Schop onder d'r dikke reet moet ze hebben....
Moderator: moderatorteam
Canidae schreef:
Canidae schreef:
Zeker wel dat er honden zijn die dit leuk vinden, juist omdat ze eraan gewend zijn. Als ik thuis met mijn hond oefen voor shows, of om een leuke foto te maken, staat ze er als een zoutzak bij, maar kijk menig foto van haar TIJDENS het showen, en ze staat netjes en trots, zoals een akita hoort te staan. Dus ja, ik denk wel dat mijn hond het leuk (genoeg) vind.. En inderdaad, ze weet niet beter, maar dat maakt het niet minder leuk.Lin-C schreef:Kan me haast niet voorstellen dat er honden zijn die dit nu écht leuk vinden. Ook niet als ze eraan 'gewend' zijn.
Kon/liet je een hond kiezen koos hij er echt niet voor om daar te staan.
Het is even zoeken, maar die shows zijn er ook. Als je hond er het type voor is qua karakter, kan het best leuk zijn.Mina2006 schreef:Oh..uhm, ja met Mina dus. Ik dacht dat er ook shows waren voor niet-ras honden? Ach, het is ook maar een ideetje hoorAnja schreef:Met welke hond zou je willen gaan showen dan? Dan moet je hond wel een stamboom hebben he.Mina2006 schreef:Zonde, ik zit een beetje te kijken om misschien ook show te doen (kijken he..kijken..niks is zekerNanna schreef: Alles voor de puntjes) Maar tegen zulk gedrag kan ik niet tegen. Als ze niet willen, willen ze niet..klaar.
Een kruising malthezer/poedel kan je niet showen hoor.
Het filmpje heb ik niet gekeken. Ik word er altijd een beetje knarrig van hoe er soms met honden omgegaan word.
Dat komt doordat ze zowel voor als achter extra klauwtjes hebben, volledig ontwikkelde tenen.LongFields schreef:Okay, ik vermoedde al zoiets omdat ze het op 1 na allemaal zo duidelijk deden. Ik vind het eerlijk gezegd geen gezicht, maar het zal wel een functie hebben bij dit ras.Vorkje schreef: Dat gangwerk hoort zo bij de Lundehund. Met de voorpootjes moeten ze peddelen en achter zijn ze heel nauw.
Natuurlijk zijn die er ook, regelmatig zelfs.Mina2006 schreef:Oh..uhm, ja met Mina dus. Ik dacht dat er ook shows waren voor niet-ras honden? Ach, het is ook maar een ideetje hoor
LongFields schreef:Die hadden ze er wat mij betreft gewoon uit mogen, nee móeten zetten. Wat een geklooi met dat arme hondje zeg... Het best had van het begin tot het einde enorm veel stress en liet dat ook overduidelijk zien.
Wat hebben deze hondjes trouwens een raar gangwerk, op 1 na hadden ze allemaal van die naar buiten heel breed weggezette voorpootjes, en achter liepen ze zowat met de pootjes over elkaar heen (degene die eerste werd had dat het duidelijkst trouwens).
Ik vond het hele filmpje niet echt prettig om naar te kijken, hoewel de dame met het eerste hondje wel de kroon spande.
ik ookGollum schreef:Ohh wat erg, ik kon het filmpje niet afkijken, werd er lichtelijk agressief van
Fijn dat jij er van overtuigd bent dat jouw hond het leuk vindt. Mag ik het ook niet geloven? Stilstaan en in een een hal rondjes lopen is nou niet een van de dingen waar honden om staan te springen. Hoe je het ook draait. En nee, ze gaan er niet dood van en ja, iedereen moet het helemaal lekker zelf weten maar ík kan wel leukere dingen bedenken om met mijn hond te gaan doen. Wat jij wilt en doet met jouw hond moet je lekker zelf weten.Yukusaki Akitas schreef:Zeker wel dat er honden zijn die dit leuk vinden, juist omdat ze eraan gewend zijn. Als ik thuis met mijn hond oefen voor shows, of om een leuke foto te maken, staat ze er als een zoutzak bij, maar kijk menig foto van haar TIJDENS het showen, en ze staat netjes en trots, zoals een akita hoort te staan. Dus ja, ik denk wel dat mijn hond het leuk (genoeg) vind.. En inderdaad, ze weet niet beter, maar dat maakt het niet minder leuk.Lin-C schreef:Kan me haast niet voorstellen dat er honden zijn die dit nu écht leuk vinden. Ook niet als ze eraan 'gewend' zijn.
En nog zoiets: Wat is er zo vreselijk aan showen? Ze lopen een rondje (misschien 2) en moeten even stilstaan. Gaan ze toch niet dood van?
Kun je ook dingen bedenken die jouw hond leuker vind om te doen, ipv óm met je hond te doen?Lin-C schreef:Fijn dat jij er van overtuigd bent dat jouw hond het leuk vindt. Mag ik het ook niet geloven? Stilstaan en in een een hal rondjes lopen is nou niet een van de dingen waar honden om staan te springen. Hoe je het ook draait. En nee, ze gaan er niet dood van en ja, iedereen moet het helemaal lekker zelf weten maar ík kan wel leukere dingen bedenken om met mijn hond te gaan doen. Wat jij wilt en doet met jouw hond moet je lekker zelf weten.Yukusaki Akitas schreef:Zeker wel dat er honden zijn die dit leuk vinden, juist omdat ze eraan gewend zijn. Als ik thuis met mijn hond oefen voor shows, of om een leuke foto te maken, staat ze er als een zoutzak bij, maar kijk menig foto van haar TIJDENS het showen, en ze staat netjes en trots, zoals een akita hoort te staan. Dus ja, ik denk wel dat mijn hond het leuk (genoeg) vind.. En inderdaad, ze weet niet beter, maar dat maakt het niet minder leuk.Lin-C schreef:Kan me haast niet voorstellen dat er honden zijn die dit nu écht leuk vinden. Ook niet als ze eraan 'gewend' zijn.
En nog zoiets: Wat is er zo vreselijk aan showen? Ze lopen een rondje (misschien 2) en moeten even stilstaan. Gaan ze toch niet dood van?
Duh. Dat bedoel ik, lijkt me vrij logisch. Niet zo'n heel snuggere opmerking. En natuurlijk vindt mijn hond weer andere dingen leuker dan een andere hond. Maar ik heb het nu over het algemeen. Honden vinden bovenstaande over het algemeen gewoon niet zo heel erg leuk. Sorry, kan er niets anders van maken.Mina2006 schreef:Kun je ook dingen bedenken die jouw hond leuker vind om te doen, ipv óm met je hond te doen?Lin-C schreef:Fijn dat jij er van overtuigd bent dat jouw hond het leuk vindt. Mag ik het ook niet geloven? Stilstaan en in een een hal rondjes lopen is nou niet een van de dingen waar honden om staan te springen. Hoe je het ook draait. En nee, ze gaan er niet dood van en ja, iedereen moet het helemaal lekker zelf weten maar ík kan wel leukere dingen bedenken om met mijn hond te gaan doen. Wat jij wilt en doet met jouw hond moet je lekker zelf weten.Yukusaki Akitas schreef:Zeker wel dat er honden zijn die dit leuk vinden, juist omdat ze eraan gewend zijn. Als ik thuis met mijn hond oefen voor shows, of om een leuke foto te maken, staat ze er als een zoutzak bij, maar kijk menig foto van haar TIJDENS het showen, en ze staat netjes en trots, zoals een akita hoort te staan. Dus ja, ik denk wel dat mijn hond het leuk (genoeg) vind.. En inderdaad, ze weet niet beter, maar dat maakt het niet minder leuk.Lin-C schreef:Kan me haast niet voorstellen dat er honden zijn die dit nu écht leuk vinden. Ook niet als ze eraan 'gewend' zijn.
Het kan best zijn dat jij een activiteit opnoemt, die een andere hond weer niks aanvindt..
Dat heb ik net al een paar keer gezegd volgens mij.Mina2006 schreef:''over het algemeen''
Er zijn dus honden die het wél leuk vinden..
Waarom geloof jij het dan niet?
Lin-C schreef:Dat heb ik net al een paar keer gezegd volgens mij.
Naar mijn mening gaan honden 'over het algemeen' (verschilt per hond uiteraard) liever; wandelen, zwemmen, rennen, hondensport o.i.d. doen.
sirene schreef:Edit heb even een filpmje gezocht. Kijk vanaf 1.15 tot 1.41 hoe statisch en saai. Hond vindt het totaal niet leuk
Dat je dat niet snapt vind ik dan weer niet bijzonder slim. Ik heb namelijk een paar keer uitgelegd wat en waarom ik het zo vind. Dat je het niet met me eens bent is weer iets anders. Maar zo aan je reactie te lezen snap je het echt niet ofzo. Maakt verder ook niet uit. Jij mag vinden wat je vindt en ik ook. Net als dat jij lekker zelf moet weten wat je met je hond doet. Ik vind showen geen mishandeling hoor, voordat je bang bent dat ik je daar van beschuldig ofzo, het zou gewoon mijn keuze niet zijn om met welke hond dan ook allerlei shows af te gaan. Verder lijkt deze 'discussie' me verder vrij kansloos. We verschillen van mening, ook prima.Yukusaki Akitas schreef:Lin-C schreef:Dat heb ik net al een paar keer gezegd volgens mij.
Naar mijn mening gaan honden 'over het algemeen' (verschilt per hond uiteraard) liever; wandelen, zwemmen, rennen, hondensport o.i.d. doen.
Ik heb mijn hond nog nooit horen zeggen dat ze dat liever doet. Ja, misschien heeft ze meer plezier met rennen en wandelen (zwemmen? NO WAY), maar dat wil niet zeggen dat ze geen plezier heeft met showen?!?!
Ik vind wandelen met mijn honden leuk, maar ik vind naar de show gaan leuker, wil dat zeggen dat ik wandelen niet leuk kan vinden????? Ik begrijp je redenatie echt helemaal NIET..
sirene schreef:Edit heb even een filpmje gezocht. Kijk vanaf 1.15 tot 1.41 hoe statisch en saai. Hond vindt het totaal niet leuk
Oja, ik zie het.. vreselijk vind ie 't
Ja, alleen het punt is wel dat jij eerst duidelijk maakt dat jij niet gelooft dat honden het leuk kunnen hebben met shows, maar vervolgens schuif je het af op: ja maar het is een mening'' op het moment dat je de hond ziet.Lin-C schreef:
Dat je dat niet snapt vind ik dan weer niet bijzonder slim. Ik heb namelijk een paar keer uitgelegd wat en waarom ik het zo vind. Dat je het niet met me eens bent is weer iets anders. Maar zo aan je reactie te lezen snap je het echt niet ofzo. Maakt verder ook niet uit. Jij mag vinden wat je vindt en ik ook. Net als dat jij lekker zelf moet weten wat je met je hond doet. Ik vind showen geen mishandeling hoor, voordat je bang bent dat ik je daar van beschuldig ofzo, het zou gewoon mijn keuze niet zijn om met welke hond dan ook allerlei shows af te gaan. Verder lijkt deze 'discussie' me verder vrij kansloos. We verschillen van mening, ook prima.
Voor jouw info; ik heb het filmpje nog niet bekeken. En ik ben inderdaad van mening dat het niet leuk is voor honden en ik schuif geen moer af. Blijkbaar voelen de mensen die showen zich daardoor nogal aangevallen. Moeten je/jullie niet doen joh. Als jullie zeker weten dat jullie honden het geweldig vinden moeten jullie het toch vooral lekker doen. Wat maakt het dan uit wat een ander daarvan vindt.Mina2006 schreef:Ja, alleen het punt is wel dat jij eerst duidelijk maakt dat jij niet gelooft dat honden het leuk kunnen hebben met shows, maar vervolgens schuif je het af op: ja maar het is een mening'' op het moment dat je de hond ziet.Lin-C schreef:
Dat je dat niet snapt vind ik dan weer niet bijzonder slim. Ik heb namelijk een paar keer uitgelegd wat en waarom ik het zo vind. Dat je het niet met me eens bent is weer iets anders. Maar zo aan je reactie te lezen snap je het echt niet ofzo. Maakt verder ook niet uit. Jij mag vinden wat je vindt en ik ook. Net als dat jij lekker zelf moet weten wat je met je hond doet. Ik vind showen geen mishandeling hoor, voordat je bang bent dat ik je daar van beschuldig ofzo, het zou gewoon mijn keuze niet zijn om met welke hond dan ook allerlei shows af te gaan. Verder lijkt deze 'discussie' me verder vrij kansloos. We verschillen van mening, ook prima.
Zie je het niet; dan ken je lichaamstaal van een hond niet.
Jouw mening is dat JIJ het niet leuk vindt, niet dat de honden het niet leuk vinden..
Lin-C schreef:Voor jouw info; ik heb het filmpje nog niet bekeken. En ik ben inderdaad van mening dat het niet leuk is voor honden en ik schuif geen moer af. Blijkbaar voelen de mensen die showen zich daardoor nogal aangevallen. Moeten je/jullie niet doen joh. Als jullie zeker weten dat jullie honden het geweldig vinden moeten jullie het toch vooral lekker doen. Wat maakt het dan uit wat een ander daarvan vindt.Mina2006 schreef:Ja, alleen het punt is wel dat jij eerst duidelijk maakt dat jij niet gelooft dat honden het leuk kunnen hebben met shows, maar vervolgens schuif je het af op: ja maar het is een mening'' op het moment dat je de hond ziet.Lin-C schreef:
Jouw mening is dat JIJ het niet leuk vindt, niet dat de honden het niet leuk vinden..
Je bent ook meteen hondendeskundige geworden nu je een hondje hebt? Met je; zie je het niet dan ken je de lichaamstaal niet?
Een mening is een mening hoor. Dat jij je daardoor aangevallen voelt ofzo is echt jouw probleem. Ik zal het filmpje later bekijken. Zoals ik t nu hoor heeft de hond er plezier in; helemaal prima. Neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat een hond liever andere dingen doet. Hondse dingen.Mina2006 schreef:Lin-C schreef:Voor jouw info; ik heb het filmpje nog niet bekeken. En ik ben inderdaad van mening dat het niet leuk is voor honden en ik schuif geen moer af. Blijkbaar voelen de mensen die showen zich daardoor nogal aangevallen. Moeten je/jullie niet doen joh. Als jullie zeker weten dat jullie honden het geweldig vinden moeten jullie het toch vooral lekker doen. Wat maakt het dan uit wat een ander daarvan vindt.Mina2006 schreef:Ja, alleen het punt is wel dat jij eerst duidelijk maakt dat jij niet gelooft dat honden het leuk kunnen hebben met shows, maar vervolgens schuif je het af op: ja maar het is een mening'' op het moment dat je de hond ziet.Lin-C schreef:
Je bent ook meteen hondendeskundige geworden nu je een hondje hebt? Met je; zie je het niet dan ken je de lichaamstaal niet?Misschien slim om dan wel eerst het filmpje te bekijken voor je verder gaat met je mening..
Je hoeft geen hondendeskundige te zijn om dat op dat filmpje te zien hoor
Hieruit haal ik: ik geloof niet dat jouw hond het leuk vindt. Het is niet een van de dingen waar honden om staan te springen.Lin-C schreef:
Fijn dat jij er van overtuigd bent dat jouw hond het leuk vindt. Mag ik het ook niet geloven? Stilstaan en in een een hal rondjes lopen is nou niet een van de dingen waar honden om staan te springen. Hoe je het ook draait. En nee, ze gaan er niet dood van en ja, iedereen moet het helemaal lekker zelf weten maar ík kan wel leukere dingen bedenken om met mijn hond te gaan doen. Wat jij wilt en doet met jouw hond moet je lekker zelf weten.
Nu is het ineens een mening, want: ''naar mijn mening gaan honden 'over het algemeen'...Lin-C schreef:
Dat heb ik net al een paar keer gezegd volgens mij.
Naar mijn mening gaan honden 'over het algemeen' (verschilt per hond uiteraard) liever; wandelen, zwemmen, rennen, hondensport o.i.d. doen. Dit is nogal statisch en saai voor een hond. Maar zoals ik zei; iedereen moet het lekker zelf weten wat hij met zijn/haar hond doet. Dat ik het niks vind en er van overtuigd ben dat honden andere dingen een stuk leuker zouden vinden moet ik ook zelf weten, dacht ik.
Mina2006 schreef:Ik denk dat je mijn punt niet snapt..Ik zal het proberen te citeren voor je:
Hieruit haal ik: ik geloof niet dat jouw hond het leuk vindt. Het is niet een van de dingen waar honden om staan te springen.Lin-C schreef:
Fijn dat jij er van overtuigd bent dat jouw hond het leuk vindt. Mag ik het ook niet geloven? Stilstaan en in een een hal rondjes lopen is nou niet een van de dingen waar honden om staan te springen. Hoe je het ook draait. En nee, ze gaan er niet dood van en ja, iedereen moet het helemaal lekker zelf weten maar ík kan wel leukere dingen bedenken om met mijn hond te gaan doen. Wat jij wilt en doet met jouw hond moet je lekker zelf weten.
Je gelooft dus iemand zijn ervaring niet en jij kunt in een hond zijn hoofd kijken?
Dan zeg je vervolgens:
Nu is het ineens een mening, want: ''naar mijn mening gaan honden 'over het algemeen'...Lin-C schreef:
Dat heb ik net al een paar keer gezegd volgens mij.
Naar mijn mening gaan honden 'over het algemeen' (verschilt per hond uiteraard) liever; wandelen, zwemmen, rennen, hondensport o.i.d. doen. Dit is nogal statisch en saai voor een hond. Maar zoals ik zei; iedereen moet het lekker zelf weten wat hij met zijn/haar hond doet. Dat ik het niks vind en er van overtuigd ben dat honden andere dingen een stuk leuker zouden vinden moet ik ook zelf weten, dacht ik.
Verschilt per hond, ik vind het niks, ik ben ervan overtuigd etc.
Met andere woorden; een mening hebben is prima, dat jij het niet leuk vindt voor de hond moet ook jij helemaal zelf weten.
Maar probeer er dan niet eerst door te duwen dat honden het niet leuk VINDEN, want dat bepaalt de hond zelf wel.
Oh neem me niet kwalijk dat ik daar niet 'ik vind' voor heb gezet.Mina2006 schreef:Uit jouw verhaaltje van de eerste quote: ''Stilstaan en in een een hal rondjes lopen is nou niet een van de dingen waar honden om staan te springen. ''
Waar staat; IK VIND dan?
Ik heb al gezegd: heb je mening, is prima. Maar je begon met dingen te roepen zoals de bovenstaande zin, die geen mening is maar een voor jou vaststaand feit.
Dát probeer ik duidelijk te maken. Ik probeer niet jouw mening onderuit te halen hoor.
Dat heb ik je al een aantal berichten terug geadviseerd.Mina2006 schreef:Ik geef het op..
Hier sluit ik me bij aan.LongFields schreef: Ik vond het hele filmpje niet echt prettig om naar te kijken, hoewel de dame met het eerste hondje wel de kroon spande.