Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jade wil een date (ja dat rijmt)

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Jade wil een date (ja dat rijmt)

Ongelezen bericht door Nerazi »

Jade is denk ik groter dan Enzi ofniet? Want teefjes die groter zijn dan hem zijn eng :ugh:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Hutsje schreef:oh, dat is kaasje voor kief. alleen veel te ver weg.

lot zou het ook heerlijk vinden... pomp, pomp, GRMBL daar heb je weer zo'n hyperidioot GMBL. OPZOUTENNNNNN! NU! :mann:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Meghan schreef:Jade is denk ik groter dan Enzi ofniet? Want teefjes die groter zijn dan hem zijn eng :ugh:
Ruim 72 cm.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Shadow vind dat juist geweldig, zo'n enorme teef. Hij staat er wel eerst even verbaasd naar te kijken, maar dan is het juist speluh!

De enige teef die groter is dan hij is een DD hier in de buurt, die ook nog eens zo'n beetje zijn leeftijd heeft. Heerlijk om die twee te zien ravotten.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Echt herder gedrag. Rox heeft het ook heel erg gedaan. Achter honden aan jagen en rennen. Vooral bij bange honden is dat leuk.
Ik heb er destijds vragen over gesteld hier en dit fenomeen zien mensen toch als bijzonder vervelend en onaangenaam gedrag.

Waarom het gewoon niet toelaten? Rox mag niet jagen achter andere honden..
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

moosje schreef:
Meghan schreef:Jade is denk ik groter dan Enzi ofniet? Want teefjes die groter zijn dan hem zijn eng :ugh:
Ruim 72 cm.
Oh dan zijn ze even groot!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Leuk idee natuurlijk om te wandelen, maar zou niet de illusie hebben dat ze daar ook maar iets van leert natuurlijk.
Helaas heb ik wel een hond die dan de neiging heeft onzeker te worden, dus dat is geen combi.
Alvast veel wandelplezier gewenst!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, ik had dit topic helemaal gemist :D Nou ja, Mila heeft haar in ieder geval af en toe een grote bek terug gegeven ;-)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

moosje schreef:
Lief schreef:Wat bedoel je met 'van zich afbijt'?

Ikke moet werken, maar in het weekend niet.
Ze heeft de neiging om op andere honden af te stormen zodra ik haar los gooi. Het is alleen de eerste 10 minuten. Maar een hond die weg rent maakt het alleen maar erger. Zodra een hond even een grote bek geeft is het over.
Komt me bekend voor. Denk dus dat je aan mijn dames niet zult hebben. Die gaan waarschijnlijk alleen maar mee rellen. :wink:
DeDiana
Zeer actief

LongFields schreef:
moosje schreef:
Lief schreef:Wat bedoel je met 'van zich afbijt'?

Ikke moet werken, maar in het weekend niet.
Ze heeft de neiging om op andere honden af te stormen zodra ik haar los gooi. Het is alleen de eerste 10 minuten. Maar een hond die weg rent maakt het alleen maar erger. Zodra een hond even een grote bek geeft is het over.
Komt me bekend voor. Denk dus dat je aan mijn dames niet zult hebben. Die gaan waarschijnlijk alleen maar mee rellen. :wink:
En vinden jouw dames het ook oké om zelf zo benaderd te worden? Want volgens mij is dát nu net waar het Moosje om gaat: een hond die weerwoord heeft als hij zo benaderd wordt door Jade. Of heb ik het nu helemaal mis?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

DeDiana schreef:En vinden jouw dames het ook oké om zelf zo benaderd te worden? Want volgens mij is dát nu net waar het Moosje om gaat: een hond die weerwoord heeft als hij zo benaderd wordt door Jade. Of heb ik het nu helemaal mis?
Het was niet serieus bedoeld maar een grapje Diana.

Ik denk dat mijn dames er korte metten mee zouden maken als ze Jade tegen zouden komen op een wandeling. Maar ik tolereer dat gedrag niet en zorg er dus ook voor dat het niet gebeurt (door mijn honden niet op anderen te laten afstormen maar ze even aan te lijnen tot ik er voorbij ben).
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Nanna schreef:Ik zou het niet zoeken in honden die een weerwoord hebben. Dat lost niks op.
Je moet het zèlf oplossen. Het is zwaar irritant gedrag en je moet het gewoon niet willen hebben. Je kunt er trouwens met mensen (en terecht) de grootste ruzie om krijgen en dat wil je toch niet?
Lange lijn aan en oefenen dus. :ok:
Helemaal mee eens :E: dit gedrag kan van kwaad tot erger worden en als ze met hun 'jagende ' energie gecorrigeerd worden dan kunnen ze op ten duur flink terug bijten, want ze gaan het andersom niet accepteren.
Korte mette nemen met dat gedrag dus,want het is helemaal niet zo vrolijk bedoeld, meer om te intimideren :wink:
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Rox heeft het ook heel erg gedaan. En ik moet eerlijk zijn ik wist niet hoe ik dat op moest lossen. Het is ook echt gedrag waar je flink boze gezichten mee krijgt en terecht ook.

Browny heeft er echt vreselijk opgezeten. Letterlijk en figuurlijk. Niet een weerwoord van een andere hond afwachten maar het niet meer laten gebeuren. Nu doet ze het bijna niet meer. misschien ook omdat de rest van de roedel het niet doet. En daar waggelt ze toch een beetje achterna. Maar ze is een stuk rustigeren geworden naar andere honden. Heeft wel heel wat werk gekost maar ik zou het gedrag zeker aanpakken.
Afbeelding
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Van mij zou je inderdaad een grote bek krijgen als je hond zo op mijn hond af zou komen stormen. Senna is daar absoluut niet van gediend en rent met haar staart laag weg.

De honden die dit niet toestaan, corrigeren haar, maar dan houdt je nog altijd het probleem van de honden die hard gaan rennen en die Jade dus leuk vindt om op te jagen. Je schiet daar dus niets mee op.
Ik zou het gewoon niet toestaan i.p.v. het een andere hond willen laten corrigeren. Het is aan jou om dit af te leren/niet toe te staan, niet aan andere honden.
frank1985
Zeer actief

V. ´t Brabantse Bont schreef:Van mij zou je inderdaad een grote bek krijgen als je hond zo op mijn hond af zou komen stormen. Senna is daar absoluut niet van gediend en rent met haar staart laag weg.

De honden die dit niet toestaan, corrigeren haar, maar dan houdt je nog altijd het probleem van de honden die hard gaan rennen en die Jade dus leuk vindt om op te jagen. Je schiet daar dus niets mee op.
Ik zou het gewoon niet toestaan i.p.v. het een andere hond willen laten corrigeren. Het is aan jou om dit af te leren/niet toe te staan, niet aan andere honden.

Eens!
en ik denk dat het voor je eigen hond ook een stuk fijner is als hij dat gedrag niet meer heeft. Ik bedoel, Rox is een stuk rustiger en kalmer geworden buiten. Die heeft er ook zeker wat aan gehad voor haar zelf
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

LongFields schreef:
DeDiana schreef:En vinden jouw dames het ook oké om zelf zo benaderd te worden? Want volgens mij is dát nu net waar het Moosje om gaat: een hond die weerwoord heeft als hij zo benaderd wordt door Jade. Of heb ik het nu helemaal mis?
Het was niet serieus bedoeld maar een grapje Diana.
Ooo :blont: Ik ben een beetje ziek en mijn gevoel voor humor blijkt ook aangetast.

Overigens zou ik er ook zelf mee aan het werk gaan. Ik denk dat Jade van een weerwoord hooguit leert dat ze díe betreffende hond niet zo moet benaderen, maar bij andere honden gaat ze dan net zo vrolijk weer verder.
Ik herken het ook wel van andere herders en het komt op veel honden inderdaad intimiderend over.
frank1985
Zeer actief

Grappig trouwens. TS krijgt niet de antwoorden die ze wil en ze geeft ook maar geen reactie meer?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Hier schoffelen de mannen Jade wel onder de grond. Ze zijn totaal niet gediend van aanstormende honden.
Dumas heeft er zelf trouwens wel een handje van maar na veel trainen begroet hij honden die we tegenkomen normaal. Maar dat heeft wel wat voeten in aarde gehad. De etterbak :F:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

DeDiana schreef:Ik herken het ook wel van andere herders en het komt op veel honden inderdaad intimiderend over.
Op de baasjes van die honden ook denk ik. Tenminste, dat zou ik zelf wel hebben. Als er zo'n grote imposante herder op mijn hond(en) af komt stormen sta ik als baas ook niet echt ontspannen te wachten wat er gebeurt. :wink:
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Machie schreef:Hier schoffelen de mannen Jade wel onder de grond. Ze zijn totaal niet gediend van aanstormende honden.
Dat is leuk, maar dat betekent dat Jade hoogstens misschien ontzag krijgt voor jouw honden of honden die net zo reageren zoals Dumas en Luca, niet voor de honden die dus normaal door Jade opgejaagd worden. Die zal ze blijven opjagen.
Moosje zal Jade zelf de grenzen moeten leren of het moeten voorkomen, daar kunnen andere honden haar niet mee helpen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Dat zeg ik toch ook? Dat ik er met Dumas op getraind heb ;)
Daarbij is Csiva bang voor zulk gedrag dus met Moosje wandelen is geen optie ;)
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Volgens mij moet ze helemaal niks. Ze geeft gewoon aan dat ze eens wil wandelen met iemand die een beetje hetzelfde kaliber hond heeft. Hoezo zou dat niet leerzaam zijn? Honden leren juist heel veel van correcties en gedrag van soortgenoten.
Roo
Zeer actief

Ik vind persoonlijk dat je daar een beetje een middenweg in moet zoeken. Ik zeg niet dat je een bijtende hond maar los moet gooien in de hoop dat hij eens zo afgesnauwd wordt dat hij ervan leert. Dan neem je geen verantwoordelijkheid. Aan de andere kant doen sommige mensen soms alsof je, wanneer je een hond hebt die zo nu en dan wel eens wil klieren of patsen bij een ander, je hond onmiddelijk moet aanlijnen en niet meer los moet laten tot je dat er compleet uitgetraind hebt. Vaak is het wel degelijk nuttig als je hond leert dat zijn gedrag bij andere honden nu eenmaal niet gepikt wordt. Een correctie van een andere hond kan veel duidelijker zijn dan eeuwenlang getrain aan een lange lijn. Met kaliber bedoel ik dat bepaalde honden nu eenmaal een meer baasspelend karakter hebben dan anderen.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Even mijn imput..Jade is geen aanvallend monster ofzo he. Maar beetje tegengas kan best gewenst zijn.
Die is gewoon toe aan een hond die aan haar gewaagd is. Daar vraagt Moosje volgens mij naar in haar oproep.

Opvoeden doet ze echt wel hoor, maak je daar maar geen zorgen om.

En ja..ik ben er mee eens dat je zelf de grens moet aangeven. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet handig is om daarbij honden te gebruiken/ te vragen die daar aan gewaagd zijn? Dat helpt toch alleen maar? Dan kan je nog zelf ingrijpen hoor, en ik geloof ook zeer zeker dat Moos dat zal doen indien nodig. Jade heeft dates zat hoor.
frank1985
Zeer actief

Rox was ook geen aanvallend monster. Maar het is kut gedrag. En dat zou ik verbieden. Ook bij honden die daar wel weerwoord op hebben. Ik hou niet zo van dat gezeur :wink:

Af en toe wil ze het nog eens proberen. Dan is een schop onder haar kont of een zwaai met de werpstok genoeg :LOL:
Afbeelding
Roo
Zeer actief

Nanna schreef:
Roo schreef: Vaak is het wel degelijk nuttig als je hond leert dat zijn gedrag bij andere honden nu eenmaal niet gepikt wordt.
Ja, dat was hier van de week nog ;-)
Kruising Rottweiler/Mechelaar dacht even zijn punt te maken bij een Rottweiler, kijken of ie dat pikte :mrgreen: . Die hebben minuten in elkaar gehangen, hoop gegil en gedoe en niemand kreeg ze los :ok:
Wat zouden ze daar nou van geleerd hebben? :19:
Ja als je net die gevallen eruit wilt pikken waarbij het geen zin heeft of escaleert, dan mag dat, maar dat doet niks af aan het feit dat het bij een groot aantal honden wel gewoon werkt. Als jij als peuter een kind in zijn arm kneep, dan zullen er kinderen bij hebben gezeten die huilend naar huis rennen. Op die manier leer je dat jij gewoon kan knijpen als je iets van een ander wilt hebben. Kom je op den duur een kind tegen die jou net zo hard of harder terug knijpt, dan realiseer je dat het zo simpel allemaal nog niet werkt. Dat is toch op een bepaalde manier vergelijkbaar?

Ik denk dat ik het hierbij laat, want ik hoef Moosjes' topic niet te bombarderen met offtopic discussies :F:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gewoon afkappen en niet toestaan.
Hij zal een verkeerde tegenkomen en je hebt gezeik om niets wat je zelf in de hand hebt gewerkt.
Gebeurt het bij toeval toch en levert het positief resultaat op dan word het een ander verhaal.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Browny
Zeer actief

Roo schreef:
Nanna schreef:
Roo schreef: Vaak is het wel degelijk nuttig als je hond leert dat zijn gedrag bij andere honden nu eenmaal niet gepikt wordt.
Ja, dat was hier van de week nog ;-)
Kruising Rottweiler/Mechelaar dacht even zijn punt te maken bij een Rottweiler, kijken of ie dat pikte :mrgreen: . Die hebben minuten in elkaar gehangen, hoop gegil en gedoe en niemand kreeg ze los :ok:
Wat zouden ze daar nou van geleerd hebben? :19:
Ja als je net die gevallen eruit wilt pikken waarbij het geen zin heeft of escaleert, dan mag dat, maar dat doet niks af aan het feit dat het bij een groot aantal honden wel gewoon werkt. Als jij als peuter een kind in zijn arm kneep, dan zullen er kinderen bij hebben gezeten die huilend naar huis rennen. Op die manier leer je dat jij gewoon kan knijpen als je iets van een ander wilt hebben. Kom je op den duur een kind tegen die jou net zo hard of harder terug knijpt, dan realiseer je dat het zo simpel allemaal nog niet werkt. Dat is toch op een bepaalde manier vergelijkbaar?

Ik denk dat ik het hierbij laat, want ik hoef Moosjes' topic niet te bombarderen met offtopic discussies :F:
Wat een belachelijk advies en vergelijking :80: alsof een hond geen lichaamstaal kan lezen en weet bij welke hond ze dit wel en niet kan flikken :roll: dat weten ze donders goed en bij dit gedrag zijn de wat 'zwakkere' onzekere honden de lul, dus als je dat blijft toe laten dan zal de hond altijd achter dit soort honden aan jagen. Is toch makkelijk zulke honden bij de roedel vandaan te jagen :19: zo blijft de hond succes momenten krijgen en wordt het juist erger..

En waarom het risico nemen dat je de verkeerde hond treft, die buiten jou bereik even je hond flink grijpt met alle gevolgen van dien.. en dan is de andere hond zeker fout omdat hij gaatjes heeft gebeten?

Je laat een bc toch ook geen fietsen drijven en vragen of die ene boze meneer op de fiets jou hond een flinke rot schop wilt verkopen? Want ja dat zal hem leren om dan opeens alle fietsers met rust te laten ....
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Jade was hier ranglaagste en flikte dat toen ook absoluut niet. Zowel Zanthe als Shima stonden boven haar en "regelden" de zaakjes prima dus Jade hoefde dat ook niet te doen. Bij Monique was ze een tijdje enige hond en begon wat meer praatjes te krijgen en waarschijnlijk heeft ze het idee dat zij nu de boel moet regelen. Bleza is ondergeschikt aan Jade. Pippi heb ik niet gontmoet, maar is zeer waarschijnlijk ook ranglager. Jade moet leren omgaan met deze nieuwe situatie en Monique zoekt honden waar ze mee kan oefenen zonder dat de andere hond daar "een trauma" aan overhoudt. Lijkt me niks mis mee en zelfs heel verstandig. Vandaag hebben we met een stuk of 12 honden gewandeld op het Erkemerderstrand. Zowel onze groep als de honden die we tegenkwamen leven allemaal nog; sterker nog zelfs geen gaatjes :W: Ik vind het verstandig van Monique dat ze een vervelende situatie signaleert en er wat aan probeert te doen. :ok:
Browny
Zeer actief

Shima schreef:Jade was hier ranglaagste en flikte dat toen ook absoluut niet. Zowel Zanthe als Shima stonden boven haar en "regelden" de zaakjes prima dus Jade hoefde dat ook niet te doen. Bij Monique was ze een tijdje enige hond en begon wat meer praatjes te krijgen en waarschijnlijk heeft ze het idee dat zij nu de boel moet regelen. Bleza is ondergeschikt aan Jade. Pippi heb ik niet gontmoet, maar is zeer waarschijnlijk ook ranglager. Jade moet leren omgaan met deze nieuwe situatie en Monique zoekt honden waar ze mee kan oefenen zonder dat de andere hond daar "een trauma" aan overhoudt. Lijkt me niks mis mee en zelfs heel verstandig. Vandaag hebben we met een stuk of 12 honden gewandeld op het Erkemerderstrand. Zowel onze groep als de honden die we tegenkwamen leven allemaal nog; sterker nog zelfs geen gaatjes :W: Ik vind het verstandig van Monique dat ze een vervelende situatie signaleert en er wat aan probeert te doen. :ok:
absoluut goed dat ze er wat aan wilt doen, maar dat kan toch ook in een losloop gebied en te trainen aan desnoods een lange lijn of alleen trainen op aandacht zodat Monique de boel kan regelen en niet aan de honden overlaat. dat zij de situatie altijd onder controle kan houden, daar zijn geen honden voor nodig die van zich af kunnen bijten lijkt mij :wink: want monique wilt dat ze op haar flikker krijgt, maar dat is nergens voor nodig..
en het is logisch helemaal nu ze in een roedel leeft dat dit naar boven komt en ze zekerder wordt, daarom is het juist belangrijk om gelijk dat gedrag de kop in te drukken en dat kan naar mijn mening overal ook voor de deur met buurt honden :wink:
anders zullen ze altijd een hond met een bepaald karakter achterna zitten. bv toen ik Tallie hier nog had was zij altijd de lul en werd door herders weggejaagd, want zij had nog vlucht gedrag.. als de baas niets deed dan greep ik in want ik laat mijn hond niet zo wegjagen. en dat kan een baas veel beter in de hand hebben, als er maar wat aan gedaan wordt en niet laten oplossen door andere honden..

dus ook niet op andere honden uit proberen die van zich af bijten, niets proberen gewoon het gedrag voor zijn ongeacht welke hond het treft :ok:

maar gezien TS zelf niet meer reageert nu er andere reacties gegeven worden, wat alleen maar goed bedoel is, heeft het weinig nut om advies te geven en zal ze het zelf wel weten en uitzoeken.. hoop alleen dat de hond niet verpest wordt met dingen 'proberen' :schrik: want ik haal uit de openingspost niet eruit dat dit gezien wordt als ongewenst gedrag, maar dat Jade het nodig heeft om van zich af gebeten te worden. en als de hond een grote bek geeft dit gedrag (uiteraard) over is, maar wat heeft de hond dan geleerd? :19:

want zoals je zelf al zei, Jade is aan het veranderen omdat ze in een nieuwe situatie leeft, eerst alleen toen al snel in een roedel. Dus is ze nu nog heel goed te vormen in wat ongewenst gedrag is.. straks zit het erin gebakken omdat het verkeerd is aangepakt en dan wordt het nog lastiger om af te leren :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”