Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: Morgen...

Ongelezen bericht door Mit »

Wennen heeft vaak even nodig, soms wel een maand. Ik merk het hier ook de eerste dagen als er een opvanger is. Geef ze even de tijd, komt best goed. Als je vragen hebt weet je me te vinden he?
Afbeelding
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Donna is hier degene die zich altijd even een paar dagen terugtrekt bij een opvanger, eerste dag is leuk, spelen en snuffen etc
en daarna mogen ze zowat een week dood neer vallen van dr, gewoon laten begaan geen extra aandacht aan schenken [ althans dat is mijn mening]
En bij vragen etc kun je ook altijd bij Jeannette terecht. Of bij Mit :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)

Ongelezen bericht door linn »

Ik denk dat het ook wel een stukje emotie van onze kant is hoor, dat we bang zijn dat we Macy nu tekort doen. Macy zal idd wat tijd nodig hebben om te wennen, logisch.

En dan nu het positieve :lol1: :

Ze heeft netjes (samen met Macy) op bed geslapen tot de wekker ging (half acht) :cheer:
Met de katten gaat ze echt heel goed om, de jongste kwam dr zelfs al kopjes geven en ze lopen hier rustig langs haar heen :cheer:
Mensen op straat zijn leuk, vooral als ze je even knuffelen :cheer:
Ze blaft niet!!! Macy is nogal vocaal, dat geeft niet maar ben toch blij dat Zima niet zoveel herrie maakt als Macy :cheer:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Joh, als ze al samen op bed slapen, zou ik me wat Macy betreft nergens zorgen om maken :ok:
Logisch dat ze even moet wennen (ik neem aan dat ze altijd enige hond is geweest?), geef het rustig de tijd en probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Ze merkt vast snel genoeg dat een vriendinnetje in huis ook erg leuk is en dat ze er verder niets door tekort zal komen.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Och er word hier nog steeds niet samen gespeeld,Sookie word geduld maar Harley ligt regelmatig in de slaapkamer terwijl wij in de woonkamer zijn,en dat mag,komt vanzelf wel.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Hoe gaat het met ze?
hewi
Zeer actief

Snowflake staat helaas weer ter adoptie, het hoe en wat laat ik aan linn over.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Lekker snel dan weer :roll: oh nee foei zoiets moet ik niet zeggen, heel veel sterkte dan maar :ok:
Mit
Zeer actief

Snowflake komt gelukkig in een prima opvang terecht. Helaas kunnen we haar niet terugnemen vanwege vakantie, anders hadden we dat graag gedaan. Het is gewoon een onwijs leuke hond :I:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Jammer dat het niet zo heeft mogen lopen als gehoopt. Ik vind Snowflake ook een hele leuke hond (en mijn dochter al helemaal :wink: ) hoop dat ze snel een blijvend thuis vindt.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

ik lees dit bericht ook wel met een dubbel gevoel..
Ik heb de indruk dat door de enthousiaste verhalen en foto's die Mit plaatst mensen erg enthousiast worden en misschien te snel een besluit nemen om te vallen voor een hond.. en te overhaast beslissingen nemen en de hond bekijken en dan ook al snel gelijk in huis nemen.. en dan valt het om de een of andere reden tegen, misschien legitiem , misschien overhaast het besluiten dat het niet gaat.. . dat weet ik niet en kan ik ook niet beoordelen , maar ik vind het wel opvallend dat het nu al paar keer is gebeurd dat de roze wolk van een hond erbij opeens geen roze wolk is en de hond daar toch de dupe van wordt..en al snel weer weg moet .. voor de hond erg triest en jammer.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nou beter vroeg aangeven dan laat, dat moet gezegd worden. Gelukkig hebben we gewoon een fijn team met afdoende back-up. Soms loopt het helaas anders dan verwacht, maar nogmaals, dat kan je dan beter op tijd aangeven toch?
Afbeelding
linn
Zeer actief

Als het om iemand anders zou gaan zou ik het ook met een dubbel gevoel lezen, deze reactie begrijp ik dan ook.

Vooraf is er niet overhaast besloten, we hebben vooraf de tijd genomen om na te denken over een tweede hond het besluit dat deze kon komen was al genomen voor Snowflake in beeld verscheen. Door de positieve verhalen van Qal en Mit raakten we zeker enthousiast, deze verhalen waren echter volkomen reeel. Snowflake is een lief en leuk hondje. Daarom is het ook zo dubbel.

Vooraf had ik rekening gehouden met het feit dat het met Macy tijd zou kosten, dat het met de katten zou moeten wennen etc. Macy is nog niet helemaal zichzelf maar dat zou met tijd wel goed komen, met de katten gaat het helemaal super. Waar het mis gaat? In mijn hoofd, op een of andere manier zijn twee honden mij teveel. Dat wat ik zo graag wilde werkt niet in mijn hoofd, ik ben inmiddels volledig uitgeput en dit is dan ook de reden dat ik vandaag heb aangegeven dat het zo niet langer gaat. Ik verwacht geen begrip ofzo, ik begrijp het zelf nl. ook niet. Ik heb gefaald ten koste van Snowflake, ik wens haar echt een gouden mandje toe iemand gaat hier een heel leuk hondje aan hebben. Het moge duidelijk zijn dat Macy hier enigste hond blijft.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat de reden ook is, vind dit een beetje sneu voor de hond, weer verhuizen :ugh: En hoe heet ze nu eigenlijk? Zima of Snowflake?
hewi
Zeer actief

Mariebel zo makkelijk gaat dat nou ook weer niet hoor "een hondje ophalen"je moet ook eerst nog zelf
eens bellen en er wordt een huisbezoek gedaan en nog weer gebeld, gemaild en dan eens gekeken voor
een ontmoeting.
Het is niet zo van "oohw leuke foto die ga ik ophalen"

Wat Linn besloten heeft om Snowflake terug te doen mag ze zelf vertellen maar het ligt in dit geval
niet aan de hond en niet aan het team en niet aan Mit dr enthousiasme want die is gewoon eerlijk.

edit: Linn typt net haar uitleg tegelijk met mij :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hewi op 10 apr 2013 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Snowflake is haar naam. Zima zou de naam worden die Linn haar zou geven. Echter is na het eerste twijfelcontact vanuit onze organisatie gevraagd haar Snowflake te blijven noemen, tot er zeker zou worden of ze zou blijven.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

linn schreef:Als het om iemand anders zou gaan zou ik het ook met een dubbel gevoel lezen, deze reactie begrijp ik dan ook.

Vooraf is er niet overhaast besloten, we hebben vooraf de tijd genomen om na te denken over een tweede hond het besluit dat deze kon komen was al genomen voor Snowflake in beeld verscheen. Door de positieve verhalen van Qal en Mit raakten we zeker enthousiast, deze verhalen waren echter volkomen reeel. Snowflake is een lief en leuk hondje. Daarom is het ook zo dubbel.

Vooraf had ik rekening gehouden met het feit dat het met Macy tijd zou kosten, dat het met de katten zou moeten wennen etc. Macy is nog niet helemaal zichzelf maar dat zou met tijd wel goed komen, met de katten gaat het helemaal super. Waar het mis gaat? In mijn hoofd, op een of andere manier zijn twee honden mij teveel. Dat wat ik zo graag wilde werkt niet in mijn hoofd, ik ben inmiddels volledig uitgeput en dit is dan ook de reden dat ik vandaag heb aangegeven dat het zo niet langer gaat. Ik verwacht geen begrip ofzo, ik begrijp het zelf nl. ook niet. Ik heb gefaald ten koste van Snowflake, ik wens haar echt een gouden mandje toe iemand gaat hier een heel leuk hondje aan hebben. Het moge duidelijk zijn dat Macy hier enigste hond blijft.
Hoe lang heb je Snowflake nu de kans gegeven? 3 dagen?
Ik dacht de 1e tijd dat ik 2 honden had en vooral de 1e tijd 3 honden ook 'waar ben ik aan begonnen'. Ik moest zelf wennen aan de hond, de hond moest wennen, andere honden moesten wennen... Maar nu, ik wil ze voor geen goud meer missen!
Mit
Zeer actief

Vooraf is er via pb en mail contact geweest, telefonisch contact, huisbezoek en een kennismaking met Vlokje vóór ze werd opgehaald. We geven dus inderdaad niet zomaar even hondjes mee :wink:
Dit is iets wat we niet konden voorzien, dat kon Linn zelf ook niet. Feit is wel dat het erg kut is, zeker Snowflake is een gevoelig hondje. Maar als ik zie hoever we met haar gekomen zijn in de tijd dat wij haar hadden twijfel ik er niet aan of ze ontplooit zich bij de opvang en later bij haar definitieve baas tot een tophondje.
Nogmaals; als we geen geboekte vakantie hadden was ze gewoon hier teruggekomen, zo min mogelijk verandering. Maar we kunnen helaas niet anders :oeps:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Maeve schreef:Wat de reden ook is, vind dit een beetje sneu voor de hond, weer verhuizen :ugh: En hoe heet ze nu eigenlijk? Zima of Snowflake?
Ik denk zomaar Snowflake, zo staat ze althans weer op de herplaatsing.
Vind het ook wel sneu voor het hondje maar als ik het zo lees begrijp ik dat Linn dit van tevoren niet kon weten allemaal.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Nou, daar is weer lekker over nagedacht.
Sneu voor die arme hond :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

mariabel schreef:ik lees dit bericht ook wel met een dubbel gevoel..
Ik heb de indruk dat door de enthousiaste verhalen en foto's die Mit plaatst mensen erg enthousiast worden en misschien te snel een besluit nemen om te vallen voor een hond.. en te overhaast beslissingen nemen en de hond bekijken en dan ook al snel gelijk in huis nemen.. en dan valt het om de een of andere reden tegen, misschien legitiem , misschien overhaast het besluiten dat het niet gaat.. . dat weet ik niet en kan ik ook niet beoordelen , maar ik vind het wel opvallend dat het nu al paar keer is gebeurd dat de roze wolk van een hond erbij opeens geen roze wolk is en de hond daar toch de dupe van wordt..en al snel weer weg moet .. voor de hond erg triest en jammer.
Hmm ik weet niet of je op mij doelt, Idefix is hier ook gelijk gebleven en ik woon eigenlijk al jaren op een roze wolk. Zelf 10 jaar ruim honderd honden per jaar herplaatst en Idefix is mijn zesde herplaatshond en tweede buitenlander. Ik vond dat Huize zwerfhond een helder verhaal had aan de telefoon. Ook heeft Mit een heel duidelijke omschrijving van het karakter van Idefix gegeven. Ook de minpunten zijn aan bod gekomen. Maar Idefix is ook nog een jonge hond in ontwikkeling, zo at hij zijn eigen poep gelijk op dat heeft hij nu al bijna een week niet meer gedaan. Herplaatsen gaat wel eens mis, dat is jammer maar voor een hond niet dramatisch zolang hij dan niet op straat belandt en dat is hier niet het geval.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
mariabel
Zeer actief

het valt mij alleen op dat het nu een paar keer is gebeurd dat na een paar dagen blijkt dat het verwachte beeld niet voldoet aan de realiteit en dan al snel een besluit wordt genomen..
Ik heb hier een logeerteckel , die hier kwam logeren en nooit is opgehaald door zijn bazin. Een teckel die gedrag vertoonde waar ik niet veel mee kon, heeft mijn kippen vermoord, paar keer gevochten, kon niet los lopen ( terwijl ik altijd heb gezegd ik wil alleen honden die los kunnen lopen ) kortom een hond waar ik zelf nooit voor zou hebben gekozen , maar nu is hij ruim 1 1/2 jaar hier en heeft hij zijn plek gevonden in de roedel, zit in mijn hart.Ik heb nooit gedacht ; ik doe hem weg, hij kwam onverwacht en ongepland op mijn pad en ik vond dat hij een kans moest krijgen bij mij .Dus ik kan moeilijk voorstellen dat iemand na 3 dagen al besluit dat het niet gaat, een hond moet zijn plek vinden , je moet er zelf je draai mee krijgen etc..
Ik wil niet zeggen dat zoals ik heb gedaan goed is en wat Linn nu doet fout is.. ik vind het alleen moeilijk te begrijpen dat je zo snel een besluit neemt, daar heb ik moeite mee en vind ik dat triest voor de hond.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nee denk op andere verhalen die hier onlangs langskwamen.
Jullie waren een enorme uitzondering dat een hond meteen bleef. Maar daar ging goed contact aan vooraf en we hadden ook geen enkele twijfel bij jullie. En met Idéfix gaat het toch nog goed? Dus Mariabel doelt denk ik op andere verhalen :wink:
Afbeelding
mariabel
Zeer actief

Rataplan schreef:
Hmm ik weet niet of je op mij doelt, Idefix is hier ook gelijk gebleven en ik woon eigenlijk al jaren op een roze wolk. Zelf 10 jaar ruim honderd honden per jaar herplaatst en Idefix is mijn zesde herplaatshond en tweede buitenlander. Ik vond dat Huize zwerfhond een helder verhaal had aan de telefoon. Ook heeft Mit een heel duidelijke omschrijving van het karakter van Idefix gegeven. Ook de minpunten zijn aan bod gekomen. Maar Idefix is ook nog een jonge hond in ontwikkeling, zo at hij zijn eigen poep gelijk op dat heeft hij nu al bijna een week niet meer gedaan. Herplaatsen gaat wel eens mis, dat is jammer maar voor een hond niet dramatisch zolang hij dan niet op straat belandt en dat is hier niet het geval.

Nee hoor ik bedoel jouw niet. Ik geniet erg van je verhalen..
Afbeelding
Mit
Zeer actief

mariabel schreef:
Rataplan schreef:

Nee hoor ik bedoel jouw niet. Ik geniet erg van je verhalen..
Alleen die foto's, dáár genieten we te weinig van :pffff:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

mariabel schreef: Ik wil niet zeggen dat zoals ik heb gedaan goed is en wat Linn nu doet fout is.. ik vind het alleen moeilijk te begrijpen dat je zo snel een besluit neemt, daar heb ik moeite mee en vind ik dat triest voor de hond.
Dat vind ik dus ook.
Je kan na zo'n korte tijd niks zeggen over een hond.
Maar na Linns eerste berichtje over dat Macy zich terug trekt verbaast t me niet dat ze weg moet...

Hopelijk vind ze snel wel een gouden mandje want ik vind het een heel bijzonder hondje!
linn
Zeer actief

Machie schreef: Hoe lang heb je Snowflake nu de kans gegeven? 3 dagen?
Ik dacht de 1e tijd dat ik 2 honden had en vooral de 1e tijd 3 honden ook 'waar ben ik aan begonnen'. Ik moest zelf wennen aan de hond, de hond moest wennen, andere honden moesten wennen... Maar nu, ik wil ze voor geen goud meer missen!
Ik ben me er van bewust dat Snowflake hier nog maar een korte tijd is en misschien zou ik het langer moeten proberen. Ik heb nu echter het gevoel dat ik het alleen maar minder gaat, als ik ook maar ergens het gevoel had dat het wel zou werken zou ik er volledig voor gaan. Maar moet ik nu doorgaan, Snowflake laten hechten terwijl de kans groot is dat ik dan alsnog aan geef dat het niet gaat. Ik wist zeker dat ik dolgelukkig zou zijn met Snowflake erbij helaas is het tegenover gestelde het geval en trek ik het nogmaals echt niet.

Ik twijfel heus wel of ik niet te snel op geef en duizenden 'wat als' vliegen door mijn hoofd. Ik denk dat dit de beste optie (uit de slechte) is voor Snowflake en voor mij.
Afbeelding
linn
Zeer actief

Anja schreef:Nou, daar is weer lekker over nagedacht.
Sneu voor die arme hond :ugh:
Nogmaals het heeft niets met er over nagedacht hebben te maken, je mag er alles van vinden maar er is absoluut wel uitvoerig over nagedacht.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Soms lopen dingen anders dan van te voren gedacht. Wat een ander zou doen in die situatie doet er eigenlijk ook niet toe, feit is dat het voor Linn niet werkt zo.
Dan kun je wel zeggen, geef het meer tijd, maar is dat het beste voor Snow op dit moment?

Dit wil niet zeggen dat ik het begrijp, en ik vind het vooral voor Snow erg jammer. Nu weer naar een ander plekje. Maar liever nu erachter komen als nog weken doorsukkelen als je voor jezelf weet dat dit niet gaat werken. Daar is niemand mee gebaat.
Mit
Zeer actief

Luister, als een hond er nog geen 24 uur is en je ligt al een nacht wakker en je moet erom huilen, dan houdt het op. Dat is niet leuk voor jezelf en niet eerlijk naar Vlokje. Heel simpel; die verdient een baas die 1000% voor haar gaat, en die gaat ze krijgen ook.
Ik vind het jammer want ik kreeg zo'n enthousiaste pb na de eerste kennismaking. Ja, dat is dan heel jammer. Ik ben best een beetje pissig ergens ook, mag je best weten, maar liever dit dan aantobben met een hond die je eigenlijk niet wilt en die nog een hele toekomst voor zich heeft.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”