Ik ben je Fes niet.meissielief schreef:Fes wat kn jij dat goed inschatten zonder dat jij mij en mijn hond kent.
Ik ga af op wat je zelf schrijft, je zet je zelf op een bepaalde manier neer op het forum....
Moderator: moderatorteam
Ik ben je Fes niet.meissielief schreef:Fes wat kn jij dat goed inschatten zonder dat jij mij en mijn hond kent.

maar het steekt jou dussemmyboy schreef:Oh hier ook!
Dan praten ze tegen hun hond, dat is een grote hond pas maar op vikkie die is wel heeeeel erg groot!
Je bent braaf vikkie je bent braaf.
Waarop ik antwoord.. Goh wat knap.. Heeft u uw hond een cursus nederlands gegeven?
Ik probeer het mijn hond te leren maar hij begrijpt er niks van.
Sommige mensen hebben gewoon geen verstand van honden.
Wij hebben hier ook heel veel border collies die dominant zijn, ben eigenlijk geen bc tegen gekomen die echt sociaal was.
maar het steekt jou dussemmyboy schreef:Oh hier ook!
Dan praten ze tegen hun hond, dat is een grote hond pas maar op vikkie die is wel heeeeel erg groot!
Waarop ik antwoord.. Goh wat knap.. Heeft u uw hond een cursus nederlands gegeven?
Wij hebben hier ook heel veel border collies die dominant zijn, ben eigenlijk geen bc tegen gekomen die echt sociaal was.
Als ik een hond ( waarvan ik denk dat het een risico is) dan geef ik het commando:"Door"Corneliana schreef:maar het steekt jou dussemmyboy schreef:Oh hier ook!
ik lul ook vanalles tegen mijn hond.
niet dat andere honden zo groot zijn want ik heb een herder in een lief jassie.
een collie is ook een soort herder btw
![]()
ik ken aan de andere kant ook mensen die hun stoere hond opfokken, gelukkig maar heel weinig
zo zonde van die hond.
zielig gewoon, heel het sociale leven van zo'n beessie word vanaf het begin tactisch om zeep geholpen door eigenaars. dat is trouwens ook voor honden die absoluut niet naar andere honden toemogen.

Mensen kennen inderdaad geen hondengedrag, dus kunnen ze het gedrag van hun eigen hond ook niet goed interpreteren.meissielief schreef:
Tja wie heeft hier nou een cursus hondengedrag herkennen nodig.
ik durf ook niet te zeggen dat ik het altijd goed heb.iones schreef:Mensen kennen inderdaad geen hondengedrag, dus kunnen ze het gedrag van hun eigen hond ook niet goed interpreteren.meissielief schreef:
Tja wie heeft hier nou een cursus hondengedrag herkennen nodig.
En ik denk ook dat dit de oorzaak is als het mis gaat.
Dominantie hoeft ook helemaal geen probleem te zijn. Als de honden de hondentaal 'verstaan' weten ze precies hoe ze zich moeten gedragen.caira schreef:Berre is wel dominant maar dat vind ik geen probleem, de meeste honden hebben daar ook geen moeite mee. Hij fixeert enkel op bruine labradors, hij is 2x in zijn leven gebeten en beide keren door zo'n bruine lab. Hij mag het natuurlijk niet, dus krijgt gewoon het commando doorlopen. Als ik ze op tijd aan zie komen lopen dan maak ik rechtsomkeert. Ik hoef ze niet tegen te komen.
Maar er is toch helemaal niks mis mee als iemand tegen z'n hond praat? De hond heeft een geduldig oor.semmyboy schreef:Er zullen natuurlijk wel sociale border collies zijn, ben er hier maar 1 tegen gekomen.
De rest van de bc die ik hier tegen kom geeft een grote kef en loopt heel dominant.
Het praten bedoel ik ook meer van, dat iemand de hond groot vind(dus eng) en dat gaan vertellen tegen die hond, alsof die hond dat snapt.
Ik klets ook met me hond, maar dat is thuis als hij aan het spelen is.
Maar op straat niet eigenlijk.
semmyboy schreef:Oh hier ook!

dat dusIngding schreef:Als jij de hondentaal zo goed kent, en meneer niet, zie ik niet in waarom jijzelf niet gewoon verder kan lopen? Desnoods een andere richting op.
Ik heb er geen problemen mee als mensen vragen wat voor hond ik heb of als ze rechtsomkeer maken. Dat hoort nu eenmaal bij het hebben van bepaalde rassen en ik hoef ook niet zo nodig te bewijzen dat de mijne echt lief is. Ik begrijp de angst wel van mensen en houdt daar gewoon rekening mee.

Even wat informatie. Wat voor geslacht is jou hond? Reu? Gecastreerd of niet? En al die 'dominante' border collies? Zal niet zeggen dat het ras overloopt van het oh zo 'sociale' gedrag hoor. Maar ligt het in dit geval aan het ras of kom je toevallig sexgenoten tegen. Kay is opgegroeid met een Duitse Herder reu, maar ondanks dat heel goed met bepaalde reuen kan spelen, vertrouw ik hem niet met een Duitse Herder reu. Duitse Herders kunnen ook een potje patsen en dat gaat niet goed. Duitse Herder teven als ze niet te pinnig zijn, kan Kay daar heerlijk mee spelen. Hij heeft wel een aantal Duitse vriendinnen!semmyboy schreef:Er zullen natuurlijk wel sociale border collies zijn, ben er hier maar 1 tegen gekomen.
De rest van de bc die ik hier tegen kom geeft een grote kef en loopt heel dominant.
Het praten bedoel ik ook meer van, dat iemand de hond groot vind(dus eng) en dat gaan vertellen tegen die hond, alsof die hond dat snapt.

Nou er zijn zat sociale border collies. Kom ze regelmatig tegen en Kay speelt er altijd leuk mee. Meestal is het de combinatie van honden aan de lijn en dan reuen. Is dan meer actie reactie dan dat een hond bij voorbaat superdominant is...semmyboy schreef:Er zullen natuurlijk wel sociale border collies zijn, ben er hier maar 1 tegen gekomen.
Dit dus.Ingding schreef:
Ik heb er geen problemen mee als mensen vragen wat voor hond ik heb of als ze rechtsomkeer maken. Dat hoort nu eenmaal bij het hebben van bepaalde rassen en ik hoef ook niet zo nodig te bewijzen dat de mijne echt lief is. Ik begrijp de angst wel van mensen en houdt daar gewoon rekening mee.
Bedoel je de mijne of van TS?Daisy@ schreef:
Hoe oud is jouw hond nu?
Niemand heeft gezegd dat je zo snel mogelijk weg moet zijn met een hond van een bepaald ras. Als eigenaar van een hond waar veel vooroordelen over zijn, zie ik niet in waarom ik geen rekening zou moeten houden met anderen? En hoe kom je er in hemelsnaam bij dat men meteen denkt dat een hond gevaarlijk is als deze niet los kan lopen? Een beetje bekrompen allemaal. Ik kan gewoon langs honden aflopen met de mijne zonder dat iemand last ondervindt. Maar het is toch een kleine moeite als iemand aangeeft angst te hebben voor je hond, of aangeeft dat zijn of haar hond een slechte ervaring heeft gehad met een rasgenoot van jouw hond, om dan ruimte te geven of desnoods een andere weg in te slaan. Ik zie het probleem echt niet. Verder begrijp ik de relevantie van je off-topic ook niet?dweysel schreef:En weer wordt het verhaal omgedraaid, of t nu waar is of niet. Je moet met je lompe klapkaken hond gewoon zo snel mogelijk maken dat je wegkomt als je een andereh hond met baas tegenkomt. Misschien heeft die persoon wel vooroordelen of en is de hond wellicht ooit eens gebeten door een "ongeveer zo uit ziende hond".
En wat doen we me de baasjes die zich afvragen waarom onze klapkaak niet gewoon los kan, hij ziet er zo lief uit. Als wij dus op het advies afgaan en steeds weglopen wanneer we andere honden tegenkomen krijg je weer het vooroordeel dat de hond gevaarlijk is. Want anders zou die hond wel los kunnen en loopt hij zeker niet bij ons weg of ruim om ons heen.
Ondanks dat ik me er grotendeels ook al overheen heb gezet vraag ik me af en toe nog weleens af wat men nou wil!
Off-Topic: Nu net op me werk verteld iemand me nog dat ze met de hond van haar oma naar het bos gaat (altijd los) dat ie soms nog wel eens aan t vechten raakt omdat andere honden naar haar toe komen. (de hond is bezitterig) "Wel vervelend natuurlijk. Maargoed dat is natuurlijk maar een klein hondje ...."
wat kan het je schelen wat de mensen denken?dweysel schreef:En weer wordt het verhaal omgedraaid, of t nu waar is of niet. Je moet met je lompe klapkaken hond gewoon zo snel mogelijk maken dat je wegkomt als je een andereh hond met baas tegenkomt. Misschien heeft die persoon wel vooroordelen of en is de hond wellicht ooit eens gebeten door een "ongeveer zo uit ziende hond".
En wat doen we me de baasjes die zich afvragen waarom onze klapkaak niet gewoon los kan, hij ziet er zo lief uit. Als wij dus op het advies afgaan en steeds weglopen wanneer we andere honden tegenkomen krijg je weer het vooroordeel dat de hond gevaarlijk is. Want anders zou die hond wel los kunnen en loopt hij zeker niet bij ons weg of ruim om ons heen.
Ondanks dat ik me er grotendeels ook al overheen heb gezet vraag ik me af en toe nog weleens af wat men nou wil!
Off-Topic: Nu net op me werk verteld iemand me nog dat ze met de hond van haar oma naar het bos gaat (altijd los) dat ie soms nog wel eens aan t vechten raakt omdat andere honden naar haar toe komen. (de hond is bezitterig) "Wel vervelend natuurlijk. Maargoed dat is natuurlijk maar een klein hondje ...."

Van de TSIngding schreef:Bedoel je de mijne of van TS?Daisy@ schreef:
Hoe oud is jouw hond nu?
nee hoordweysel schreef:En weer wordt het verhaal omgedraaid, of t nu waar is of niet. Je moet met je lompe klapkaken hond gewoon zo snel mogelijk maken dat je wegkomt als je een andereh hond met baas tegenkomt. Misschien heeft die persoon wel vooroordelen of en is de hond wellicht ooit eens gebeten door een "ongeveer zo uit ziende hond".
Nou er werd geadviseerd maar weg te lopen bij deze baas/hond omdat deze aangaf nare ervaringen te hebben gehad. Ik zou zeggen "waarom loopt de baas/hond met de nare ervaring niet weg bij de andere hond/baas. Als eigenaar van een hond waar veel vooroordelen over zijn, zeg ik ook niet dat ik geen rekening hoef te houden met. Ik zeg niet dat ik denk dat een niet-loslopende hond gevaarlijk is, dat vooroordeel komt weleens voorbij wanneer ik aangeef mijn stafford niet los te gooien. Ben het dus grotendeels met je eens; het is inderdaad een kleine moeite om ruimte te geven of een andere weg in te slaan. Maar denkt die andere baas dan nooit eens (ik heb een probleem met die hond, er is eigenlijk nooit wat voorgevallen maar toch loop ik er liever niet direct langs) ik loop wel een andere weg in.Ingding schreef:Niemand heeft gezegd dat je zo snel mogelijk weg moet zijn met een hond van een bepaald ras. Als eigenaar van een hond waar veel vooroordelen over zijn, zie ik niet in waarom ik geen rekening zou moeten houden met anderen? En hoe kom je er in hemelsnaam bij dat men meteen denkt dat een hond gevaarlijk is als deze niet los kan lopen? Een beetje bekrompen allemaal. Ik kan gewoon langs honden aflopen met de mijne zonder dat iemand last ondervindt. Maar het is toch een kleine moeite als iemand aangeeft angst te hebben voor je hond, of aangeeft dat zijn of haar hond een slechte ervaring heeft gehad met een rasgenoot van jouw hond, om dan ruimte te geven of desnoods een andere weg in te slaan. Ik zie het probleem echt niet. Verder begrijp ik de relevantie van je off-topic ook niet?dweysel schreef:En weer wordt het verhaal omgedraaid, of t nu waar is of niet. Je moet met je lompe klapkaken hond gewoon zo snel mogelijk maken dat je wegkomt als je een andereh hond met baas tegenkomt. Misschien heeft die persoon wel vooroordelen of en is de hond wellicht ooit eens gebeten door een "ongeveer zo uit ziende hond".