Pebbels is terug van DA.
Wel aan beide oren een lichte oorontsteking, maar volgens de DA niet in die mate dat het gehoor erdoor helemaal zou verdwijnen. Zijn conclusie: Pebbles is doof.
En eigenlijk wisten we dat zelf ook wel. En of er wellicht 100% of 90% doofheid is is denk ik niet zo relevant.
Het is meer het in je eigen systeem aanvaarden dat het zo is, dat geeft rust en duidelijkheid.
We gaan ons nu helemaal richten op lichaams/gebaren taal, te beginnen met het OK commando (nogmaals dank je voor de link, ranetje

).
De DA raade ons af om al meteen met een TT te beginnen, ze is nog jong genoeg om van alles te leren zonder band.
Zelf twijfel ik daar enigszins over, met name omdat het heel lastig is haar aandacht te trekken als ze met iets bezig is en ze buiten bereik is. Maar een band hoeft niet op stel en sprong, eerst maar eens kijken welke progressie we bereiken met gebarentaal.
Het is niet leuk natuurlijk, maar ik denk dat we deze uitdaging vol goede wil en goede moed aangaan; het is een te lekkere, maffe haarbal om dat niet te willen.
Dank allemaal voor de reakties.