Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:Ik doe helemaal niks aan vlooienpreventie en mijn honden hebben nooit vlooien :U:
Dat kon ik tot september dus ook zeggen :mrgreen:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

malinois schreef:Ik doe helemaal niks aan vlooienpreventie en mijn honden hebben nooit vlooien :U:
eh, jij hebt ze buiten toch? of wel binnen?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Corneliana schreef:
Binnen en buiten. Minimaal 1 altijd binnen soms meer ;-) maar heb eerder 6 honden 24/7 binnen gehad en ook geen vlooien en geen bestrijding.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

malinois schreef:
Corneliana schreef:
Binnen en buiten. Minimaal 1 altijd binnen soms meer ;-) maar heb eerder 6 honden 24/7 binnen gehad en ook geen vlooien en geen bestrijding.
okee dus dat is het niet.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hoe weet je nou of je nooit 1 vlo hebt?
Vind dat erg knap zeker met mechels.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

toots schreef:Hoe weet je nou of je nooit 1 vlo hebt?
Vind dat erg knap zeker met mechels.
Wat heeft een het mechel zijn daarmee te maken. Abby van mij heeft een keer last van vlooien gehad en dat was toen ze regelmatig met een andere groep honden speelde. Daarna nooit meer. Ook onze katten niet die zeker in de zomer meer buiten zijn dan binnen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Wat ik bedoel is dat je bij een mechel echt niet ziet als er een vlo op zit.
Er is een verschil in een vlo hebben of net als fizgig een vlooienplaag.

Ik vind het gewoon byzonder knap als je zegt dat je honden nooit vlooien gehad hebben.
Dat kun je volgens mij gewoon niet weten.

nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Ah op zo'n manier. Of ze er nooit meer een heeft gehad, nee dat weet ik niet. Kijk haar en de katten in het seizoen wel wekelijks na en vindt dan geen eitjes en zie niks lopen.
Echt een plaag gelukkig nooit gehad. Wel ooit is thuis bij mijn ouders. Maar ja toen waren we 5 weken op vakantie tijdens een hittegolf en de katten sliepen graag op zolder.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Als je je een beetje verdiept had in mijn eerdere posten, had je kunnen lezen dat ik voorheen naast mechels ook dobers en een kruising kees gehad heb die een vlooienallergie had dus ja dat weet ik zeker. En ik hoef geen vlooien te zien om te weten als ze vlooien hebben. Daar ken ik mijn honden uitstekend voor...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

Blijf het knap vinden dat je zeker weet dat er nooit eentje zit.
Maar als jij het zegt zal het echt wel zo zijn hoor ;)

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

malinois schreef:Als je je een beetje verdiept had in mijn eerdere posten, had je kunnen lezen dat ik voorheen naast mechels ook dobers en een kruising kees gehad heb die een vlooienallergie had dus ja dat weet ik zeker. En ik hoef geen vlooien te zien om te weten als ze vlooien hebben. Daar ken ik mijn honden uitstekend voor...
Dan heb je dus wel vlooien gehad, anders kan je dat niet weten :mrgreen:
(of was het een herplaatser?)

Hier ga ik er gewoon vanuit dat ze af en toe een vlo hebben. Maar ik heb er nog nooit 1 gezien bij ze. Niet heel verwonderlijk gezien de vacht die ze hebben :F:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

fizgig als jij in al je huizen vlooien hebt, heeft het niks te maken met je buren maar ligt het toch echt aan jouw manier van vlooienbestrijding.
dan zitten ze op je beesten en op je spullen en als je dat niet grondig aanpakt kom je gewoon helemaal nooit van die vlooien af.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
malinois schreef:Als je je een beetje verdiept had in mijn eerdere posten, had je kunnen lezen dat ik voorheen naast mechels ook dobers en een kruising kees gehad heb die een vlooienallergie had dus ja dat weet ik zeker. En ik hoef geen vlooien te zien om te weten als ze vlooien hebben. Daar ken ik mijn honden uitstekend voor...
Dan heb je dus wel vlooien gehad, anders kan je dat niet weten :mrgreen:
(of was het een herplaatser?)

Hier ga ik er gewoon vanuit dat ze af en toe een vlo hebben. Maar ik heb er nog nooit 1 gezien bij ze. Niet heel verwonderlijk gezien de vacht die ze hebben :F:
Dusty was een herplaatser en nam ze mee :wink: En die had dus ook een vlooienallergie.... :(:
Afbeelding
Atari
Actief

Ongelezen bericht door Atari »

Heb hier 2 keer vlooien gehad. Eerste keer toen ik mijn kat uit het asiel mee naar huis nam. Zou vlak daarvoor ontvlooid zijn, mja... Ze zat er helemaal onder en het hele huis in no time ook. Dus opnieuw behandeld met een goed middel, huis goed gezogen en ingespoten, een dag later vond ik de dode vlooien zelfs in lege glazen in de keuken. Maar na een week was het wel klaar. Ben nog een paar maanden door gegaan met maandelijks behandelen en na 4 maanden het huis weer gespoten. Nergens last meer van.

Tot mijn vriend zou oppassen op de beesten van een vriend van hem, ineens zag ik een vlo op mijn kat rond hobbelen. Hoe kan dat nou weer dan? Bleek dat de beesten van die vriend er dus helemaal onder zaten en mijn vriend had ze zodoende mee naar huis genomen. Tof! Kon ik mijn beesten ook weer gaan behandelen en alles wassen en inspuiten.

Preventief ontvlooien doe ik in principe niet maar ik behandel wel als ik zelf of mijn vriend ergens is geweest waar we zichtbaar vlooien hebben geconstateerd. Zal me niet overkomen dat mijn beesten de dupe worden van andermans vlooienplaag. En dat kwam met mijn vorige baan nogal eens voor aangezien ik wekelijks bij een gezin kwam die een beste plaag hadden. Mijn collega's verklaarden me voor gek maar ik werd zo gek van die plaag daar dat ik samen met dat gezin daar ook de hele boel heb aangepakt, op mijn kosten. Die mensen hadden zelf al bakken met geld uitgegeven om er vanaf te komen maar het werkte allemaal niet. Ze hadden ook nooit goed uitgelegd gekregen hoe het moest en waren verstandelijk beperkt dus nogal logisch dat het dan niet helemaal goed gaat.

Maar ik moet er wel tussen zitten en die arme honden waren al half kaal van het krabben. Kon het niet meer aanzien. Spullen gehaald bij de dierenarts, volgende dag met die mensen een middag bezig geweest en heel goed uitgelegd hoe en wat en laten zien hoe en wat. Kwam een week later weer, geen vlo meer gezien. Mensen super blij. Ze houden het nu netjes bij en de honden zitten weer goed in de vacht en zijn een stuk vrolijker.

Tenzij je op een boerderij woont hoeft het echt niet zo moeilijk te zijn om van vlooien af te komen maar het kost vooral even heel veel werk en een bak geld voor de juiste middelen.

En het is vast overbodige info, maar ontwormen tijdens een vlooienplaag is totaal zinloos. Vlooien brengen wormen over, dus ontwormen heeft pas nut als de vlooien allemaal dood zijn. Anders kan je aan de gang blijven.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb Tessa(en het huis) alleen ontvlooid toen we haar uit het asiel haalden. Daarna nog maar 1 keer, want zij reageert enorm heftig op de middelen. Toch heb ik daarna nooit meer vlooien of vlooienpoepjes gevonden en ik controleer haar regelmatig. Toen we verhuisden heb ik het hele huis weer behandeld en Tessa. Maar dat is nu alweer een jaar geleden.

Ook de katten van mijn ouders hebben niks en die hebben heerlijk witte vachten, waar je het dus goed ziet.
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Normaliter kunnen konijnen vlooien krijgen van een hond of kat of na contact met egels/wild konijn. Konijnen die nooit dicht bij andere (huis)dieren zijn zullen ze ook niet of niet zo snel krijgen want voor een vlo behoord een konijn meestal niet tot favoriet. Mijten daarintegen... Maar ook dat heb je al ondervonden.

Een grondige inspectie van je andere dieren is dus zeker noodzakelijk, gezien de kans groot is dat ze van hen af komen. Verder zou ik net zo lang in de weer zijn met vanalles tot ze bestreden zijn, ik zou niet rustig op mijn kont kunnen zitten met vlooien en mijten in huis. :ugh:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zilla schreef:Normaliter kunnen konijnen vlooien krijgen van een hond of kat of na contact met egels/wild konijn. Konijnen die nooit dicht bij andere (huis)dieren zijn zullen ze ook niet of niet zo snel krijgen want voor een vlo behoord een konijn meestal niet tot favoriet. Mijten daarintegen... Maar ook dat heb je al ondervonden.

Een grondige inspectie van je andere dieren is dus zeker noodzakelijk, gezien de kans groot is dat ze van hen af komen. Verder zou ik net zo lang in de weer zijn met vanalles tot ze bestreden zijn, ik zou niet rustig op mijn kont kunnen zitten met vlooien en mijten in huis. :ugh:

:wink: Fizgig is al een jaar ofzo met die vlooien bezig; dus het lijkt me eerder heel sterk dat er nog iets vlovrij rondloopt.
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

dagmar88 schreef:
Zilla schreef:Normaliter kunnen konijnen vlooien krijgen van een hond of kat of na contact met egels/wild konijn. Konijnen die nooit dicht bij andere (huis)dieren zijn zullen ze ook niet of niet zo snel krijgen want voor een vlo behoord een konijn meestal niet tot favoriet. Mijten daarintegen... Maar ook dat heb je al ondervonden.

:wink: Fizgig is al een jaar ofzo met die vlooien bezig; dus het lijkt me eerder heel sterk dat er nog iets vlovrij rondloopt.
Oh :engel: :schrik: nouja dan even voor de duidelijkheid maar..
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

dagmar88 schreef:

Ja en net verhuisd, maar toch ligt het aan de buren.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vlooien kun je niet gewoon hun gang laten gaan ,die beesten vermenigvuldigen zich zo snel dat het een plaag gaat worden voor jezelf maar ook heel snel voor anderen.
Je dieren worden leeg gezogen en pups.kittens en zieke /oude dieren kunnen er letterlijk dood aan gaan.
Ze brengen ziektes over waar mensen ook nog wel eens flink problemen mee kunnen krijgen.
Dacht dat met de pestepidimie de vlooi en rat de 2 boosdoeners waren.
Dus goed bestrijden met desnoods het zwaarste geschut.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

jou honden zitten in kennels, toch?
ik denk dat vlooien zich juist in een verwarmd huis, met stoffen bank, zich lekker willen vermenigvuldigen?

hier doe ik trouwens een aantal medische zaken, gewoon heel standaard en preventief.
ontvlooien doe ik dus in het voorjaar, zomer en najaar.
ieder jaar worden ze ingeent.
ongeveer twee maal per jaar ontwormd.

ik heb 1 maal niet preventief ontvlood, en toen hebben de honden wel vlooien gehad, dus sindsdien weer gewoon preventief.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:
jou honden zitten in kennels, toch?
ik denk dat vlooien zich juist in een verwarmd huis, met stoffen bank, zich lekker willen vermenigvuldigen?

hier doe ik trouwens een aantal medische zaken, gewoon heel standaard en preventief.
ontvlooien doe ik dus in het voorjaar, zomer en najaar.
ieder jaar worden ze ingeent.
ongeveer twee maal per jaar ontwormd.

ik heb 1 maal niet preventief ontvlood, en toen hebben de honden wel vlooien gehad, dus sindsdien weer gewoon preventief.
Niet allemaal en daarnaast zijn ook diegenen die buiten zijn ook zeer regelmatig binnen (als ze het willen).
Heb hier ook al eerder in het topic gezet dat ik een aantal jaren geleden 6 honden in huis had leven en ook geen last. :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn honden hadden nooit vlooien. Echt gewoon niet.
Totdat er regelmatig een oude meneer met een zwarte hond op het pad hierachter liep. Nooit de link naar die man gelegd maar toen hij en zijn vrouw verhuisd waren naar een tehuis moest hun woning ontsmet worden omdat die van onder tot boven onder de vlooien zat.
Ze zaten dus gewoon in het gras of zo :oohja:
Ineens zaten hier dus ook vlooien waar ik maar niet vanaf kwam. Naar de dierenarts gestapt, daar een heel stappenplan aan rotzooi gekocht , dat goed uitgevoerd en de vlooien waren weg.
Op een incidenteel geval na nooit meer vlooien gehad terwijl ik daar eigenlijk niks meer aan doe dan af en toe Beaphar vlooienanticonceptie en bij het vinden van een vlo druppelen.
Ik denk toch echt dat je iets niet goed doet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ik dacht er nooit last van te hebben, tot Kay de laatste 2 jaar ineens steeds kaal werd tijdens de rui in het voorjaar en ik het helemaal heb uit laten spitten.
Tadaa wat bleek vlooienallergie. Dus schijnbaar toch door 1 gebeten.
Nu krijgt hij van april tot november elke maand preventief een pipet... geen last meer gehad...

Ben ze in huis overigens nog nooit tegengekomen!
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier gelukkig nooit meer vlooien. Toen ik nog katten had die buiten kwamen waren er altijd wel een paar vlooien, toen werden ze dus ook gedruppeld. Sinds ik geen katten meer heb, heb ik ook geen vlooien meer gezien en ja ik check regelmatig :F:

Waar het precies aan ligt snap ik ook niet, ik dacht altijd puur aan de katten :scratch: maar een kennis van me, die 2 caveliertjes heeft, die niet verder komen dan een rondje door de buurt, stikken altijd van de vlooien, daar geen katten of andere dieren in huis :19:
Terwijl mijn honden elke dag in bossen komen, overal doorheen steuinen e.d. en die hebben echt nooit vlooien, geen idee hoe zoiets dus precies werkt?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Geen last van vlooien hier tot Balou kwam, hij heeft waarschijnlijk nestvlooien meegenomen. Met poeder tegen vlooien (in huis) ben ik de vlooien te lijf gegaan, en de stofzuiger en wasmachine draaide overuren. De honden druppels in de nek gegeven, en weg waren de vlooien. Ik heb dit op de druppels in de nek na, na twee weken herhaald. Krijgen ze weer vlooien, pak ik het op de zelfde manier aan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Antonetta schreef:Geen last van vlooien hier tot Balou kwam, hij heeft waarschijnlijk nestvlooien meegenomen. Met poeder tegen vlooien (in huis) ben ik de vlooien te lijf gegaan, en de stofzuiger en wasmachine draaide overuren. De honden druppels in de nek gegeven, en weg waren de vlooien. Ik heb dit op de druppels in de nek na, na twee weken herhaald. Krijgen ze weer vlooien, pak ik het op de zelfde manier aan.
Een nest puppen kan wel vlooien hebben ,maar speciale nestvlooitjes bestaan niet.
Vlooien zijn vlooien.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”