Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy-poep

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Puppy-poep

Ongelezen bericht door malinois »

Paisley schreef:
dagmar88 schreef:
Waarschijnlijk ben je met kvv, vriezer, stroomverbruik nog goedkoper uit hoor.
Hoezo denk je dat? Als ik die prijzen van KVV zie...
ik betaal tussen de 1,11 en 1,44 p/kg daar kun je bijna niet onder zitten met een fatsoenlijke brok...
Zeker niet met de hoeveelheid hoeveel je er van moet geven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Dat zijn andere prijzen dan die ik gelezen heb. Koop je het groot in?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Je kunt per krat of half krat kopen. Een half krat is in verhouding iets duurder dan een hele. 1 krat = ong. 18 kg dus 36 pakjes van 500 gram.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Guardiano Danna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardiano Danna »

bouvierpoedel schreef:
ramoon schreef:vers vlees mag je niet zomaar met iedere brok mengen, dus welke brok geef je?
In het begin als ze voor het eerst vers krijgen kunnen ze daar wat dunnere ontlasting van krijgen
Ach dat gemengd geven maakt geen flikker uit.
Hij gaat er heus niet dood aan of ziek.
Amen, ik ben het hier wel heel erg mee eens! Ik heb de afgelopen 30 jaar altijd brokken gemengd met vlees. Sinds een jaar of 5 voer ik Farmfood met Duck of Smuldier (voor de lekker)
Wie gelooft dat geluk niet te koop is vergeet de puppies *Gene Hill*
www.puppyteaching.nl
Paisley
Zeer actief

malinois schreef:Je kunt per krat of half krat kopen. Een half krat is in verhouding iets duurder dan een hele. 1 krat = ong. 18 kg dus 36 pakjes van 500 gram.
En waar koop je dat?
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

TS: geef je nu een geexpandeerde brok, of een geperste brok?

mijn ervaring is dat ze het beter doen (ook betere ontlasting) op een geperste brok.
bijvoorbeel Cavom. maar ik dacht dat Farmfood bijvoorbeeld ook een geperste brok heeft. en er zullen vast meerdere merken geperste brok zijn.

het is soms even zoeken naar een goede brok (ik geef trouwens ook wel eens Kvv erbij). onze honden doen het op de meeste brokken ook niet zo goed, dus het was hier ook even zoeken.
Paisley
Zeer actief

Emma schreef:TS: geef je nu een geexpandeerde brok, of een geperste brok?

mijn ervaring is dat ze het beter doen (ook betere ontlasting) op een geperste brok.
bijvoorbeel Cavom.
Vanuit het nest kreeg ze Cavom mee, daar deed ze het niet zo goed op. Ik vond het er al wat maf uitzien inderdaad ;) Als paardenbiks.
En inmiddels is ze over gestapt op Fokker en dat gaat wat beter.
Maar inmiddels begint ze ook wat slijm te poepen en ga het goed in de gaten houden en allicht binnenkort naar de dierenarts.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fokker is niet direct een goede brok.

Smuldier is pakweg 60 cent per 400 gram, vrijwel elke supermarkt heeft het.
Lotgering is ook een goed en goedkoop voer.
Verdere adressen vind je op mijn site, ponder voeding. Dat is misschien wel zo simpel want het zijn er nogal veel ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:
malinois schreef:Je kunt per krat of half krat kopen. Een half krat is in verhouding iets duurder dan een hele. 1 krat = ong. 18 kg dus 36 pakjes van 500 gram.
En waar koop je dat?
Ik bestel het rechtstreeks bij Lotgering

http://www.lotgering.nl/
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

OK Bedankt! Ik zal eens kijken.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

oh, dus nu is het ineens wél interessant? want je hebt nog steeds geen vriezer, wil ook geen vriezer en vindt het onnodig energieverbruik :roll:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Hutsje schreef:oh, dus nu is het ineens wél interessant? want je hebt nog steeds geen vriezer, wil ook geen vriezer en vindt het onnodig energieverbruik :roll:
Ongelofelijk :lol1: wat een sarcastische reactie weer. Wat zit je dwars? Dat ik geen vriezer wil?
Ik kom er achter dat de Jumbo om de hoek het heeft, en ik koop idd nog steeds geen vriezer. Niet voor mijn eigen voer en niet voor die van het hondje.
Het valt me wel vaker op dat het taalgebruik op dit forum nogal snel grimmig wordt om voor mij totaal onzichtbare redenen. :roll:

Marjoleine schreef:Fokker is niet direct een goede brok.

Van Smuldier lees ik dan ook weer dat het niet voldoende kwalitatief is om als vaste voeding te geven. En over Fokker kreeg ik juist de tip dat het een goede brok zou zijn met prima prijs/kwaliteit verhouding.

Zoveel meningen... Ik zie deze week mijn dierenarts. Ik ga het haar maar vragen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Paisley schreef: Zoveel meningen... Ik zie deze week mijn dierenarts. Ik ga het haar maar vragen.
:wink: Ben benieuwd wat die je aanraadt.

Smuldier is gewoon een compleet voer.

Je kunt jezelf trouwens ook fatsoenlijk inlezen en uitmaken wat jij er van vindt, in plaats van een forum of de dierenarts.
Dit zou ik in ieder geval nooit aan een pup geven...

Sammenstelling:
Mais, gevogeltemeel (min. 14%), rijst (min. 14%), gevogeltevet, maïsglutenmeel, bietenpulp, johannesbrood, lijnzaad, gehydrolyseerde gevogeltelever, eipoeder, gist, mineralen, vitaminen, lecithine, natriumchloride, choline chloride, vitamine C, Vitamine E.
Paisley
Zeer actief

Als ik een analyse van mijn eigen voer lees, word ik ook niet vrolijk.
Ze eet het tenminste. Ik vond het al heel wat. Smuldier staat nu al een paar uur onaangeroerd op de grond en dat gaat straks de vuilnisbak in.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef:Als ik een analyse van mijn eigen voer lees, word ik ook niet vrolijk.
Ze eet het tenminste. Ik vond het al heel wat. Smuldier staat nu al een paar uur onaangeroerd op de grond en dat gaat straks de vuilnisbak in.

:wink: Dat doe je jezelf aan.

Wennen kan soms lastig zijn. Wat je wilt voeren (wat dat ook is) neerzetten, na tien minuten weg halen en bij de volgende maaltijd weer aanbieden.
Hutsje
Zeer actief

Paisley schreef:
Hutsje schreef:oh, dus nu is het ineens wél interessant? want je hebt nog steeds geen vriezer, wil ook geen vriezer en vindt het onnodig energieverbruik :roll:
Ongelofelijk :lol1: wat een sarcastische reactie weer. Wat zit je dwars? Dat ik geen vriezer wil?
Ik kom er achter dat de Jumbo om de hoek het heeft, en ik koop idd nog steeds geen vriezer. Niet voor mijn eigen voer en niet voor die van het hondje.
Het valt me wel vaker op dat het taalgebruik op dit forum nogal snel grimmig wordt om voor mij totaal onzichtbare redenen. :roll:
dat schreef ik op pagina 1 al:
Hutsje schreef: die zijn gelukkig te koop :ok: . maar je kunt het ook bij de supermarkt kopen en in de koelkast tot 3 dagen bewaren.
jij geeft als reden aan dat je het niet wilt vanwege de vriezer, ik geef een alternatief en daar reageer je niet op totdat iemadn zegt dat je veel goedkoper uit kunt zijn. dan is het ineens wel interessant. zeg dan meteen dat het je om het geld gaat en niet om de kwaliteit :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:

Marjoleine schreef:Fokker is niet direct een goede brok.

Van Smuldier lees ik dan ook weer dat het niet voldoende kwalitatief is om als vaste voeding te geven. En over Fokker kreeg ik juist de tip dat het een goede brok zou zijn met prima prijs/kwaliteit verhouding.

Zoveel meningen... Ik zie deze week mijn dierenarts. Ik ga het haar maar vragen.
Nou dan kan ik t antwoord al voorspellen. Sinds wanneer is een da een voedingsdeskundige :roll: . Overigens de rechtse hond in mijn onderschrift is volledig op enkel smuldier opgegroeid van 3 wkn tot ruim 1 jaar. HD en ED vrij. Ziet hij eruit alsof hij wat tekort is gekomen?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Hutsje schreef: jij geeft als reden aan dat je het niet wilt vanwege de vriezer, ik geef een alternatief en daar reageer je niet op totdat iemadn zegt dat je veel goedkoper uit kunt zijn. dan is het ineens wel interessant. zeg dan meteen dat het je om het geld gaat en niet om de kwaliteit :19:
Dat maak jij er van. :pffff: Wat ik interessant aan die reactie vond, is dat het in de supermarkt te koop is, wat ik totaal niet had verwacht. Want de dierenwinkel hier heeft het niet, dat wist ik al, en ik zit niet op een bezorgservice te wachten die eens in de zoveel tijd 100 kg vlees bij me op de stoep zet.
Marjoleine schreef: Nou dan kan ik t antwoord al voorspellen. Sinds wanneer is een da een voedingsdeskundige :roll: .
Sinds wanneer ben IK dat? :(: :wink: Ben jij het? Of ben je eerst naar een voedingsdeskundige gegaan, voordat je je hondenvoer uitkoos?
alinelaila schreef: Heb je de smuldier ook geprakt en er wat heet water over gedaan? Dan ruikt het wat sterker en misschien stimuleert dat.
OK ga ik proberen!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef: Sinds wanneer ben IK dat? :(: :wink: Ben jij het? Of ben je eerst naar een voedingsdeskundige gegaan, voordat je je hondenvoer uitkoos?
:wink: Sommige mensen willen inderdaad graag zelf begrijpen wat ze hun honden voeren.
Paisley
Zeer actief

malinois schreef: Overigens de rechtse hond in mijn onderschrift is volledig op enkel smuldier opgegroeid van 3 wkn tot ruim 1 jaar. HD en ED vrij. Ziet hij eruit alsof hij wat tekort is gekomen?
Ik ken ook honden die groot zijn geworden op kliekjes van tafel, en die er prachtig uit zien. :wink: Wij hadden vroeger thuis een labrador herplaatser die tot 5 jaar oud aardappels en groente kreeg met wat brok erbij als het eten op tafel te goed had gesmaakt. Ze is bij ons 14 jaar geworden, vanaf dr 5e op goedkope supermarkt brok.
Dit soort verhalen kan ik weinig mee, want mijn hondje is momenteel te mager, eet slecht, groeit wel maar is iets te klein voor haar leeftijd en heeft wisselende ontlasting. En daarover maak ik me zorgen en ben ik op zoek naar een oplossing. En zoals jullie misschien zullen begrijpen, ga ik haar niet een paar dagen uithongeren om smuldier aan dr op te dringen, als ze iets anders wel eet. Want ook op fokker, cavom of andere granenbrok zijn er prachtige honden groot geworden.
Laatst gewijzigd door Paisley op 18 mar 2013 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

hier beviel smuldier zo goed dat er niet eens op de bel gereageerd werd en dat zegt heel wat :LOL:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Paisley schreef:
malinois schreef: Overigens de rechtse hond in mijn onderschrift is volledig op enkel smuldier opgegroeid van 3 wkn tot ruim 1 jaar. HD en ED vrij. Ziet hij eruit alsof hij wat tekort is gekomen?
Ik ken ook honden die groot zijn geworden op kliekjes van tafel, en die er prachtig uit zien. :wink: Wij hadden vroeger thuis een labrador herplaatser die tot 5 jaar oud aardappels en groente kreeg met wat brok erbij als het eten op tafel te goed had gesmaakt. Ze is 14 jaar geworden.
Dit soort verhalen kan ik weinig mee, want mijn hondje is momenteel te mager, eet slecht, groeit wel maar is iets te klein voor haar leeftijd en heeft wisselende ontlasting. En daarover maak ik me zorgen en ben ik op zoek naar een oplossing. En zoals jullie misschien zullen begrijpen, ga ik haar niet een paar dagen uithongeren om smuldier aan dr op te dringen, als ze iets anders wel eet. Want ook op fokker, cavom of andere granenbrok zijn er prachtige honden groot geworden.
aan de andere kant worden ook op cola en chips kinderen groot. :wink:
Paisley
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Paisley schreef: Sinds wanneer ben IK dat? :(: :wink: Ben jij het? Of ben je eerst naar een voedingsdeskundige gegaan, voordat je je hondenvoer uitkoos?
:wink: Sommige mensen willen inderdaad graag zelf begrijpen wat ze hun honden voeren.
Hoe kom je aan je informatie?
Goede onafhankelijke betrouwbare bronnen zijn zeldzaam gratis beschikbaar, in alle takken van sport.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Paisley schreef:
Hutsje schreef: jij geeft als reden aan dat je het niet wilt vanwege de vriezer, ik geef een alternatief en daar reageer je niet op totdat iemadn zegt dat je veel goedkoper uit kunt zijn. dan is het ineens wel interessant. zeg dan meteen dat het je om het geld gaat en niet om de kwaliteit :19:
Dat maak jij er van. :pffff: Wat ik interessant aan die reactie vond, is dat het in de supermarkt te koop is, wat ik totaal niet had verwacht. Want de dierenwinkel hier heeft het niet, dat wist ik al, en ik zit niet op een bezorgservice te wachten die eens in de zoveel tijd 100 kg vlees bij me op de stoep zet.
ja, ik zal het wel helemaal verkeerd interpreteren :roll:
Paisley schreef:
KVV begin ik voorlopig niet aan. Ik heb geen vriezer, wil geen vriezer, heb geen plek voor een vriezer, en vind een vriezer onnodig energieverbruik.
terwijl ik ook al had aangegeven dat hij bij diverse supermarkten verkrijgbaar is. maar wat jij wil hoor :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef:
dagmar88 schreef:
Hoe kom je aan je informatie?
Goede onafhankelijke betrouwbare bronnen zijn zeldzaam gratis beschikbaar, in alle takken van sport.

:19: Dus lees je wat er is, en trek je je eigen conclusie.

Dit is een hele aardige site:

http://www.voerwijzer.com/
Hutsje
Zeer actief

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:
Ik ken ook honden die groot zijn geworden op kliekjes van tafel, en die er prachtig uit zien. :wink: Wij hadden vroeger thuis een labrador herplaatser die tot 5 jaar oud aardappels en groente kreeg met wat brok erbij als het eten op tafel te goed had gesmaakt. Ze is bij ons 14 jaar geworden, vanaf dr 5e op goedkope supermarkt brok.
Gezien de fysieke belasting kan dat niet die ze hier krijgen. Ze doen hier nl veel meer ook al zo jong dan de gemiddelde huishond dat je dat heel snel terugziet.
Ervaring mee... ;-)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ook met brok hoort de ontlasting ook gewoon vast te zijn hoor, niet kogel hard, maar wel vast.
kan t zijn dat de pup vaak ontlasting heeft en misschien zelfs te veel krijgt ( voer) dan wil de ontlasting nog wel eens te snel passeren zeg maar :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Corneliana schreef:
Paisley schreef:
Ik ken ook honden die groot zijn geworden op kliekjes van tafel, en die er prachtig uit zien. :wink: Wij hadden vroeger thuis een labrador herplaatser die tot 5 jaar oud aardappels en groente kreeg met wat brok erbij als het eten op tafel te goed had gesmaakt. Ze is 14 jaar geworden.
aan de andere kant worden ook op cola en chips kinderen groot. :wink:
Maar dat zijn geen topsporters over t algemeen ;-)
Afbeelding
Groenalsgras
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kwart golden retriever
Driekwart Kooiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Groenalsgras »

Ik geef Sanimed Puppy brokken, verkrijgbaar bij de DA voor ongeveer 55 à 60 euro per 12,5 kg. Nu nog vermengd met een beetje brok van de fokker (geen idee wat voor maar duidelijk van mindere kwaliteit). Hij vreet het binnen 10 seconden op. En dan krijgt hij er nog een heel klein stukje Sanimed Weight Reduction worst bij om voernijd tegen te gaan. Prima drolletjes!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”