honden en Rens

[

- iones
- Zeer actief
Volgens mij klopt dat niet, dat alleen binnen de bebouwde kom honden aan de lijn moeten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
nomo
- Zeer actief
Ik zie echt prachtige plekken voorbij komen!
Hier heb ik 3 verschillende routes die ik veel loop. Helaas geen mooie losloopgebieden voor honden waar je verder niemand tegenkomt. Dus 2 van de 3 routes loop ik op rustige tijden. Dan kom ik niet veel wandelaars/fietsers/scooters tegen en hoef ik niet constant Morris weer bij me te roepen.
3e rondje is met strandje waar honden officieel niet mogen komen tussen april en oktober of zo. Er zijn alleen bijna nooit mensen die daar bij het strandje gaan liggen/zwemmen. Maar met mooi weer loop ik daar dan alleen 's ochtends vroeg of 's avonds wat later.
Dus wel mogelijkheden om lekker te wandelen, maar doe de lange wandelingen zoveel mogelijk op rustige tijden zodat Morris lekker los kan rennen. Buiten de bebouwde kom mag hij officieel los gelukkig!
Wandeling 1 (slechte foto's maar had vanochtend alleen telefoon maar bij me om foto's te maken) Hier loopt wel veel wild, maar Morris mag niet zomaar het land in. Aan beide kanten van het pad zit een sloot en daar gaat hij niet zomaar overheen. Op sommige plekken kun je goed bij de vaart komen waar hij zou kunnen zwemmen als hij zou willen (wel veel vissers hier altijd met mooi weer)

Vandaag hadden we mazzel. Veel sloten waren droog en de bramenstruiken hebben nog niet alles overwoekerd. Dus hoefden we niet steeds over het pad

Wandeling 2 is pad langs het kanaal. Natuurgebied kan hij niet inrennen. Zit afrastering voor. Aan ene kant het kanaal en aan andere kant natuurgebied met veel water. In het kanaal kan hij zwemmen.

En wandeling 3, klein parkje met strandje. Hier kan hij ook weer lekker zwemmen!

Alleen bij wandeling 3 mag hij officieel niet los. Maar daar houdt niemand zich aan. Is enige plek in de buurt waar honden gewoon los kunnen zonder dat er ander verkeer is. Is parkje waar niemand verder komt. Alleen mensen met de hond. Alleen in de zomer met mooi weer zijn er meer recreanten. Rest van het jaar kunnen we daar heerlijk wandelen!
Andere 2 wandelingen kan hij dus wel los, buiten bebouwde kom dus het mag ook. Maar dan moet je steeds rekening houden met fietsers ed.
Foto's zijn allemaal vrij recent, het is nu overal wel heel kaal! In de zomer ziet het er allemaal heel anders uit
Hier heb ik 3 verschillende routes die ik veel loop. Helaas geen mooie losloopgebieden voor honden waar je verder niemand tegenkomt. Dus 2 van de 3 routes loop ik op rustige tijden. Dan kom ik niet veel wandelaars/fietsers/scooters tegen en hoef ik niet constant Morris weer bij me te roepen.
3e rondje is met strandje waar honden officieel niet mogen komen tussen april en oktober of zo. Er zijn alleen bijna nooit mensen die daar bij het strandje gaan liggen/zwemmen. Maar met mooi weer loop ik daar dan alleen 's ochtends vroeg of 's avonds wat later.
Dus wel mogelijkheden om lekker te wandelen, maar doe de lange wandelingen zoveel mogelijk op rustige tijden zodat Morris lekker los kan rennen. Buiten de bebouwde kom mag hij officieel los gelukkig!
Wandeling 1 (slechte foto's maar had vanochtend alleen telefoon maar bij me om foto's te maken) Hier loopt wel veel wild, maar Morris mag niet zomaar het land in. Aan beide kanten van het pad zit een sloot en daar gaat hij niet zomaar overheen. Op sommige plekken kun je goed bij de vaart komen waar hij zou kunnen zwemmen als hij zou willen (wel veel vissers hier altijd met mooi weer)

Vandaag hadden we mazzel. Veel sloten waren droog en de bramenstruiken hebben nog niet alles overwoekerd. Dus hoefden we niet steeds over het pad

Wandeling 2 is pad langs het kanaal. Natuurgebied kan hij niet inrennen. Zit afrastering voor. Aan ene kant het kanaal en aan andere kant natuurgebied met veel water. In het kanaal kan hij zwemmen.

En wandeling 3, klein parkje met strandje. Hier kan hij ook weer lekker zwemmen!

Alleen bij wandeling 3 mag hij officieel niet los. Maar daar houdt niemand zich aan. Is enige plek in de buurt waar honden gewoon los kunnen zonder dat er ander verkeer is. Is parkje waar niemand verder komt. Alleen mensen met de hond. Alleen in de zomer met mooi weer zijn er meer recreanten. Rest van het jaar kunnen we daar heerlijk wandelen!
Andere 2 wandelingen kan hij dus wel los, buiten bebouwde kom dus het mag ook. Maar dan moet je steeds rekening houden met fietsers ed.
Foto's zijn allemaal vrij recent, het is nu overal wel heel kaal! In de zomer ziet het er allemaal heel anders uit
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Google mapss werkt even niet mee 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ons bos is niet zo heel mooi ( voor ons mens ) maar de honden mogen daar wel loslopen.Muk schreef: Ik zie hier de meest mooie parken en bossen voorbij komen, maar is het ook allemaal losloopgebied? Want een echt hondenparadijs vind ik persoonlijk toch wel een mooi losloopgebied, zodat de honden ook echt hun energie kwijt kunnen.
Behalve bij de camping geloof ik. Het strand wat ik noemde is een hondenstrand. Daar mogen ze helemaal los gaan. Letterlijk en figuurlijk.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Heel Poppel is een groot bos eigenlijk met vooral veel ruiter paden die ook wel als cross banen worden gebruikt na 19:00 savonds.
Maar voor die tijd is het een walhalla voor honden
die hele omtrek trouwens.
Hier in Hazerswoude in de polder is echt losloop gebied heel het jaar door , Langs het spoor maar een gedeelte. Aan de Rijn is ook losloop en lekker makkelijk voor de deur.
Maar voor die tijd is het een walhalla voor honden
Hier in Hazerswoude in de polder is echt losloop gebied heel het jaar door , Langs het spoor maar een gedeelte. Aan de Rijn is ook losloop en lekker makkelijk voor de deur.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dat is afhankelijk van de gemeente. Hier is het zo dat buitende bebouwde kom geen aanlijnplicht geldt, tenzij dat expliciet wordt aangegeven.iones schreef:Volgens mij klopt dat niet, dat alleen binnen de bebouwde kom honden aan de lijn moeten.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
nathalie71
hahahaa
Hier in de parken zijn losloop veldjes.Met water!
Gisteren waren er 3 labradors aan het zwemmen.
En vanaf daar is het maar 500 meter en je bent buiten de bebouwde kom.
Nee,ik ben heel erg blij met mijn omgeving.
Er wonen hier dan ook heel veel honden.
Zo`n gebied nodigt ook uit om te gaan wandelen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
luna2906 schreef:Dat is afhankelijk van de gemeente. Hier is het zo dat buitende bebouwde kom geen aanlijnplicht geldt, tenzij dat expliciet wordt aangegeven.iones schreef:Volgens mij klopt dat niet, dat alleen binnen de bebouwde kom honden aan de lijn moeten.
zo is dat hier ook. (groesbeek) wij lopen dus binnen de bebouwde kom
http://goo.gl/maps/RH6r8

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Waarom loop je in het dorp als er zoveel bos om je heen is?massam schreef:luna2906 schreef:Dat is afhankelijk van de gemeente. Hier is het zo dat buitende bebouwde kom geen aanlijnplicht geldt, tenzij dat expliciet wordt aangegeven.iones schreef:Volgens mij klopt dat niet, dat alleen binnen de bebouwde kom honden aan de lijn moeten.
zo is dat hier ook. (groesbeek) wij lopen dus binnen de bebouwde komal is dat hier ook erg landelijk

- dagmar88
- Zeer actief
Omdat daar honden los lopen, dat staat er toch?sjaak-k schreef:Waarom loop je in het dorp als er zoveel bos om je heen is?massam schreef:luna2906 schreef:Dat is afhankelijk van de gemeente. Hier is het zo dat buitende bebouwde kom geen aanlijnplicht geldt, tenzij dat expliciet wordt aangegeven.iones schreef:Volgens mij klopt dat niet, dat alleen binnen de bebouwde kom honden aan de lijn moeten.
zo is dat hier ook. (groesbeek) wij lopen dus binnen de bebouwde komal is dat hier ook erg landelijk
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ah, ok.dagmar88 schreef:Omdat daar honden los lopen, dat staat er toch?

- dagmar88
- Zeer actief
-
nomo
- Zeer actief
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Wat een leuk topic is dit!!!
Ik ga binnenkort ook eens Vlietlanden ontdekken.

Neeltje
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik ben jaloers...
Wij wonen in een dorpje achteraf, tussen de weilanden zeg maar..
Het is wel lekker rustig om te wandelen maar weinig echte losloop gebieden.
We lopen vaak de polder in om de honden daar te laten rennen maar ik mis wel eens een mooi stuk met een waterplas op loopafstand.
Wij wonen in een dorpje achteraf, tussen de weilanden zeg maar..
Het is wel lekker rustig om te wandelen maar weinig echte losloop gebieden.
We lopen vaak de polder in om de honden daar te laten rennen maar ik mis wel eens een mooi stuk met een waterplas op loopafstand.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
hier een bos met losloop gebied op nog geen 10 minuten afstand van mijn huis, edense heide giga groot losloopgebied op ongeveer 20 minuten van mijn huis. Dan nog gravenbol bij Amerongen (een stuk losloop gebied naast de rivier) Ik moet de dorpen rondom mijn stad nog gaan verkennen qua losloopgebieden.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Daar kan Sproet wel tegen en dan stopt het ook wel bij SproetKruimel53 schreef:
Kom eens in Bennekom wandelen, gezellig met de IJsco's! Kátur zal wel ff tegen Sproet zeggen dat hij aan zijn ouwe lijf geen polonaise wil maar verder istie heel gezellig.
Ken ik allemaal (nog)niet, net zoals Elst Rhenen etc ook niet. Geweldig, ik ben dol op lopen op verschillende plekkenKruimel53 schreef: We hebben het losloopgebied aan de Prins Hendrikweg en Hoekelum.
Ben je al in de Sysselt geweest?
Leuk zwemmen en wandelen kunnen ze in Mariëndaal tussen Oosterbeek en Arnhem. Enorm mooi losloopbos met beek met stromend water.
Ja vreselijk druk kan het daar zijn. En Draak gaat dan vreselijk buurten bij mensen. Dat wil je niet hahahahhaKruimel53 schreef: Gravenbol is ook leuk maar niet als het warm is, er is geen beschutting en dan is het erg druk.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
In Veenendaal kan je bij de Slaperdijk ook wel aardig lopen. En in Prattenburg is ook een stuk officieel losloop gebied.
Ik loop graag bij de hei in Ede
Ik loop graag bij de hei in Ede

-
nathalie71
nelleke schreef:Wat een leuk topic is dit!!!Ik ga binnenkort ook eens Vlietlanden ontdekken.
Ja dit is zeker een leuk topic.
leuk om die foto`s allemaal te zien enzo
- Rosannee_
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox X Engelse Springer Spaniël
Ik heb wat verschillende rondjes maar dit vind ik toch de leukste

maps link: https://maps.google.nl/maps?q=Sandeling ... o-79033481
verder ga ik nog naar 2 omheinde hondenparken en vlak bij m'n huis is nog een soort 'bospad' en graspad gemaakt waar ze ook los mogen.
maps link: https://maps.google.nl/maps?q=Sandeling ... o-79033481
verder ga ik nog naar 2 omheinde hondenparken en vlak bij m'n huis is nog een soort 'bospad' en graspad gemaakt waar ze ook los mogen.
A dog is the only thing on this earth, that loves you more then he loves himself.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
malinois schreef:Hoe ziet dat eruit? (google-streetviewoid)
Nav deze opmerking in een ander topic over mijn zogenaamde kennelhonden:Ik ben maar wat trots op 'mijn' industrieterrein, doet weinig onder aan menig natuurgebied in ieder gevalEn dan zelf zo superieur zeggen dat je kennelhonden die op een industrieterrein uitgelaten worden het beter hebben...Je komt er van alles tegen (blijkt uit eigen ervaring) van reeën tot vossen en konijnen... grote diversiteit aan plekken om te lopen dus je hoeft geen dag op dezelfde plek te lopen.
en niet te vergeten een geweldige zwemgelegenheid
Weet je wat een doorgaans industriererrein is?
Dit bijvoorbeeld ....

Dus ja, als jij dan onderstaande zegt.....
Denk je nu niet direct aan een industrie terrein zoals jij hier nu laat zienmalinois schreef:die loopt al vanaf pup op het industrieterrein tussen de vrachtwagens en shovels en met fietsen op de weg als de tractoren in de weilanden rijden.
En "jouw" industrieterrein is waar precies
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja dat is niet mijn probleem, soms moet je een beetje verder kijken dan je neus lang is... en dat zou al kunnen door zo af en toe wat foto's van me te bekijken want die zijn zo goed als allemaal altijd daar gemaakt... op FB staat er zelfs bij waar ze gemaakt zijn.smoekie schreef:
Weet je wat een doorgaans industriererrein is?Weet je waar men "doorgaans" aan denkt bij het zien/lezen/horen bij het woordje "industrieterrein" ?
Dit bijvoorbeeld ....
hoezo geloof je het niet?
En "jouw" industrieterrein is waar precies
je weet wel, die van dit:

zelfde achtergrond als op mijn 2e foto

zonsondergang bij plek van foto 2

Hoeveel wil je nog zien?

als je goed oplet zie je de paal van de windmolen hier in het water van foto 1....

even voor ik naar mijn werk ga....
Maar op bijna elk industrieterrein heb je groen hoor

je mag er wel wat moeite voor doen hoor om een fijn plekje te zoeken