gok zo rond de 6o euro.
maar ik heb gewoon een hoofdzakelijk brokkenhond
Moderator: moderatorteam
Onze twee Argentijnse doggen noem ik grote honden en ons kleintje is een Lagotto Romagnolo.marian* schreef:Wat noem je een grote hond ?

Inge O schreef:je mag zo'n vragen niet stellen, nu zie ik dat ik 150 euro per maand uitgeef. 6 honden waarvan 5 grote, grotendeels brok - wat ik vers voer (eieren, slachtafval, yoghourt) reken ik er nog niet eens bij.
iemand zin in een paar honden?
? Per hond of in totaal?Sita schreef:Verbaas mij over sommige bedragen. Hier 3 middelgrote honden en ben rond de 70 euro per maand kwijt aan voer.
En of je een zak in de dierenwinkel koopt of met pallets tegelijk, dat geld ook voor bv smuldier, een pakje in de supermarkt, of gewoon dozen tegelijk, dat scheelt enorm in de kostenIcecold81 schreef:? Per hond of in totaal?Sita schreef:Verbaas mij over sommige bedragen. Hier 3 middelgrote honden en ben rond de 70 euro per maand kwijt aan voer.
Denk dat het ook wel scheelt wat voor hond je hebt, hoe zwaar de hond is en hoe actief...
Vind dat je weinig conclusies uit dit topic kunt trekken..

Voor alledrie de honden samen ben ik dat kwijt. En ze zijn erg actief, maar niet zo zwaar. Rowan is de zwaarste met 28 kilo. Ik voer Taste of the Wild en koop zo'n voordeelbundel bij Zooplus. Kluifjes en dergelijke heb ik niet meegerekend overigens. Geen idee wat ik daar aan kwijt ben per maand, dat koop ik inderdaad groot in en als het op is haal ik weer nieuw.Angelique. schreef:En of je een zak in de dierenwinkel koopt of met pallets tegelijk, dat geld ook voor bv smuldier, een pakje in de supermarkt, of gewoon dozen tegelijk, dat scheelt enorm in de kostenIcecold81 schreef:? Per hond of in totaal?Sita schreef:Verbaas mij over sommige bedragen. Hier 3 middelgrote honden en ben rond de 70 euro per maand kwijt aan voer.
Denk dat het ook wel scheelt wat voor hond je hebt, hoe zwaar de hond is en hoe actief...

Inge O schreef:maart schreef:Ds, mechelteef, 35 kg, vnl brok, tussen de 5 en 10 euro per maand denk ik.hoe doe je dat, print je die brokken zelf of zo
![]()
?
laatste keer kreeg ik voor mijn inschrijvinsgeld een gratis maalInge O schreef:jaaaa, zo kan ik het ookmaart schreef:
die krijgt hetgeen Runar bijeen scharrelt op wedstrijd![]()
!
dan zou je eigenlijk je inschrijvingsgeld moeten aanrekenen.
Voor de smuldier in de winkel betaalde ik per kilo minder dan voor de rollen die ik samen met een aantal anderen in het groot inkocht. Is dat tegenwoordig anders?Angelique. schreef:En of je een zak in de dierenwinkel koopt of met pallets tegelijk, dat geld ook voor bv smuldier, een pakje in de supermarkt, of gewoon dozen tegelijk, dat scheelt enorm in de kostenIcecold81 schreef:? Per hond of in totaal?Sita schreef:Verbaas mij over sommige bedragen. Hier 3 middelgrote honden en ben rond de 70 euro per maand kwijt aan voer.

Annedee; ik vind het geweldig dat je je hond vlees geeft maar pas aub op met dat soepvlees / nasivlees; dat is doorgaans varkensvlees. Hoewel gezegd wordt dat dat Nederlands vlees is (en dus Aujerzki-vrij) zou ik dat er niet op gokken. Voor mij blijft varkensvlees (rauw) een no-no maar ik begrijp dat meningen daarover verschillen.Annedee schreef:Vind het wel een topic om even bij stil te staan, al met al kom ik denk toch aan de 90 à 100 euro per maand.
Hajo krijgt vlees (meestal soepvlees, nasi vlees bij AH, wèl vaak met 35% korting). Of ik ga naar de turkse supermarkt voor lamsvlees en rundvlees, afgewisseld met diverse soorten kvv, Duck, Haaks Barf, Farm Food. Wat tafelrestjes, gekookt eitje, en er staat altijd een bak met wat brokken klaar (Orijen). Als snackje gedroogd kipfilet en/of gedroogd rundvlees/ strotjes. Hij krijgt totaal ongeveer 900 gram per dag, is buiten heel actief (rond de 3 uur p/dag)., en binnen vloerkleedje. Het is een ODH dus een middelgrote hond van 42 kg. Maar als ik het zo uitreken is het best een bedrag ja, en zou ook goedkoper kunnen natuurlijk, maar gelukkig is dat nog niet nodig, en doet hij het er goed op, dus gaan we maar gewoon zo verder.