Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik snap het niet..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ik snap het niet..

Ongelezen bericht door Terre »

Had ik laatst ook met een dominante reu hier uit de buurt.
Terre is een softie en zal echt niet snel wat doen, maar die reu trok zijn baas vooruit en stond mijn zijn kop op Terre te grommen.
Ook nadat ik Terre bij me had geroepen, aangelijnd en stevig doorliep.
Hoeveel hints heb je dan nodig...
Maargoed ik schoot dus uit mijn slof en dat doe ik niet snel en ook dan weer een weerwoord.
Uiteindelijk liep hij toch maar een andere kant op.

Inderdaad enorm vervelend en frustrerend....
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Corneliana schreef:
S@ndr@ schreef:ik laat mijn hond nooit zitten of wachten, dat is wachten op stront, als de andere kant het wel doet draai ik om en loop zo weg.
normaal gesproken ga ik naar de overkant idd als de ruimte er is, en als ik het niet vertrouw, Flex. enzo - of hele grote hond, niet zo sterke baas- ga ik de andere kant op. klaar, geen gesodemieter . :pffff:
de honden heb ik geen probleem mee, de eigenaar des te meer :cool2: ik vertrouw ze gewoon niet meer
Ik kan hem achter mijn kont verstoppen. dan sta ik gewoon zo breed mogelijk (tis gelukkig een smal hondje) voor hem en dat schrikt de andere hond ook wel iets af. en hij wordt er zelf rustiger van want dat is natuurlijk best wel veilig al is het onder lichte dwang.
Ik loop er met 2 die niet achter mijn rug zijn te stoppen. Mij is het net iets te vaak gebeurd dat mensen ineens de riem laten vieren of de flex laten gaan en dat zo'n hond ineens de kans krijgt uit te vallen naar mijn honden, en dus binnen reactie bereik komt.
Heb ik geen zin in, want ik ben blij dat ik niet met uitvallende honden loop. Dus ook ik steek over als mij iemand tegemoet komt met hond. Oplopen doe ik met mensen en honden die ik vertrouw en dat gaat prima. Maar met vreemden kijk ik wel 10x uit.
Overigens laat ik wel eens zitten als het allemaal te krap wordt op een bruggetje of zo, dan blijf ik even wachten tot de mensen met hond de brug over zijn. Prima oefening. Mits de andere hond aan de lijn zit uiteraard. Bij loslopende honden schiet ik wel even een ander paadje in.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Sommige mensen willen het gewoon niet snappen. Hier loopt iemand in het park met een pitbull achtige kruising. Is nu een jaar of 1,5 denk ik. De hond is gelukkig (nog) heel sociaal, maar de eigenaar niet. Die hond loopt overal los en de eigenaar interreseert het niks of er iemand bang van is of last van heeft! We hebben al vaker aangegeven dat Max niet blij is met vreemde honden die op hem af komen stuiven en of hij hem even bij wil houden of aan wil lijnen. Hij reageert alleen maar dat zijn hond mag lopen waar hij wil en dat als onze hond iets doet dat dat ons probleem is! Ook raadde hij nog aan om onze Max te laten castreren want dan vecht hij niet meer?? Max is 6 jaar geleden al geholpen.... Wat een nitwitten bestaan er toch....
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Ik loop ook naar de overkant of draai me om. Loop er nu met drie en dan is het pad toch vaak te smal. Of ik laat ze even zitten, zodat de andere rustig kan passeren. De jongste (9 maanden) moet dat nog leren, maar dat gaat steeds beter :-)
De mijne mogen niet zomaar op anderen afdenderen, dus wil ik ook niet dat andere honden dat doen. Loop meer tegen de eigenaren aan dan tegen de honden, die mensen snappen het echt niet. Kyara is een paar keer te vaak gegrepen door een herder, dus onbekende herders moet ik niet, ook al zijn ze nog zo aardig en lief volgens de baasjes. Ben meer dan een jaar bezig geweest om die angst-agressie eruit te trainen (ik grijp maar eerst, want dan doe jij dat niet) en ik moet nog steeds oppassen.
De 'leukste' variant was: ik doe al 20 jaar IPO-hondentraining en het ligt aan jou. Ja sukkel, dat weet ik ook wel, daarom probeer ik jouw jonge hond te beschermen en lijn Kiertje aan en maak ruimte zodat je kunt passeren. Moest de hond letterlijk wegschoppen, want hij liet hem gewoon om mij heen denderen :denken:
Heb hem maar toegeslingerd: dan heb je in al die 20 jaar niet veel opgestoken, je laat geen onaangelijnde honden op aangelijnde honden aflopen. 1e regel die een fatsoenlijke hondenclub je bij brengt. Die blik was goud waard :wink:

Maar meestal ga ik niet in discussie, heeft geen zin. Soms mag Tisha het oplossen, maar meestal maak ik gewoon ruimte.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kat1 »

Dat discussiëren kan ik ook 100x op een dag doen... :ugh:

Loop ik met Aiko, en ben ik lekker met hem bezig door middel van trainen, zijn er ALTIJD wel van die lui die hem dan menen te moeten lokken.
'Hij mag toch wel iets lekkers!?'
'Nee, heel aardig van U, maar hij mag niets van vreemde mensen aannemen.'
'Dus hij mag niks? En een koekje dan?'
'Ook geen koekje, sorry.'
'Maar da's zielig!'
'Hij zielig??? Hij komt niks tekort.'
'Waarom mag hij niks?'
'Omdat hij niks van vreemden mag aannemen, Ik loop nu door, een heel prettige dag nog.'
Liz1982
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Welsh Corgi Cardigan x Jack Russel

Ongelezen bericht door Liz1982 »

Zoo lekker eigenwijs sommige mensen..... :roll:

twinkeltje schreef:Roepen dat je hond last heeft van een vlooien plaag heeft meer efect
Die onthoud ik :mrgreen:
Afbeelding
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mirretje »

ik maak me er niet druk om. Ik lijn mijn hond altijd aan als ik mensen zie met honden die aangelijnd lopen. Verder loopt hij altijd los. En mocht ik een andere loslopende hond niet vertrouwen dan roep ik die van mij bij me en moet ie volgen. Komt die andere hond toch naar ons toe en ik waarschuw de eigenaar en die doet er niets aan dan stuur ik zelf die andere hond weg. Gaat het niet goedschiks dan kan ie een schop onder zijn kont verwachten. Ben daar heel makkelijk in. Dus heb eigenlijk nooit problemen. En ja heb al regelmatig een hond weg moeten duwen met mijn voet of stem...maar meestal is het dan ook opgelost...
Maar ben het wel met jullie eens dat het gewoon asociaal is zoals sommige hondeneigenaren 'rekening' houden met andere honden enzo...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”