Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ben zo pissig update bailey is thuis
Moderator: moderatorteam
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
- Aantal honden: 1
Re: ben zo pissig
jeetje wat erg...zo krijg je toch ook dat mensen het recht in eigen hand nemen... Had geen familie van mij moeten zijn met die scootmobiel want dan zoek je zo'n fietser toch op als je de kans krijgt. Hoe gestoord ben je om een scootmobiel om te duwen...te gek voor woorden!! En dat die hond dan gelijk in beslag wordt genomen is al helemaal van de zotte. Maar ja je moet in dit land een half jaar de bak in als je waxinelichtjes gooit naar de koets van de koningin maar als je met 6 man 1 persoon bijna doodslaat dan krijg je een werkstrafje omdat niet bewezen is wie nou de dader is....tis echt te gek voor woorden allemaal. Het klopt voor geen meter meer het recht in nederland..
Ik hoop dat die meneer van de scootmobiel zijn lieve hond snel weer thuis heeft!!!
Ik hoop dat die meneer van de scootmobiel zijn lieve hond snel weer thuis heeft!!!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Jeetje
Ik vind het ook werkelijk belachelijk dat een hond hierom al in beslag genomen wordt
Volgens mij zouden heel veel honden hetzelfde doen als de dobermann deed in deze situatie, en dat is al reden voor inbeslagname? echt
Hopelijk krijgen ze hun hond snel terug!
Ik vind het ook werkelijk belachelijk dat een hond hierom al in beslag genomen wordt
Volgens mij zouden heel veel honden hetzelfde doen als de dobermann deed in deze situatie, en dat is al reden voor inbeslagname? echt
Hopelijk krijgen ze hun hond snel terug!
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
eigenlijk zouden we met z'n allen die politie die die hond in beslag heeft genomen moeten bombarderen met positieve mailtjes over de hond en zijn eigenaar....misschien dat dat iets kan helpen. Ik bedoel blijkbaar hoeven ze maar 1 klacht te krijgen en de hond wordt je afgenomen...dan moeten tientalle positieve mailtjes toch invloed kunnen hebben zou je zeggen...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Uiteindelijk gaat dit wel goed komen hoor denk ik.
Meneer krijgt ook vast nog wel iets te zeggen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
-
blondie
- Zeer actief
Ja maar je bent wel ineens je hond kwijt!toots schreef:Uiteindelijk gaat dit wel goed komen hoor denk ik.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Zal uiteindelijk wel loslopen denk ik...
hond deed wat hij moest doen: voor zijn gehandicapte baas opkomen.
Verdient een medaille en vooral een lekkere kluif!
Petitie een idee?
Petitie een idee?
-
blondie
- Zeer actief
Wat zijn jullie allemaal laconiek. Zal wel goed komen.. Het zal jullie overkomen, er gebeurd een akefietje, iemand maakt melding bij de politie en ze halen je hond bij je wegkooi schreef:Zal uiteindelijk wel loslopen denk ik...
Petitie een idee?
Zelfs bij normale hondse reacties kan iemand melding maken en zonder jou aan te horen wordt je hond weggehaald uit huis om een test te moeten ondergaan.
Je mag niet weten waar hij zit, je hebt geen idee hoe lang het allemaal gaat duren etc.. Ik vind het nogal wat!
- Liesbeth
- Zeer actief
Belachelijk, dat die hond meegenomen is, echt van de zotte
.
Ik begrijp ook niet dat dat zo makkelijk kan na één beet, die die persoon terecht (in mijn ogen) heeft gekregen. Als er nou meerdere incidenten geweest waren, dan was het wat anders. Maar in dit geval
?
Ik begrijp ook niet dat dat zo makkelijk kan na één beet, die die persoon terecht (in mijn ogen) heeft gekregen. Als er nou meerdere incidenten geweest waren, dan was het wat anders. Maar in dit geval
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
En hoe lang gaat dat duren, denk je?toots schreef:Uiteindelijk gaat dit wel goed komen hoor denk ik.
Het was überhaupt niet nodig om die hond mee te nemen.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Niet alleen op dit gebied, ook met andere wet- en regelgevig, politieke beslissingen etc. Ik verbaas me er steeds meer over hoe passief mensen zijn.Inge O schreef:het is gewoon van de zotte dat zo'n groot deel van de bevolking (= hondenbezitters) zo met zijn voeten laat rammelen (de betekenis hiervan mag je vrij interpreteren).Naima schreef: Dat idd. Vreselijk dat deze mensen en Bailey dit overkomt. Ik vind dat de regels op dit gebied eens grondig opnieuw bekeken moeten worden, absúrd dat en hond zomaar meegenomen mag worden om deze reden zonder hoor en wederhoor
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja dat is verschrikkelijk. Zoals ik al zei. Maar kennelijk zijn de mensen die daar ter plekken zijn geweest en dit hebben gezien , ook niet zo slim geweest om 112 te bellen voor meneer. we kunnen wel af gaan lopen geven op de politie. Maar die hebben een klacht gehad van iemand die gebeten is door een hond en hebben hierop besloten de hond in beslag te nemen. zoals het waarschijnlijk hoord. Dan gaan ze uitzoeken hoe het zit en komt het vast goed.blondie schreef:Ja maar je bent wel ineens je hond kwijt!toots schreef:Uiteindelijk gaat dit wel goed komen hoor denk ik.
-
Corneliana
- Zeer actief
belachelijk!
- Liesbeth
- Zeer actief
Kom nou toch, zo hoort het dus niet.toots schreef:Ja dat is verschrikkelijk. Zoals ik al zei. Maar kennelijk zijn de mensen die daar ter plekkr zijn geweest en dit hebben gezien , ook niet zo slim geweest om 112 te bellen voor meneer. we kunnen wel af gaan lopen geven op de politie. Maar die hebben een klacht gehad van iemand die gebeten is door een hond en hebben hierop besloten de hond in beslag te nemen. zoals het waarschijnlijk hoord. Dan gaan ze uitzoeken hoe het zit en komt het vast goed.blondie schreef:Ja maar je bent wel ineens je hond kwijt!toots schreef:Uiteindelijk gaat dit wel goed komen hoor denk ik.
Ik zou op mijn achterste benen staan als mij zoiets overkomt en mijn hond gaat dan echt NIET mee. Laat diegene die de aangifte heeft gedaan dan eerst maar eens zelf meekomen.
Edit:
Ze hadden eerst uit moeten zoeken hoe het zit, vóór ze de hond meenamen.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 02 feb 2013 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik vind het ook belachelijk. Maar als deze meneer verwondingen heeft naar het ziekenhuis is geweest en vervolgens aangiften heeft gedaan.
Dan gaat de politie naar de eigenaar van de hond en neemt de hond mee. Kan je als eigenaar hoog of laag gaan zingen maar dan gaat je hond mee.
Ik vind het niet eerlijk omdat meneer de fietser gewoon fout zit. Maar ik snap het van de politie uit wel.
Dan gaat de politie naar de eigenaar van de hond en neemt de hond mee. Kan je als eigenaar hoog of laag gaan zingen maar dan gaat je hond mee.
Ik vind het niet eerlijk omdat meneer de fietser gewoon fout zit. Maar ik snap het van de politie uit wel.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Als er op dat moment iemand was die het gezien heefttoots schreef:Ja dat is verschrikkelijk. Zoals ik al zei. Maar kennelijk zijn de mensen die daar ter plekken zijn geweest en dit hebben gezien , ook niet zo slim geweest om 112 te bellen voor meneer. we kunnen wel af gaan lopen geven op de politie. Maar die hebben een klacht gehad van iemand die gebeten is door een hond en hebben hierop besloten de hond in beslag te nemen. zoals het waarschijnlijk hoord. Dan gaan ze uitzoeken hoe het zit en komt het vast goed.blondie schreef:Ja maar je bent wel ineens je hond kwijt!toots schreef:Uiteindelijk gaat dit wel goed komen hoor denk ik.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
blondie
- Zeer actief
Ik geef niet af op de politie. Die doen ook hun werk. Ik vind het alleen zeer eng dat honden zo snel meegenomen mogen worden en je als eigenaar geen recht meer lijkt te hebben.toots schreef:Ja dat is verschrikkelijk. Zoals ik al zei. Maar kennelijk zijn de mensen die daar ter plekken zijn geweest en dit hebben gezien , ook niet zo slim geweest om 112 te bellen voor meneer. we kunnen wel af gaan lopen geven op de politie. Maar die hebben een klacht gehad van iemand die gebeten is door een hond en hebben hierop besloten de hond in beslag te nemen. zoals het waarschijnlijk hoord. Dan gaan ze uitzoeken hoe het zit en komt het vast goed.blondie schreef:Ja maar je bent wel ineens je hond kwijt!toots schreef:Uiteindelijk gaat dit wel goed komen hoor denk ik.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
de oudere meneer heeft geen aangiften gedaan.
En hierdoor is de politie op de hoogte van het verhaal van de fietser als die verwondingen heeft die aantoonbaar zijn.
Dan gaan ze hier eerst mee aan de slag. Hoe oneerlijk ook.
En hierdoor is de politie op de hoogte van het verhaal van de fietser als die verwondingen heeft die aantoonbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 02 feb 2013 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja dat is het ook. Ik denk alleen ook dat de hond wel weer bij meneer komt.blondie schreef:Ik geef niet af op de politie. Die doen ook hun werk. Ik vind het alleen zeer eng dat honden zo snel meegenomen mogen worden en je als eigenaar geen recht meer lijkt te hebben.toots schreef:Ja dat is verschrikkelijk. Zoals ik al zei. Maar kennelijk zijn de mensen die daar ter plekken zijn geweest en dit hebben gezien , ook niet zo slim geweest om 112 te bellen voor meneer. we kunnen wel af gaan lopen geven op de politie. Maar die hebben een klacht gehad van iemand die gebeten is door een hond en hebben hierop besloten de hond in beslag te nemen. zoals het waarschijnlijk hoord. Dan gaan ze uitzoeken hoe het zit en komt het vast goed.blondie schreef:Ja maar je bent wel ineens je hond kwijt!toots schreef:Uiteindelijk gaat dit wel goed komen hoor denk ik.
Als het verhaal is zoals het is. Dan is dit verschrikkelijk. En komt de hond echt wel weer thuis.
De fietser was fout en heeft de gehandicapte meneer feitelijk mishandeld.
Maar de politie zal dit wel uit willen zoeken.
- Liesbeth
- Zeer actief
Waren ze er maar mee aan de slag gegaan!!! Dan waren ze naar de eigenaar van Bailey gegaan om zijn kant van het verhaal aan te horen. Maar nee, meteen in beslag nemen is makkelijkertoots schreef:de oudere meneer heeft geen aangiften gedaan.
En hierdoor is de polietie op de hoogte van het verhaal van de fietser als die verwondingen heeft die aantoonbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 02 feb 2013 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Wat een vreselijk verhaal. Dat moet toch niet zo maar kunnen. Misschien gelijk de publiciteit zoeken, dat zou zo maar kunnen helpen in zo'n geval
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Als de hond al tig bijtincidenten op zijn naam had staan, ja, dan mss wel. Een hond, net als een mens, verdient wat mij betreft anders echt het voordeel van de twijfel. Eerst grondig uitzoeken wat er nu gebeurd is en waarom. Die hond in beslagnemen kan toch altijd nog?toots schreef:Ik vind het ook belachelijk. Maar als deze meneer verwondingen heeft naar het ziekenhuis is geweest en vervolgens aangiften heeft gedaan.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
De politie die krijgt een bevel om die hond in beslag te nemen.Liesbeth schreef:Waren ze er maar mee aan de slag gegaan!!! Dan waren ze naar de eigenaar van Bailey gegaan om zijn kant van het verhaal aan te horen. Maar nee, meteen in beslag nemen is makkelijker.toots schreef:de oudere meneer heeft geen aangiften gedaan.
En hierdoor is de polietie op de hoogte van het verhaal van de fietser als die verwondingen heeft die aantoonbaar zijn.
Enkel daarvoor gaan ze dan naar de eigenaar.
De eigenaar kan dan binnen bepaalde termijnen zijn kant van het verhaal doen.
Maar dit moet wel officieel.
Ik hoop dat de hond snel weer thuis is. Want die hoort gewoon bij zijn baasje.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
@toots
Die hond komt waarschijnlijk wel weer thuis.
Maar daar gaat het niet om.
Er kan geen goed hoor en wederhoor zijn geweest als een hond om deze reden maar eerst gewoon weggehaald wordt.
Daar zit de fout al.
Het is niet goed om een hond op deze manier de lasten te laten dragen.
Vooropgesteld dat het is zoals beschreven.
Er kan geen goed hoor en wederhoor zijn geweest als een hond om deze reden maar eerst gewoon weggehaald wordt.
Daar zit de fout al.
-
blondie
- Zeer actief
ranetje schreef:@toots
Daar zit de fout al.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik vind het doodeng dat je hond na zo'n akkefietje blijkbaar gewoon opgehaald kan worden.
Heb er natuurlijk ook eentje waarvan ik eigenlijk wel zeker weet dat ze in zo'n situatie in zal grijpen.
Muts stond toen er sneeuw lag een jongen die zijn vriendin in stond te peperen aan te blaffen.
Gelukkig kende ik ze allebei en moesten ze er heel hard om lachen maar toch.
Daarom was mijn eerste reactie ook: het zal je maar gebeuren
Heb er natuurlijk ook eentje waarvan ik eigenlijk wel zeker weet dat ze in zo'n situatie in zal grijpen.
Muts stond toen er sneeuw lag een jongen die zijn vriendin in stond te peperen aan te blaffen.
Gelukkig kende ik ze allebei en moesten ze er heel hard om lachen maar toch.
Daarom was mijn eerste reactie ook: het zal je maar gebeuren
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
daar ben ik helemaal mee eens. ik ben er ook niet bij geweest en ik heb het verhaal alleen gehoord van het vrouwtje van bailey en die was er ook niet bij want haar man was met bailey op pad.Tara schreef:We lezen het verhaal hier ook maar uit de derde hand hè, en de andere kant van het verhaal kennen we ook niet.
ik heb goede tips en adviezen gekregen die ik gelijk heb door gespeeld aan de eigenaren van bailey.
de politie heeft gewoon zijn werk gedaan, het is de wet die dit mogelijk maakt en niet de politie. maar dat neemt niet weg dat het gewoon belachelijk is dat na 1 aangegeven bijtincident de hond in beslag genomen kan worden.
ellen
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2