Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Peuter hopt op een rottweiler

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: Peuter hopt op een rottweiler

Ongelezen bericht door Corneliana »

Yvet schreef:
sonj@ schreef:Er was van de week toch een politicus die vond dat je kinderen op moest voeden. Hier is duidelijk te zien wat er mee bedoelt wordt. Kinderen moet je opvoeden en niet zomaar hun gang laten gaan.

Ik ben volkomen met hem eens (Ronald Plasterk), kinderen die opgevoed zijn en hun grenzen weten dat niet alles kan. Zijn ook de leukste kinderen dat ze respect hebben voor dieren, andermans eigendommen, mensen die niet helemaal perfect zijn of die wat ouder zijn.

Ik sprak laatst met een moeder waar ik vaak mee op loop tijdens een wandeling met onze honden. Zij vindt het ook dat kinderen opgevoed moet worden, niet met jan-alleman mee gaan als ze even wat later op het schoolplein staat, netjes blijven wachten totdat de moeder eraan komt. En haar zoon heeft een vriendje waar die af en toe mee speelt en dat vriendje heeft z'n auto stuk gemaakt. Zij geeft dit aan bij z'n moeder, maar zij doet helemaal niets. Jullie raden zeker wat op dat moment ging gebeuren. Zij geeft dat vriendje een tik voor z'n broek.
slaan is verboden
en mensen die een corrigerende tik (een mooi woord voor een lelijk ding) toepassen geef ik altijd aan.
om te kotsen.
en ronald plasterk bedoeld dat dus totaal niet.
je krijgt geen respect van een tik.
dan ga je dingen stiekem doen of je vriendje bedreigen als hij het toch verklapt.
dan ben je bang voor de opvoeder ipv dat je respect hebt.
is toch te zot voor woorden, het is 2013!
Corneliana
Zeer actief

Yvet schreef:
Pool schreef:Vind het als mens onacceptabel naar de hond toe. Heb een dochtertje van 5 die opgegroeid is met honden/dieren en die respect toont naar de dieren. Hou het er maar op dat kinderen het gedrag spiegelen dat ze voor krijgen geschoteld. Dit kind kan er niets aan doen, de ouders zouden beter moeten weten. Als je je kind zo om laat gaan met dieren heb ik op dat gebied geen hoge pet op van de ouders.

Dat vind ik ook dat kinderen van jongs af aan moeten leren hoe ze met dieren om moet gaan. Al doe je het op de manier dat een kind van die leeftijd kan begrijpen van wel en niet mag zoals in dit geval met een hond.
dat is heel erg makkelijk hoor.
mijn dreumes weet het heel goed.
en die kan nog niet praten en nog niet lopen.
weet je hoe hij dat leert? simpel door het voor te doen.
als het handje vastklampt in de vacht dan pak je zachtjes het handje, maak je het handje los en dan aai je samen. na 3 keer grijpen is het klaar. dan ga je gewoon wat anders doen.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

slaan is verboden
en mensen die een corrigerende tik (een mooi woord voor een lelijk ding) toepassen geef ik altijd aan.
om te kotsen.
dan ga je dingen stiekem doen of je vriendje bedreigen als hij het toch verklapt.
:LOL: Ik heb als kind vaak genoeg een tik voor de broek gehad hoor en ik ben nooit bang geweest voor mijn ouders. Overigens kregen mijn kinderen ook een tik op de broek als ze niet wilden luisteren, zeker als het om mijn honden ging en datzelfde geldt ook voor mijn kleinzoon. Ze hebben het ook allemaal goed begrepen want allevier hebben ze liefde en respect voor dieren, zelfs kleine Bryan van 2 jaar oud.
Corneliana
Zeer actief

Maryanne schreef:
slaan is verboden
om te kotsen.
:LOL: Ik heb als kind vaak genoeg een tik voor de broek gehad hoor en ik ben nooit bang geweest voor mijn ouders. Overigens kregen mijn kinderen ook een tik op de broek als ze niet wilden luisteren, zeker als het om mijn honden ging en datzelfde geldt ook voor mijn kleinzoon. Ze hebben het ook allemaal goed begrepen want allevier hebben ze liefde en respect voor dieren, zelfs kleine Bryan van 2 jaar oud.
daar zou ik helemaal niet zo trots op zijn.
slaan is een gebrek aan woorden.
en gemakzucht.
misschien houden ze wel zoveel van dieren omdat die niet slaan?
je leert je kind dat je dieren geen pijn mag doen door het kind pijn te doen :80:
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Corneliana schreef:
Maryanne schreef:
slaan is verboden
om te kotsen.
en gemakzucht.
je leert je kind dat je dieren geen pijn mag doen door het kind pijn te doen :80:
Nou meid, een tik op de broek doet echt geen pijn hoor. Ik ben er niet slechter van geworden en mijn kinderen ook niet. Vroeger ging dat nu eenmaal anders dan nu.
En of dit nou zoveel beter is?
als het handje vastklampt in de vacht dan pak je zachtjes het handje, maak je het handje los en dan aai je samen. na 3 keer grijpen is het klaar. dan ga je gewoon wat anders doen.
Bij mij hadden ze echt geen drie keer de kans gekregen hoor.
Corneliana
Zeer actief

Maryanne schreef:
Corneliana schreef:
Maryanne schreef:
slaan is verboden
om te kotsen.
en gemakzucht.
Nou meid, een tik op de broek doet echt geen pijn hoor. Ik ben er niet slechter van geworden en mijn kinderen ook niet. Vroeger ging dat nu eenmaal anders dan nu.
En of dit nou zoveel beter is?
Bij mij hadden ze echt geen drie keer de kans gekregen hoor.
mijn dreumes is 19 maanden. loopt niet en praat niet. begrijpt wel wat taal maar nog niet alles. en in zo'n vacht doet het geen pijn hoor. maar ik begrijp dat jij dan dus mijn dreumes zou slaan :O: als volwassen persoon zijnde zou jij een kind van 80 cm wat nog geen ontwikkelde empathie heeft straffen voor het vastgrijpen van een plukje vacht van een dier wat in zijn beleving hetzelfde is als de knuffelbeer? vroeger ging het idd anders, daar weet ik alles van.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

:roll: Nogmaals Corneliana, slaan is heel wat anders dan een tik op de broek. En daar hebben we het over hè. Overigens zijn mijn kinderen van jouw leeftijd en mijn kleinzoon is 2 jaar en begrijpt heel goed wat wel en niet mag. Zoals dat jumpen op de honden is er hier niet bij en dat weet hij prima.
Afbeelding
Dit ziet er toch afschuwelijk uit he? :roll:
maar ik begrijp dat jij dan dus mijn dreumes zou slaan
:piew:
Corneliana
Zeer actief

Maryanne schreef::roll: Nogmaals Corneliana, slaan is heel wat anders dan een tik op de broek. En daar hebben we het over hè. Overigens zijn mijn kinderen van jouw leeftijd en mijn kleinzoon is 2 jaar en begrijpt heel goed wat wel en niet mag. Zoals dat jumpen op de honden is er hier niet bij en dat weet hij prima.
Afbeelding
Dit ziet er toch afschuwelijk uit he? :roll:
maar ik begrijp dat jij dan dus mijn dreumes zou slaan
:piew:
nee hoor slaan en tikken is hetzelfde.
exact hetzelfde, ik vind het vernederend en respectloos.
en nee dat ziet er niet afschuwelijk uit, wat een ongelooflijk lief schatje zeg!!!
Mijn kinderen jumpen ook niet op honden, ze gaan goed met dieren om. natuurlijk moet er soms wat begeleid worden. en de hond idem dito. die is er nog geen half jaar.
maar respect voor mens en dier lukt wel zonder slaan hoor.
zelfs zonder straf, mopperen en dreigementen.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Afbeelding

Even off-topic,...

Wat een prachtig mannetje!!
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

JYBD schreef:Afbeelding

Even off-topic,...

Wat een prachtig mannetje!!
Dank je wel! :J: Dat vind ik zelf ook maar ben niet objectief natuurlijk. :I: Buiten dat het een mooi kereltje is, is hij ook nog lief en makkelijk. Dus tik op broek is niet nodig, zoals bij mij wel het geval was. :LOL:
Hier nog een foto van hem met de hondjes. Hij is er helemaal weg van en daar ben ik zo blij mee.
Afbeelding
Afbeelding
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Vroeger kreeg je zelfs op school stokslagen, klap met een spaans rietje, liniaal enz. als je dingen fout deed of niet oplette tijdens de les. Of je kreeg de pechvogel en daarna alsnog een pak slaag.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Yvet schreef:Vroeger kreeg je zelfs op school stokslagen, klap met een spaans rietje, liniaal enz. als je dingen fout deed of niet oplette tijdens de les. Of je kreeg de pechvogel en daarna alsnog een pak slaag.
Nou inderdaad. Ik ben zelfs meerdere keren geslagen door de juf in de derde klas en dat was echt geen tikje op een luierbil. En als ik het thuis vertelde kreeg ik te horen dat ik het er zelf wel naar gemaakt zou hebben. Tot de dag dat diezelfde juf de krullen van mijn zusje afknipte omdat ze eraan zat te frunniken. Toen ging mijn moeder op hoge beentjes naar de school. :80:
Corneliana
Zeer actief

Yvet schreef:Vroeger kreeg je zelfs op school stokslagen, klap met een spaans rietje, liniaal enz. als je dingen fout deed of niet oplette tijdens de les. Of je kreeg de pechvogel en daarna alsnog een pak slaag.
ja en dat is afgeschaft.
gelukkig maar.
ik snap niet dat mensen voorstander van slaan zijn als het op een andere manier ook kan. vinden ze dat slaan dan leuk?
de meeste mensen roepen: ik heb er niks van gekregen.
maar ze slaan hun eigen kinderen ook. noem dat dan maar niks, zeg ik altijd.

ik heb zeker geen brave hendrikjes.
pittige gedragstoornissen hebben mijn kinderen.
daar vallen kleine ondeugende dingetjes bij in het niet kan ik je vertellen.
toch leren ze een hoop omdat ik rustig en geduldig blijf en de moeite neem om gedrag te observeren en wij zelf het goede voorbeeld geven.
dat is gewoon een keus die je maakt.
als ik mijn opvoeding domweg nadeed stond de kinderbescherming op mn stoep.
mijn kinderen hoeven niet ver onder mij te staan. ik sta er liever naast en dat werkt perfect.
ze zijn beleefd en aardig omdat ze dat willen en kennen.
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Ik werd vroeger weleens onder de kouwe kraan gestopt en dat is net zo erg als billenkoek, corrigerende tik, pak slaag.
En had ik teveel gesnoept dan moest ik zelfs 2 zakken poppenschuim en dat moest je dan helemaal leegeten totdat je spuugmisselijk van werd.
Laatst gewijzigd door Yvet op 20 jan 2013 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Yvet schreef:Ik werd vroeger weleens onder de kouwe kraan gestopt en dat is net zo erg als billenkoek, corrigerende tik, pak slaag.
precies. vind ik ook niet normaal.
bij mij hielp slaan trouwens niks hoor.
ben ik veel te eigenwijs voor.

ik zeg altijd: wat je bij je partner niet kan doen kan je bij je kind ook niet doen, als je écht respect wil laten ervaren en aanleren.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Wat schandalig dat die ouders dat toelaten bij die hond. Er is totaal geen respect naar de hond toe. Dat kind kan er niets aan doen, die wordt aangemoedigd door het gedrag van de ouders. Totdat het fout gaat en dan mag de hond naar het asiel of in het ergste geval krijgt het misschien wel een spuitje.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Hoe oud zijn jouw kinderen Corneliana?
Ik werd vroeger weleens onder de kouwe kraan gestopt en dat is net zo erg als billenkoek, corrigerende tik, pak slaag
Nou, ik vind dat eigenlijk veel erger dan billenkoek. Mijn kinderen kwamen van de billenkoek niet meer bij van het lachen. Maar slaan en onder kouwe kranen heb ik nooit in mijn hoofd gehaald.
Wat schandalig dat die ouders dat toelaten bij die hond. Er is totaal geen respect naar de hond toe. Dat kind kan er niets aan doen, die wordt aangemoedigd door het gedrag van de ouders. Totdat het fout gaat en dan mag de hond naar het asiel of in het ergste geval krijgt het misschien wel een spuitje.
Dat denk ik dus ook. En heb ik liever dat mijn kind een tik krijgt op de luierbil dan dat mijn hond een spuitje moet krijgen :neenee:
Corneliana
Zeer actief

Maryanne schreef:Hoe oud zijn jouw kinderen Corneliana?
Ik werd vroeger weleens onder de kouwe kraan gestopt en dat is net zo erg als billenkoek, corrigerende tik, pak slaag
Nou, ik vind dat eigenlijk veel erger dan billenkoek. Mijn kinderen kwamen van de billenkoek niet meer bij van het lachen. Maar slaan en onder kouwe kranen heb ik nooit in mijn hoofd gehaald.
Dat denk ik dus ook. En heb ik liever dat mijn kind een tik krijgt op de luierbil dan dat mijn hond een spuitje moet krijgen :neenee:
mijn kinderen zijn 6, 4 en 1,5
en vooral de oudste heeft heel veel xtra gedragszorg nodig.
ik geloof ook niet echt dat je het echt "kwaad" bedoelt hoor ik ben er gewoon zelf absoluut geen voorstander van, van allerlei soorten van geweld en dwang. niet bij kinderen en ook niet bij dieren. gewoon liever helemaal niet.

en er zijn vandaag de dag heel veel bewezen opvoedmethodes waardoor dat dus niet nodig is.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

ik geloof ook niet echt dat je het echt "kwaad" bedoelt hoor ik ben er gewoon zelf absoluut geen voorstander van, van allerlei soorten van geweld en dwang. niet bij kinderen en ook niet bij dieren. gewoon liever helemaal niet.

en er zijn vandaag de dag heel veel bewezen opvoedmethodes waardoor dat dus niet nodig is.
Dat is nog erg klein, en dan zijn de problemen nog niet groot, dat komt later pas. Mijn kids zijn 29, 26 en 22 jaar en heb mijn portie aardig wel gehad. Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen luidt het spreekwoord.
Ik ben ook niet voor geweld en dwang, in tegendeel zelfs. Maar een tik op een billetje vind ik echt van een heel andere orde zoals ik al eerder zei.
En geloof mij als ik een kind (of volwassene) zie die een dier mishandelt dan ken je me niet meer terug. Daar kan ik woest om worden. Dat zullen mijn kinderen en mijn kleinzoon ook nooit doen gelukkig.

:wink: Volgens mij is dit off topic en hoort dit in het mama topic thuis.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Yvet schreef:En haar zoon heeft een vriendje waar die af en toe mee speelt en dat vriendje heeft z'n auto stuk gemaakt. Zij geeft dit aan bij z'n moeder, maar zij doet helemaal niets. Jullie raden zeker wat op dat moment ging gebeuren. Zij geeft dat vriendje een tik voor z'n broek.
Een ander mag mijn kind best aanspreken op zijn/haar gedrag, maar een ander (lees andere moeder/vader) heeft toch echt met zijn/haar fikken van mijn kind af te blijven :ok: Dat die moeder van dat kind daar verder niets mee doet, doet daar niks aan af :neenee: Je hebt ten alle tijde met je klauwen van andermans kind af te blijven.

Verder hebben mijn kinderen (15-12-5) in sommige (gevaarlijke) gevallen echt wel eens een tik op de vinger of broek gehad hoor, en nee, ik vind een (waarschuwings) tik op de vingers/broek toch echt iets totaal anders dan een kind slaan :roll:

Ik ga toch echt niet met mijn kind in overleg waarom van die hete thee/koffie af te blijven :schrik:

Filmpje vind ik gewoon te walgelijk voor woorden :kotz:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Maryanne schreef:Hoe oud zijn jouw kinderen Corneliana?
Ja, jij als ouder wel in de snelheid van dat moment......als ik die corrigerende tik zou uitdelen, dan heb ik een probleem. :engel:
Mijn oudste hond is therapiehond en we worden nog regelmatig ingezet bij kinderen in de leeftijdscategorie 3-7 jaar met een verstandelijke beperking. Doorgaans is dit type kinderen overenthousiast, maar het gedrag van hen kun je juist heel makkelijk temperen door ze op een duidelijke manier dingen uit te leggen wat wel en niet mag in de omgang van honden. Zo'n sessie mag geen kwelling worden. Ik snap echt die ouders niet, hoor.
Corneliana
Zeer actief

Maryanne schreef:

Dat is nog erg klein, en dan zijn de problemen nog niet groot, dat komt later pas. Mijn kids zijn 29, 26 en 22 jaar en heb mijn portie aardig wel gehad. Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen luidt het spreekwoord.
Ik ben ook niet voor geweld en dwang, in tegendeel zelfs. Maar een tik op een billetje vind ik echt van een heel andere orde zoals ik al eerder zei.
En geloof mij als ik een kind (of volwassene) zie die een dier mishandelt dan ken je me niet meer terug. Daar kan ik woest om worden. Dat zullen mijn kinderen en mijn kleinzoon ook nooit doen gelukkig.

:wink: Volgens mij is dit off topic en hoort dit in het mama topic thuis.
volgens mij ook :wink:
ik ken het spreekwoord en heb daar een geheel eigen mening over maar we zijn wel heel erg offftpic gegaan inmiddels he :wink:
Corneliana
Zeer actief

smoekie schreef:
Yvet schreef:En haar zoon heeft een vriendje waar die af en toe mee speelt en dat vriendje heeft z'n auto stuk gemaakt. Zij geeft dit aan bij z'n moeder, maar zij doet helemaal niets. Jullie raden zeker wat op dat moment ging gebeuren. Zij geeft dat vriendje een tik voor z'n broek.
Een ander mag mijn kind best aanspreken op zijn/haar gedrag, maar een ander (lees andere moeder/vader) heeft toch echt met zijn/haar fikken van mijn kind af te blijven :ok: Dat die moeder van dat kind daar verder niets mee doet, doet daar niks aan af :neenee: Je hebt ten alle tijde met je klauwen van andermans kind af te blijven.

Verder hebben mijn kinderen (15-12-5) in sommige (gevaarlijke) gevallen echt wel eens een tik op de vinger of broek gehad hoor, en nee, ik vind een (waarschuwings) tik op de vingers/broek toch echt iets totaal anders dan een kind slaan :roll:

Ik ga toch echt niet met mijn kind in overleg waarom van die hete thee/koffie af te blijven :schrik:

gevaar is noodsituatie en idd dat filmpje is ook walgelijk.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Corneliana schreef:
slaan is verboden
om te kotsen.
Nuancering hierop:
Volgens het AMK (algemeen meldpunt kindermishandeling) is een tik op de extremiteiten (dus armen/benen eventueel de kont) toegestaan zolang er geen schade wordt toegebracht aan het kind. Schade is dan in de vorm van een blauwe plek.

Het corrigeren van kinderen met behulp van fysieke straf gebeurt 99 van de 100 keer uit onmacht. Over het algemeen helpt het niet, je leert een kind alleen maar om de straf te ontwijken dus vertonen ze het gedrag gewoon op het moment dat jij het niet ziet. Ik ben zelf dus geen voorstander van slaan, maar zou niet iedereen aangeven die ik zijn/haar kind een tik zie geven.

Over de filmpjes: dat het goed gaat is een klein wonder. Die met de rottweiler + peuter vind ik het ergste, gevolgd door die met de stafford + peuter. Die met de boxer en de baby vind ik enger voor de baby dan voor de hond. Hond lijkt er niet echt gestrest van, lijkt het kind meer als een speeltje te zien. Gaat waarschijnlijk op latere leeftijd pas mis, als de boxer niet snapt dat een kind niet omver gesprongen mag worden om zijn gezicht te likken.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Die ouders verdienen echt een schop onder hun hol een een flinke ook, tegelijkertijd mag die rottie hier wel komen wonen wat zal zij een rust krijgen zeg!
Ik heb ook genoeg tikken op mn reet gehad en ook echt niet bang voor mijn moeder, geloof me op een andere manier had bij mij echt niet gewerkt daar ga ik regelrecht tegen in en van een grote mond stond ik niet onder indruk. Ik zie het nu wel bij mijn nichtje haar moeder mijn schoonzus houd ook niet van slaan of tikken maar je kan aan het kind gewoon zien dat ze totaal geen respect heeft en speelt met haar moeder. Geen respect tonen is dan maar afdwingen, en dan bedoel ik niet bond en blauw slaan een kind kan echt wel tegen een tik op de vingers of op het kontje.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Respect verdienen (ja verdienen en niet afdwingen) kan prima zonder slaan, en al helemaal zonder een grote mond te geven, dat vind ik sowieso kansloos, want daarmee laat je alleen maar zien dat het gedrag van je kind je op de kast gekregen heeft. Bij mijn honden lukt het me ook om respect te krijgen zonder ze fysiek te straffen, dan moet dat met een kind toch ook lukken.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Niet als ze hardleers zijn en geloof me dat was ik... ik lachte mijn moeder gewoon 4 kant uit.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Respect verdienen (ja verdienen en niet afdwingen) kan prima zonder slaan, en al helemaal zonder een grote mond te geven, dat vind ik sowieso kansloos, want daarmee laat je alleen maar zien dat het gedrag van je kind je op de kast gekregen heeft. Bij mijn honden lukt het me ook om respect te krijgen zonder ze fysiek te straffen, dan moet dat met een kind toch ook lukken.
Een kind opvoeden is heeeeel wat moeilijker dan een hond opvoeden hoor, en geloof me dat ik het wel kan weten :wink:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

smoekie schreef:

Idd Smoekie hier zat ik op te wachten. Je mag discusseren over al dan niet een corrigerende/opvoedkundige tik of slaan en of dat al dan niet juist is maar de moeder van een vriendje blijft echt met de tengels van mijn kinderen af. :piew:

Moest t eens in mijn hoofd halen om een hond van een ander een klap te verkopen, dan draaide het forum overuren.

Het filmpje met de rottie en de staff vind ik afschuwelijk. Arme honden.
Het filmpje met de boxer vind ik prachtig. Fantastische ouders die zo lef begeleiden, kindje net aan de oren trekken, linus niet met zijn poot in haar gezicht. Een en al ontspanning. Leuk.
Gr. Aniek

Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Devel schreef:Niet als ze hardleers zijn en geloof me dat was ik... ik lachte mijn moeder gewoon 4 kant uit.
mijn zoon ook.
die heeft ADHD plus ASS
daar kan je met slaan niet tegenop kan ik je nu al wel vertellen.
alleen met geduld en alles niet persoonlijk opvatten.

en mijn hond "lacht" me trouwens soms ook uit.
al vind ik bij een hond een aandachtsduwtje niet erg. een hond communiceert ook honds.
die duwt mij ook met zn kop als ie naar buiten wil dus dat is anders.
wij willen volwassenen in de maatschappij die communiceren.
helder en sociaal.
dus dat zullen we kinderen moeten leren.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”