Jaap* schreef:billyboy2 schreef:Stroomdraad is alleen een wijze les, niks anders. Het doet eventjes auw, maar dat is het.
Gemiddelde / stabiele hond houdt hier echt niets aan over.
Je hebt geen idee waar je over praat.
Mijn hond is wel vaker tegen een stroomdraad gelopen. Ik hoef daar trouwens nooit om te lachen, maar dat is wat anders.
Als je hond tegen een stroomdraad loopt na het opvolgen van een commando, of het koppelt aan een context die dagelijks terugkeert, kan dat heel erg vervelende gevolgen hebben.
Zoals ondeskundig gebruik van een tt een hond ook de vernieling in kan helpen.
Je kijkt toch waar je je hond heen stuurt, je hebt toch ogen in je hoofd of niet? Je kent je jachtveld toch?
Als je stroomdraad ziet, dan stuur jij je hond er toch niet heen?
Als jouw hond een verband gaat leggen tussen een dagelijks terug komend iets. Dan is het aan jouw om dat te doorbreken.
Als het een huis/vuurwerk/onweer/boom is. ja dan lastig. Maar een boom en huis kan je vermijden.
Als ik merk dat mijn hond elke dag bang is voor iets, dan haal ik hem uit die situatie waar hij het verband gelegd heeft.
Mijn reu is alleen bang voor onweer en vuurwerk. Maar daar kan ik niets aan doen. Ik kan moeilijk tegen vader natuur zeggen dat hij moet stoppen met het onweer.
Mijn teckel vind grote brede mannen heel eng. Andere kant zit huisvesting waar heel veel grote en brede mannen gehuisvest zitten. Dan ga ik daar niet naartoe/langs omdat ik weet dat mijn teckel dat niet leuk vind.
Mijn honden hebben vaak zat dingen meegemaakt die niet leuk zijn. Maar ik maak er geen punt van, en dat merken zij. Dus maken zij er ook geen punt van.