Dat kon ik tot september dus ook zeggenmalinois schreef:Ik doe helemaal niks aan vlooienpreventie en mijn honden hebben nooit vlooien

Moderator: moderatorteam
Dat kon ik tot september dus ook zeggenmalinois schreef:Ik doe helemaal niks aan vlooienpreventie en mijn honden hebben nooit vlooien
eh, jij hebt ze buiten toch? of wel binnen?malinois schreef:Ik doe helemaal niks aan vlooienpreventie en mijn honden hebben nooit vlooien
Binnen en buiten. Minimaal 1 altijd binnen soms meerCorneliana schreef:eh, jij hebt ze buiten toch? of wel binnen?malinois schreef:Ik doe helemaal niks aan vlooienpreventie en mijn honden hebben nooit vlooien
okee dus dat is het niet.malinois schreef:Binnen en buiten. Minimaal 1 altijd binnen soms meerCorneliana schreef:eh, jij hebt ze buiten toch? of wel binnen?malinois schreef:Ik doe helemaal niks aan vlooienpreventie en mijn honden hebben nooit vlooienmaar heb eerder 6 honden 24/7 binnen gehad en ook geen vlooien en geen bestrijding.
Wat heeft een het mechel zijn daarmee te maken. Abby van mij heeft een keer last van vlooien gehad en dat was toen ze regelmatig met een andere groep honden speelde. Daarna nooit meer. Ook onze katten niet die zeker in de zomer meer buiten zijn dan binnen.toots schreef:Hoe weet je nou of je nooit 1 vlo hebt?
Vind dat erg knap zeker met mechels.
Dan heb je dus wel vlooien gehad, anders kan je dat niet wetenmalinois schreef:Als je je een beetje verdiept had in mijn eerdere posten, had je kunnen lezen dat ik voorheen naast mechels ook dobers en een kruising kees gehad heb die een vlooienallergie had dus ja dat weet ik zeker. En ik hoef geen vlooien te zien om te weten als ze vlooien hebben. Daar ken ik mijn honden uitstekend voor...
Dusty was een herplaatser en nam ze meeMachie schreef:Dan heb je dus wel vlooien gehad, anders kan je dat niet wetenmalinois schreef:Als je je een beetje verdiept had in mijn eerdere posten, had je kunnen lezen dat ik voorheen naast mechels ook dobers en een kruising kees gehad heb die een vlooienallergie had dus ja dat weet ik zeker. En ik hoef geen vlooien te zien om te weten als ze vlooien hebben. Daar ken ik mijn honden uitstekend voor...
(of was het een herplaatser?)
Hier ga ik er gewoon vanuit dat ze af en toe een vlo hebben. Maar ik heb er nog nooit 1 gezien bij ze. Niet heel verwonderlijk gezien de vacht die ze hebben
Zilla schreef:Normaliter kunnen konijnen vlooien krijgen van een hond of kat of na contact met egels/wild konijn. Konijnen die nooit dicht bij andere (huis)dieren zijn zullen ze ook niet of niet zo snel krijgen want voor een vlo behoord een konijn meestal niet tot favoriet. Mijten daarintegen... Maar ook dat heb je al ondervonden.
Een grondige inspectie van je andere dieren is dus zeker noodzakelijk, gezien de kans groot is dat ze van hen af komen. Verder zou ik net zo lang in de weer zijn met vanalles tot ze bestreden zijn, ik zou niet rustig op mijn kont kunnen zitten met vlooien en mijten in huis.
Ohdagmar88 schreef:Zilla schreef:Normaliter kunnen konijnen vlooien krijgen van een hond of kat of na contact met egels/wild konijn. Konijnen die nooit dicht bij andere (huis)dieren zijn zullen ze ook niet of niet zo snel krijgen want voor een vlo behoord een konijn meestal niet tot favoriet. Mijten daarintegen... Maar ook dat heb je al ondervonden.
Een grondige inspectie van je andere dieren is dus zeker noodzakelijk, gezien de kans groot is dat ze van hen af komen. Verder zou ik net zo lang in de weer zijn met vanalles tot ze bestreden zijn, ik zou niet rustig op mijn kont kunnen zitten met vlooien en mijten in huis.
Fizgig is al een jaar ofzo met die vlooien bezig; dus het lijkt me eerder heel sterk dat er nog iets vlovrij rondloopt.
Ja en net verhuisd, maar toch ligt het aan de buren.dagmar88 schreef:Zilla schreef:Normaliter kunnen konijnen vlooien krijgen van een hond of kat of na contact met egels/wild konijn. Konijnen die nooit dicht bij andere (huis)dieren zijn zullen ze ook niet of niet zo snel krijgen want voor een vlo behoord een konijn meestal niet tot favoriet. Mijten daarintegen... Maar ook dat heb je al ondervonden.
Fizgig is al een jaar ofzo met die vlooien bezig; dus het lijkt me eerder heel sterk dat er nog iets vlovrij rondloopt.
jou honden zitten in kennels, toch?malinois schreef:Ik doe helemaal niks aan vlooienpreventie en mijn honden hebben nooit vlooien
Niet allemaal en daarnaast zijn ook diegenen die buiten zijn ook zeer regelmatig binnen (als ze het willen).Emma schreef:jou honden zitten in kennels, toch?malinois schreef:Ik doe helemaal niks aan vlooienpreventie en mijn honden hebben nooit vlooien
ik denk dat vlooien zich juist in een verwarmd huis, met stoffen bank, zich lekker willen vermenigvuldigen?
hier doe ik trouwens een aantal medische zaken, gewoon heel standaard en preventief.
ontvlooien doe ik dus in het voorjaar, zomer en najaar.
ieder jaar worden ze ingeent.
ongeveer twee maal per jaar ontwormd.
ik heb 1 maal niet preventief ontvlood, en toen hebben de honden wel vlooien gehad, dus sindsdien weer gewoon preventief.
Een nest puppen kan wel vlooien hebben ,maar speciale nestvlooitjes bestaan niet.Antonetta schreef:Geen last van vlooien hier tot Balou kwam, hij heeft waarschijnlijk nestvlooien meegenomen. Met poeder tegen vlooien (in huis) ben ik de vlooien te lijf gegaan, en de stofzuiger en wasmachine draaide overuren. De honden druppels in de nek gegeven, en weg waren de vlooien. Ik heb dit op de druppels in de nek na, na twee weken herhaald. Krijgen ze weer vlooien, pak ik het op de zelfde manier aan.