Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

favoriete spel van je hond..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: favoriete spel van je hond..

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli heeft niet zo veel met speelgoed, ze word helemaal blij van stokken apporteren.
Balou is gek op zijn paardje.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

voor luni is het achter een balletje aan rennen, of trekken aan een flostouw.
manou is gek op haar eekhoornknuffeltje en ginger speelt alleen 5 minuten 's avonds
met wat er maar ligt.
samen spelletjes doen, dan is verstoppertje spelen favoriet. ik verstop me en zij zoeken me op in het bos.
maar dan moet je wel met z'n 2en zijn want de ander leid ze af zodat ik me kan verstoppen.
snoepjes zoeken in de kamer is ook heéél leuk, en een paar spellen van nina vinden ze ook geweldig.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

wat trouwens ook favo is is de verrassingsdoos maar dat is vreterij ;)
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr

Ongelezen bericht door Dog-out »

Borr's favoriete spel is samen met de twee oppaspuppies (inmiddels 8 maanden maar nog steeds 'de puppies') aan een oude spijkerbroek met knopen erin trekken. Borr aan de ene kant en de puppies aan de andere kant. Ze vinden het ook leuk om met z'n allen in de bagger te rollebollen. :boos:
Hij wordt ook helemaal blij als ik zijn harnas pak. Dan weet hij dat hij dat we samen naar het bos gaan en dat hij mij mag trekken. Hier is hij supergoed in.
Verder kan hij zich urenlang vermaken met blokken uit het houthok halen en ze her en der op het terrein neerleggen..... :evil:
Noa's favoriete bezigheid is slapen... :slaap: :slaap: :slaap: Ze doet volgens mij hele leuke spelletjes in haar dromen want ze ligt vaak te kwispelen als ze slaapt.
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ayronna »

Bal en flos.

En de 'Bionic Stuffer' wordt nogal vaak gebracht met smekende oogjes of ik er alsjeblieft NU iets in wil stoppen. DeKong doet het ook nog steeds goed :)
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Wat leuk om de verschillende pellen te lezen en interesses van de honden :)
worden jullie trouwens niet knetter van die piepspeeltjes? Ik let er meestal expres op als ik iets koop, als er een piep inzit dan..euhm..neujj..liever niet..
1 speeltje cadeau gekregen waar zo'n piep inzat..Mo is er overigens wel dol op.. die staat dan ook IN de kast :F:
de Kong en voerkong zijn natuurlijk ook favoriet hier.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Ander topic eigenlijk, maar voor Habibi is de werparm wel zo'n beetje het summum.

Verder een ding dat wij de squirell noemen. Soort zachte frisbee, met de tekst flying squirell erop. Dat ding gaat altijd mee als we naar het water toe gaan.

En op het hondensportveld is de A-schutting wel zo'n beetje de grootste beloning die ik kan bedenken.
Die gebruik ik dan soms, als het verder heel rustig is, als beloning voor GG oefeningen.
Doet ze een voor haar lastige oefening goed, dan is het volgende commando OOOOoooover. Het maakt niet uit hoe ver we van de A-schutting afstaan, ze vliegt er in volle vaart naartoe en overheen. En met diezelfde vliegende vaart komt ze weer terug gescheurd.

Uiteraard kan dit alleen als er niet veel groepen aan het trainen zijn, en er geen behendigheid bezig is.

Edit: nog een succesnummer: een oude skisok, met daarin een tennisbal. Vlak boven de bal zit een knoop in de sok. Ideaal speeltje om mee te belonen tijdens trainingen. Ik kan hem ver weg gooien, er kan een trekspelletje mee gedaan worden. En Habibi vindt het geweldig. Ik heb er twee, als de ene te smerig, nat en of bekwijld is om met goed fatsoen aan te raken, gebruik ik de andere.
Overigens kan ze daar vrij fanatiek in worden. Zodanig dat ze echt vasthoud, ook als ik met dat ding ronddraai. Soort pitt-bul-sheltie- effect krijg je dan...
Mensen moeten daar nogal eens om lachen. Ze blijft echt hangen als we een beetje fanatiek spelen. Overigens is 1 x los dan ook weer voldoende om direct los te laten. Dat dan weer wel.
Laatst gewijzigd door Habibi op 10 jan 2013 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolf77 schreef:Wat leuk om de verschillende pellen te lezen en interesses van de honden :)
worden jullie trouwens niet knetter van die piepspeeltjes? Ik let er meestal expres op als ik iets koop, als er een piep inzit dan..euhm..neujj..liever niet..
1 speeltje cadeau gekregen waar zo'n piep inzat..Mo is er overigens wel dol op.. die staat dan ook IN de kast :F:

Vond ik maar eens wat dat langer dan een minuut bleef piepen!
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

dagmar88 schreef:
Wolf77 schreef:Wat leuk om de verschillende pellen te lezen en interesses van de honden :)

misschien heeft de Kong wel iets met een piep erin? Die zijn toch redelijk sloop-proof ( klopt even af..)
dagmar88
Zeer actief

Wolf77 schreef:
dagmar88 schreef:

misschien heeft de Kong wel iets met een piep erin? Die zijn toch redelijk sloop-proof ( klopt even af..)

Nee, wel zo'n puppy ding, maar dat was natuurlijk in een poep en een scheet stuk.
Wel dat piepding in een rode kong gestopt, maar die is dan weer te stug.
dagmar88
Zeer actief

Jion schreef:Duende sloopt alle knuffels met een piep erin binnen 5 minuten, maar op dit latex piep-ei krijgt hij geen grip met zijn tanden. :ok:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... atex/26239

Dankjewel, maar mijn hondje heeft iets andere kaken :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”