Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raar gedrag opeens, hond ziek?!
Moderator: moderatorteam
-
Bazooka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Meerdere rassen
- Aantal honden: 8
Re: Raar gedrag opeens, hond ziek?!
En je hebt hem uit het asiel,hoe heb je dat betaald dan dat kost toch ook geld?
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Je vind dat wij foking na moeten denken voor we gaan bleren. Jij wordt nu kwaad op de reacties hier maar als je er even over nadenkt zijn die reacties niet zo vreemd.
Je vindt het geen optie om de hond terug te doen naar het asiel wegens trauma's voor de hond. Waar baseer je dat op en wat is erger.
Ik ga ervan uit dat je de beste bedoelingen hebt met je hond maar basiszorg kunnen geven is een minimale vereiste in mijn ogen.
Dan maar even bezuinigen.
Je vindt het geen optie om de hond terug te doen naar het asiel wegens trauma's voor de hond. Waar baseer je dat op en wat is erger.
Ik ga ervan uit dat je de beste bedoelingen hebt met je hond maar basiszorg kunnen geven is een minimale vereiste in mijn ogen.
Dan maar even bezuinigen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Dit heeft de hond allemaal voor jou gedaan maar jij wilt niet eens de moeite doen om jouw hond gezond te houden?SauSje schreef: Dat klopt en ben ik helemaal met je eens, maar om al bijna 10 jaar als een kluizenaar te leven terwijl (vanaf me 18de) en totaal geen sociale contacten had, enorm dik werd van het thuis zitten, depri met zelfmoordneigingen enz is ook niet goed.
Sinds ik Kaizen 1 jaar geleden heb gehaald, is dit allemaal veranderd en is me hele leven vele malen beter geworden, ~20kg afgevallen door het wandelen, weinig depressie nog maar, kom veel buiten, veel meer sociale contacten dankzij de hond enz.
Daarbij zat die in het asiel, hier kon ik hem echt niet laten![]()
Honden kosten geld. Dat hoort erbij. Als jij dat niet kan betalen dan verdient jouw hond een beter baasje die dat wel kan. De hond kan namelijk langzaam aan het doodgaan zijn.
- billyboy2
- Zeer actief
SauSje schreef:Och laat maar, ik kwam hier voor hulp, niet om veroordeeld te worden.
Fok deze shit maar, stelletje VVD'ers
Hier geen vvd'er maar ik ben het er zeker mee eens dat de hond ALLE zorg verdient die hij nodig heeft.
Ik heb ook heeeel erg lang geen cent gehad om mijn reet te krabben(en nog steeds een minimaal bedrag te besteden).
Maar mijn dieren hebben ten aller tijde gehad wat ze nodig hadden.
Heb regelmatig een week alleen brood gegeten. En dan eens bij de buren warm eten, of bij ouders langs. Of dan kreeg ik wat van de buren.
Voedselbank was hier toen nog niet, en anders was ik daar heen gegaan.
Ik kies voor mijn dieren, heb ik er ook voor te zorgen. Zo simpel werkt dat.
Ik zit ook veel achter de pc, goedkoopste abbo wat er is. Ach het internet is niet razend snel, maar prima te doen.
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
Let ook even op je taalgebruik zeg.SauSje schreef:Och laat maar, ik kwam hier voor hulp, niet om veroordeeld te worden.
Fok deze shit maar, stelletje VVD'ers
Trouwens ik vind het eigenlijk een heel vervelend idee dat ik weet dat er nu ergens een zieke hond zit die niet naar de DA gaat en dat ik er verder niets aan kan doen. Als ik wist waar je woonde had ik toch wel de dierenbescherming ingelicht. Je mag wettelijk een dier geen medische zorg onthouden.
Je bent dus strafbaar bezig. Denk alsjeblieft aan de hond! en doe wat goed voor hem is.
Laatst gewijzigd door joytje333 op 03 mar 2013 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Inderdaad dat heb ik ook.joytje333 schreef:Let ook even op je taalgebruik zeg.SauSje schreef:Och laat maar, ik kwam hier voor hulp, niet om veroordeeld te worden.
Fok deze shit maar, stelletje VVD'ers![]()
Trouwens ik vind het eigenlijk een heel vervelend idee dat ik weet dat er nu ergens een zieke hond zit die niet naar de DA gaat en dat ik er verder niets aan kan doen. Als ik wist waar je woonde had ik toch wel de dierenbescherming ingelicht. Je mag wettelijk een dier geen medische zorg onthouden.
Echt erg voor deze hond

- billyboy2
- Zeer actief
Er zijn trouwens ook zat instanties die mensen helpen die de zorg voor hun dier niet kunnen betalen.
Wellicht eens informeren bij jouw da. Wellicht weet hij wat adresjes
Wellicht eens informeren bij jouw da. Wellicht weet hij wat adresjes
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Bel je DA voor een regeling of bel de dierenbescherming of die een potje hebben of het dierenasiel waar hij weg komt.
Kom op gewoon wat gaan doen en anders maar brood met suiker vreten die hond heeft ook zat voor jou gedaan als ik het zo hoor en nu is het jouw beurt.
Ja dat stelletje VVDer hier zijn vreselijke mensen ,heb er ook veel problemen en moeite mee.
Maar ach ze zijn ook een beetje geestelijk gehandicapt moet je maar denken.
Kom op gewoon wat gaan doen en anders maar brood met suiker vreten die hond heeft ook zat voor jou gedaan als ik het zo hoor en nu is het jouw beurt.
Ja dat stelletje VVDer hier zijn vreselijke mensen ,heb er ook veel problemen en moeite mee.
Maar ach ze zijn ook een beetje geestelijk gehandicapt moet je maar denken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik snap dat je hond belangrijk voor je is. En juist omdat je hond zo belangrijk is moet je hem/haar goed verzorgen. Dat is toch wel het minste wat je kunt doen? En ja, daar horen ook kosten voor medische hulp bij. Dat houdt in dat je moet zorgen voor een potje voor dit soort kosten, of zorg dat je iemand achter de hand hebt om je geld te lenen/voor te schieten.
Kan dat allemaal niet, dan past een eigen hond domweg nu, in deze levensfase, niet bij je.
Als je toch graag wilt wandelen en met honden om wil gaan, meld je dan aan als vrijwilliger bij een asiel of hondenopvang.
Ook goed voor de sociale contacten.
Kan dat allemaal niet, dan past een eigen hond domweg nu, in deze levensfase, niet bij je.
Als je toch graag wilt wandelen en met honden om wil gaan, meld je dan aan als vrijwilliger bij een asiel of hondenopvang.
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
mee eens. En vrijwilligerswerk kan ook heel leuk zijn! Als je dan je hond daar brengt kan je hem toch blijven zien!Rami schreef:Ik snap dat je hond belangrijk voor je is. En juist omdat je hond zo belangrijk is moet je hem/haar goed verzorgen. Dat is toch wel het minste wat je kunt doen? En ja, daar horen ook kosten voor medische hulp bij. Dat houdt in dat je moet zorgen voor een potje voor dit soort kosten, of zorg dat je iemand achter de hand hebt om je geld te lenen/voor te schieten.

- SauSje
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Kijk, het probleem zit hem niet in dat ik het niet kan betalen, maar in het direct kunnen betalen.
Ik kan niet zomaar opeens €28,- voor onderzoek en nog eens weet ik hoeveel voor de medicijnen zou hij die nodig moeten hebben ophoesten.
Als ik bij hem zou kunnen afbetalen is dit totaal geen probleem, dan ga ik gerust met minder per week boodschappen doen...
Dit gedrag vertoont die trouwens.
En net nog eens tijdens het wandelen geprobeerd te laten blaffen, maar helaas:
Ik kan niet zomaar opeens €28,- voor onderzoek en nog eens weet ik hoeveel voor de medicijnen zou hij die nodig moeten hebben ophoesten.
Als ik bij hem zou kunnen afbetalen is dit totaal geen probleem, dan ga ik gerust met minder per week boodschappen doen...
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Nu niet je kont tegen de krib gooien, mensen hier proberen met je mee te denken.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Als IT-expert kun je toch wel iets verdienen? Of ben je dat niet? Maar goed, ik zou toch maar snel contact zoeken met een dierenarts. Het klinkt echt niet oké met je hondje 
- SauSje
- Vaste gebruiker
Sorry maar hoe is veroordeeld worden zonder dat men maar iets van mijn privé situatie af weet, helpen?thom schreef:Nu niet je kont tegen de krib gooien, mensen hier proberen met je mee te denken.
Afgelopen jaar 30% van de IT banen hier in Limburg verdwenen.. Hier is bijna niks meer te vinden als IT'er..Maryanne schreef:Als IT-expert kun je toch wel iets verdienen? Of ben je dat niet? Maar goed, ik zou toch maar snel contact zoeken met een dierenarts. Het klinkt echt niet oké met je hondje
Laatst gewijzigd door SauSje op 03 mar 2013 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Dat had je je ook kunnen bedenken toen je hem een jaar geleden in huis haalde... Als je iedere week een paar euro opzij had gezet, had je 150-250 euro kunnen hebben voor dit soort dingen. Er kan altijd iets gebeuren waardoor je accuut naar de da moet

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Mensen reageren puur op wat jijzelf schrijft hoor.SauSje schreef:Sorry maar hoe is veroordeeld worden zonder dat men maar iets van mijn privé situatie af weet, helpen?thom schreef:Nu niet je kont tegen de krib gooien, mensen hier proberen met je mee te denken.
Afgelopen jaar 30% van de IT banen hier in Limburg verdwenen.. Hier is bijna niks meer te vinden als IT'er..Maryanne schreef:Als IT-expert kun je toch wel iets verdienen? Of ben je dat niet? Maar goed, ik zou toch maar snel contact zoeken met een dierenarts. Het klinkt echt niet oké met je hondje

- SauSje
- Vaste gebruiker
Daar had ik idd nog niet aan gedacht om dat te doen, ik was te goed gelovig dat mijn hond niets zou gebeuren...Jeannettebo schreef:Dat had je je ook kunnen bedenken toen je hem een jaar geleden in huis haalde... Als je iedere week een paar euro opzij had gezet, had je 150-250 euro kunnen hebben voor dit soort dingen. Er kan altijd iets gebeuren waardoor je accuut naar de da moet
Maar dit is wel iets wat ik zal gaan moeten doen ja, bedankt voor de tip.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik al eerder aangaf, een DA bellen en om advies vragen kost niks hoor. Pak die telefoon.

- dagmar88
- Zeer actief
Daar had je een potje en/of verzekering voor kunnen hebben.SauSje schreef:Kijk, het probleem zit hem niet in dat ik het niet kan betalen, maar in het direct kunnen betalen.
Gewoon bellen en vragen aan je DA of het in gedeelten kan.
- **Nancy**
- Zeer actief
En om dan ons voor VVDers uit te schelden.......
omdat het gros van de mensen hier op het forum vind dat je een dier geen medische zorg mag/kan ontzeggen?
auto's wassen een baantje in de horeca.........als je goed zoekt is er wel iets te vinden hoor.
omdat het gros van de mensen hier op het forum vind dat je een dier geen medische zorg mag/kan ontzeggen?
auto's wassen een baantje in de horeca.........als je goed zoekt is er wel iets te vinden hoor.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Verwacht je niet teveel van je hond en belast je hem niet teveel met jouw geestelijke shit.?SauSje schreef:Kijk, het probleem zit hem niet in dat ik het niet kan betalen, maar in het direct kunnen betalen.
Hij negeert je en kijkt weg en heeft geen zin in contact met je .
Trouwens je kunt je camera misschien verkopen voor de DA kosten.
Kijk ook eens uit naar een andere bench want dat ding is veel te klein.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- billyboy2
- Zeer actief
SauSje schreef:Kijk, het probleem zit hem niet in dat ik het niet kan betalen, maar in het direct kunnen betalen.
Heb je jouw DA al gebeld om te vragen of je in termijnen kan betalen??
Er zijn echt zat schappelijke DA's die daar echt niet moeilijk over doen.
Mijn huidige DA heeft daar ook absoluut geen problemen mee. Zij heeft liever dat mensen 5 euro in de maand aflossen dan dat ze hun dier onnodig laten lijden.
Maar ja, zij zit bovenin Groningen, dus daar heb jij niks aan.
- dagmar88
- Zeer actief
**Nancy** schreef:En om dan ons voor VVDers uit te schelden.......
- **Nancy**
- Zeer actief
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor mij wel, ik voel me diep gekwetst..dagmar88 schreef:**Nancy** schreef:En om dan ons voor VVDers uit te schelden.......Valt dat voor jou onder uitschelden?

- dagmar88
- Zeer actief
Mellow schreef:Gewoon je DA opbellen en zeggen dat je hond ziek is, dat je nu geen geld hebt maar dat je hem maandelijks af wilt gaan betalen.
Of hij daar aub mee akkoord wil gaan.
En dat kan je doen door je internetabbo goedkoper te maken en daardoor 20 euro per maand over te houden voor de afbetaling.
Klaar, is niet zo moeilijk hoor..een oplossing bedenken zodat je hond wel de medische zorg krijgt die hij nodig heeft.
Is hij helemaal de pisang.
-
ramoon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
Ik zie alleen maar een hond die zenuwachtig wordt van de camera die hem aanstaart,
verder vind ik hem er prima verzorgt uitzien.
Als je denkt dat ie ziek is moet je indd wel een manier zoeken om hem te laten onderzoeken
door een dierenarts, in zo'n filmpje kan zelfs een dierenarts niet zien wat hem mankeert.
s6 ermee
de bench is dan weer wel precies pas an (miss kan je kijken voor een grotere gratis af te halen op mp?), en die halsband zou ook mijn keuze niet zijn (waarom heeft ie die die aan de bench vast zit niet om?)
verder vind ik hem er prima verzorgt uitzien.
Als je denkt dat ie ziek is moet je indd wel een manier zoeken om hem te laten onderzoeken
door een dierenarts, in zo'n filmpje kan zelfs een dierenarts niet zien wat hem mankeert.
s6 ermee
de bench is dan weer wel precies pas an (miss kan je kijken voor een grotere gratis af te halen op mp?), en die halsband zou ook mijn keuze niet zijn (waarom heeft ie die die aan de bench vast zit niet om?)
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik wil wel helpen. Je zegt 'haar' en 'zij' maar ik zie volgens mij een piemel. Is het een reu? Als ze een teef is, is ze gecastreerd? Ik zie een hondje die zich erg ziek voelt iig. Wat je kunt doen, is de temperatuur opnemen. Daarvoor gebruik je een gewone thermometer, die je rectaal inbrengt met wat vaseline. Meestal gaat dat vrij makkelijk. Staart omhoog houden en huppekee. De lichaamstemperatuur van een hond ligt rond de 38 graden, iets hoger dan die van ons. Dat is erg belangrijk nu, als hij/zij koorts heeft, zul je toch snel naar een dierenarts moeten. Je zegt dat ie goed eet, drinkt ie ook goed? Meer dan normaal?
Je kunt in de nek voelen en in de liezen, daar zitten lymfeknopen die opzetten bij onsteking en ziekte. Je kunt de rug nalopen, met je hand voorzichtig langs de ruggengraat een beetje duwen, kijken of daar pijn zit. De achterkant, spieren van de achterpoten en voorpoten nalopen en kijken of ze ergens pijn aangeeft. Kijk maar of je overal aan mag komen, zachtjes natuurlijk, en of je alles heen en weer mag bewegen of er zachtjes op mag duwen.
Volgens mij zie ik je hond niet hijgen/sneller ademen, klopt dat? Of heeft ze momenten dat ze wel hijgt? Zijn er verder nog symptomen die je nog niet heb genoemd?
En je bevindingen hier melden, misschien dat het dan wat duidelijker wordt wat er aan de hand kan zijn. Het is een beetje behelpen zo, maar dan weten we iig hoe snel je naar de dierenarts moet. Ik zou eerlijk gezegd een aantal dierenartsen in de buurt bellen en de situatie uitleggen. Wie weet is er niet veel aan de hand en ben je met een consult en een kuur geholpen. Dat is niet zo duur en mag je vast wel in termijnen betalen. Ze doen moeilijker over grote operaties voor je vooruit betalen natuurlijk. Nou beterschap, misschien is het de moeite waard om eens te kijken of je hond als officiële hulphond kan worden aangemerkt? Of is ze dat al? Want misschien dat je dan makkelijker aan gratis of betaalbare medische zorg kunt komen. Ik weet daar niet zoveel over eigenlijk, maar je kunt ook op 'zoeken' klikken, en 'hulphond' intypen want er wordt genoeg over gebabbeld hier.
Off-topic, wat een geinig onderschrift, is dat een club? De failfags? Geweldig zeg, ik denk dat ik ook lid wil worden, hahaha.
Je kunt in de nek voelen en in de liezen, daar zitten lymfeknopen die opzetten bij onsteking en ziekte. Je kunt de rug nalopen, met je hand voorzichtig langs de ruggengraat een beetje duwen, kijken of daar pijn zit. De achterkant, spieren van de achterpoten en voorpoten nalopen en kijken of ze ergens pijn aangeeft. Kijk maar of je overal aan mag komen, zachtjes natuurlijk, en of je alles heen en weer mag bewegen of er zachtjes op mag duwen.
Volgens mij zie ik je hond niet hijgen/sneller ademen, klopt dat? Of heeft ze momenten dat ze wel hijgt? Zijn er verder nog symptomen die je nog niet heb genoemd?
En je bevindingen hier melden, misschien dat het dan wat duidelijker wordt wat er aan de hand kan zijn. Het is een beetje behelpen zo, maar dan weten we iig hoe snel je naar de dierenarts moet. Ik zou eerlijk gezegd een aantal dierenartsen in de buurt bellen en de situatie uitleggen. Wie weet is er niet veel aan de hand en ben je met een consult en een kuur geholpen. Dat is niet zo duur en mag je vast wel in termijnen betalen. Ze doen moeilijker over grote operaties voor je vooruit betalen natuurlijk. Nou beterschap, misschien is het de moeite waard om eens te kijken of je hond als officiële hulphond kan worden aangemerkt? Of is ze dat al? Want misschien dat je dan makkelijker aan gratis of betaalbare medische zorg kunt komen. Ik weet daar niet zoveel over eigenlijk, maar je kunt ook op 'zoeken' klikken, en 'hulphond' intypen want er wordt genoeg over gebabbeld hier.
Off-topic, wat een geinig onderschrift, is dat een club? De failfags? Geweldig zeg, ik denk dat ik ook lid wil worden, hahaha.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Inderdaad maakt deze hond niet echt een gelukkige en blije indruk. Ik ben het helemaal met je eens, Kees. Misschien is de hond helemaal schor en heeft keelpijn van het steeds maar moeten blaffen.bouvierpoedel schreef:Verwacht je niet teveel van je hond en belast je hem niet teveel met jouw geestelijke shit.?SauSje schreef:Kijk, het probleem zit hem niet in dat ik het niet kan betalen, maar in het direct kunnen betalen.
Hij negeert je en kijkt weg en heeft geen zin in contact met je .
Trouwens je kunt je camera misschien verkopen voor de DA kosten.![]()
Kijk ook eens uit naar een andere bench want dat ding is veel te klein.
.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik vind dat eigenlijk juist een heel slecht/gevaarlijk advies, om een diagnose te kunnen stellen me de hond echt naar een da. Om dingen zelf te voelen/ controleren moet je eerst leren hoe het normaal moet voelen, niet vanaf een schermpje. De hond is niet in acute levensnood, dan was ie na een week al dood geweest of had ts in blinde paniek geweest vermoedelijk omdat de hond meer dood dan levend is.
Temp. Meten kan natuurlijk wel, maar om nou lichamelijk onderzoek uit te gaan voeren, onder instructies van het meelezend hondenforum, sorry, lijkt me geen strak plan
Temp. Meten kan natuurlijk wel, maar om nou lichamelijk onderzoek uit te gaan voeren, onder instructies van het meelezend hondenforum, sorry, lijkt me geen strak plan