De shampoo zal zijn voor de gisten? Ik neem aan dat hij malassezia heeft en je met malaseb moet wassen? Mijn ervaring is dat het wassen wat verlichting brengt, maar wel slechts voor dag of 2.Canto schreef:Voor welke mijt(en) Luca allergisch is zullen we nog even af moeten wachten, maar ik weet wel dat ik er niet onderuit ga komen. In ieder geval, voorkomen gaat niet lukken.
Eerst wil ik kijken hoe hij reageert op de medicinale shampoo en dan gaan we kijken wat aanslaat.
Voer heb ik al van alles geprobeerd, maar kan mijn vinger er niet op leggen wat wel of niet werkt. Ik heb duck, renske, smuldier, kivo, voer zonder gluten, met gluten, RC, ProPlan, Dog Lovers Gold geprobeerd.
En ik wil ding voor ding uitsluiten, anders weet ik het straks helemaal niet meer![]()
Misschien dat er nog meer mensen zijn met ervaringen van Atopica?
Eerder las ik dat hij atopische dermatitis heeft dus dan zou omschakelen op ander voer niet nodig zijn, al naar gelang welke er uit de test komen? Wel zou je kunnen proberen of hij wellicht op bepaalde eiwitten of granen reageert. Heb je ook de dogloversgold Passion geprobeerd? (vis/zoete aardappel zonder gluten en granen)? Mijn vorige hond had zowel allergie voor bepaalde voedingsoorten maar ook omgevingsallergie (atopie). Hij deed het goed op Hills ZD (van de dierenarts) maar gelukkig later op geit, paard en konijn (haaksbarf kvv)
Als je hond niet allergisch blijkt voor huisstofmijten etc kun je gewoon een kussen nemen waar bv de hoes afkan die je gewoon heet kunt wassen. Als hij dat wel blijkt te hebben zou ik idd eerder voor een biabed ofzo kiezen.
Cyclosporine (Atopica) zou ik maar ff laten voor wat het is, het is alleen maar reteduur en niet het wondermiddel als hoe het op de markt werd gebracht als veilig alternatief voor cortico's, zo onschuldig is het namelijk niet!! Ik heb nog geen hond meegemaakt uit de allergie gevallen die ik ken, die er beter van werd. Kosten klauwen vol geld ook. Ja de gevallen die het er volgs de eigenaars goed op deden, kregen ook (lage) dosering Moderin erbij. Logisch dat je verbetering ziet!
Moderin (methylpred) is een variant van prednison of prednoral en heeft wat minder bijwerkingen qua vraatzucht, plassen enz. Maar een zo jonge hond op dit soort middelen zetten zou niet mijn voorkeur hebben. Mijn hond kreeg voor het eerst een lage onderhoudsdosering moderin toen hij 7 was (bij een shar-pei al zo ongeveer seniorleeftijd). Toen was het niet meer beheersbaar met alle andere middelen, aangezien een allergie opbouwt.
Bij een jonge hond zou hyposensibilisatie wel een optie zijn wat mij betreft, ofschoon succes ook hierbij niet verzekerd is. Als uit de tests komt dat je hond een farine of copramijt allergie heeft zit je met brokken imo al wat minder. Afspoelen of invriezen wordt wel gedaan en ook in koekjes zitten deze meelmijten. Dan zit je dus sowieso beter met vlees.
Allergie bij een hond is een heel complex iets. Ik ben er 7 jaar mee in de weer geweest en ik zou het niet graag weer doen. Maar een hond teruggeven aan de fokker omdat hij allergisch is vind ik persoonlijk ook nogal harteloos. Je bouwt er toch een band mee op? Maar wellicht hadden ze de hond voor andere doeleinden dan als huishond....