Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel kosten aan voeding kwijt per maand?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Hoeveel kosten aan voeding kwijt per maand?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja brokken en af en toe wat barf, of vers, o ja de hond weegt 70 kilo
gok zo rond de 6o euro.
maar ik heb gewoon een hoofdzakelijk brokkenhond :mrgreen:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 14 feb 2013 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Barf/Kvv en zo rond de 40/50 euro per maand, met 700 gram per dag. Oh en ze is 25/26 kilo en vrij energiek.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 14 feb 2013 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door chris'76 »

12 kilo enegique werkhond per maand 40,00 voor een hond van 35 kilo.
LEVEN EN LATEN LEVEN
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

marian* schreef:Wat noem je een grote hond ?
Onze twee Argentijnse doggen noem ik grote honden en ons kleintje is een Lagotto Romagnolo.
Afbeelding
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Om en nabij de 200/250 per maand in de winter
In de zomer zal dat rond de 150 liggen.

Maar ja dat is wel voor 11 mondjes :engel:
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Voor Mitch alleen (Rhodesian Rigeback van ong. 45 kg) ben ik 85 euro kwijt ongeveer..
Hij krijgt ongeveer 800 gram KVV per dag.. precies weet ik het niet aangezien ik gewoon kijk hoe hij eruit ziet.

Ik ben nog op zoek naar iets goedkopers want als er in de toekomst een RR bij komt wil ik geen 170 euro per maand kwijt zijn...
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Worteltje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Worteltje »

Sorry inge,
Onze collectie dieren thuis kent er anders ook wat van hoor.
Die vreten de oren van mijn hoofd.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Verbaas mij over sommige bedragen. Hier 3 middelgrote honden en ben rond de 70 euro per maand kwijt aan voer.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Angelique.

Inge O schreef:je mag zo'n vragen niet stellen, nu zie ik dat ik 150 euro per maand uitgeef :blauwoog: . 6 honden waarvan 5 grote, grotendeels brok - wat ik vers voer (eieren, slachtafval, yoghourt) reken ik er nog niet eens bij.

iemand zin in een paar honden :vaag: ?

Ohw ja, dat zit er bij mij idd ook nog niet bij, net als de zalmolie niet *weigert dat ook nog erbij te gaan optellen* :neenee:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Sita schreef:Verbaas mij over sommige bedragen. Hier 3 middelgrote honden en ben rond de 70 euro per maand kwijt aan voer.
? Per hond of in totaal?

Denk dat het ook wel scheelt wat voor hond je hebt, hoe zwaar de hond is en hoe actief...
Vind dat je weinig conclusies uit dit topic kunt trekken..
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Angelique.

Icecold81 schreef:
Sita schreef:Verbaas mij over sommige bedragen. Hier 3 middelgrote honden en ben rond de 70 euro per maand kwijt aan voer.
? Per hond of in totaal?

Denk dat het ook wel scheelt wat voor hond je hebt, hoe zwaar de hond is en hoe actief...
En of je een zak in de dierenwinkel koopt of met pallets tegelijk, dat geld ook voor bv smuldier, een pakje in de supermarkt, of gewoon dozen tegelijk, dat scheelt enorm in de kosten :wink:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik voor 2 grote honden op lotgering en barf tussen de 50 en 60 euro per maand denk ik.
Afbeelding
sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel

Ongelezen bericht door sas&Billy »

Ik vind dat wel interessant eigenlijk.. Hoewel ik denk dat de meeste honden hier goed voer krijgen...
ik heb 1 heel klein hondje dus een rol van 1 kg kvv gaat in 8 dus 3,5 euro dus 43 cent per portie. Daar gaat dan nog wat barfspul bij als lamrib enzo. laat ons zeggen dat ik per maaltijd op 60 cent kom, de ene keer erboven de andere eronder.
Das de volle 18 euro per maand :engel: :mrgreen: :roll:
Nu ja er gaat ook wel wat snoepgoed door en daar kies ik gedroogde kip enzo voor. Dus de 20 euro per maand haal ik wel.

( alleen aan voer. Maar je moet natuurlijk de wasmachines vuile handdoeken en dekens en bemodderde broeken er nog bijtellen. en de aankoop van regenlaarzen :D enzo. Nog maar te zwijgen over de immensdure poepzakjes van de action van 1,5 euro voor 150 stuks. En ohja dan is er nog de fetisj van het baasje die soms niet kan weerstaan aan een nieuwe halsband... maar das zeker niet iedere maand ofzo...)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Guinnie; schotse herdershond langhaar, 16 jaar, zeer in-actief :engel: ca 22/23 kg, "geholpen" :
Met 1 rol carnibest a 3,75 doe ik 2,5 dag, dus dat maakt 45 euro per maand.

Heel af en toe ietsje pate erdoor of een ei maar goed, dat tel ik dan voor het gemak even niet mee. Ook de "supplementen" tel ik niet mee..

Merlijn, Sheltie, 7,5 jaar, normaal actief, ca 9,5 / 10 kg, ongecastreerd:
ca 300 gram Smuldier per dag. 1 bakje Smuldier bevat 400 gram en kost hier 0.57
Dus, dat is ongeveer 13 euro per maand

Tristan, sheltie, 5 jaar, normaal actief ca 8,5 / 9 kg, ongecastreerd:
ca 200 gram Smuldier per dag, dus totaal ongeveer 8,55 per maand

De heren krijgen af en toe een kipnekje, kipkarkasje of kipreepjes ipv hun normale voer, dat is soms wat duurder soms wat voordeliger dan hun normale voer, maar zal uiteindelijk lood om oud ijzer zijn.

Al met al, voor 3 honden dus 66,55 per maand maar laten we zeggen "tussen de 65 en 68" om een marge voor af en toe wat anders in te bouwen ;-)

*edit: die toevoegingen... laten toch een ander prijskaartje zien:
Guinnie krijgt:
- zeewier
- glucosamine/chondroitine
- Cholodin
- Primeval Gelatinaat
- Doils Senior

Ik denk dat dat bij elkaar toch een 50-75 cent gaat zijn als ik het doorreken.

Suzanne
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Angelique. schreef:
Icecold81 schreef:
? Per hond of in totaal?

En of je een zak in de dierenwinkel koopt of met pallets tegelijk, dat geld ook voor bv smuldier, een pakje in de supermarkt, of gewoon dozen tegelijk, dat scheelt enorm in de kosten :wink:
Voor alledrie de honden samen ben ik dat kwijt. En ze zijn erg actief, maar niet zo zwaar. Rowan is de zwaarste met 28 kilo. Ik voer Taste of the Wild en koop zo'n voordeelbundel bij Zooplus. Kluifjes en dergelijke heb ik niet meegerekend overigens. Geen idee wat ik daar aan kwijt ben per maand, dat koop ik inderdaad groot in en als het op is haal ik weer nieuw.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Worteltje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Worteltje »

Ik was eigenlijk vooral benieuwd hoeveel het verschil zou zijn tussen brokken of vlees.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

hier 4 honden en per maand zo'n 60 a 70 euro denk ik.
Afbeelding
Wiets
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Wiets »

Onze Ridgeback krijgt tussen de 800-1000 gr. Smuldier per dag (afhankelijk of ik de kennelverpakking van 500 gr. heb of de pakjes vd Jumbo 400 gr.)
Heb even gerekend, als ik uitga vd kennelverpakking kost dat € 1,94 per dag dus ong. € 55-60,- per maand.
Nu is het geen goede eter en blijft er weleens wat staan...wat ik dan terugzet in de koelkast en later weer aanbied.
Groeten Wietske, Jody & Badu
Afbeelding
Xerox
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Xerox »

Hier een Shar Pei van 26 kg en een Boxer van 35 kg. Samen goed voor zo'n 2 kg BARF per dag (de Boxer eet extreem veel i.v.m. allergieën die veel energie vragen). Kosten ca. 135 euro per maand...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Groetjes, Sonja, Xerox, Diablo en Yuko
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds, mechelteef, 35 kg, vnl brok, tussen de 5 en 10 euro per maand denk ik.
Runar, mechelreu, 27kg, hoofdzakelijk nrv, eet momenteel 1,5kg per dag, de zal rond de 50 euro zitten.

aantal honden wisselt hier wel eens, maar ik heb enkel de 2 constante gerekend.
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef:Ds, mechelteef, 35 kg, vnl brok, tussen de 5 en 10 euro per maand denk ik.
:80: hoe doe je dat, print je die brokken zelf of zo :schrik: :mrgreen: ?

die krijgt hetgeen Runar bijeen scharrelt op wedstrijd :mann: en voor de leuk geef ik ze dan eens wat pens :mrgreen: en in het weekend krijgt ze proplan, die koop ik wel zelf. maar goed, dat is dan ook maar eens om de zoveel maanden dat ik een zak nodig heb :schrik:

Zij eet trouwens ook maar erg weinig. Ik hoef nog maar te denken dat ik wel eens wat meer zou kunnen geven en die vervet al :schrik:
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef:
die krijgt hetgeen Runar bijeen scharrelt op wedstrijd :mann:
jaaaa, zo kan ik het ook :mrgreen: !

dan zou je eigenlijk je inschrijvingsgeld moeten aanrekenen :mrgreen: .
laatste keer kreeg ik voor mijn inschrijvinsgeld een gratis maal :U: :mrgreen:

ik reken anders de dieselkosten aan :idea: *gaat mee met de struisvogelpolitiek dan :schrik: :schrik: :schrik: *
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Angelique. schreef:
Icecold81 schreef:
? Per hond of in totaal?

Voor de smuldier in de winkel betaalde ik per kilo minder dan voor de rollen die ik samen met een aantal anderen in het groot inkocht. Is dat tegenwoordig anders?
Groetjes, Marjan
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik betaalde voor de dozen smuldier gewoon even veel als een los pakje in de winkel zou kosten.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hier tussen de 100 en 120 euro kwijt per maand aan 11 honden. Smuldier en farmfood, geen xtras.
Nu in de winter krijgen de 5 buitenhonden wat meer voer.
Vanaf de lente tot ongeveer november zitten we op nog geen 100 euro per maand, we halen da n pens, orgaanvlees en botten in het slachthuis.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah nog geen 30 kilo krijgt tussen de 500-750 gram Lotgering per dag. Ik zou rond de 35 euro kwijt zijn. Koekjes etc koop ik eens in half jaar in bij zooplus dat is rond de 40 euro
Perry en Noah

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Weet je, ik heb dat eigenlijk nooit bijgehouden. Reken soms wel eens hoe lang ze met voer doen, maar vergeet het dan weer net zo hard. Zorg er wel een beetje voor dat de veestapel niet te ver uit zijn voegen barst. Maar zolang mens en dier nog eten in de trog heeft vind ik het wel best.
Het boeit me niet zo. De katten staan nu op Hills voer, stervensduur, maar jammer, het is niet anders denk ik dan maar.
~Suzanne~
Zeer actief

Ik vind het eigenlijk wel 's interessant om zo te zien.

Misschien 's een rijtje maken op basis van deze gegevens; gewicht hond/soort voer en kosten per maand (exclusief extraatjes)?

Koekjes en kauwmateriaal heb ik niet meegeteld in mijn rijtje.

Suzanne
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Vind het wel een topic om even bij stil te staan, al met al kom ik denk toch aan de 90 à 100 euro per maand :O: .
Hajo krijgt vlees (meestal soepvlees, nasi vlees bij AH, wèl vaak met 35% korting). Of ik ga naar de turkse supermarkt voor lamsvlees en rundvlees, afgewisseld met diverse soorten kvv, Duck, Haaks Barf, Farm Food. Wat tafelrestjes, gekookt eitje, en er staat altijd een bak met wat brokken klaar (Orijen). Als snackje gedroogd kipfilet en/of gedroogd rundvlees/ strotjes. Hij krijgt totaal ongeveer 900 gram per dag, is buiten heel actief (rond de 3 uur p/dag)., en binnen vloerkleedje. Het is een ODH dus een middelgrote hond van 42 kg. Maar als ik het zo uitreken is het best een bedrag ja, en zou ook goedkoper kunnen natuurlijk, maar gelukkig is dat nog niet nodig, en doet hij het er goed op, dus gaan we maar gewoon zo verder.
~Suzanne~
Zeer actief

Annedee schreef:Vind het wel een topic om even bij stil te staan, al met al kom ik denk toch aan de 90 à 100 euro per maand :O: .
Hajo krijgt vlees (meestal soepvlees, nasi vlees bij AH, wèl vaak met 35% korting). Of ik ga naar de turkse supermarkt voor lamsvlees en rundvlees, afgewisseld met diverse soorten kvv, Duck, Haaks Barf, Farm Food. Wat tafelrestjes, gekookt eitje, en er staat altijd een bak met wat brokken klaar (Orijen). Als snackje gedroogd kipfilet en/of gedroogd rundvlees/ strotjes. Hij krijgt totaal ongeveer 900 gram per dag, is buiten heel actief (rond de 3 uur p/dag)., en binnen vloerkleedje. Het is een ODH dus een middelgrote hond van 42 kg. Maar als ik het zo uitreken is het best een bedrag ja, en zou ook goedkoper kunnen natuurlijk, maar gelukkig is dat nog niet nodig, en doet hij het er goed op, dus gaan we maar gewoon zo verder.
Annedee; ik vind het geweldig dat je je hond vlees geeft maar pas aub op met dat soepvlees / nasivlees; dat is doorgaans varkensvlees. Hoewel gezegd wordt dat dat Nederlands vlees is (en dus Aujerzki-vrij) zou ik dat er niet op gokken. Voor mij blijft varkensvlees (rauw) een no-no maar ik begrijp dat meningen daarover verschillen.

Ik zou echter wel beslist letten op de verhoudingen; doorgaans een kvv is goed, met ter afwisseling iets uit de supermarkt of een turkse supermarkt. Ik heb op basis van jouw bericht het idee dat die verhoudingen niet helemaal kloppen op het moment en het zou vervelend zijn als je hond tekorten zou opdoen. Zoals ik je berichtje lees krijgt je hond teveel spiervlees in verhouding tot bot. Kijk er ook even naar dat de kvv's wel de complete versies zijn, dat DAT in ieder geval in orde is?

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”