Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gister mijn eerste wedstrijd met Diego KNPV ph1 Jonge honden
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Gister mijn eerste wedstrijd met Diego KNPV ph1 Jonge ho
Waarom (in beide gevallen) niet gewoon eens duidelijk gemaakt dat ze vd kist af moeten blijven?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe doe je dat dan?crutz schreef:Waarom (in beide gevallen) niet gewoon eens duidelijk gemaakt dat ze vd kist af moeten blijven?

Jan

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Corrigeren, terug naar kort werken ipv op afstand, dat opzoeken zit nl t probleem niet in....eens een hele training aan je probleem besteden ipv t programma af te werken...janinca2002 schreef:Hoe doe je dat dan?crutz schreef:Waarom (in beide gevallen) niet gewoon eens duidelijk gemaakt dat ze vd kist af moeten blijven?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
oh zocrutz schreef:Corrigeren, terug naar kort werken ipv op afstand, dat opzoeken zit nl t probleem niet in....eens een hele training aan je probleem besteden ipv t programma af te werken...janinca2002 schreef:Hoe doe je dat dan?crutz schreef:Waarom (in beide gevallen) niet gewoon eens duidelijk gemaakt dat ze vd kist af moeten blijven?

Jan

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeanot stond bv altijd naast de kist & idd ook voelen/stoten. Dat was toen hij op 5 jaar bij ons kwam. Inmiddels staat hij op de kist, enkel soms bij t inlopen wil hij er nog afgaan. De train focus ligt dan ook op dat deel ipv de volledige oefening. Revier denk ik maar 1x per maand op afstand.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen last van dat ze aankomen bij kist en die begint om te rollen door hun snelheid en dat bijten in kist als reactie of graven?crutz schreef:Jeanot stond bv altijd naast de kist & idd ook voelen/stoten. Dat was toen hij op 5 jaar bij ons kwam. Inmiddels staat hij op de kist, enkel soms bij t inlopen wil hij er nog afgaan. De train focus ligt dan ook op dat deel ipv de volledige oefening. Revier denk ik maar 1x per maand op afstand.
Jan

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
janinca2002 schreef:Geen last van dat ze aankomen bij kist en die begint om te rollen door hun snelheid en dat bijten in kist als reactie of graven?crutz schreef:Jeanot stond bv altijd naast de kist & idd ook voelen/stoten. Dat was toen hij op 5 jaar bij ons kwam. Inmiddels staat hij op de kist, enkel soms bij t inlopen wil hij er nog afgaan. De train focus ligt dan ook op dat deel ipv de volledige oefening. Revier denk ik maar 1x per maand op afstand.
Nee. Beoefen ook t niet stabiel liggen vd kist

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus een onstabiel kistje is voor stabiel oefenencrutz schreef:janinca2002 schreef:Geen last van dat ze aankomen bij kist en die begint om te rollen door hun snelheid en dat bijten in kist als reactie of graven?crutz schreef:Jeanot stond bv altijd naast de kist & idd ook voelen/stoten. Dat was toen hij op 5 jaar bij ons kwam. Inmiddels staat hij op de kist, enkel soms bij t inlopen wil hij er nog afgaan. De train focus ligt dan ook op dat deel ipv de volledige oefening. Revier denk ik maar 1x per maand op afstand.
Nee. Beoefen ook t niet stabiel liggen vd kist

Jan

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Daar oefen ik ook op door pikje te geven als hij duwt in begin erbij gezegd niet doen niet duwen zodat hij wist wat er bedoeld werd. Dus dat is er bijna uit nu.
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb Jody de kist ook niet helemaal lekker aangeleerd in eerste instantie, waardoor ze ging klooien met de kist. Terug naar het begin en haar er steeds opgezet, kort laten blaffen en beloond. Die afstand komt wel weer, blijf nu nog dichtbij om een brul te geven als ze toch weer gaat klooien (wat ze overigens bijna nooit meer doet)
- Sonnie1983
- Zeer actief
Plan van aanpak gemaakt voor de man. Van de week mee beginnen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Daar zijn we ook mee bezig. Er wordt nu op dit moment ook heel intensief gewerkt aan de dingen die we tegen kwamen. (en die ook wel te voorspellen waren)crutz schreef:Waarom (in beide gevallen) niet gewoon eens duidelijk gemaakt dat ze vd kist af moeten blijven?
- Sonnie1983
- Zeer actief
inmiddels op de plak al steeds meer dat hij bijna tegen de helper aan blijft zitten.
Nu nog in het bos beter krijgen en dan hebben we weer genoeg puntjes verdient
Nu nog in het bos beter krijgen en dan hebben we weer genoeg puntjes verdient
- Daisy@
- Zeer actief
Mooi hé als het dan vooruit gaat.
Ik heb zaterdag de 2e wedstrijd gedraaid en het ging stúkken beter dan de eerste keer! Echt fijn! Ook wel dingen die nog zijn blijven liggen, je kunt nu eenmaal niet overal aan werken gelijk.
Indy is ook een hondje wat langzaam gegroeid is, dus kon pas laat druk aan. Nu zijn we echt aan een aantal zaken bezig.
De keurig hoeft ook nog niet gelijk morgen, dus er is nog tijd.
Ik heb zaterdag de 2e wedstrijd gedraaid en het ging stúkken beter dan de eerste keer! Echt fijn! Ook wel dingen die nog zijn blijven liggen, je kunt nu eenmaal niet overal aan werken gelijk.
Indy is ook een hondje wat langzaam gegroeid is, dus kon pas laat druk aan. Nu zijn we echt aan een aantal zaken bezig.
De keurig hoeft ook nog niet gelijk morgen, dus er is nog tijd.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ik ga naar de oktober keuring in helmond.
Dus nog een half jaar de tijd.
Ja leuk te zien dat de weg die je inslaat werkt.
Terwijl het ooit simpel kan zijn. Met stelwerk lange lijn eraan en als hij bijt stapt helper over de lijn en dan kan ik Diego er tegen aan trekken indien nodig.
Bij het manrevieren doe ik het nu kort met kort lijntje er aan. En dan hem ook erbij trekken indien nodig en af en toe mag hij een X bijten in het bos of laten we de helper vluchten en hou ik Diego tegen. Benieuwd hoe dit gaat werken daar zijn we deze week mee begonnen.
Eigenlijk zou de volgende wedstrijd de oude honden wedstrijd van onze kring zijn. Maar die komt voor mij te vroeg. Is 13 april. Heb nog achtervolgings problemen. Zit op het randje dat hij er over heen is maar dat lukt niet in 2 weken tijd.
Ach kan ik mike supporteren daar. Die heeft ivan gehouden om allerlei wedstrijden ermee te doen
Dus nog een half jaar de tijd.
Ja leuk te zien dat de weg die je inslaat werkt.
Terwijl het ooit simpel kan zijn. Met stelwerk lange lijn eraan en als hij bijt stapt helper over de lijn en dan kan ik Diego er tegen aan trekken indien nodig.
Bij het manrevieren doe ik het nu kort met kort lijntje er aan. En dan hem ook erbij trekken indien nodig en af en toe mag hij een X bijten in het bos of laten we de helper vluchten en hou ik Diego tegen. Benieuwd hoe dit gaat werken daar zijn we deze week mee begonnen.
Eigenlijk zou de volgende wedstrijd de oude honden wedstrijd van onze kring zijn. Maar die komt voor mij te vroeg. Is 13 april. Heb nog achtervolgings problemen. Zit op het randje dat hij er over heen is maar dat lukt niet in 2 weken tijd.
Ach kan ik mike supporteren daar. Die heeft ivan gehouden om allerlei wedstrijden ermee te doen
- Daisy@
- Zeer actief
Support hebben anderen ook weer nodig! En het is super leuk als je ziet dat wat je erin steekt wat oplevert.
Ik denk dat het ook oktober wordt met Indy als het deze weg zo doorgaat.
Juli gaat sowieso niet lukken ivm loopsheid. (of het nu mag of niet, ze is de weken ervoor altijd een beetje van het padje af)
Ik denk dat het ook oktober wordt met Indy als het deze weg zo doorgaat.
Juli gaat sowieso niet lukken ivm loopsheid. (of het nu mag of niet, ze is de weken ervoor altijd een beetje van het padje af)
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ook toevallig in helmond dan?? Heeswijk is hier ook goed te doen. Gaan ze van onze club normaal heen. Maar ben met de jonge hondenwedstijd nu dus al op terrein geweest van de keuring en is makkelijk met gaan oefenen. Is maar 10 min ofzo.
Support is zeker ook belangrijk. Zitten met 2 keuringsklare honden een voor mei een voor juli. Dan nog onze ivan voor wedstrijden. Diego hier en daar x wedstrijd en oktober keuring. Nog een voorcde keuring oktober denk ik als hij weer kan lopen metvzijn nieuwe knie. Dus druk druk druk
Support is zeker ook belangrijk. Zitten met 2 keuringsklare honden een voor mei een voor juli. Dan nog onze ivan voor wedstrijden. Diego hier en daar x wedstrijd en oktober keuring. Nog een voorcde keuring oktober denk ik als hij weer kan lopen metvzijn nieuwe knie. Dus druk druk druk

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Sonnie1983 schreef:Ook toevallig in helmond dan?? Heeswijk is hier ook goed te doen. Gaan ze van onze club normaal heen. Maar ben met de jonge hondenwedstijd nu dus al op terrein geweest van de keuring en is makkelijk met gaan oefenen. Is maar 10 min ofzo.
T is niet alleen maar Brabant

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Of Zeeland?crutz schreef:Sonnie1983 schreef:Ook toevallig in helmond dan?? Heeswijk is hier ook goed te doen. Gaan ze van onze club normaal heen. Maar ben met de jonge hondenwedstijd nu dus al op terrein geweest van de keuring en is makkelijk met gaan oefenen. Is maar 10 min ofzo.
T is niet alleen maar Brabantzij zit in Zuid Holland......
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Sonnie1983
- Zeer actief
ik had niet gekeken waar ze vandaan kwam, vandaar dat ik ook vroeg of ze toevallig ook in helmond ging. ik ging er dus niet vanuit dat het helmond zou zijn 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ZH, jonge honden competitie is ook ZHInge schreef:Of Zeeland?crutz schreef:Sonnie1983 schreef:Ook toevallig in helmond dan?? Heeswijk is hier ook goed te doen. Gaan ze van onze club normaal heen. Maar ben met de jonge hondenwedstijd nu dus al op terrein geweest van de keuring en is makkelijk met gaan oefenen. Is maar 10 min ofzo.
T is niet alleen maar Brabantzij zit in Zuid Holland......

- Sonnie1983
- Zeer actief
Zit ff hier terug te kijken... toen mijn eerste wedstrijd en in oktober alwer naar de keuring.
we hebben er vertrouwen in, maar de spanning begint langzaam te komen!
we hebben er vertrouwen in, maar de spanning begint langzaam te komen!
- Daisy@
- Zeer actief
Jij deze week? Succes!
Als ik hier zo terug lees.... wat een vooruitgang gemaakt. Ik hoop jij ook?!
Als ik hier zo terug lees.... wat een vooruitgang gemaakt. Ik hoop jij ook?!
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ja donderdag! Ja Diego is een hele andere hond als 2 jaar of 1 jaar geleden.
- Daisy@
- Zeer actief
Succes dan! Kom vast goed!
Wat kan een hond groeien in een jaar/paar jaar he, heel mooi.
Wat kan een hond groeien in een jaar/paar jaar he, heel mooi.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Zeker weten. En thanks. Spanning begint te komen 

- Daisy@
- Zeer actief
Oja, erg hoor. Ik stond al lang van tevoren stijf van de stress, niet normaal.
Maar goed, toch gelukt.
Maar goed, toch gelukt.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Nou het zat me niet mee de laatste tijd. dus dat zorgde wel voor extra spanning.
Zo lag ik er een week uit, had diego voetkussentje open die grote waar je op loopt zeg maar. na een week was het redelijk dicht. nu na 3 weken zo goed als dicht.
Vorige week maandag schoot het in mijn rug kon werkelijk waar niks. en dokter zei kan wel tot 10 dagen duren. dus ik flink balen! denk daar gaat de keuring!
Dus dat bracht wel spanning mee omdat je door wil oefenen zodat hij onder appel blijft.
Gelukkig weer redelijk op de been en met aangepast oefenen (dus niet te heftig verdedigen bijv.) heb ik vanaf donderdag toch nog kunnen oefenen. Zaterdag laatste keer op keuringsterrein geoefend en dat was naar tevredenheid.
Dus dat gaf mij wel weer een goed gevoel gelukkig. Nu hopen dat ik woensdag op donderdag kan slapen :S
Zo lag ik er een week uit, had diego voetkussentje open die grote waar je op loopt zeg maar. na een week was het redelijk dicht. nu na 3 weken zo goed als dicht.
Vorige week maandag schoot het in mijn rug kon werkelijk waar niks. en dokter zei kan wel tot 10 dagen duren. dus ik flink balen! denk daar gaat de keuring!
Dus dat bracht wel spanning mee omdat je door wil oefenen zodat hij onder appel blijft.
Gelukkig weer redelijk op de been en met aangepast oefenen (dus niet te heftig verdedigen bijv.) heb ik vanaf donderdag toch nog kunnen oefenen. Zaterdag laatste keer op keuringsterrein geoefend en dat was naar tevredenheid.
Dus dat gaf mij wel weer een goed gevoel gelukkig. Nu hopen dat ik woensdag op donderdag kan slapen :S
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief
Thanks! Vind het extra spannend omdat het de eerste ph1 voor mij is