Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo bang.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: Zo bang.

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Sacha mag bij me komen liggen en natuurlijk steun ik haar, maar ga niet heel zielig tegen haar doen. Ik geloof niet dat ik daarmee haar angst bevestig. Verder helpt een thundershirt hier wel aardig. DAP verdamper in het stopcontact en op de dag zelf Alprazolam.

Bij Floor heb ik 2 jaar terug inderdaad de koekjestraining gedaan en die verblikt of verbloosd niet. Denk dat ik dat met Penny ook maar ga doen, al reageert ze tot op heden totaal niet gelukkig!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Koekjestraining doe ik hier ook. Kay is op een hondenforumdoedag geschrokken van losse flodders bij een ipodemonstratie en sindsdien wordt de schrik een beetje meer. Niet overdreven hoor. Werkt hier best aardig. Ook Kay kreeg vorig jaar advocaat. Was mee naar vrienden, bench mee. Heeft hele avond rustig in bench geslapen eigenlijk en ook om 12 uur. Geloof dat ik 3 x een eetlepel overdag heb gegeven en om 10 of 11 uur nog 3 eetlepels ofzo.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik denk dat ik voor volgend jaar ook (op tijd) zo'n koekjestraining ga doen - nu is het stressniveau al zo hoog, dat Mila echt geen koekje meer hoeft.
Mila zoekt ook steun bij mij en zij wordt ook eerder rustig als ik gewoon mijn hand op haar leg. Ook ttouch kalmeert haar, of haar borstelen. Want daarbij heeft ze geleerd ontspannen te gaan liggen en haar lichaam is nu steeds helemaal gespannen door de stress. De lichamelijke ontspanning tijdens het borstelen maakt haar ook weer rustiger.
Vanmorgen heb ik haar ook een eerste lage dosis alprazolam gegeven, eens kijken wat dat doet.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Hier ook een bange hond, en het wordt ook elk jaar erger.
Ik probeer het wel te negeren.
Ik ga zometeen bij de DA weer Alprazolam halen, ze worden er niet suf van wel wat rustiger, en misschien een scheutje advocaat erbij, weet niet of dat kan maar dat vraag ik wel even na.
Verder radio hard aan, gordijnen dicht, veel licht aan in huis.
Los lopen in deze tijd doe ik niet meer want ik ben bang dat hij dan wegloopt.
Hij is al sinds 2e kerstdag aan de diarree door de stress, dan is zijn poep weer goed en dan weer wat dun, vindt het echt zielig.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Clausje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beagle en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Clausje »

Wat een reacties al.
Laika heeft vanacht de gang onder geplast,omdat ze gisteren niet meer durfde te plassen buiten,omdat er heel ver weg een knal was. Ze is nu naar het bos met mijn man,hopend dat ze daar even kan rennen en plassen;-)
Ik ga iig advokaat halen en even de gezondheidswinkel in,voor bach.
Ons puppy-avontuur: www.famba.nl/beagle
Leeuw
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Leeuw »

´Anxiety wrap´? Misschien te laat om te kopen, maar zelf maken kan wel, check youtube hoe en wat. Ik heb er ook een gemaakt van een oud tshirt van mij, opzich wel rustig..binnen. Buiten draagt hij dit echter niet en dan is het ook gelijk trekken en niet meer zijn behoefte doen.
Snoepjes beloning werkt binnen ook, maar buiten niet. Knal is direct trekken, niet naar de baas kijken hoe ik reageer of iets..nee gelijk trekken.
Ik hou hem dan kort bij me met een zo los mogelijke lijn en maak het rondje gewoon af.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Heb hier net ook advocaat gehaald en Kay maar wat gegeven, want het is een en al geknal hier.
Ben ook maar even naar de boosdoeners gelopen en ze vriendelijk verzocht het knallen te beperken tot een minimum.
Inmiddels is het een half uur redelijk rustig en Kay ligt te pitten..
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik heb sanal relax gehaald voor Suki. Ze zou 3 pillen moeten krijgen en dan 3x per dag.
Heb haar een uur geleden 1 pilletje gegeven en ze ligt heel relaxed te luieren. Ze reageerd nog wel op de knallen (Blaffen) maar veel minder lang en minder in paniek.
Dus ik ga dit doorzetten, dan halen we vrij zeker nog advokaat in huis, vorig jaar ook gebruikt en hielp prima.
Haddock deert het gelukkig niet. En Pixel blaft wel maar vind het reuze interressant
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jion schreef:
*tweety* schreef: Ik ga zometeen bij de DA weer Alprazolam halen, ze worden er niet suf van wel wat rustiger, en misschien een scheutje advocaat erbij, weet niet of dat kan maar dat vraag ik wel even na.
Alprazolam is vrij belastend voor de lever, dus ik zou daar geen alcohol bij geven.
Staat ook in de bijsluiter dat je het niet met alcohol moet combineren.

Ik moet zeggen dat die Alprazolam hier prima z'n werk doet. Mila zit nu op een heel lage dosering, maar ik merk dat ze al veel minder gestrest is, lang niet zo heftig meer reageert als ze een knal hoort en veel sneller herstelt. Ze is nog wel gewoon actief en alert.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Misschien vind je hier nog wat tips
KLIK
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Icecold81
Zeer actief

Maakt het ook uit als ik nu dan advocaat geef en morgen en dan maandag Aprozalam? Of kan ik dan beter geen advocaat meer geven?
En in dat stukje van Inge lees ik nu dat alcohol geven helemaal niet zo verstandig is???
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Ik heb enkel pillen voor de dag zelf gekregen en niets extra's :(
Dus dat gaat me niet lukken.

Ik las heel veel mensen hier advocaat aanbevelen, dus ik was na lang dubben om, maar nu denk ik hmmm...
Heb Kay wel een best beetje gegeven vanavond en nu schrik ik een beetje.
Alhoewel Kay wel rustig is, hij ligt lekker, reageert af en toe bij de echt extremen, maar verder niet echt meer..
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Xavi krijgt ook Bach Rescue. Werkte erg goed vorig jaar.
Ik zou zelf niet snel met alcohol gaan werken.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

hier krijgt 1 hond rockrose van bach. vorig jaar voor het eerst geprobeerd en werkt echt super bij haar. en geen rotzooi maar lekker homeopatisch
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Machie schreef:Gewoon steunen kan geen kwaad vind ik. Doe ik hier ook. Luca kruipt bij veel knallen ongeveer in me en dat mag ook. Liever bij mij komen dan wegvluchten :)
Dit dus. Zo doe ik het ook bij Bennie, die vorig jaar nergens last van had en dit jaar in één klap panisch is. Hij kreeg de afgelopen dagen iets homeopatisch, maar bleef hysterisch zodra we buiten waren. Meneer heeft dan de neiging om als een speer naar huis te willen, maar hij zit vast, dus dat lukt niet. Bij iedere harde knal draait hij zich nu om en rent naar mij. Ik blijf even staan, aai hem over de bol en we gaan weer verder.

Om 21.00 nog een grote plas gedaan en daarna heb ik hem advocaat met slagroom gegeven. Hij ligt nu op zn rug op een kussen op de bank. Pootjes in de lucht en snurken maar.
Zo rond 23.00 geef ik m nog een beetje, indien nodig, en dan gaan de gordijnen dicht, muziek-dvd aan op flink volume (mocht van de buren) dus ik denk dat we het wel overleven hier.

Ik snap trouwens niet waarom hij dit jaar compleet in paniek is, terwijl er vorig jaar niks aan de hand was. Hij is wel gecastreerd dit jaar, maar of dat er mee te maken heeft?
canisia meissie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
Contacteer:

Ongelezen bericht door canisia meissie »

vorig jaar nog Alprazolam gegeven icm een thundershirt. Tot op heden is hij nog rustig binnen buiten is het anders. Mijn pup begint te blaffen die heeft nu de thundershirt aan en is gaan slapen.
Voor de rest niets erbij gegeven ja vanmorgen een vleeskluif.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Thundershirt helpt hier ook best goed voor Tessa. Het scheelt wel dat zij niet echt bang is, ze wordt alleen heel hyper van de lichtflitsen en de knallen. Met shirt is ze veeeel rustiger.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli heeft Bach rescue en rock rose gehad en een beetje advocaat, het is goed gegaan. Ze was wel bang, maar zichtbaar rustiger. Gelukkig, het meeste is hier achter de rug.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

;) Sky werd gelukkig alleen heel onrustig. omdat Sky een hond is die (naar mijn bescheiden mening) heel veel bevestiging vraagt en een knikje al als bevestigend ziet heb ik mijn man de deur uitgestuurd (LOL even vrienden nieuwjaar wensen) die bevestigt hem dus wel want hij vind het zielig (vind ik ook wel hoor maar hoe liever mijn man deed hoe harder Sky ging rennen en dan braaf roepen... right) en zit ik nu lekker lui achter de pc. af en toe loop ik heen en weer heb de afwasmachine aangezet etc... als hij bij me komt krijgt hij net als anders een aai over zn bolletje maar hij ligt nu languit op de vloer. ik stuur hem zo op de bank en dan blijf ik nog ff in de buurt.
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Jammer genoeg ging het hier helemaal mis, het leek wel een bombardement in de straat. Mijn tweeling van 5 was aan het gillen van angst en Donna rende, ondanks de pillen, helemaal in paniek het huis door. Zelfs Jody kreeg het moeilijk en kwam wat veiligheid zoeken onder mijn benen. Ik was alleen met ze, en wist echt even niet wat te doen met zoveel paniek om me heen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”