Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eindelijk is het zover! yuki is er :) foto's pagina 3

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: eindelijk is het zover!

Ongelezen bericht door Eefje83 »

echt niet om te zeuren maar wettelijk gezien mag het niet eens toch?
En tuurlijk zullen ze naar de hond gekeken hebben maar wat kan er nu zo noodzakelijk zijn dat ze niet nog 1 week bij d'r moedertje blijft?
Word ze opgegeten door de rest van de roedel?

nou ja anyways,wel heel veel plezier met de pup,dat ze op mag groeien tot een leuke lieve metgezel en roedelgenoot!
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Oh dat weet ik hoor. Dat het pas met 7 weken mag. We zijn 3 dagen te vroeg. Nou ja de keuze is wel overwogen gemaakt.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Donderdag zou ze zeven weken worden, het mag gewoon niet....als ieder ander op het forum dit soort dingen doet is het allemaal schandelijk, maar nu is het ineens prima een pup veel te vroeg bij de moeder weg te halen? Jammer...
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Guttegut hoor, weer een reminder waarom ik hier niet meer kom....Dat gezeik altijd..

Ja ze is misschien qua weken te jong, maar ik heb die pup zelf een hele dag meegemaakt en geloof me, die is hard toe aan een eigen plekje.. Die is eigenwijs en zelfstandig genoeg, geen broertjes of zusjes en de teven bemoeien zich niet met haar, zal dus heel anders worden bij Frank en Mieke, waar zij de aandacht krijgt..

Frank, Mieke, veel geluk met die kleine, ik zal haar vast nog wel eens zien en ik hoop dat jullie opa de groeten van me hebben gedaan :mrgreen:

Zo, veel plezier verder met elkaar afmaken en bedankt voor de reminder, ik kruip terug onder mijn steen

Oh ja en de beste wensen voor t nieuwe jaar :kotz:
Eefje83
Zeer actief

Kit schreef:Guttegut hoor, weer een reminder waarom ik hier niet meer kom....Dat gezeik altijd..

Ja ze is misschien qua weken te jong, maar ik heb die pup zelf een hele dag meegemaakt en geloof me, die is hard toe aan een eigen plekje.. Die is eigenwijs en zelfstandig genoeg, geen broertjes of zusjes en de teven bemoeien zich niet met haar, zal dus heel anders worden bij Frank en Mieke, waar zij de aandacht krijgt..

Frank, Mieke, veel geluk met die kleine, ik zal haar vast nog wel eens zien en ik hoop dat jullie opa de groeten van me hebben gedaan :mrgreen:

Zo, veel plezier verder met elkaar afmaken en bedankt voor de reminder, ik kruip terug onder mijn steen

Nou bedankt Kit,echt heel fijn.
Weet je dat ze zelf ook gewoon dit soort vragen stellen,er word toch ook niet moeilijk over gedaan verder?
Als het bij de (sport)herders gebeurd valt het halve forum erover maar omdat het Frank en Mieke zijn mag het niet gezegd worden ofzo????
Er is niemand die lullig doet,ja jij nu naar de mensen die het in hun botte hoofd durven te halen om eens een vraag te stellen :U:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik wil gewoon foto's.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Je bent dus nu hoop ik druk aan het foto's maken hoop ik? :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Eefje83
Zeer actief

Mit schreef:Ik wil gewoon foto's.
En dat ook!

Nogmaals,ik misgun niemand zijn pup,twijfel ook niet aan de kennis en kunde,heb ik ook niet gezegd,vroeg het me gewoon af,mag toch???
Ik probeer niemand af te maken,alstublieft zeg,dat is pas :kotz:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Er wordt toch niemand afgemaakt inderdaad? Er worden gewoon vragen gesteld, die terecht zijn, gezien er wetten over zijn gemaakt. Niet meer, en niet minder.
En als die fotos nu niet snel komen eis ik een ban voor Frank en Mieke (waarvan ik pas sinds een half uur weet dat die bij elkaar horen :LOL: *shame on me*) vanwege ernstige nalatigheid! :lekkerpuh:
RIP Cena :roos:
    Ptje
    Zeer actief

SannePP schreef:Er wordt toch niemand afgemaakt inderdaad? Er worden gewoon vragen gesteld, die terecht zijn, gezien er wetten over zijn gemaakt. Niet meer, en niet minder.
    En als die fotos nu niet snel komen eis ik een ban voor Frank en Mieke (waarvan ik pas sinds een half uur weet dat die bij elkaar horen :LOL: *shame on me*) vanwege ernstige nalatigheid! :lekkerpuh:
    Ben je gék, geen ban natuurlijk want dan duren de foto's nóg langer :O: .
    Natuurlijk mag men dat vragen op een normale manier of een pup niet te jong is om al van de moeder af te kunnen.
    Persoonlijk zou ik 7 weken ook aardig vroeg vinden (oke die drie dagen maakt nou ook niet veel uit vind ik dan weer hé) maar het hangt ook van het dier zelf af en eventuele omstandigheden.
    Zoals ik het lees is dat kleine monster al vet en zelfstandig genoeg en ja ze leren ook nog veel van hun moeder (broertjes en zusjes zijn er dan niet) maar ik vermoed dat ze van het ene stabiele roedel in een ander stabiel roedel gaat dus dan zal het wel niet zo heel dramatisch zijn.(dit als leek zeggende hé)
    Een vroegere vriendin van me haalde ooit haar pup met 5 weken op (notabene bij een dierenarts vandaan) de moeder had niet zoveel melk meer en die arts meen ik me te herinneren had geen zin of tijd om het spul bij te voederen en bovendien keek de moeder er niet meer naar om dus mocht de kleine weg.
    Die was pas echt armetierig maar het is helemaal goed gekomen met dat hondje.
    Laatst gewijzigd door Ptje op 06 jan 2013 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
    Maeve
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ptje schreef:
    SannePP schreef:Er wordt toch niemand afgemaakt inderdaad? Er worden gewoon vragen gesteld, die terecht zijn, gezien er wetten over zijn gemaakt. Niet meer, en niet minder.
    Ben je gék, geen ban natuurlijk want dan duren de foto's nóg langer :O: .
    Natuurlijk mag men dat vragen op een normale manier of een pup niet te jong is om al van de moeder af te kunnen.
    Persoonlijk zou ik 7 weken ook aardig vroeg vinden (oke die drie dagen maakt nou ook niet veel uit vind ik dan weer hé) maar het hangt ook van het dier zelf af en eventuele omstandigheden.
    Zoals ik het lees is dat kleine monster al vet en zelfstandig genoeg en ja ze leren ook nog veel van hun moeder (broertjes en zusjes zijn er dan niet) maar ik vermoed dat ze van het ene stabiele roedel in een ander stabiel roedel dus dan zal het wel niet zo heel dramatisch zijn.(dit als leek zeggende hé)
    Een vroegere vriendin van me haalde ooit haar pup met 5 weken op (notabene bij een dierenarts vandaan) de moeder had niet zoveel melk meer en die arts meen ik me te herinneren had geen zin of tijd om het spul bij te voederen en bovendien keek de moeder er niet meer naar om dus mocht de kleine weg.
    Die was pas echt armetierig maar het is helemaal goed gekomen met dat hondje.
    Drie dagen op een leven van tot nu toe 6.5 week vind ik best veel :wink:
    Maar goed, er zullen vast redenen voor zijn geweest, al had ik hier niet snel voor gekozen. Maar dit mag toch wel gewoon gezegd worden? Ik zou het pas debiel vinden als dit nou ineens stilzwijgend wordt goedgekeurd omdat de pup naar forummers gaat die hier al langer dan 2 weken komen. Ieder ander zou een preek krijgen :19:
    moosje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
    Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Maeve schreef:Drie dagen op een leven van tot nu toe 6.5 week vind ik best veel :wink:
    Maar goed, er zullen vast redenen voor zijn geweest, al had ik hier niet snel voor gekozen. Maar dit mag toch wel gewoon gezegd worden? Ik zou het pas debiel vinden als dit nou ineens stilzwijgend wordt goedgekeurd omdat de pup naar forummers gaat die hier al langer dan 2 weken komen. Ieder ander zou een preek krijgen :19:
    Ik vind het ook teveel, maar ik vind 7 weken ook al te vroeg.
    En vind het inderdaad ook raar dat er niets over gezegd mag worden, een willekeurig ander persoon wordt direct met de grond gelijk gemaakt door het halve forum.
    Dit heeft niks te maken met het wel of niet gunnen van de pup, want ik gun het Frank en Mieke van harte! :ok:
    Vind het alleen te vroeg.
    Afbeelding
    In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
    Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
    Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Kit schreef:Guttegut hoor, weer een reminder waarom ik hier niet meer kom....Dat gezeik altijd..

Prima als de pup er aan toe is, gelukkig maar! ;) Ik denk ook zomaar dat BP uitstekend weet waar hij mee bezig is.

Maar de 'zeikerds' hebben wel een punt. Want bij een ander zat inmiddels het halve forum er al boven op om te zeggen hoe erg het wel niet is om een pup zo vroeg weg te halen en blabla. ;)

Mieke en Frank, veel plezier met jullie pup! :cheer: Ik denk zomaar dat jullie je handen er aan vol gaan hebben ;)
    Browny
    Zeer actief
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Wij zitten inmiddels in de auto en die kleine ligt in mijn arm te slapen :I:
    Uiteraard mag het gevraagd worden kees en ik hebben het erover gehad en deze keuze door verschillende redenen toch overwogen. Ik had het ook kunnen verzwijgen dat we haar vandaag ophalen, maar zo ben ik niet :wink:
    Er zijn een aantal redenen waarvoor het 'beter' is dat de kleine weggehaald werd. Een paar redenen is niet aan mij om te vertellen en zal ik ook niet over uitweiden.
    De kleine, waarvan jullie zo foto's krijgen :mrgreen: is groot en zelfstandig genoeg en loopt eigenlijk best ver voor, voor zo een jonge pup. Als ze nest genootjes had, had ik het persoonlijk ook niet gedaan, daar heb ik het ook over gehad met kees. Maar de moeder is haar zat, omdat ze wilt blijven lurken en zit nu onder de wondjes van die scherpe tandjes :engel: en Pien zit al onder de uitslag van een allergie, dus snauwde haar af. Alleen die kleine is best pittig en standvastig dus bleef door gaan.. Jaja het is een pittige dame :mrgreen: als ze broertjes en zusjes had kon ze met hun apart zitten en kunnen ze van elkaar zien dat ze vaste voer eten, nu niet en dus verdomde ze dat. In de situatie van kees geen ideale situatie.

Daarbij lag de kleinste van ons met 5 weken in een vuil container en is ook niets tekort gekomen met dat hij vroeg geplaatst is :mrgreen:

Maar ik snap jullie reacties zeer zeker, maar door een aantal omstandigheden ging het niet meer. En dat vind ik echt zoooo erg dat we haar nu al moesten ophalen :engel:
    Afbeelding
    nathalie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

De pup kan "er aan toe zijn", moeders kan de pups zogenaamd beu zijn, maar normaal gesproken leren ze nog zo ontzettend veel in die korte periode.
    Ik vind het jammer, maar goed, dat vind ik wel van meer dingen hier.

Uiteraard wel veel plezier met Nanna!
    Afbeelding
    Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
    True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
    Candy, voor altijd in mijn gedachten
    http://www.greyblessings.nl
    Browny
    Zeer actief

nathalie schreef:De pup kan "er aan toe zijn", moeders kan de pups zogenaamd beu zijn, maar normaal gesproken leren ze nog zo ontzettend veel in die korte periode.
    Ik vind het jammer, maar goed, dat vind ik wel van meer dingen hier.

Uiteraard wel veel plezier met Nanna!
    Dat zou kunnen, maat er niet gaat dat gaat niet. Kunnen we lang en kort over praten, alles is gewoon niet normaal verlopen. En daarbij wat Ptje zegt, ze leert in onze roedel hetzelfde als bij kees zijn roedel, de één zal haar weg snauwen omdat ze niet van spelen houd en de ander zal de hele dag met haar spelen en Browny zal haar wat strenger opvoeden, bij ongewenste energie..

Ze zal van die 3 dagen heus geen trauma of achterstand oplopen :wink:
    Afbeelding
    Clausje
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Beagle en Friese Stabij
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Clausje »

Kom maar op met de foto's . Ik heb "nanna" een paarweken geleden gezien bij Kees. Dus ben benieuw hoe de pup er nu uit ziet.
    Ons puppy-avontuur: www.famba.nl/beagle
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Het scheelt veel dat er geen broertjes en zusjes zijn inderaad. Kan me daar wel iets bij voorstellen.
    RIP Cena :roos:
      Browny
      Zeer actief

Allemaal bedankt natuurlijk voor de leuke reacties en felicitaties :E:

We zijn over één half uur thuis, dan de honden de pup het huis laten verkennen en de honden 1 voor 1 kennis laten maken en dan komen de foto's hoor.. Even geduld :mrgreen: ik denk dat ze Chiko al voorbij is gegroeid :LOL: in ieder geval al in gewicht hahaha
      Afbeelding
      Ptje
      Zeer actief

Sjust en ik ben ook helemáál niet ongeduldig (hoest) dus ga ff achter die puter vandaan en maak foto's :pffff:
      Hoe gaat het met haar tussen de andere doggies?
      Heb zomaar het idee dat het een "vreg dingske" zal zijn waar jullie je handen vol aan zullen hebben maar ja je krijgt het huisdier wat je verdient zeggen ze hé :F:
      Oja en nu graag de bekendmaking van de naam graag......trrtrrttrrttrrttrrttrr (tromgeroffel)
      HillieS
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ptje schreef:Sjust en ik ben ook helemáál niet ongeduldig (hoest) dus ga ff achter die puter vandaan en maak foto's :pffff:
      Heb zomaar het idee dat het een "vreg dingske" zal zijn waar jullie je handen vol aan zullen hebben maar ja je krijgt het huisdier wat je verdient zeggen ze hé :F:
      Oja en nu graag de bekendmaking van de naam graag......trrtrrttrrttrrttrrttrr (tromgeroffel)
      Ze zijn nog onderweg :lees:
      Browny schreef:
      We zijn over één half uur thuis, dan de honden de pup het huis laten verkennen en de honden 1 voor 1 kennis laten maken en dan komen de foto's hoor..
      :mrgreen:
      Afbeelding
      Eefje83
      Zeer actief

mobiel internet he Ptje :LOL: :LOL:
      Browny
      Zeer actief

Ptje schreef:Sjust en ik ben ook helemáál niet ongeduldig (hoest) dus ga ff achter die puter vandaan en maak foto's :pffff:
      We zitten nog in de auto naar huis haha ze is erg lief als ze slaapt :mrgreen:
      En ik krijg mijn handen er aan vol ja en de andere honden ook haha oja de naam zou ik bijna vergeten :engel:

Forum nanna gaat voortaan verder in het leven als.........

Yuki :cheer:

Ik hou wel van japanse namen (dat is Chiko ook) en betekend, geluk en dat heeft ze bij haar geboorte zeker gehad :mrgreen: nu maar hopen dat ze ons en kees ook nog één beetje geluk brengt, dat was de deal :LOL:

Wij kunnen ons zelf in ieder geval al geluk prijzen met de komst van deze heerlijke meid :cheer:
      Afbeelding
      Mit
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Tsuki en Yuki! Ik voorzie een droomcombi :I: :mrgreen:
      Afbeelding
      twinkeltje
      moderator
      Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Browny schreef:Daarbij lag de kleinste van ons met 5 weken in een vuil container en is ook niets tekort gekomen met dat hij vroeg geplaatst is
      Dat kan je niet vergelijken bij de 1 werkt dat wel en bij de ander niet,Ruby van mij is ook te jong bij haar moeder weg door omstandig heden maar ze heeft daar echt wel lang last van gehad.
      En nog kan je dat wel eens merken.
      Succes met de pup :ok:
      Afbeelding
      frank1985
      Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Mit schreef:Tsuki en Yuki! Ik voorzie een droomcombi :I: :mrgreen:
      Nou ik niet zo :tongue:

Iedereen mag vragen wat hij of zij wil. Niets mis mee. Daarom wel ff de uitleg waarom en hoe. Ik stelde zelf ook de vraag of het niet te vroeg was. Echter Kees en miek hebben goed uit kunnen leggen waarom dit het beste was.

Wat wel weer jammer is, ik sta nu buiten in de kou en moet de honden een voor 1 binnen laten om kennis te maken.
      'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
      Afbeelding
      Eefje83
      Zeer actief

frank1985 schreef:
      Mit schreef:Tsuki en Yuki! Ik voorzie een droomcombi :I: :mrgreen:
      Nou ik niet zo :tongue:

Iedereen mag vragen wat hij of zij wil. Niets mis mee. Daarom wel ff de uitleg waarom en hoe. Ik stelde zelf ook de vraag of het niet te vroeg was. Echter Kees en miek hebben goed uit kunnen leggen waarom dit het beste was.

Wat wel weer jammer is, ik sta nu buiten in de kou en moet de honden een voor 1 binnen laten om kennis te maken.
      het leed dat puppy-pappa-zijn heet :LOL: :LOL:
      Hayleycopter
      Actief
      Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Greyhound x Whippet , Swiffer

Ongelezen bericht door Hayleycopter »

Yeeeeey! Gefeliciteerd met Yuki, Frank en Mieke! :cheer:
      Ik wil haar binnenkort wel zien hoor!!! Hahaha!
      'Dogs are our link to paradise. They don't know evil or jealousy or discontent. To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring - it was peace.' - Milan Kundera

Groetjes Nen, en een poot van Falera.
      Rust zacht mijn allerliefste Hayley..
      26-05-2007 - 12-03-2018
      Browny
      Zeer actief

twinkeltje schreef:
      Browny schreef:Daarbij lag de kleinste van ons met 5 weken in een vuil container en is ook niets tekort gekomen met dat hij vroeg geplaatst is
      Dat kan je niet vergelijken bij de 1 werkt dat wel en bij de ander niet,Ruby van mij is ook te jong bij haar moeder weg door omstandig heden maar ze heeft daar echt wel lang last van gehad.
      En nog kan je dat wel eens merken.
      Succes met de pup :ok:
      Niet alles zo serieus nemen hoor, was meer als grap bedoeld :wink:
      Afbeelding
      Browny
      Zeer actief

Ze wordt gelijk aan het werk gezet :cheer:
      Afbeelding

Vriendjes! :mrgreen: