Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waterbak verschonen
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Waterbak verschonen
Ik maak ze 2 a 3 x per week schoon, vul eventueel water bij indien nodig tussendoor. Maar de mijne drinken meer buiten dan uit hun waterbak.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Hier hetzelfde. Als hij leeg is vul ik hem bij en als de vaatwasser opgevuld moet worden gaat ie erin. Als ik hem 1x per dag vul is het veel. Wel doe ik er maar een klein laagje in, anders zou ik hem slechts 1x in de week hoeven te vullenJudith-Diesel schreef:Een beetje van dit dus.Bonnie F schreef:![]()
Ik vul als de bak leeg is en dat is niet vaak, Zappa drinkt liever buiten.
En schoonmaken? Als de bak zichtbaar vies is. (en dat is zelden met een bescheiden hondje)
Dana drinkt echt weinig in haar eentje (ik ben 2 honden waarvan 1 veel drinker gewend) en heeft bij haar etensbak en in de slaapkamer een hele grote bak staan. Ze drinkt er amper uit, ook uit die bij haar etensbak is amper leeg te krijgen. Dana krijgt nu ook Kvv, en toen ze nog samen waren kregen ze beide brokken, dat zal ook wel verschil uit maken.
Af en toe denk ik, zal hem weer even schoonmaken/opnieuw vullen.
- Elmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
- Contacteer:
hier hetzelfde verhaal als Ostara gedronken heefttervueren milo schreef:Ja hier ookS@ndr@ schreef:aangezien hij zeker vol met kwijl zit na 1 maal drinken soms wel 5 keer op een dag,![]()
Als Floris er uit gedronken heeft drijven er van die lekkere slierten in en hoeft Milo het niet meer !
Tis net trekdrop
Sanja drinkt wel uit sloten en prutplassen maar sliertjeswater is vies vind ze
De website van Sanja en Femie

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
1x per dag maak ik m schoon, en de rest van de dag vul ik m bij wanneer die leeg is. Dat is gemiddeld 2x per dag ongeveer.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
elke dag vers water, en om de dag ongeveer schoonmaken. soms elke dag, ligt eraan als ze een zandbakkes heeft en dan een hoop zand in de drinkensbak achterlaat, dan gaat ie elke dag schoon. maar gemiddeld is maak ik t om de dag goed schoon.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Oh wat ben ik slecht! Ik vul hem wanneer hij leeg is (eens per 4-5 dagen denk ik), dan spoel ik hem alleen even op maar maak 'm verder niet schoon. Schoonmaken doe ik als ie zichtbaar vuil is.
Knoep drinkt bijna niet.
De kippen hetzelfde, die vul ik om de dag bij met regenwater of vers water, schoonmaken doe ik als de bak groen word.
Knoep drinkt bijna niet.
De kippen hetzelfde, die vul ik om de dag bij met regenwater of vers water, schoonmaken doe ik als de bak groen word.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Hier wordt de bak 's morgens schoongemaakt en vers water erin, nu Sjakie zoveel drinkt moet er minstens 2 keer per dag gevuld worden.
Wat ikzelf lastig vind is dat het een rvs bak is en dat ik soms niet zie dat het water op is.Daarvoor moet ik echt even tegen de bak schoppen,dan zie ik het water bewegen.
Wat ikzelf lastig vind is dat het een rvs bak is en dat ik soms niet zie dat het water op is.Daarvoor moet ik echt even tegen de bak schoppen,dan zie ik het water bewegen.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Hier ook. Ze drinkt het soms wel, maar kraakhelder leidingwater uit een brandschone bak heeft hier echt niet de voorkeurKnoeppie schreef:Oh wat ben ik slecht! Ik vul hem wanneer hij leeg is (eens per 4-5 dagen denk ik), dan spoel ik hem alleen even op maar maak 'm verder niet schoon. Schoonmaken doe ik als ie zichtbaar vuil is.
Knoep drinkt bijna niet.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Die wordt één keer per dag afgewassen en opnieuw gevuld.Vies of niet vies.
Maar madam is ook geen nathals dus er gaat nogal wat water naar de planten zeg maar.
Maar madam is ook geen nathals dus er gaat nogal wat water naar de planten zeg maar.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik ververs 1 x in de twee dagen. en spoel de bakjes dan even om bij het vullen. Wij hebben hier 2 bakjes daar doen de katten samen mee met Toots en die zijn na twee dagen nog niet leeg.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook hoor zit echtKnoeppie schreef:Oh wat ben ik slecht! Ik vul hem wanneer hij leeg is (eens per 4-5 dagen denk ik), dan spoel ik hem alleen even op maar maak 'm verder niet schoon. Schoonmaken doe ik als ie zichtbaar vuil is.
Knoep drinkt bijna niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden houden niet van vers water. Als hij leeg is wordt hij gevuld en schoonmaken doe ik niet elke dag want dan drinken mijn meiden even niet.
Nu hebben ze vaker vers water omdat Nikkie als ze loops is veel drinkt en doordat ze dan weleens in huis wil plassen geef ik niet zo heel veel water, houd wel in de gaten dat ze genoeg drinken maar ga niet onbeperkt water geven, heb geen zin in een huis wat naar pies gaat ruiken.
Nu hebben ze vaker vers water omdat Nikkie als ze loops is veel drinkt en doordat ze dan weleens in huis wil plassen geef ik niet zo heel veel water, houd wel in de gaten dat ze genoeg drinken maar ga niet onbeperkt water geven, heb geen zin in een huis wat naar pies gaat ruiken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Hier is ie met 3 katten en 2 honden vaak in 2 dagen leeg, dan word ie even uitgespoeld en schoongemaakt (al het kwijl er uit) en weer bijgevuld.

- Mirella
- Zeer actief
ik heb 4 kleine waterbakken en 1 grote staan die grote staat buiten en ververs ik 1 x per dag,de kleintjes ververs ik sochtends en vul ik savonds bij.1 x per week was ik alles af
- Mirella
- Zeer actief
mijn kleintjes vertikken het trouwens ook om savonds nog water van sochtends te drinken.ze blijven er dan bijstaan en me aankijken net zo lang tot ik nieuw pak en dan drinken ze alsof ze dagen geen water beschikbaar hadden
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Ik heb een drinkbak waar anderhalve liter in gaat. Die vul ik wanneer hij bijna leeg is. Dat is hier wel een paar keer per da nodig met vijf honden waarvan er één nefrogene diabetes insipidus heeft.
Schoonmaken doe ik hem als ik denk.....mmmmm...ziet er niet helemaal fris meer uit. En dan gewoon met water en een borstel.
Schoonmaken doe ik hem als ik denk.....mmmmm...ziet er niet helemaal fris meer uit. En dan gewoon met water en een borstel.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Ik ben ook een slechte baas. Ik spoel de bak meestal even om als ik hem bij moet vullen, en dat is meestal 1x per 1-3 dagen En eens in de zoveel tijd als de vaatwasser aan moet maar nog plek heeft, doe ik zijn bakken erbij
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Bo houdt niet zo van kraanwater. Meestal verschoon ik het water 1x per dag en dan maak ik de bak meteen ook schoon. Het is meer voor de vorm want ze drinkt er bijna nooit uit.
- krullie
- Zeer actief
hier een literfles.
die ververs is 2x daags, sochtends en savonds voor de nacht.
wat er nog in de fles zit gebruik ik om de bak te spoelen.
die ververs is 2x daags, sochtends en savonds voor de nacht.
wat er nog in de fles zit gebruik ik om de bak te spoelen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hier vinden ze water in plassen ed ook lekkerderEsther12 schreef:Bo houdt niet zo van kraanwater. Meestal verschoon ik het water 1x per dag en dan maak ik de bak meteen ook schoon. Het is meer voor de vorm want ze drinkt er bijna nooit uit.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
In ieder geval wordt de bak 'smorgens omgespoeld en opnieuw gevuld. Als er veel gedronken wordt, wordt 'smiddags bijgevuld maar dat gebeurd niet vaak.
Als ik in de loop van de middag zie dat de bak vies is wordt er ververst.
Indien nodig gaat de bak in de vaatwasser, dat is denk ik 2 x per week, in de zomer wat vaker.
Suzanne
Als ik in de loop van de middag zie dat de bak vies is wordt er ververst.
Indien nodig gaat de bak in de vaatwasser, dat is denk ik 2 x per week, in de zomer wat vaker.
Suzanne
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Heb hier binnen een stenen bak en buiten in allebei de kennels hangt een rvs.
Water word bijgevult als het nodig is.
De bakken in de kennels doe ik altijd met de hoge druk als ik de kennels schoonmaak
Zelfde trouwens met de waterbak van de katten ( die zitten ook buiten )
De bak binnen word als ik eraan denk even omgespoelt en af en toe denk ik eens van goh t word wel weer eens tijd voor de vaatwasser en dan gaan ze allemaal de vaatwasser in.
De voerbakken en de bakken waar het vlees in word ontdooit worden trouwens wel elke dag even met de hand afgewassen .
En gaan 1x per week door de vaatwasser
Water word bijgevult als het nodig is.
De bakken in de kennels doe ik altijd met de hoge druk als ik de kennels schoonmaak
Zelfde trouwens met de waterbak van de katten ( die zitten ook buiten )
De bak binnen word als ik eraan denk even omgespoelt en af en toe denk ik eens van goh t word wel weer eens tijd voor de vaatwasser en dan gaan ze allemaal de vaatwasser in.
De voerbakken en de bakken waar het vlees in word ontdooit worden trouwens wel elke dag even met de hand afgewassen .
En gaan 1x per week door de vaatwasser
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nanna schreef:Dat vind ik ook hysterisch en zwaar overdreven hoor. Moet je nagaan wat een water dat kostmalinois schreef: Ik ook hoor zit echtzo te lezen... paar keer per dag, afwasmachines...
![]()
Het valt me nog mee dat niemand schrijft alleen het allerduurste bronwater te geven
Hier wordt het water niet weggespoeld maar geef ik het aan de planten,dus weggooien is er niet bij

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Waterbak verschonen
Die van dat bronwater heb ik wel eens gelezen hoor, was een fanatiek vers voerder (voor wie hem kennen, Ordell), zijn honden kregen Bar-le-DucNanna schreef:Dat vind ik ook hysterisch en zwaar overdreven hoor. Moet je nagaan wat een water dat kostmalinois schreef: Ik ook hoor zit echtzo te lezen... paar keer per dag, afwasmachines...
![]()
Het valt me nog mee dat niemand schrijft alleen het allerduurste bronwater te geven
Hier worden ze bijgevuld indien nodig (drinken meer buiten, op de uitlaat weide staat een grote waterbak (vleeskrat/grote teil), die is veel meer favoriet.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Bronwater..... nee 
Ooit wel geprobeerd, was onderweg en had zo'n spaflesje bij me. Tsja jongens, water is water, toch??
Welnee... dat hoefden ze niet!!!
Let wel: het was geen opzet om ze nou 's bronwater te gaan geven maar het kwam ff zo uit om zo'n flesje mee te nemen. Nou, eens maar nooit meer natuurlijk
Suzanne
Ooit wel geprobeerd, was onderweg en had zo'n spaflesje bij me. Tsja jongens, water is water, toch??
Welnee... dat hoefden ze niet!!!
Let wel: het was geen opzet om ze nou 's bronwater te gaan geven maar het kwam ff zo uit om zo'n flesje mee te nemen. Nou, eens maar nooit meer natuurlijk
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je ziet amper dat ze gedronken hebben na een dag hier, dan moet ik er een maatbeker bijhouden. Elk heeft een eigen bak en er staat er nog eentje buiten achter het huis... die laatste wordt alleen schoongemaakt als ie groen begint aan te slaan... en dat is nu net het meest gewilde water op de een of andere manier, ze drinken er allemaal graag uit. Puur regenwater en alleen zomers of lange tijd zonder regen vul ik hem bij met kraanwater..Nanna schreef:Dat vind ik ook hysterisch en zwaar overdreven hoor. Moet je nagaan wat een water dat kostmalinois schreef: Ik ook hoor zit echtzo te lezen... paar keer per dag, afwasmachines...
![]()
Afwasmachine gebruik ik niet, voor mij alleen heeft dat totaal geen zin, dan heb ik geen bord en glas meer in de kast staan tegen de tijd dat ie eindelijk vol zit. Dus gewoon met de hand wordt ie afgewassen als ik denk dat het nodig is of dat de bak leeg is.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Die ken ik wel (van fora dan)... is die hier ook niet nog lid geweest een hele tijd geleden?crutz schreef:Die van dat bronwater heb ik wel eens gelezen hoor, was een fanatiek vers voerder (voor wie hem kennen, Ordell), zijn honden kregen Bar-le-DucNanna schreef:Dat vind ik ook hysterisch en zwaar overdreven hoor. Moet je nagaan wat een water dat kostmalinois schreef: Ik ook hoor zit echtzo te lezen... paar keer per dag, afwasmachines...
![]()
Hier worden ze bijgevuld indien nodig (drinken meer buiten, op de uitlaat weide staat een grote waterbak (vleeskrat/grote teil), die is veel meer favoriet.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Idem dito. Tenminste, tegenwoordig. Zowel Silka als Sam drinken niet zo veel. Billy destijds wel, die kon zo'n hele bak (met veel gespetter en geplons) helemaal leegdrinken.Knoeppie schreef:Oh wat ben ik slecht! Ik vul hem wanneer hij leeg is (eens per 4-5 dagen denk ik), dan spoel ik hem alleen even op maar maak 'm verder niet schoon. Schoonmaken doe ik als ie zichtbaar vuil is.
Knoep drinkt bijna niet.
En schoonmaken, tja, als 'ie vuil is inderdaad.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet perse tegen jou persoonlijk hoor, een algemene vraag, maar dat lees ik zo veel hier... en wat zou dat uitmaken dat die na 2 dagen nog niet leeg zijn dan? Er zitten er 7 in een weektoots schreef:Ik ververs 1 x in de twee dagen. en spoel de bakjes dan even om bij het vullen. Wij hebben hier 2 bakjes daar doen de katten samen mee met Toots en die zijn na twee dagen nog niet leeg.

-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Boxers zijn heel goed in het maken van behangplaksel en ik drink zelf ook niet graag mijn eigen spuug.
Dus ik ververs het water zeer regelmatig en was de bakken ook frequent af. En droog regelmatig de vloer af
Dus ik ververs het water zeer regelmatig en was de bakken ook frequent af. En droog regelmatig de vloer af
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva