Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb ook een black and tan (merle) hond met brindle aftekeningen op de tan points.
Dus zit het zo: kbrky x atat geeft black and tan met brindle op het tan. Soms als er niet veel tan is en ook niet veel brindle, is niet zichtbaar dat de hond genetisch ook brindle is.
Er bestaat een grote variatie in het gestroomd: van zwart met enkele dunne bruine streepjes, tot lichtbruin met enkele dunne zwarte streepjes, en alles daartussenin, en dan heb je het nog niet over verdunningskleuren zoals b en d waardoor de stroming weer minder zichtbaar wordt. Of ee red waardoor brindle helemaal niet meer zichtbaar is.
Een leuk boek om te zien hoeveel variatie er in brindle bestaat is het grootste boek van Richard Stratton over pitbulls, daar staan veel foto's in van allerlei brindle pitbulls. Dit ras komt in werkelijk alle bestaande kleuren.
De pups uit de Finse combi kromfohrländer x Poedel zijn inmiddels 8 weken jong.
Hierbij de nieuwste foto's voor de liefhebber (gejat van de site v.d. fokker):
Ben wel nieuwsgierig hoe ze er uiteindelijk volwassen uit komen te zien.
Als ik het goed begrepen heb wordt er met deze pups wel weer verder gefokt, uiteraard wel in combi met een raszuivere kromi. In de hoop/verwachting dat er dan een percentage sable pups uit voort zullen komen waar je weer mee verder kan.
Of ze er ook uit zien als kromi's.. hmm.. ik vind het lastig, doordat ze donker zijn zonder bles enzo ogen ze natuurlijk sowieso al heel anders.
Qua bouw is me opgevallen dat de oren vrij laag zijn aangezet en ze ogen zo op foto groter en zwaarder dan ik bij een kromi verwacht. Maar ze zijn natuurlijk ook pas 8 weken dus hopelijk groeien ze nog een beetje in die oren.
Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe ze er volwassen uitzien en natuurlijk wat hun kinderen zullen gaan opleveren...
Renske schreef:
Is er een pagina waar ze staan. Inderdaad leuk om dit te volgen!
Dit is de url waar de foto's staan. Het is een soort blog van de fokker, maar heel actief blogt ze helaas niet. En alles in het Fins, maar met Google vertaalhulp kom je een heel eind. (al kan Google ook niet zo best Fins volgens mij, maar goed)
Van een Finse Lundehundfokker hoorde ik dat er 4 Kromi x Poedels in waren geschreven bij de Helsinki Winner. Ze hadden alle 4 een matig gekregen, vooral om de kleur.
Zie hier een foto van het viertal, zijn ze niet geweldig?
Vorkje schreef:Van een Finse Lundehundfokker hoorde ik dat er 4 Kromi x Poedels in waren geschreven bij de Helsinki Winner. Ze hadden alle 4 een matig gekregen, vooral om de kleur.
Zie hier een foto van het viertal, zijn ze niet geweldig?
Leuk! Thanks voor de foto.
Zijn leuke honden. Maar.. om heel eerlijk te zijn haal ik de kromi er nou niet meteen uit.
Zal wel door de kleur komen dat ze zo anders ogen.
Wel leuk om te zien dat ze mee showen e.d.
Ben heel nieuwsgierig naar hun nakomelingen.
Kromi's zijn ook hartstikke leuke honden.
Een kromi met zo'n uiterlijk is wel lastig te krijgen want zo hoort een kromi er (vooral qua kleur) niet uit te zien maar dat maakt ze niet minder lief en leuk natuurlijk.
Er is onlangs trouwens weer een nieuw F0 nestje geboren, Kromfohrländer x Tibetaanse Terriër.
8 pups, allen wit met bruin. (sable) http://wilmansivut.net/Pentuja
Pets_Passion schreef:Kromi's zijn ook hartstikke leuke honden.
Een kromi met zo'n uiterlijk is wel lastig te krijgen want zo hoort een kromi er (vooral qua kleur) niet uit te zien maar dat maakt ze niet minder lief en leuk natuurlijk.
Er is onlangs trouwens weer een nieuw F0 nestje geboren, Kromfohrländer x Tibetaanse Terriër.
8 pups, allen wit met bruin. (sable) http://wilmansivut.net/Pentuja
Oh, die zijn ook leuk zeg. Dan heb je ook meteen de gewenste kleuren, begrijp ik.
Leuk zeg! En wat zijn die Finnen daadkrachtig bezig Met dit soort dingen lopen sommige landen en fokkers toch voor op ons.
Goed om te zien dat er wel wat gebeurt her en der.
Die 4 kroedels zien er echt heel leuk uit