Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenforumkennis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Re: hondenforumkennis

Ongelezen bericht door semmyboy »

Haha ik ken ongeveer wel alle rassen uit me hoofd.
Soms maak ik een opmerking van hee is dat die en die hond?
Ik woon in een kakbuurtje.. En er lopen meer van die kleine krullenbolletjes rond, dan dat er een bijzondere hond loopt.
Dus weinig onbekende rassen. 90% maltezers, shit zus, chiwawa's enz lopen hier
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

hahah herkenbaar :engel:

ZO had ik dat met een border terriertje in de buurt, later een kruising border terrier die ik er zo uitpikte en ook met een kruising Leonberger waaraan ik meteen zag dat er Leonberger inzat.
De baasjes waren idd blij verrast en vonden het erg leuk

Oh ja...en ook met een 'Bas Rouge hond ' :LOL: beauceron
Die mensen sloegen helemaal achterover

Oh oh en in Frankrijk, tijdens de motorvakantie, lagen we lekker in het gras, kwam er een podenco andaluz langswandelen... het was een Duits echtpaar en die mevrouw was ook erg verbaasd.
We hebben nog een heel gesprekje gehad over de honden in Spanje want dit was een voormalig zwerfhondje uit Spanje, over de stichting van Eline, Kimba etc.

Nah...herkenbaar dus :ok:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Gollum schreef:
kooi schreef:Haha, wij vinden het al bijzonder wanneer iemand ons Kooikertje als zodanig herkent...
Meestal wordt hij aangezien als een soort kruising spaniel vlinderhondje.
Ja dat merkte ik ook bij de kooiker mensen, en ook bij de tollers trouwens. Vooral als je nova scotia duck tolling retriever zegt :mrgreen:
:mrgreen:

Veel mensen kennen de toller inderdaad niet ;) De Kuvasz trouwens ook niet.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Laura & Leroy schreef:En de berger piekhaar ben ik trouwens ook ingetuind :mep:
Heb je ooit aan iemand gevraagd of die een rasechte berger piekhaar had??

Ik zie tegenwoordig ipv kruisingen steeds meer rashonden lopen. Ik denk dat dat niet komt doordat er meer rashonden rondlopen, maar doordat ik nu zie dat die kruisingen eigenlijk rassen zijn :engel:
Afbeelding
Poffertje
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Poffertje »

Ik heb gisteren voor het eerst weimaraners gezien in het echt! Zonder dit forum had ik nooit geweten wat voor honden het waren :)
Afbeelding
Fardauke
Actief

Ongelezen bericht door Fardauke »

je zou zeggen dat een border collie een bekend ras is wat de meesten wel kennen,maar mijn Fardau was een mooi getekend stabijhondje :denken:

IK heb zelf ooit eens de fout gemaakt door een blonde hovawart niet te herkennen en te vragen wat voor ras er in zat :oohja:
Afbeelding

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tollers lopen hier best veel rond :denken:

Ik had hetzelfde wel met een Weimaraner, een Shiba Inu en een Powderpuff - baasjes ook hoogst verbaasd dat ik het ras kende.
En ik kom nog steeds wekelijks mensen tegen die mij ervan willen overtuigen dat ik een sheltie heb en heus geen collie. :vaag:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hylos schreef:"Ja kijk, die rodesijun ritsbeks hebben een strook vacht op hun rug de andere kant op staan, dan lijkt het net een rits, vandaar de naam." :LOL:
Mijn baas ging vorig jaar voor een pup. Een Rit-ge-bak werd het (gewoon op zijn Nederlands). Het duurde even een seconde of 10 voor ik het door had hoor :LOL: :LOL: :LOL:

Maar mijn invloed gaat verder hoor. Inmiddels zijn er al 2 mensen die hun honden op FF hebben staan :LOL: :LOL: :LOL:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb zowat alles wat ik weet over honden hier geleerd. En ik kan soms ook indruk maken zelfs met mijn geringe rassenkennis. Of zeggen, o da's een plukvacht he. Door het forum heb ik ook het gevoel een beetje moeder te zijn van alle hondjes, omdat je er zoveel leert kennen, denk ik. Als ik een hond zonder eigenaar zie lopen, ga ik meteen zoeken naar de eigenaar. En ik mail wel eens mensen die een advertentie hebben staan op marktplaats met herplaatsers, dat ze zich op het forum zouden kunnen melden om de kans op herplaatsing, en dan bij mensen die echt van honden houden, te vergroten. Ik ben dus een soort zendeling van het hondenforum, hahaha.
Marion.

Fizgig schreef:Door het forum heb ik ook het gevoel een beetje moeder te zijn van alle hondjes, omdat je er zoveel leert kennen, denk ik. Als ik een hond zonder eigenaar zie lopen, ga ik meteen zoeken naar de eigenaar.
Als je maar fijn van mijn honden afbljift dan :80:
Fizgig
Zeer actief

Marion. schreef:
Fizgig schreef:Door het forum heb ik ook het gevoel een beetje moeder te zijn van alle hondjes, omdat je er zoveel leert kennen, denk ik. Als ik een hond zonder eigenaar zie lopen, ga ik meteen zoeken naar de eigenaar.
Ja schat, ik bedoel langs een weg ofzo, duidelijk zijn eigenaar kwijt. Ik heb er wel eens eentje aangelijnd en bij zijn eigenaar terug gebracht, die stond een halve kilometer verderop te zoeken. Zou ik dat ook niet mogen doen met jouw honden?
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Terwijl ik mij vanmorgen uit mn zus dr Smart autootje probeerde te persen, zag ik in mn rechter hoek een Vizsla pupje lopen met baasje. Ik piepte iets als: "Ooohh....kijk Eef! Een Vizsla pupseltje!" :I: :lief: Het baasje stond ook even te kijken dat ik de naam wist. Ik herkende het hondje inderdaad vanwege dit forum. Maar eigenlijk durf ik nooit echt het beestje bij de naam te noemen, want veel rasnamen rollen niet 1,2,3 van mijn tong af, haha! Ik oefen zelfs soms hardop... :oeps:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Kruimel53 schreef:Leuk hè, als je zo ff tussen neus en lippen door een exotisch ras herkent met een hoofd van 'dagelijks werk' :cheer:
Ik vind het ook altijd leuk als mensen zien dat die van mij echte IJslanders zijn en geen vreemde kruisingen :pffff:
Leuk is ook als mensen dan vragen 'goh, en waar is dat nou een kruising van' en ik met m'n beste stalen-Jezus-hoofd 'van een IJslander en een IJslander'. Je ziet exact de weg die het kwartje volgt :engel: en soms komt het niet aan :engel:
Volgens mij liep ik van de week op de Edese heide ook een paar ijslandertjes tegen het lijf. Maar ik wist het niet zeker :P Dat ik uberhaupt van het bestaan van IJslanders-die-geen-paarden-maar-honden-zijn heb ik wel aan het HF te danken idd :)
Marion.

Fizgig schreef:
Marion. schreef:
Ja schat, ik bedoel langs een weg ofzo, duidelijk zijn eigenaar kwijt. Ik heb er wel eens eentje aangelijnd en bij zijn eigenaar terug gebracht, die stond een halve kilometer verderop te zoeken. Zou ik dat ook niet mogen doen met jouw honden?
Wat is "duidelijk zijn eigenaar kwijt"???
Saar en ik (wij) lopen wel eens 100 meter uit elkaar, ook een hoek om. Langs een weg ook nog. Het lijkt mij wel heel erg duidelijk voor omstanders dat ik prima weet waar Saar loopt, en dat Saar prima weet waar ik loop. Maar blijkbaar is dat voor sommige omstanders niet zo duidelijk. Dus nee, ik heb graag dat je ons gewoon laat doen wat wij willen doen.
Fizgig
Zeer actief

Marion. schreef: Wat is "duidelijk zijn eigenaar kwijt"???
Saar en ik (wij) lopen wel eens 100 meter uit elkaar, ook een hoek om. Langs een weg ook nog. Het lijkt mij wel heel erg duidelijk voor omstanders dat ik prima weet waar Saar loopt, en dat Saar prima weet waar ik loop. Maar blijkbaar is dat voor sommige omstanders niet zo duidelijk. Dus nee, ik heb graag dat je ons gewoon laat doen wat wij willen doen.
Ik woon in stedelijk gebied he. Dus hier gebeurt het nooit dat een hond erg ver van zijn eigenaren is verwijderd. Maar ik zal van jouw honden afblijven, ik ken de foto nu wel dus ik herken ze vast.
Marion.

Fizgig schreef:
Ik woon in stedelijk gebied he. Dus hier gebeurt het nooit dat een hond erg ver van zijn eigenaren is verwijderd. Maar ik zal van jouw honden afblijven, ik ken de foto nu wel dus ik herken ze vast.
Fijn, dank je. Ik woon ook in een stad trouwens. En hiervoor in Scheveningen en Den Haag, dus ook redelijk stedelijk gebied.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

jezus marion, wat doe jij toch altijd persoonlijk! waarom is dat??
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ben ook altijd blij verrast als iemand Dumas herkent als ene Puli :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Machie schreef:Ik ben ook altijd blij verrast als iemand Dumas herkent als ene Puli :)
Dat is nou een ras dat ik nooit tegenkom... Ik kan niet wachten tot ik een keer een Puli-eigenaar kan verrassen met mijn 'raskennis'. Die is vrij minimaal, maar een Puli herken ik ondertussen wel ;-)
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

'n vriend van mij probeerde mij er altijd in te luizen door te vragen wat voor hond daar liep ( nadat hij het eerst bij de eigenaar gechecked had) helaas voor hem, ging ik nooit de fout in :pffff:
Hij was nml erg onder de indruk geweest dat ik zijn 9 weken oude Bedlington Terrier pup als zodanig herkende.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Marion.

sbientje schreef:jezus marion, wat doe jij toch altijd persoonlijk! waarom is dat??
Ik zou zeggen, laat er je psychologieboeken op los.

Ik maak er helemaal niets persoonlijks van. Behalve dat mijn honden van mij zijn, en dat daar verder niemand iets mee hoeft, want daar zorg ik zelf wel voor. En ik heb liever niet dat forummoeders gaan denken dat ze mijn hond moeten redden (in ons geval volledig hypothetisch hoor, want ze gaan niet eens met je mee)
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Nog 'n leuke: jaren terug werd ik aangesproken door 'n oudere man die vroeg of Svear 'n Duitse Brak was. Nou dat vond ik best wel goed van hem omdat Svear meestal voor kruising Beagle uitgemaakt werd :(
Hij vroeg dat omdat z'n dochter 'n ( overgeplaatste) Duitse brak kreeg en Svear er wel wat op leek.
Toen antwoorde ik: Oh dan komt Sir Olivier bij uw dochter wonen, ze hebben al 'n x brak genaamd Rada en ze wonen in Lelystad!
Het was even stil en toen vroeg die man: jeemig, weet u ook wat ik verdien? :eek:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik beledig aan de lopende band mensen door te raden "wat er in zit" bij rashonden, en omgekeerd net zo hard. Ik heb er écht de ballen verstand van.

Ik ben trouwens ook eens een heel vervelende kerel, in zo'n aanstellerige engelse uitdossing, tegengekomen, die heel enhousiast informeerde naar het ras van mijn hond.
Waarschijnlijk hopend op iets exotisch, zodat hij dat ook aan kon schaffen.
Maar toen ik het woord "kruising" in de mond nam was hij zo onfatsoenlijk snel en zonder iets te zeggen vertrokken, dat hij niet eens hoorde wat voor kruising het was.
Daar begrijp ik dan echt niks van. Als je het een mooie hond vind, dan vind je het toch gewoon een mooie hond? :U:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hamilton schreef:Toen antwoorde ik: Oh dan komt Sir Olivier bij uw dochter wonen, ze hebben al 'n x brak genaamd Rada en ze wonen in Lelystad!
:LOL:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hamilton schreef:Nog 'n leuke: jaren terug werd ik aangesproken door 'n oudere man die vroeg of Svear 'n Duitse Brak was. Nou dat vond ik best wel goed van hem omdat Svear meestal voor kruising Beagle uitgemaakt werd :(
Hij vroeg dat omdat z'n dochter 'n ( overgeplaatste) Duitse brak kreeg en Svear er wel wat op leek.
Toen antwoorde ik: Oh dan komt Sir Olivier bij uw dochter wonen, ze hebben al 'n x brak genaamd Rada en ze wonen in Lelystad!
Het was even stil en toen vroeg die man: jeemig, weet u ook wat ik verdien? :eek:
:LOL:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Nanna schreef:
Marion. schreef: En ik heb liever niet dat forummoeders gaan denken dat ze mijn hond moeten redden (in ons geval volledig hypothetisch hoor, want ze gaan niet eens met je mee)
Nou, dan hoef je toch ook niet in de kattig-modus te schieten en meteen uit te halen.
Wees blij dat Fizgig zich over loslopende stakkerds ontfermt :mrgreen:
Nou inderdaad, wat als jij nou tijdens het wandelen in een groot zwart busje gesleurd word. En Saar er alleen voor komt te staan?
Dan zou je heel blij zijn dat iemand zich over haar ontfermd. :roll:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Cleva schreef:
Ellen. schreef: Nou inderdaad, wat als jij nou tijdens het wandelen in een groot zwart busje gesleurd word.
Groot en zwart? Waarom eigenlijk?

Kun je met een gele prius niet ontvoerd worden ofzo?
Nee das te opvallund :mrgreen:
Afbeelding
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Gisteren, stond ik aan het rode licht te wachten om over te steken, komt daar een dame aan met een grote grijze hond, en ik "ooooh een Deerhound" . De uitdrukking op haar gezicht was goud waard . We hebben een hele tijd staan kletsen ( over honden natuurlijk ) en ondertussen was Mirah tegen mij aan gaan leunen en genoot zichtbaar van mijn aandacht .
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Toen ik voor het eerst met Drazic bij mijn DA was, zei hij: goh wat een grappig vuilnisbakkie :hmmm:
Bij de volgende enting heeft hij het ras opgezocht en zijn excuses gemaakt. :engel:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Fizgig schreef:
haha mijn honden mag je wel redden hoor, vinden ze wel gezellig :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”