Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verstandig zijn
Moderator: moderatorteam
-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
- Aantal honden: 1
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
Re: Verstandig zijn
kan je het nog aan????Tara schreef:Wat een suspense!!!
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Af en toe mag je toch wel onverstandig zijn??????? 
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik denk dat er straks een update komt met foto en de tekst: hier is ie danP-tt schreef:Je zou op z'n minst aannemen dat Nanna hem aan het halen is, zo stil als het van haar kant is op dit momentMary schreef:Is Falkor al in Geldrop?
Laatst gewijzigd door Mary op 25 jan 2013 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dubbel
Laatst gewijzigd door Mary op 25 jan 2013 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
-
Corneliana
- Zeer actief
tjonge jonge gezinnen met kinderen worden heel veel leuke honden ook niet geplaatst dat is ook discriminatie zeker? dus ik zou hem zo mee mogen nemenNakisha schreef:lets have fun schreef:Is het de bedoeling dat we jou gaan ompraten?![]()
Hij heet Falkor, maar daar verzin jij wel iets op.![]()
Naam: Falkor (Met filmpje)
Rasgroep: Herdershonden (Mechels, Duits, etc.)
Ras: Schotse Collie
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Reu
Kleur: Tri Colour
Gevonden: Nee
Kan bij andere honden: Ja
Kan bij Katten: Ja
Kan bij kleine kinderen: Ja
Kan bij grote kinderen: Ja
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Ja
Omschrijving:
Falkor een superhond! Hij is erg lief en aanhankelijk.
Falkor was ongewenst bij de baas het bekende géén zin meer.
Hij is kinderen gewend, tijdens een rondleiding met basisschoolkinderen was hij helemaal in zijn element! Om deze reden plaatsen wij Falkor alléén in een gezin waar een kind aanwezig is.
Falkor kent de basiscomando's. Kortom een hond waar niks mis mee is.
Falkor is van maart 2009. Hij is gevaccineerd en gechipt.![]()
![]()
Hallo. Lekker dan voor alle andere geinteresseerden, te weten mensen die geen kinderen kunnen krijgen, mensen wiens kinderen al groot zijn of mensen die bewust geen kinderen willen.
Dat is een knap staaltje discriminatie...
Nou ja, die hond heeft zo een nieuw plekje, in een gezin MET kind... maar ik vind dit een onbetamelijke eis.
EDIT: Alleenstaanden nog niet eens meegerekend...
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Met zijn plat liggende oren is het toch meer een Santos dan een Glenn
. Wel een leuk ding hoor! Maar als ik dit zo hoor, over 10 jaar ben jij de nieuw Lieke? Nanna en haar trutcollies? 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Inderdaad, verstandig zijn wordt zo overschatthom schreef:Verstandig zijn is zooooo 2012...
-
Corneliana
- Zeer actief
Nanna schreef:Je zult jezelf bedoelentwinkeltje schreef:Wat een vreemde kop![]()
Goh, is ie al gereserveerd? Ja, dat zat er wel in. Dat soort honden is het eerste weg.
Ik kijk wel vaker op die asielsite maar het is meestal maar één riedel met x herders, klapkaken en hussels. Die Collie sprong er voor mij echt uit
- Marbas
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Huh die laatste vergelijking snap ik nietCorneliana schreef:tjonge jonge gezinnen met kinderen worden heel veel leuke honden ook niet geplaatst dat is ook discriminatie zeker? dus ik zou hem zo mee mogen nemenNakisha schreef:lets have fun schreef:
Hij is kinderen gewend, tijdens een rondleiding met basisschoolkinderen was hij helemaal in zijn element! Om deze reden plaatsen wij Falkor alléén in een gezin waar een kind aanwezig is.
![]()
Hallo. Lekker dan voor alle andere geinteresseerden, te weten mensen die geen kinderen kunnen krijgen, mensen wiens kinderen al groot zijn of mensen die bewust geen kinderen willen.
Nou ja, die hond heeft zo een nieuw plekje, in een gezin MET kind... maar ik vind dit een onbetamelijke eis.
EDIT: Alleenstaanden nog niet eens meegerekend...
Als een hond niet bij kinderen kan ga je hem uiteraard niet bij kinderen plaatsen, maar als het wel kan is het wat mij betreft ook raar als het een must is om kinderen te hebben.
Zelfde geldt voor een hond die niet bij katten kan, die plaats je niet bij katten. Maar als je een leuke hond ziet die toevallig wel bij katten kan is het toch ook niet verplicht dat je een kat hebt??
Vind het heel raar dat deze hond alleen bij een gezin met kind kan (is een leuke hond dus zal ondanks deze stelling toch wel geplaatst worden), Als je dus geen kinderen hebt gewild of ze niet kan krijgen, maar je wilt een sociale hond die je mee kan nemen als je op je nichtjes en/of neefjes gaat passen kan je deze dus vergeten

-
Corneliana
- Zeer actief
het gaat in eerste instantie om de hond, welzijn etc. als die hond dat het prettigst vind? dan koop je een andere hond die leuk is voor neefjes en nichtjes.Marbas schreef:Huh die laatste vergelijking snap ik nietCorneliana schreef:tjonge jonge gezinnen met kinderen worden heel veel leuke honden ook niet geplaatst dat is ook discriminatie zeker? dus ik zou hem zo mee mogen nemenNakisha schreef:lets have fun schreef:
![]()
EDIT: Alleenstaanden nog niet eens meegerekend...![]()
Als een hond niet bij kinderen kan ga je hem uiteraard niet bij kinderen plaatsen, maar als het wel kan is het wat mij betreft ook raar als het een must is om kinderen te hebben.
Zelfde geldt voor een hond die niet bij katten kan, die plaats je niet bij katten. Maar als je een leuke hond ziet die toevallig wel bij katten kan is het toch ook niet verplicht dat je een kat hebt??
Vind het heel raar dat deze hond alleen bij een gezin met kind kan (is een leuke hond dus zal ondanks deze stelling toch wel geplaatst worden), Als je dus geen kinderen hebt gewild of ze niet kan krijgen, maar je wilt een sociale hond die je mee kan nemen als je op je nichtjes en/of neefjes gaat passen kan je deze dus vergeten
- Marbas
- Vaste gebruiker
Natuurlijk gaat het in 1e instantie om het welzijn van de hondCorneliana schreef:Marbas schreef:het gaat in eerste instantie om de hond, welzijn etc. als die hond dat het prettigst vind? dan koop je een andere hond die leuk is voor neefjes en nichtjes.Corneliana schreef:Huh die laatste vergelijking snap ik nietNakisha schreef: tjonge jonge gezinnen met kinderen worden heel veel leuke honden ook niet geplaatst dat is ook discriminatie zeker? dus ik zou hem zo mee mogen nemen![]()
Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat er juist een heleboel andere dingen veel belangrijker zijn voor het welzijn van de hond dan het hebben van een kind. En op deze manier sluit je een heleboel potentiële fantastische baasjes uit die op zoek zijn naar een sociale hond...

-
Corneliana
- Zeer actief
ja dat gebeurt altijd. ook iemand met ziektes krijgt niet zomaar een hond mee. terwijl die misschien heel hard zo'n maatje nodig heeft. anderzijds gun je zo'n hond misschien meer wandel/uitlaattijd. asielbeleid is ook niet heilig. maar ik zie wel bijvoorbeeld hoeveel plezier onze hond en onze kinderen (je gunt kinderen toch ook wel een leuke hond?) van elkaar hebben. ik wou eens een vlaamse reus uit het asiel halen en ik kreeg zo'n vragenvuur op me af dat ik na een paar telefoontjes zei: laat maar dan, als jullie de dieren uit het asiel willen hebben zal je wel iets soepeler moeten zijn en kom gerust kijken als je het niet vertrouwt. nou, dat deden ze niet en ik mocht konijn niet ophalen. dat spijt me nog steeds maar dat gehakketak werd me te gek.Marbas schreef:Natuurlijk gaat het in 1e instantie om het welzijn van de hondCorneliana schreef:Marbas schreef:het gaat in eerste instantie om de hond, welzijn etc. als die hond dat het prettigst vind? dan koop je een andere hond die leuk is voor neefjes en nichtjes.Corneliana schreef: Huh die laatste vergelijking snap ik niet![]()
Vind het heel raar dat deze hond alleen bij een gezin met kind kan (is een leuke hond dus zal ondanks deze stelling toch wel geplaatst worden), Als je dus geen kinderen hebt gewild of ze niet kan krijgen, maar je wilt een sociale hond die je mee kan nemen als je op je nichtjes en/of neefjes gaat passen kan je deze dus vergeten![]()
![]()
Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat er juist een heleboel andere dingen veel belangrijker zijn voor het welzijn van de hond dan het hebben van een kind. En op deze manier sluit je een heleboel potentiële fantastische baasjes uit die op zoek zijn naar een sociale hond...
- Marbas
- Vaste gebruiker
Ben het met je eens hoor dat er altijd wel ergens op uitgesloten wordt. Het stoort me bij deze aanprijzing alleen dat het hebben van een kind eigenlijk de enige eis is. Er staat niets over tijd, ruimte, trainen, veel wandelen, uitdaging enz.. En dat zijn allemaal zaken die die hond volgens mij harder nodig heeft....Corneliana schreef: ja dat gebeurt altijd. ook iemand met ziektes krijgt niet zomaar een hond mee. terwijl die misschien heel hard zo'n maatje nodig heeft. anderzijds gun je zo'n hond misschien meer wandel/uitlaattijd. asielbeleid is ook niet heilig. maar ik zie wel bijvoorbeeld hoeveel plezier onze hond en onze kinderen (je gunt kinderen toch ook wel een leuke hond?) van elkaar hebben. ik wou eens een vlaamse reus uit het asiel halen en ik kreeg zo'n vragenvuur op me af dat ik na een paar telefoontjes zei: laat maar dan, als jullie de dieren uit het asiel willen hebben zal je wel iets soepeler moeten zijn en kom gerust kijken als je het niet vertrouwt. nou, dat deden ze niet en ik mocht konijn niet ophalen. dat spijt me nog steeds maar dat gehakketak werd me te gek.

-
Corneliana
- Zeer actief
daar zal vast wel naar gekeken worden.Marbas schreef:Ben het met je eens hoor dat er altijd wel ergens op uitgesloten wordt. Het stoort me bij deze aanprijzing alleen dat het hebben van een kind eigenlijk de enige eis is. Er staat niets over tijd, ruimte, trainen, veel wandelen, uitdaging enz.. En dat zijn allemaal zaken die die hond volgens mij harder nodig heeft....Corneliana schreef: ja dat gebeurt altijd. ook iemand met ziektes krijgt niet zomaar een hond mee. terwijl die misschien heel hard zo'n maatje nodig heeft. anderzijds gun je zo'n hond misschien meer wandel/uitlaattijd. asielbeleid is ook niet heilig. maar ik zie wel bijvoorbeeld hoeveel plezier onze hond en onze kinderen (je gunt kinderen toch ook wel een leuke hond?) van elkaar hebben. ik wou eens een vlaamse reus uit het asiel halen en ik kreeg zo'n vragenvuur op me af dat ik na een paar telefoontjes zei: laat maar dan, als jullie de dieren uit het asiel willen hebben zal je wel iets soepeler moeten zijn en kom gerust kijken als je het niet vertrouwt. nou, dat deden ze niet en ik mocht konijn niet ophalen. dat spijt me nog steeds maar dat gehakketak werd me te gek.
nog een toevoeging: een hond krijgt aandacht van kinderen op een andere manier dan van volwassenen. zoals mijn zoon nu staat te springen en te gieren buiten, doe dat maar eens na.
- kipo
- Zeer actief
Dat doe ik anders nog regelmatigCorneliana schreef: daar zal vast wel naar gekeken worden.
nog een toevoeging: een hond krijgt aandacht van kinderen op een andere manier dan van volwassenen. zoals mijn zoon nu staat te springen en te gieren buiten, doe dat maar eens na.