Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stel nou....dat ik Yanthe's zoon zou houden...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Stel nou....dat ik Yanthe's zoon zou houden...

Ongelezen bericht door M@rleen »

Als ik het zo lees, zeg ik houden :engel:
Het lijkt mij de ideale combinatie.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Inge O schreef:ik zie geen enkel probleem, meer nog, ik begrijp zelfs niet hoe je kan overwegen om hem niét te houden :U: :F: .
Madelief schreef:Als hij dan opeens gaat lopen patsen omdat hij zijn "teef" wil "claimen" of gewoon omdat hij zichzelf stoer vindt is het misschien níet meer zo leuk.
Kruip-sluip-routes lopen en drukbezochte losloopgebieden vermijden is natuurlijk dan wel een optie, maar ik wil daar wel even over nadenken.
en ook dat moet niet echt een probleem zijn, daar hebben ze 'appèl' voor uitgevonden :engel: en dat lijkt me bij een doorsnee boosje toch echt wel haalbare kaart.
Nee, haha, dat is inderdaad niet zo moeilijk :mann: Daar hebben jullie gelijk in. Ik hoef hem niet te laten gaan ;-)
Ik weet natuurlijk niet wat voor honden jullie tegenkomen, maar hier stikt het van de honden die én niet onder appèl staan én gewoon ronduit andere honden lastig vallen, mijlenver bij een niet-kijkend baasje vandaan. De meesten daarvan klein en overmoedig.

Yanthe heeft erg weinig interesse in andere honden, maakt natuurlijk wel gewoon kennis en als we samen oplopen zal ze ook wel gaan spelen, maar ze vliegt nooit zomaar ergens op af. Ik ben dus inderdaad niet bang dat mijn honden anderen zullen gaan lastig vallen of bestormen. Ze blijven waarschijnlijk gewoon bij mij :ok: en anders wel als ik daar om vraag. Yanthe is in ieder geval erg braaf daarin, ik hoef haar ook niet aan te lijnen. Ze kent ook "laat maar gaan" .
Ik leer Dommelsch nu al dat hij niet zomaar naar andere honden mag rennen. En voor ze mogen spelen vraag ik of de hond pupvriendelijk is en of het goed is als ze samen even kennismaken cq spelen.

Ik moet het dus anders verwoorden... het gaat dus eigenlijk meer om van die overmoedige patsertjes die persé willen komen buurten en niet meer vertrekken, die niet naar de baas luisteren en koste wat kost mijn dan tweetal moeten lastigvallen...zoals de keffende net geen kuiten bijtende kelpie die op minder dan een meter afstand rond Yanthe komt springen en doet of zijn roepende baas lucht is.

De honden waarom ik op drukke momenten liever niet met mama én pup in het Park ga lopen. Want ik denk dat mama wat minder tolerant zou kunnen zijn als het haar kleuterzoon betreft die wordt lastiggevallen ;-)
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb intacte reuen en teef... oma, zoon en kleinzoon... het is geweldig om meerdere generaties onder 1 dak te hebben, dat vind ik toch wel heel erg speciaal. Daarnaast geen enkel probleem met ze, en claimen dat wil ik niet dus gebeurd ook niet... Ik heb niet echt het idee dat (buiten de loopsheden om) de heren vinden dat Xena alleen voor prive gebruik is. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Madelief schreef:
Inge O schreef:ik zie geen enkel probleem, meer nog, ik begrijp zelfs niet hoe je kan overwegen om hem niét te houden :U: :F: .
Madelief schreef:Als hij dan opeens gaat lopen patsen omdat hij zijn "teef" wil "claimen" of gewoon omdat hij zichzelf stoer vindt is het misschien níet meer zo leuk.
Kruip-sluip-routes lopen en drukbezochte losloopgebieden vermijden is natuurlijk dan wel een optie, maar ik wil daar wel even over nadenken.
en ook dat moet niet echt een probleem zijn, daar hebben ze 'appèl' voor uitgevonden :engel: en dat lijkt me bij een doorsnee boosje toch echt wel haalbare kaart.
Nee, haha, dat is inderdaad niet zo moeilijk :mann: Daar hebben jullie gelijk in. Ik hoef hem niet te laten gaan ;-)
Ik weet natuurlijk niet wat voor honden jullie tegenkomen, maar hier stikt het van de honden die én niet onder appèl staan én gewoon ronduit andere honden lastig vallen, mijlenver bij een niet-kijkend baasje vandaan. De meesten daarvan klein en overmoedig.

Yanthe heeft erg weinig interesse in andere honden, maakt natuurlijk wel gewoon kennis en als we samen oplopen zal ze ook wel gaan spelen, maar ze vliegt nooit zomaar ergens op af. Ik ben dus inderdaad niet bang dat mijn honden anderen zullen gaan lastig vallen of bestormen. Ze blijven waarschijnlijk gewoon bij mij :ok: en anders wel als ik daar om vraag. Yanthe is in ieder geval erg braaf daarin, ik hoef haar ook niet aan te lijnen. Ze kent ook "laat maar gaan" .
Ik leer Dommelsch nu al dat hij niet zomaar naar andere honden mag rennen. En voor ze mogen spelen vraag ik of de hond pupvriendelijk is en of het goed is als ze samen even kennismaken cq spelen.

Ik moet het dus anders verwoorden... het gaat dus eigenlijk meer om van die overmoedige patsertjes die persé willen komen buurten en niet meer vertrekken, die niet naar de baas luisteren en koste wat kost mijn dan tweetal moeten lastigvallen...zoals de keffende net geen kuiten bijtende kelpie die op minder dan een meter afstand rond Yanthe komt springen en doet of zijn roepende baas lucht is.

De honden waarom ik op drukke momenten liever niet met mama én pup in het Park ga lopen. Want ik denk dat mama wat minder tolerant zou kunnen zijn als het haar kleuterzoon betreft die wordt lastiggevallen ;-)
Als je op rustige tijden kunt gaan lopen en je kunt hem leren dat hij zelf niet naar andere honden gaat heb je het grootste deel al onder controle. En als er dan een andere hond op een vervelende manier komt buurten heb je best kans dat hij het netjes oplost als het een stabiele reu wordt.
Daarbij kun je trainen op gehoorzaamheid in volgen bijvoorbeeld. Ik kan Buck zonodig ongeveer tien minuten laten volgen terwijl er een andere hond om hem heen loopt te klieren. Hij gromt dan wel af en toe eens opzij maar loopt netjes met me mee terwijl ik dan die hond wel bij hem weg probeer te houden. Langer dan dat lukt niet. Maar dat hoeft voor mij ook niet. Als het zo lang duurt mag hij het van mij zelf regelen. En daarbij corrigeert hij netjes naar de andere hond. Nooit gaten, wel eens wat kwijl in de ander z'n vacht.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Je zit gewoon steeds onzin dingen te verzinnen joh.. gewoon houden die kerel. Kan prima. :pffff:
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Als ik zon patsertje aan zie komen waarvan ik bang ben dat het niet goed gaat zijn ze met 1 brul vertrokken. Komt niet vaak voor, maar ik ga het liever zo uit de weg dan dat ze maar gespannen om elkaar heen lopen te draaien... dan ben ik maar even een viswijf :)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Madelief schreef:Nee, haha, dat is inderdaad niet zo moeilijk :mann: Daar hebben jullie gelijk in. Ik hoef hem niet te laten gaan ;-)

Ik heb om de een of andere reden met twee reuen van 35 en 40 kilo en een klein teefje nooit last van die kleine patsertjes gehad. :mrgreen: Ook niet van grotere patsers, trouwens.

Eigenlijk helemaal niet van honden die komen buurten. :scratch:

Het enige waar ik nog wel eens mee te maken kreeg wat een klein beetje patsen in het voorbijgaan - als we op een pad liepen en niet te ontwijken waren. En dat was met 'doorlopen' goed te begeleiden.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Fin schreef:
Madelief schreef:Nee, haha, dat is inderdaad niet zo moeilijk :mann: Daar hebben jullie gelijk in. Ik hoef hem niet te laten gaan ;-)

Ik heb om de een of andere reden met twee reuen van 35 en 40 kilo en een klein teefje nooit last van die kleine patsertjes gehad. :mrgreen: Ook niet van grotere patsers, trouwens.

Eigenlijk helemaal niet van honden die komen buurten. :scratch:

Het enige waar ik nog wel eens mee te maken kreeg wat een klein beetje patsen in het voorbijgaan - als we op een pad liepen en niet te ontwijken waren. En dat was met 'doorlopen' goed te begeleiden.
Ik denk dat dit nogal eens het geval zal zijn. Veel kleine honden hebben zomaar ontzag voor twee grote honden en hebben de honden dat niet dan toch wel vaak hun baasjes.

Jij schetst hier trouwens het beeld wat ik precies andersom ervaar. Bazen met grote honden die ze lachend op de kleintjes laten af gaan. Overigens claimde mijn reu wel onze teef. Hij heeft haar ook een paar keer vel verdedigd tegen andere (veel grotere honden, Laika hield zich dood). Ik heb gelukkig dat gedrag er nu uit. (en ik ben niet zo'n goede honden trainer) Als mij dit lukt om het eruit te krijgen gaat dit gedrag bij jou al helemaal niet ontstaan.
Afbeelding
gevni havanezers
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

andere vraag:
je zegt dat je veel van huis bent, hoeveel is veel van huis? en als je van huis bent dan zit Yanthe alleen of neem je die dan mee?
als zij thuis blijft dan is het voor haar toch ook fijner om een hond als gezeldschap te hebben als jij er niet bent?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nouja nogmaals, ik ken het Beauceron karakter niet zo. Maar hier ook aardig wat patsertjes hoor, maar voor ons niet problematisch. In enkele gevallen lijn ik Nilo aan, maar dat deed ik dan ook al voor we Coda hadde :wink: In alle andere gevallen lost Coda het op voor ons, op heel duidelijke maar nette manier.

Tijdje terug alweer, Coda was net een half jaartje oud. Komt een forse Dalmaten reu op ons af, zonder eigenaar. Duidelijk gericht op Nilo en met een enorm dominante houding en stijve poten naar hem toe. Die zoekt het niet echt op maar laat dit ook niet gaan dus die moest ik even bij me roepen en zijn aandacht op mij houden. En terwijl ik zat te bedenken hoe we die rottige reu weg kregen, loopt Coda met een nog dominantere houding op hem af, maakt heel veel herrie en haalt een keer uit en binnen een paar seconden draaide de Dalmaat zich om en liep weer weg :80: En zo gaat dat eigenlijk altijd met eventuele ettertjes. Je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk die zo direct komen pesten dat de honden erop vliegen, maar dat voorkom je sowieso niet vrees ik.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Norah en Kay zijn beide nog compleet :mrgreen: . En ja daar maak ik me zorgen om, maar eigenlijk vind ik nu al dat eide niet in aanmerking komen om geholpen te worden, omdat de combinatie gewoon te goed is. Norah is nog niet loops geweest. Tassia was ook intact, maar werd hier gedurend haar 10 maanden verblijf niet loops. Dus nog geen ervaring. Al was de opzet om Norah te laten helpen (te veel problemen gehad met vrouwelijke dieren met baarmoederonsteking en kanker).

Kay heeft niks in te brengen: bij Norah niet en bij Tassia toen ook niet. Kay is niet de meest makkelijke reu en ja hij kan patsen, maar doet dit niet erger met teef erbij. De interactie tussenbeide vind ik belangrijker dan dat ik interactie met vreemde honden nu moeilijker vind, maar dat komt ook omdat dit nog niet goed op elkaar ingespeeld is. Ik moet nog even mijn weg vinden en als ik geen zin in problemen heb, loop ik apart met de honden.

Ja, Kay moet inleveren aan persoonlijke tijd. Nu neem ik soms Norah mee in plaats van KAy. Kay ging overal mee naar toe. Nu kan ik de honden afwisselen, omdat twee ook niet altijd handig is natuurlijk. Maar de opzet is dat ze in toekomst makkelijker alleen thuis kan laten. Ze zitten nu dan nog apart van elkaar, omdat ik Norah nog niet helemaal vertrouw daarin. Ze hebben ook zoveel meer aan elkaar, die tijd kan ik nooit evenaren, want ik ben niet zo leuk als een soortgenoot ;)

En tja wat de toekomst van een pupje maakt. Dat weet je nooit.....
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

[quote="gyanty"]Norah en Kay zijn beide nog compleet :mrgreen: . En ja daar maak ik me zorgen om, maar eigenlijk vind ik nu al dat eide niet in aanmerking komen om geholpen te worden, omdat de combinatie gewoon te goed is. Norah is nog niet loops geweest. Tassia was ook intact, maar werd hier gedurend haar 10 maanden verblijf niet loops. Dus nog geen ervaring. Al was de opzet om Norah te laten helpen (te veel problemen gehad met vrouwelijke dieren met baarmoederonsteking en kanker).

quote]

Off topic maar is een vasectomie bij Kay geen goed idee dan ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

gyanty schreef:Norah en Kay zijn beide nog compleet :mrgreen: . En ja daar maak ik me zorgen om, maar eigenlijk vind ik nu al dat eide niet in aanmerking komen om geholpen te worden, omdat de combinatie gewoon te goed is. Norah is nog niet loops geweest. Tassia was ook intact, maar werd hier gedurend haar 10 maanden verblijf niet loops. Dus nog geen ervaring. Al was de opzet om Norah te laten helpen (te veel problemen gehad met vrouwelijke dieren met baarmoederonsteking en kanker).

Kay heeft niks in te brengen: bij Norah niet en bij Tassia toen ook niet. Kay is niet de meest makkelijke reu en ja hij kan patsen, maar doet dit niet erger met teef erbij. De interactie tussenbeide vind ik belangrijker dan dat ik interactie met vreemde honden nu moeilijker vind, maar dat komt ook omdat dit nog niet goed op elkaar ingespeeld is. Ik moet nog even mijn weg vinden en als ik geen zin in problemen heb, loop ik apart met de honden.

Ja, Kay moet inleveren aan persoonlijke tijd. Nu neem ik soms Norah mee in plaats van KAy. Kay ging overal mee naar toe. Nu kan ik de honden afwisselen, omdat twee ook niet altijd handig is natuurlijk. Maar de opzet is dat ze in toekomst makkelijker alleen thuis kan laten. Ze zitten nu dan nog apart van elkaar, omdat ik Norah nog niet helemaal vertrouw daarin. Ze hebben ook zoveel meer aan elkaar, die tijd kan ik nooit evenaren, want ik ben niet zo leuk als een soortgenoot ;)

En tja wat de toekomst van een pupje maakt. Dat weet je nooit.....
De relatie tussen mijn teef en reu is beter geworden na de castratie van Spikey. Dus dat het verslechterd hoeft niet altijd.
Afbeelding
gevni havanezers
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

sirene schreef:
gyanty schreef:Norah en Kay zijn beide nog compleet :mrgreen: . En ja daar maak ik me zorgen om, maar eigenlijk vind ik nu al dat eide niet in aanmerking komen om geholpen te worden, omdat de combinatie gewoon te goed is. Norah is nog niet loops geweest. Tassia was ook intact, maar werd hier gedurend haar 10 maanden verblijf niet loops. Dus nog geen ervaring. Al was de opzet om Norah te laten helpen (te veel problemen gehad met vrouwelijke dieren met baarmoederonsteking en kanker).

quote]

Off topic maar is een vasectomie bij Kay geen goed idee dan ?
Ja misschien, al beviel de castratiechip niet. Kay blijkt nogal onzeker te zijn en ben dus wat huiverig voor de uitwerking op zijn gedrag. Norah is daar tegen over dan weer een pittige teef, dus ook daar zie ik nadelen aan het laten helpen. We zien eerst wel hoe het gaat allemaal. Van mij hoeft het niet, mijn partner wil het graag wel wat gemakkelijker.
Afbeelding
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik zeg doen :mrgreen: .
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ja maar vasectomie maakt hem alleen onvruchtbaar doordat zn zaadleiders doorgeknipt worden, met zn hormonen doet het niks, dus totaal niet te vergelijken met de chip
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

gyanty schreef: Off topic maar is een vasectomie bij Kay geen goed idee dan ?
[/quote]

Ja misschien, al beviel de castratiechip niet. Kay blijkt nogal onzeker te zijn en ben dus wat huiverig voor de uitwerking op zijn gedrag. Norah is daar tegen over dan weer een pittige teef, dus ook daar zie ik nadelen aan het laten helpen. We zien eerst wel hoe het gaat allemaal. Van mij hoeft het niet, mijn partner wil het graag wel wat gemakkelijker.[/quote]

Zoals Jeannette al zegt, bij vasectomie veranderd er helemaal niets aan zijn gedrag/vacht/hormonen. Hij is alleen maar onvruchtbaar.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Als ik je bericht zo lees zou ik hem houden.. maar ik begrijp wel dat je zo'n beslissing niet zomaar wil maken.
Jij kent hem het beste en eigenlijk ben jij de enige die goed kan beoordelen of je Dommelsch kan geven wat hij nodig heeft..
Het heeft mij heel wat denkwerk gekost maar ik ben er van overtuigd dat een hond niet per definitie het beste af is bij een baasje wat fulltime thuis is. Zoals ik het lees doe jij genoeg met je honden en sta jij voor zover mogelijk altijd voor ze klaar! Je regelt dat ze s'middags uit kunnen en ze hebben dan ook een heerlijk leventje.. Als je ze kan scheiden tijdens de loopsheid van Yanthe zie ik helemaal geen problemen. Het uitlaten van 2 stuks is een kwestie van trainen natuurlijk.. al klinkt dat veel makkelijker dan het is hoor :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

goh...als ik het zo lees en zie, zeg ik meteen houden, anders krijg je spijt...
ik heb een intacte reu en een intacte teef samen, hij is 5 jaar zij bijna 3 jaar en het gaat perfect...ik vermijd geen enkel gebied, overal gaan ze mee heen, ik hou enkel rekening met andere intacte reuen...Giorgio is een warmbloedige Italiaan en durft de mach uithangen...maar het is beheersbaar...nog geen seconde spijt van deze combinatie...
Laura-V
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden!

Ongelezen bericht door Laura-V »

Ben benieuwd of je eigenlijk al een definitieve keuze hebt gemaakt? :D
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ja, ik kan hem niet houden. Ik ben er heel verdrietig van geweest maar heb er nu vrede mee.

De andere factoren blijken zwaarder te wegen. Of eigenlijk maar één, en dat is de belasting van mijn vader. Zowel qua tijd als financiëel. Het is teveel dit ook nog van hem te vragen. Uitlaten kan hij niet (bijna 75, mist de knijpkracht), dus hij komt ze in de tuin laten en gezelligheid bieden, maar dat is wel erg veel gevraagd.

5 Dagen in de week op en neer, en straks ook nog tijdens weekend- en nachtdiensten. Het is egoïstisch om dat van hem te vragen. Hij heeft het in een moment waarop ik erg verdrietig was wel aangeboden een jaar te doen en ook van andere kanten heb ik lieve hulp aangeboden gekregen, maar ik bemerkte de druk bij hem, en heb toen voorgesteld hem toch te laten gaan.
De opluchting was duidelijk zo groot dat ik merkte dat ik hem dit niet nog een jaar lang (laatste, maar erg drukke jaar studie) aan wil en kan doen. Soms gaat andermans geluk voor je eigen geluk.

Hij ís er nog wel, want hij gaat alleen naar een echt goed plekje. En dat gaat goed en is genieten. Hij zou het allemaal prima aan kunnen, ik heb gelukkig ook nog wel eens halve dagen ;-) Ik heb hem nog nooit ontevreden gezien geloof ik. Wel stout soms hoor, en ook eigenwijs (probeer maar eens wat uit zijn bekje te halen als hij dat niet wil :schrik: :roll: ), haha, maar mag geen naam hebben met hoe dat ook kan :ok: Het is en blijft een geweldig ventje :I:

Afbeelding
(16 weken hier, morgen is hij alweer 17 weken).

Filmpje van vanmorgen met mama in het Park:

Het is niet anders.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat ontzettend jammer joh! Maar ik snap je wel, het moet wel kunnen en het moet ook leuk blijven voor alle partijen. Maar kan me voorstellen dat het wel even moeilijk is voor je, die twijfel en dan toch beslissen om het niet te doen :roos:
Laura-V
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden!

Ongelezen bericht door Laura-V »

Ik vind het een erg dappere keuze van je!

Uit je berichten is duidelijk te lezen hoe dol je op hem bent. :wink:

Hopelijk vindt hij snel een goed nieuw baasje. :knuffel1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”