Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het beruchte stel...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Het beruchte stel...

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Ach, Hannibal kan toch niets en die roze cavia kan bijna niet anders dan een onopgevoed verwend kreng zijn.
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Maeve schreef:Meen je dit nou? Jullie honden hebben een gans verwond en je stoort je er aan dat omstanders negatief reageren op de honden?
Ja de husky heeft een gans een beetje verwond ;). Bonita niet.

Ik weet sowieso wel wat van mensen en hun reacties , aangezien ik er ook niet uit zie zoals de meeste dagelijkse mensen er uit zien. Ik zie er ook heeeel eng uit met mijn rood/zwarte haren en piercings en zwarte kleren :hmmm:. Vooroordelen... Grote bek heb ik niet tegen ze , ik zeg ze gewoon waar het op staat en dan lopen ze wel door en zijn stil. Ik wou alleen weten (zoals eerder gezegd) of jullie zoiets ook meegemaakt hebben , ook al is het geen soortvergelijkende hond.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Hoe zit dat tuigje nou bij dat roze ding :S
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Theraposa schreef:
Maeve schreef:Meen je dit nou? Jullie honden hebben een gans verwond en je stoort je er aan dat omstanders negatief reageren op de honden?

Ik weet sowieso wel wat van mensen en hun reacties , aangezien ik er ook niet uit zie zoals de meeste dagelijkse mensen er uit zien. Ik zie er ook heeeel eng uit met mijn rood/zwarte haren en piercings en zwarte kleren :hmmm:. Vooroordelen... Grote bek heb ik niet tegen ze , ik zeg ze gewoon waar het op staat en dan lopen ze wel door en zijn stil. Ik wou alleen weten (zoals eerder gezegd) of jullie zoiets ook meegemaakt hebben , ook al is het geen soortvergelijkende hond.
sorry dat ik het vraag maar wil je er graag eng uitzien?
of perse anders dan de meeste dagelijkse mensen?
(die er ook allemaal verschillend uitzien, maar ach)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Theraposa schreef:Ik wou alleen weten (zoals eerder gezegd) of jullie zoiets ook meegemaakt hebben , ook al is het geen soortvergelijkende hond.
De laatste jaren niet meer. Maar zoals gezegd zorg ik er voor dat er niets mee te maken valt.
Inmiddels kent iedereen ons ook wel in de buurt, en mij los van Charlie met brave Niko.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Theraposa schreef:Maar goed , zo is de mens. Vooroordelen.
een gans op jagen en verwonden maakt nou eenmaal niet dat je hond een vriendelijke indruk maakt. Vind je dat nou echt gek?

En ja, de gemiddelde mens heeft vooroordelen. Je moet het verschil eens zien als ik zeg dat ik een colliekruising heb of als ik zeg dat ik een kruising mechelse herder heb. Colliekruisingen zijn schattig en voor iets waar mechelse herder in zit moet je oppassen. Tja, ik kan er niet anders meer van worden. Ze wordt er voor mij niet anders van, dus ik schud een keer mijn hoofd en loop door. Dat zou ik overigens niet doen als mensen dergelijke opmerkingen maken als mijn hond net andere mensen of dieren verwondingen bezorgd zou hebben :wink:
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Corneliana schreef:
Theraposa schreef:

Nee , ik wil mij gewoon aankleden wat ik mooi vind. En mijn make up , haar , sieraden doen wat ik mooi vind. Moet kunnen toch? Terwijl ik eigenlijk meer een verlegen meisje ben dan een grote aso... Ik zie er gewoon opvallender uit dan de meeste mensen die op straat lopen. Moet kunnen toch? Ik kleed me zo al ongeveer sinds mijn 10e. Wel vrouwelijker dan eerst maar toch nog wel veel zwart en kleuren in mijn haar.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Theraposa schreef:

Ja maar goed, jullie lopen daar met twee personen en twee honden..dan gaan mensen niet kijken naar welke hond de gans heeft verwond. Dan is het gewoon jullie. Shit happens.

En ja dus, ik heb een soortgelijke situatie gehad, paar jaar geleden al. Nilo jaagt uit zichzelf niet, heeft soms wat interesse voor eenden maar is daar meer dan prima van af te leiden. Nu liep ik met een vriendin van me en haar kruising Flatcoat..en die jaagt dus wel. Beide honden zijn samen aan het rennen en spelen en Flatcoat ziet ineens een eend en rent er achteraan. Nilo in eerste instantie niet maar de Flat weet de eend precies in zijn richting te jagen. En voor hij het zelf goed door had stond hij daar met een eend in z'n bek :80: Hij schrok er zelf van geloof ik en toen ik hem riep kwam hij de eend direct afgeven. Eend gecheckt en die bleek helemaal in orde, die hield zich dood in z'n bek dus ik schrok me lam..maar niets aan de hand dus. Maar ja, wel commentaar van omstanders. Tja, ze hebben een punt. We hadden die twee niet samen los moeten laten, gebeurd dus ook niet meer :wink:
Corneliana
Zeer actief

Theraposa schreef:
Corneliana schreef:
Theraposa schreef:

Nee , ik wil mij gewoon aankleden wat ik mooi vind. En mijn make up , haar , sieraden doen wat ik mooi vind. Moet kunnen toch? Terwijl ik eigenlijk meer een verlegen meisje ben dan een grote aso... Ik zie er gewoon opvallender uit dan de meeste mensen die op straat lopen. Moet kunnen toch? Ik kleed me zo al ongeveer sinds mijn 10e. Wel vrouwelijker dan eerst maar toch nog wel veel zwart en kleuren in mijn haar.
tuurlijk moet dat kunnen.
moet je ook gewoon blijven doen.
ik doe ook aan wat ik mooi vind.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als iemand mij of mijn hond aanspreekt op iets waar ik niet zoveel mee te maken heb zeg ik daar ook iets van. Dat is toch niet zo raar?
Ik hoop dat die Husky-eigenaar zelf wel inziet dat ze er iets aan moet doen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb zelf ook een vogel (halsbandparkiet) in huis en die valt ook wel eens op de grond en loopt hij daar wat rond. Als ik Bonita hier dan los heb gaat ze er wel heen. Maar ze pakt hem niet.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Dat is de moeite ook niet waard. Veel te klein :mrgreen:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaap* schreef:Als iemand mij of mijn hond aanspreekt op iets waar ik niet zoveel mee te maken heb zeg ik daar ook iets van. Dat is toch niet zo raar?
Ook de hond van Theraposa deed rustig mee. Kortom, ook die had er wat mee te maken. En ik hoop dan ook dat Theraposa inziet dat haar Poekiewoekie in het vervolg geen dieren meer moet opjagen.

Mijn hond jaagt hier op herten, als hij de kans krijgt. En in dat laatste zit hem nu het verschil tussen Theraposa en mij, ik zorg dat mijn hond geen dieren kan opjagen.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
Jaap* schreef:Als iemand mij of mijn hond aanspreekt op iets waar ik niet zoveel mee te maken heb zeg ik daar ook iets van. Dat is toch niet zo raar?
Ook de hond van Theraposa deed rustig mee. Kortom, ook die had er wat mee te maken. En ik hoop dan ook dat Theraposa inziet dat haar Poekiewoekie in het vervolg geen dieren meer moet opjagen.

Mijn hond jaagt hier op herten, als hij de kans krijgt. En in dat laatste zit hem nu het verschil tussen Theraposa en mij, ik zorg dat mijn hond geen dieren kan opjagen.
Zo ging het niet. Mijn hond joeg de gans niet op. Mijn hond was wat aan het rennen in mijn buurt en husky ging ineens op een gans af die over het pad verder op vloog en die dook er op (ik dacht eerst dat gans dood was want beest bewoog niet). Bonita ging er toen pas heen om te kijken wat die husky te pakken had.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Muk schreef:

Volgens mij jaagt die niet op dieren hoor. Zoals ik het lees is die afgekomen op de consternatie, zoals heel veel honden zouden doen. Net zoals wanneer kinderen vechten op het schoolplein.
Ik krijg althans niet de indruk dat de hond van theraposa nou zo'n enorm gevaar voor de wildstand is. Dan weet ik nog wel een paar anderen die we even lekker op de nek zouden kunnen springen :wink:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Theraposa schreef: Bonita ging er toen pas heen om te kijken wat die husky te pakken had.
Ja, dan doet ze toch méé in de actie :19:
Dat had ik om te beginnen al niet toegestaan.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Jaap* schreef:Volgens mij jaagt die niet op dieren hoor. Zoals ik het lees is die afgekomen op de consternatie, zoals heel veel honden zouden doen. Net zoals wanneer kinderen vechten op het schoolplein.
Ik krijg althans niet de indruk dat de hond van theraposa nou zo'n enorm gevaar voor de wildstand is.
Nou Jaap, hier klets je wat mij betreft echt uit je nek. En wat erger is, volgens mij weet je dat best :hmmm:
Dit soort situaties leggen nou net de basis voor jachtlust (ik zeg dus géén jachtpassie). Als je er niet adequaat mee omgaat, vindt een hond al die opwinding máchtig interessant. Moet jij eens opletten hoe snel een hond waar de jachtpassie van nature niet inzit gaat lopen jagen als hij dit soort situaties heeft meegemaakt. Lollig, man!
And few will ever climb
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Miranda schreef:
Theraposa schreef: Bonita ging er toen pas heen om te kijken wat die husky te pakken had.
Ja, dan doet ze toch méé in de actie :19:
Dat had ik om te beginnen al niet toegestaan.
Dat dus. Hoe klein de bijdrage in de jacht ook is geweest, ze doet wel mee. En juist met een klapkaak heb je dan sneller opmerkingen van anderen, dan als het een golden retriever (ja dat is een jachthond) zou zijn geweest.
En omdat je met een klapkaak nu eenmaal te maken hebt met vooroordelen, is het aan de klapkaakeigenaar om ervoor te zorgen dat omstanders helemaal geen reden hebben om te klagen over de hond.
Jaap*
Zeer actief

Miranda schreef:
Jaap* schreef:Volgens mij jaagt die niet op dieren hoor. Zoals ik het lees is die afgekomen op de consternatie, zoals heel veel honden zouden doen. Net zoals wanneer kinderen vechten op het schoolplein.
Ik krijg althans niet de indruk dat de hond van theraposa nou zo'n enorm gevaar voor de wildstand is.
Nou Jaap, hier klets je wat mij betreft echt uit je nek. En wat erger is, volgens mij weet je dat best :hmmm:
Dit soort situaties leggen nou net de basis voor jachtlust (ik zeg dus géén jachtpassie). Als je er niet adequaat mee omgaat, vindt een hond al die opwinding máchtig interessant. Moet jij eens opletten hoe snel een hond waar de jachtpassie van nature niet inzit gaat lopen jagen als hij dit soort situaties heeft meegemaakt. Lollig, man!
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat je je verschrikkelijk aanstelt.
Het is nogal vanzelfsprekend dat het onwenselijk is, maar ik vind de reacties op hoe ik me de situatie voorstel nogal overdreven. Ik zou me meer zorgen om die husky maken.
Maar afijn, ik ken de situatie net zo slecht als jij. Het is dus zinloos.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Miranda schreef:
Denk dat je gelijk hebt.
Biet was geen jager, zeer zeker niet zoals Bobo dat wel is.
Maar ik heb hem toch ook duidelijk moeten maken dat andere beestjes een no-go is, omdat het anders dodelijke consequenties voor het andere beestje kon hebben.
Wellicht voortkomend uit een andere motivatie, maar niet minder ongewenst.
Wiel
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Jaap* schreef:Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat je je verschrikkelijk aanstelt.
Dat mag ;)
Ik zou me meer zorgen om die husky maken.
Ik ook, maar díe eigenaar zit hier niet op het forum en díe opent geen topic :19:
Ik reageer op de TS, en diens hond.
Dat die husky probleemgedrag heeft lijkt me overduidelijk. Daar zou de huskybaas wat aan moeten doen, ja. Maar de TS heeft het over háár hond, en ik waarschuw voor gevolgen, die overigens redelijk gemakkelijk binnen de perken zijn te houden. Als je er maar op voorbereid bent en weet wat je ziet.
And few will ever climb
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Shelly greep een gans. Die zat bij de waterkant maar ging toch het water niet in toen Shelly aan kwam stormen dus mijn vermoeden is dat ie al gewond was. Ondanks mijn 'NEE SHELLY!!' ging ze ervoor, honden hebben nu eenmaal dat instinct en ze was nog nooit blootgesteld aan zo'n grote verleiding. Ze zwaaide hem rond alsof ze op de dansvloer stond met ogen als schoteltjes. Bruno wilde er ook heen maar die was niet snel genoeg, haha, en konden we aanlijnen. Maar goed, losgetrokken en de gans vloog zwabberend weg naar een eilandje waar wij er niet bij konden. Thuis heb ik de dierenambulance en de vogelopvang gebeld. Die zouden gaan kijken of ze hem konden vinden. Er waren een paar mensen bij die het zagen gebeuren. En die schrokken net zo hard als wij. Maar gelukkig geen gezeik. Ik denk persoonlijk dat het gezeik te maken kan hebben met je eigen, te weinig assertieve houding, maar ook gewoon aan het humeur van de omstanders. Er zeiken eigenlijk nooit mensen tegen mij, kan me niks bedenken iig, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de mensen die hier rondlopen. Die bemoeien zich over het algemeen vooral met zichzelf.

Wat ze volgens mij in jouw verhaal ook hadden moeten doen, zich met hun eigen zaken bemoeien. Okee, je hond gaat de fout in, dat snapt iedereen toch wel. Ik heb daar geen commentaar bij nodig. En kan dat ook wel uitstralen, maar goed, soms heb je een superchagerijn tegenover je, haha. En naar dat soort mensen luister ik gewoon niet, dan loop ik weg. Misschien een goeie tip, als je weggaat, kan er namelijk niemand meer naar het gezeik luisteren en droogt het meestal op.

Ik denk niet dat men mijn honden als klapkaken beschouwt, Bruno ziet er erg teddybeer uit, ook al is ie geen lieverdje. Maar vooroordelen daarover, daar zouden mijn vriend en ik waarschijnlijk grappen over maken. Wat zeggen ze dan tegen je, vraag ik me af? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt namelijk. Maar goed, wij lijnen Bruno ook heel vaak aan en hij mag alleen los met honden die hij kent en dat is omdat wij hem kennen en niet vanwege de vooroordelen. Het lijkt mij, wat maakt het iemand nou wat uit of het een klapkaak is, als je hem gewoon bij je houdt en nooit problemen veroorzaakt? Dan lijken mij op en aanmerkingen alleen ongewenste bemoeienissen eigenlijk. Dus daar zou ik niet naar luisteren.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O en ik vind het helemaal geen probleemgedrag, dat is normaal hondengedrag. Die gans vloog niet op en toen ze hem eenmaal kon pakken, wist ze eigenlijk niet wat ze moest doen en greep hem toen maar bij de vleugel. Toen wilde hij natuurlijk wegvliegen en daarom draaide ze met hem rond, gek beest. Shelly vindt het erg leuk om eenden of ganzen het water in te jagen, dat was de opzet, maar toen hij niet opvloog, nam het instinct even over. En dat vind ik geen probleemgedrag. Bovendien...hoeveel ganzen moesten er dit jaar ook alweer afgeschoten/vergast worden, 1 down 499.999 to go, zullen we maar zeggen. Ik zou het niet okee vinden als het beestje ergens las te kreperen in de struiken dus daarom heb ik de dierenambulance ingeschakeld. Die geld van de gemeenschap gaan gebruiken om die gans te euthaniseren of op te lappen. We leven in een gekke wereld.

Neen, niet gewenst. Maar neen, ook geen probleemgedrag te noemen. Elke willekeurige carnivoor was ervoor gegaan in deze situatie, misschien zelfs wel een sukkelige golden retriever. Mensen zouden hun commentaar op alles en iedereen eens voor zich moeten houden. Of bewaren tot ze erover kunnen 'appen' of tweeten. Kijk, dat vind ik nou probleemgedrag, hahaha.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Het meeste wat wij probleemgedrag noemen is normaal hondengedrag, dat wil nog niet zeggen dat het hier gewenst is. En ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat mijn hond niet eens had opgekeken in die situatie, en dat is echt een carnivoor.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Miranda schreef:
Is dat zo?
Ik wandel regelmatig met Mila samen met verschillende jachthonden, maar Mila snapt er nog steeds geen drol van waar die mee bezig zijn. Ook niet als ze voor haar ogen een muisje vangen en daar tien minuten mee rondlopen. Zij rent er wel achteraan als een jachthond ineens wegstuift, maar alleen omdat ze denkt dat ze dan een leuk renspelletje gaan doen. Gaat de andere hond vervolgens muisjes vangen, dan is zij heel snel weer terug, want dan wordt er niet meer gerend en vindt ze er niets meer aan. Al die consternatie van het jagen lijkt compleet langs haar heen te gaan. Zij heeft dan namelijk een belangrijkere taak: ervoor zorgen dat die honden terugkomen bij de groep. :denken:
Dan hebben we het dus duidelijk over een hond met 0,0 jachtinstinct. ;-)
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn honden hebben mij natuurlijk wel eens in zo'n situatie gebracht. Mijn honden hebben serieus jachtpassie en het steekt op de gekste momenten de kop op.
Het kan gebeuren, dat ontkent niemand hier, maar wat alle verschil maakt is je reactie als eigenaar. Ook al was jouw hond slechts medeplichtig of alleen maar erbij, het betreffende gedrag is in onze maatschappij niet wenselijk. Mensen zeggen daar wat van. En ja dat is vaak in rare bewoordingen richting de hond, terwijl ze eigenlijk kwaad zouden moeten zijn op de baas.
Het maakt een wereld aan verschil of jij je verontschuldigt voor het gedrag en jou slechte anticipatie erop of dat je begint te roeptoeteren dat wat men zegt niet waar is. Dat komt op dat moment toch alleen maar asociaal over. Neem je verantwoordelijkheid en wees niet die baas van 'dat doet mijn hond niet' , jouw hond doet dat wel of niet, dat boeit niet eens, maar jij doet je best om hem in het gareel te houden.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn honden hebben mij natuurlijk wel eens in zo'n situatie gebracht. Mijn honden hebben serieus jachtpassie en het steekt op de gekste momenten de kop op.
Het kan gebeuren, dat ontkent niemand hier, maar wat alle verschil maakt is je reactie als eigenaar. Ook al was jouw hond slechts medeplichtig of alleen maar erbij, het betreffende gedrag is in onze maatschappij niet wenselijk. Mensen zeggen daar wat van. En ja dat is vaak in rare bewoordingen richting de hond, terwijl ze eigenlijk kwaad zouden moeten zijn op de baas.
Het maakt een wereld aan verschil of jij je verontschuldigt voor het gedrag en jou slechte anticipatie erop of dat je begint te roeptoeteren dat wat men zegt niet waar is. Dat komt op dat moment toch alleen maar asociaal over. Neem je verantwoordelijkheid en wees niet die baas van 'dat doet mijn hond niet' , jouw hond doet dat wel of niet, dat boeit niet eens, maar jij doet je best om hem in het gareel te houden.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

De husky van mijn schoonouders, jaren geleden, heeft meerdere dieren te pakken gehad. Met uitlaten rende hij op een geit af die op het uitlaatveldje stond en bleek hij te sterk voor schoonzus die toen al in de 20 was. Geit had het overleefd, wel met meerdere hechtingen. Toen werd hij alleen nog uitgelaten door schoonvader. Vervolgens greep hij elke muis/vogel die in hun tuin kwam, terwijl hij alleen onder toezicht in de tuin mocht. Mijn schoonvader heeft duiven en de katten vonden dat bijzonder interessant, alleen kwam er 1 de tuin niet meer uit. Dat alleen onder toezicht in de tuin hielp niet. De tuin was afgezet met 2 meter hoge schuttingen, maar daar is hij ook een keer overheen gegaan en heeft toen een zwaan in het water gegrepen. Hij was zo bloed snel.

Hij liep nooit los, altijd aan tuig en halsband, maar toch is het hem gelukt. Vlak daarna is hij gegrepen door een andere hond en aan zijn verwondingen overleden. Het is 4 jaar goed gegaan, maar toen hij 5 was gebeurde dit alles in een paar maanden tijd. Was de laatste keer dat ze zo'n soort hond hebben gehad, daarna alleen maar berners of kruisingen.

Nogal logisch dat er commentaar op komt, ook al doe je je best om het te voorkomen, het gebeurt wel en dat hoort gewoon niet. Mijn hond loopt niet los als er andere dieren zitten, want ik weet niet of ik haar bij me kan houden.

EDIT: Wij zijn ook berucht met onze hond, die valse herder. Terwijl het tegen mensen echt een schat is en tegen honden uitvalt uit angst/onzekerheid. De oude berner van schoonouders vond iedereen een grote knuffelbeer, maar daar hoefde je als vreemde niet aan te komen. Ik ga dus niet staan schreeuwen als ze mijn hond een valse herder noemen, dat mogen ze denken. Er zijn mensen die vragen of ze echt zo vals is en dan wil ik het best uit leggen, maar ik ga niemand eens iets duidelijk maken. Ze geloven je toch niet en wat heeft het dan voor zin?
Corneliana
Zeer actief

Fizgig schreef:O en ik vind het helemaal geen probleemgedrag, dat is normaal hondengedrag. Die gans vloog niet op en toen ze hem eenmaal kon pakken, wist ze eigenlijk niet wat ze moest doen en greep hem toen maar bij de vleugel. Toen wilde hij natuurlijk wegvliegen en daarom draaide ze met hem rond, gek beest. Shelly vindt het erg leuk om eenden of ganzen het water in te jagen, dat was de opzet, maar toen hij niet opvloog, nam het instinct even over. En dat vind ik geen probleemgedrag. Bovendien...hoeveel ganzen moesten er dit jaar ook alweer afgeschoten/vergast worden, 1 down 499.999 to go, zullen we maar zeggen. Ik zou het niet okee vinden als het beestje ergens las te kreperen in de struiken dus daarom heb ik de dierenambulance ingeschakeld. Die geld van de gemeenschap gaan gebruiken om die gans te euthaniseren of op te lappen. We leven in een gekke wereld.

Neen, niet gewenst. Maar neen, ook geen probleemgedrag te noemen. Elke willekeurige carnivoor was ervoor gegaan in deze situatie, misschien zelfs wel een sukkelige golden retriever. Mensen zouden hun commentaar op alles en iedereen eens voor zich moeten houden. Of bewaren tot ze erover kunnen 'appen' of tweeten. Kijk, dat vind ik nou probleemgedrag, hahaha.
op een openbaar forum schrijven is exact hetzelfde.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Mijn berners hebben alledrie weleens een vogel of kip gegrepen.
De oudste, een vriendelijk sukkel waarvan je dit niet verwachtte had die kip dood voor de laatste letter van het woord nee mijn mond uit was.
De tweede zag een postduif aan de waterkant, die zag dat niet aankomen en ik ook niet.
Die was ook ter ziele.
Mijn huidige berner heeft dat killer instinct niet.
Die pakte een keer een houtduif ,maar schrok zo van diens gespartel in haar bek, dat ze hem meteen weer los liet.
Stond ze te worstelen om losse veertjes uit haar bek te krijgen terwijl de duif een veilig heenkomen zocht.
Geen getuigen bij geweest, maar bij de eerste en tweede heb ik de eigenaren benaderd.
De eerste zei, maak er maar een lekker soepje van, moet ze maar niet buiten de tuin gaan rondscharrelen.
Was echter te laat, want een andere buurman ging er mee heen.
Van de postduif eigenaar heb ik nooit wat vernomen.
( info opgezocht op ring om poot).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”