Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een hond in een kale bench laten slapen...
Moderator: moderatorteam
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Een hond in een kale bench laten slapen...
ik vind het hele idee van een bench nogal zielig, ook met éxtra zacht dekentje en de hele reutemeut.
Maar net zoals ik me kan voorstellen dat het voor sommige/de meeste eigenaars handig is, kan het handig zijn dat er geen deken in ligt.
Zoals al eerder gezegd, je wilt echt niet bij de DA staan om maag en darmen te laten opensnijden om er restanten stof uit te halen.
Maar net zoals ik me kan voorstellen dat het voor sommige/de meeste eigenaars handig is, kan het handig zijn dat er geen deken in ligt.
Zoals al eerder gezegd, je wilt echt niet bij de DA staan om maag en darmen te laten opensnijden om er restanten stof uit te halen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zielig, geen kussen of dekentje. Maar goed, ik heb dan ook een hond die meestal gewoon op de harde, koude laminaatvloer ligt. Die zou een kale bench prima vinden hoor.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Heeft je hond een andere bezigheid in de bench? Soms kan een kond (met lekker)of een bot afleiden van slopen, maar soms gaan ze het juist ook verstoppen onder het kleed (en slopen daarbij juist het kleed). Weet je de reden van slopen van het kleed? Een logebeagle hier deed het uit verlatingsangst. Heb je wel eens opgenomen waarom ze een kleed sloopt? Verveeld ze zich, verstopt voer, of is het verlatingsangst of 'opmaken van het bed' ? Op een kale vloer willen liggen an sich is hier ook erg geliefd, maar daarvoor hoeft een kleed niet kapot....
Deurmat werkte hier ook prima.

-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Geen idee waarom ze het sloopt. Normaal toen er nog een kleed in zat dan gaf ik haar een botje van bizonhuid ofzo en was ze daar lekker mee bezig. Maar daar geef ik niet veel van want ik heb geen idee hoeveel ze daar van hebben mag.gyanty schreef:Heeft je hond een andere bezigheid in de bench? Soms kan een kond (met lekker)of een bot afleiden van slopen, maar soms gaan ze het juist ook verstoppen onder het kleed (en slopen daarbij juist het kleed). Weet je de reden van slopen van het kleed? Een logebeagle hier deed het uit verlatingsangst. Heb je wel eens opgenomen waarom ze een kleed sloopt? Verveeld ze zich, verstopt voer, of is het verlatingsangst of 'opmaken van het bed' ? Op een kale vloer willen liggen an sich is hier ook erg geliefd, maar daarvoor hoeft een kleed niet kapot....

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Daisy@ schreef:Ik vind het zieliger als ik ermee naar de da kan omdat hij heel het kussen/de deken opgegeten heeft. (ga even van een pup/jonge hond uit)
Dus nee, ik vind het niet zielig. Ja, natuurlijk is een dekentje zachter, maar als ze het toch maar op eten dan maar zonder.
Ik heb er 1 van 3 jaar die nog steeds van tijd tot tijd haar kussen of deken die in de bench ligt opvreet.
Tot nu toe heeft ze de resten telkens uit gespuugd maar ik ga geen risico nemen dat het een keer niet gebeurd.
Dus hier ligt madam op een kale bench..
haar vader hebben ze toen open moeten snijden omdat die een stuk deken in zijn darmen had.
Uiteindelijk is hij overleden omdat het zodanig is gaan ontsteken dat er niks meer aan gedaan kon worden.
Dat risico wil ik met haar niet lopen.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik zal haar in de kale bench laten, loop je ook geen risico dat ze haar deken opeet.
Toen ik gisteren in de kamer kwam trof ik dit aan.
Ik heb dus ook een kleine sloper, die ook nog eens drie weken geleden bij de DA is geweest om dat hij de vulling van een dekbed naar binnen had gewerkt. Nu had hij een kussen van de bank te pakken, hij was zo druk bezig met de vulling uit het kussen te krijgen dat ik er van uit ging dat hij er niet van had gegeten. En inderdaad zijn spijsvertering werkt nog uitstekend. Maar vervelend is het wel zo een slopertje die je geen tel uit het oog mag verliezen.
Toen ik gisteren in de kamer kwam trof ik dit aan.
Ik heb dus ook een kleine sloper, die ook nog eens drie weken geleden bij de DA is geweest om dat hij de vulling van een dekbed naar binnen had gewerkt. Nu had hij een kussen van de bank te pakken, hij was zo druk bezig met de vulling uit het kussen te krijgen dat ik er van uit ging dat hij er niet van had gegeten. En inderdaad zijn spijsvertering werkt nog uitstekend. Maar vervelend is het wel zo een slopertje die je geen tel uit het oog mag verliezen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Zucht, hier plast Tjibbe ( pup) op het dekentje wat in Suus haar bench ligt, dus die heeft nu ook even geen dekentje..( deurtje nooit dicht)
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
-
Corneliana
- Zeer actief
waarom vind je dat zielig? ik heb dat trouwens met een hond aan een lijn/ketting. Sky gaat zelf lekker in de bench liggen. vind ie prettigmaart schreef:ik vind het hele idee van een bench nogal zielig, ook met éxtra zacht dekentje en de hele reutemeut.