Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Effect en bijwerkingen alprazolam

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Effect en bijwerkingen alprazolam

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Nanna schreef:Glenn vloog iedere keer woedend blaffend naar het raam.
Dat werd ik aardig zat dus ik heb hem een glaasje Tokkelroom gegeven ;-)
Hij ligt nu verheerlijkt kijkend op zijn kleed :LOL:

En onnodig te zeggen dat ik vanavond de rest van die Tokkelroom opvreet :mrgreen:
dan lig jij vanavond ook verheerlijkend op de bank :mrgreen:
ellen
Afbeelding
Angel1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Angel1985 »

Spike krijgt vandaag ook alprozalam. Hij is nog wel bang, maar minder panisch, hij heeft zelfs een plasje buiten gedaan in de tuin! :cheer: Maar wel eerst een kwartier tegen de deur aan gesprongen omdat hij naar binnen wilde. Ik bleef bij hem in de tuin en op een gegeven moment ging ik maar even de konijnen hooi bij geven, en toen ging die eindelijk piesen :cheer: Normaal presteert hij het om het de hele dag op te houden, om vervolgens s'avonds laat in huis te pissen. Wel had hij vanmiddag toen ik 5 minuten weg was naar de bakker om de hoek, een heerlijk geurende verse hoop stront voor me neer gelegd :kotz: Maar ach, op deze dag neem ik hem dat niet kwalijk met zijn angst.
Groetjes, Patricia

Afbeelding
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Bij Billy helpt het helemaal niks. Maar durf hem niet meer dan 1,5 pil te geven.
Heb hem net weer 1m5 gegeven omdat het nu vrij rustig is.

Maar een ander vraagje. Wat hebben jullie betaald voor de pilletjes?
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik alleen het eigen risico van mijn ziektekostenverzekering :mrgreen: Ik geloof dat 30 pillen een euro of 12 kosten.
billyboy2
Zeer actief

Safari schreef:Ik alleen het eigen risico van mijn ziektekostenverzekering :mrgreen: Ik geloof dat 30 pillen een euro of 12 kosten.
Ahhh uit eigen collectie??

Die ik heb zijn ook voor mensen(of zijn ze er niet speciaal voor woeffies?), gekregen van DA.

Stom, staat op de doos: dit geneesmiddel kan het reactievermogen verminderen(autorijden-bedienen van machines-spelen op straat).
Net alsof Billy zware machines gaat bedienen of auto rijden :LOL:

Ik heb namelijk 10 euro betaald voor 20 tabletten van 25 mg....vond ik best prijzig.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

billyboy2 schreef:
Safari schreef:Ik alleen het eigen risico van mijn ziektekostenverzekering :mrgreen: Ik geloof dat 30 pillen een euro of 12 kosten.

Die ik heb zijn ook voor mensen(of zijn ze er niet speciaal voor woeffies?), gekregen van DA.

Stom, staat op de doos: dit geneesmiddel kan het reactievermogen verminderen(autorijden-bedienen van machines-spelen op straat).

Ik heb namelijk 10 euro betaald voor 20 tabletten van 25 mg....vond ik best prijzig.

Geen idee wat ik er voor heb betaald. Ik heb gelijk de zylkène gehaald, plus de ab voor de poes en de complete behandeling van blaasaanprikken/roesje. Was in totaal € 274 en nog wat kwijt.
Denk maar zo dat de alprazolam nog het minste was. :cool2:
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

billyboy2 schreef:

Ik heb ze laatst zelfs tramadol uit eigen collectie gegeven. Had ik toevalig ook nog een voorraad van liggen. Roept u maar en ik lever :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jion schreef:Het geweld is nu al 20 minuten op maximaal volume, en Duende ligt gewoon nog steeds geobsedeerd aan zijn stinkkluif te kauwen. :O:

Rosca was de eerste 5 minuten een beetje onrustig aan het drentelen en wilde niet meer kluiven, maar ligt nu wel rustig op de bank te genieten van een massage van manlief.

Volgend jaar gaan ze weer aan de alprazolam! :ok:
Wat fijn! :ok:
Hier idem. Het is me heel erg meegevallen. Mila ligt gewoon te pitten nu.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Jion schreef:Ik had dit echt serieus niet durven hopen, ik was al zo blij dat de aanloop stressvrij was verlopen, maar dit.... :O:

Ik heb dus voor niks vanaf september hier tegenop zitten hikken. :schrik:
:ok: :E: :cheer: :J:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

hm hier valt het ook iets tegen. het zou hem niks doen, wel, hij drentelt toch heen en weer maar ik laat hem maar gaan. ik heb even geprobeerd af te leiden met koekjes maar dat ging niet echt. ;) nu is man de deur uit en ik zit hem een btje te negeren. niet straal negeren je bent er niet maar gewoon zitten en er zijn. gezellig. mijn man heeft er moeite mee om hem te negeren en idd hij wordt al rustiger. hij ligt nu met zn kop omhoog te luisteren. zenuwachtig maar het gaat. ;) ik ga voorlopig maar niet naar bed dus :P gelukkig nieuw jaar allemaal btw :P
billyboy2
Zeer actief

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

De hondjes zijn het 12 uur vuurwerk aardig goed doorgekomen!!
Ben even buiten wezen kijken en billy is ondertussen alles gaan opeten wat los en vast zat.
Kid wou de hele tijd kijken naar de mooie lichtjes maar vond de knallen wel erg eng...vloog ze weer van de stoel. Maar niet met staart tussen de poten.

Inmiddels heeft billy een vreselijk elegante houding aangenomen, maar hij is lekker in droomland *wat een rust*
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Danku heer, danku voor de regen en de wind :mrgreen:

Wat een heerlijk oud en nieuw!

Kay was vreselijk moe van de wandeling, ik heb bij thuiskomst om 4 uur ipv 3 pillen er 1 gegeven. Hij heeft de hele avond heerlijk liggen slapen. Om 11 uur heb ik er 2 gegeven en om 12 uur een goed gevulde kong. Hier was hij 20 min. mee bezig, al het geknal ging compleet aan hem voorbij. Nu ligt hij boven op mijn voeten te snurken.
Zo nog 1x een rondje, want om 11 uur wou hij na 50 meter niet meer verder lopen....

Serieus dat is voor het eerst in 4 jaar... ik ben happy :)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
billyboy2
Zeer actief

Ik kan hem ook niet lezen, maar zag hem wel bij laatste berichten staan...

Hij deed er ook heeeeeel lang over voordat hij geplaatst werd...hopelijk is deze wel te lezen.
billyboy2
Zeer actief

Een foto zegt meer dan woorden:

Afbeelding

Hij slaapt met zijn ogen open, en inmiddels zie je zijn oogwit..ziet er eng uit.

Wordt nog wel wat geknald, maar het kan ze niks meer schelen.

En nou ga ik het brute baasje spelen, want ga ze weer wakker maken....ik wil ook op bed, en ze moeten nog even plas doen.

Ik vermoed maar zo dat ik een lekker nachtje ga slapen...
billyboy2
Zeer actief

Knalt hier dikke bom uit elkaar.

Billy tilt zijn hoofd op, om hem vervolgens weer te laten vallen.

De alprazolam werkt!! Eindelijk...
billyboy2
Zeer actief

Hij is echt heel heel ver in droom land, echt bruut om hem nou wakker te maken.

Maar ik wil ook slapen :jank:

Edit: thx paps, hij schreeuwde net naar beneden of er al wat bekend was over de sirenes die net langs vlogen....woefies wakker...hoef ik het niet te doen haha

Snel tuigjes om...plasje doen en op bed.
billyboy2
Zeer actief

Goedemorgen, euhh middag :)

Fijn dat jullie goed geslapen hebben!!

Billy was weer helemaal wakker toen we op bed lagen, en helaas reageerde hij wel weer op de knallen. Gelukkig niet extreem, maar hij heeft mij wel uit mijn slaap gehouden.
Laatste keer dat ik op de wekker keek was het 4 uur, en vervolgens was ik om 8 uur weer wakker. Hondjes lagen nog in coma, dus heb mij ook weer lekker omgedraaid. En toen in 1 ruk doorgeslapen tot half 2.
Wel koppijn nou, door gebrek aan zuurstof.

Het is hier lekker rustig..niks geen lawaai.
Woeffies zijn in de tuin. Kidje ligt lekker te zonnebaden, Bills staat bij de deur te zeuren want hij wil zijn ontbijt :mep: alsof hij gister niet voor een week aan vreten heeft gehad..
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

hier ook een zeer rustige avond gehad, nien lag te slapen op schoot, piep lag ernaast, de enige die het niet geweldig vond was koop die had wat meer moeite en wilde al vroeg naar bed dus die heeft de hele avond op mijn bed gelegen onder de deken.

voor mij toch ook volgend jaar weer alprazolam
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Beetje mosterd na de maaltijd. Maar Cas (11 kilo) kreeg 31 december ook alprazolam. in de middag 1 tablet van 0.5, en om half 11 2 tabletten.
Wel grappig dat ik hier nu lees van de bijwerking over dat eten. Ik verbaasde me er al over. Cas bleef een paar minuten lang rondjes om de tafel lopen met zijn neus zo ongeveer op tafel alsof hij het elk moment kon gaat jatten maar nog geen keuze had kunnen maken tussen de balletjes en de eitjes. Hij heeft nog nooit gejat terwijl ik hem kon zien. Ik kan normaal zelfs eten op tafel laten staan en dan naar de keuken lopen voor wat drinken zonder dat hij het aanraakt.
In de middag sliep hij heerlijk door alles heen en zag er dolgelukkig uit, de avond was hij erg onrustig en om 12 uur was dat uiteraard wat erger, maar geen vreselijke angst. Maar toen met het laatste rondje om 01.30 ofzo schrok hij nog flink van een knal, en struikelde met gewoon lopen over stoeprandjes en zijn eigen poten.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

uppedepup.

Ik heb ze gisteren gehaald en vandaag rond 12.00 alvast kleine dosis gegeven want het begint hier al weer los te gaan, ze ligt nu heerlijk te pitten, ik ben hoopvol!!

Vorig jaar gaf ik pas op oud jaarsdag zelf en een wat lagere dosis dan nu ( had het arme schaap al lang niet meer gewogen en vel te laag ingeschat) en toen merkte ik er al wel wat van maar niet zo goed als nu.

Ik ben blij!!
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Kiwi krijgt morgenavond het eerste pilletje. Heb voor Jamie en Teun voor de zekerheid ook meegenomen, verwacht niet dat ze het nodig hebben.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb het ook in huis, wij beginnen donderdagochtend met de eerste pil. In huis gaat 't eigenlijk wel goed, zeker met radio/tv aan. Verder zijn de rondes sinds gister heel kort, plassen en weer naar binnen ondanks dat ze buiten ook niet enorm bang is, ik probeer de opbouw van die angst wel te voorkomen. Eigenlijk vind ik het alles meevallen dit jaar, de knallen begonnen veel later en het is veel minder, ook is Izzy minder bang sinds ik vorig jaar ben gaan clickeren bij iedere knal. Een paar jaar geleden begon de ellende al in oktober en het ging door tot ver in januari, liep ik 3 maanden met een doodsbange hond buiten :(:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb als dosering 2 keer per dag mee gekregen maar dat lijkt me voor oudejaarsdag wat weinig.
Hoe lang werkt 1 tablet?
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ben er vandaag mee begonnen, 2 keer daags 1.5 pil (0.5mg). Vrees dat ik hier met Fix mag gaan oppassen qua eten. Oud en nieuw wordt de dosis verdubbeld, ben heel benieuwd
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

het werkt 4 tot 6 uur.
en dosering is 0.5mg per 10 kg
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Pemba schreef:Ik heb als dosering 2 keer per dag mee gekregen maar dat lijkt me voor oudejaarsdag wat weinig.
Hoe lang werkt 1 tablet?
Ik heb als dosering 2x daags een half tablet (=0,25mg) meegekregen maar daar gaan we het niet mee redden. Izzy weegt 13kg en ik ga haar 1 tablet van 0,5mg per keer geven en dat verdeeld over de dag om de 4 á 5 uur.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

De dierenarts vroeg of wij alprazolam al eens geprobeerd hadden voor Tama haar angsten in verband met staar, maar zo te lezen kan ik dat beter niet doen.

Wij gaan nu van de Zylkene twee tabletten per dag geven. Volgens de fabrikant is drie maal de dosis niet schadelijk zei de dierenarts.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Rebble schreef:
Pemba schreef:Ik heb als dosering 2 keer per dag mee gekregen maar dat lijkt me voor oudejaarsdag wat weinig.
Hoe lang werkt 1 tablet?
Ik heb als dosering 2x daags een half tablet (=0,25mg) meegekregen maar daar gaan we het niet mee redden. Izzy weegt 13kg en ik ga haar 1 tablet van 0,5mg per keer geven en dat verdeeld over de dag om de 4 á 5 uur.
dat lijkt me inderdaad erg weinig.

Aiki ( 18 kg) heeft tabletten van 0,25 mg en mag er max. 3,5 * per keer ( en dat weer 4 x! op een dag *,). Heb haar gisteren overdag 2 tabletjes gegeven om 12.00 uur en om 18.30 nog 1,5. Ging top.

* Dat is wel de absolute max en eigenlijk enkel bedoeld voor oudejaarsdag/avond, ik geef nu daarom minder en dat gaat goed, denk dat ik morgen ook maar gewoon zo start en eventueel laatste dosis voor 12 uur wel de max)
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Kreeg net een belletje van mijn mams, de dames kunnen niks meer van elkaar hebben en dreigen in elkaar te kletsen als ze niet heel goed oplet. Ben blij dat ik vanmiddag weer zelf scheidsrechter mag spelen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Sas schreef:
Rebble schreef:
Hoe lang werkt 1 tablet?
dat lijkt me inderdaad erg weinig.

Aiki ( 18 kg) heeft tabletten van 0,25 mg en mag er max. 3,5 * per keer ( en dat weer 4 x! op een dag *,). Heb haar gisteren overdag 2 tabletjes gegeven om 12.00 uur en om 18.30 nog 1,5. Ging top.

* Dat is wel de absolute max en eigenlijk enkel bedoeld voor oudejaarsdag/avond, ik geef nu daarom minder en dat gaat goed, denk dat ik morgen ook maar gewoon zo start en eventueel laatste dosis voor 12 uur wel de max)
Ja, is ook weinig en ik weet dat ze laag doseren dus had al 0,5 mg tabletten voor 2 dagen gevraagd met de melding dat het niet op hoeft maar dat ik wel graag genoeg heb. Izzy zou met haar gewicht 4-6 x per dag 0,6mg mogen en dat heb ik nu dus ook in huis gelukkig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”