Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HELP, alle advies is welkom!
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: HELP, alle advies is welkom!
Ja erg fijn hoor als je goed met je buren om kunt gaan, en er onderling ook verdraagzaamheid heerst.
Wij hebben onderling echt een goede verstandhouding, en ik hoop dat dit ook gewoon altijd zo zal blijven!
Wij hebben onderling echt een goede verstandhouding, en ik hoop dat dit ook gewoon altijd zo zal blijven!

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja, als er geen vergunning vereist is dan kan die ook niet ingetrokken worden. Bedrijfsactiviteiten (want die zijn het, er wordt tegen betaling een dienst verleend, deelname aan het economische verkeer etc) moeten wel voldoen aan milieunormen en die zijn er ook op het gebied van geluid. Ik zou eens een gesprek aanvragen bij de gemeente om te vragen hoe zij denken een dergelijk besluit te kunnen en mogen nemen en daarna een advocaat inschakelen.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
- Aantal honden: 2
Zouden die normen ergens moeten staan? In het bestemmingsplan, of APV?MirandaH schreef:Tja, als er geen vergunning vereist is dan kan die ook niet ingetrokken worden. Bedrijfsactiviteiten (want die zijn het, er wordt tegen betaling een dienst verleend, deelname aan het economische verkeer etc) moeten wel voldoen aan milieunormen en die zijn er ook op het gebied van geluid. Ik zou eens een gesprek aanvragen bij de gemeente om te vragen hoe zij denken een dergelijk besluit te kunnen en mogen nemen en daarna een advocaat inschakelen.
Heb alles nagekeken qua regelgeving binnen die gemeente, kan daar niets concreets over vinden...
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- Rafael 75
- Actief
- Mijn ras(sen): Oud Engelse bulldog
- Aantal honden: 1
Ik zeg ..laten lullen die vent,je hebt altijd van die zeikstralen..nu ik dit alles heb gelezen heeft die zeikstraal geen poot om op te staan.
Geen zorgen.. maar blafbanden? moet ik dat zien als een stroomstootje ofzo? ik begrijp dat niet echt?
Geen zorgen.. maar blafbanden? moet ik dat zien als een stroomstootje ofzo? ik begrijp dat niet echt?
Een hond vind je niet...Je hond vindt jou!
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Nee, de honden die veel blaffen en niet van de mensen zelf zijn krijgen een trilling of een geluidje.Rafael 75 schreef:Ik zeg ..laten lullen die vent,je hebt altijd van die zeikstralen..nu ik dit alles heb gelezen heeft die zeikstraal geen poot om op te staan.
Ze worden niet veel gebruikt, en soms gaat er geen een om. Maar sommige honden blaffen wel heel veel.
Dus om de buurman een beetje tegemoet te komen deze oplossing.
En tja, we willen m graag lekker laten lullen, maar de vrouw van de gemeente gaat met hem mee...
Er ligt nu een brief op tafel dat ze moeten staken vanwege klachten..
-
chris'76
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Volgens mij hoeft dat niet.Heavy schreef:Volgens mij moeten ze meer dan 1 persoon hebben die klagen........
1 buurvrouw heeft het bij asiel luinjeberd voor elkaar gekregen dat daar geen honden meer opgevangen mogen worden.
Er wordt dan regelmatig metingen gedaan voor dicibels aan overlast..
Zelf zou ik als pension eigenaar inderdaad juridische hulp inschakelen.
Dit gaat menig een boven de pet.
suc6
LEVEN EN LATEN LEVEN
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Sjonge jonge, nou we gaan doen wat we kunnen.
Of ze een advocaat in de arm kunnen nemen is nog even de vraag, ze hebben hier geen geld voor, al het geld zit in het huis, en de honden.
Ze vragen erg weinig voor een dag/nacht opvang voor een hond, en komen hier net mee rond.
Nogmaals, we doen wat we kunnen, maar de gemeente (lees, die ene persoon) staat pal achter de buurman..
Of ze een advocaat in de arm kunnen nemen is nog even de vraag, ze hebben hier geen geld voor, al het geld zit in het huis, en de honden.
Ze vragen erg weinig voor een dag/nacht opvang voor een hond, en komen hier net mee rond.
Nogmaals, we doen wat we kunnen, maar de gemeente (lees, die ene persoon) staat pal achter de buurman..
-
chris'76
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Omdat de gemeente achter de buurman staat is het ook zo belangrijk dat ze zelf ook hulp inroepen.Bruce-Roxy schreef:Sjonge jonge, nou we gaan doen wat we kunnen.
De gemeente heeft zelf wel juristen in dienst en is een log en trage instantie die veel macht heeft.
Volgens mij kun je gratis advies vragen bij buro rechtshulp oid.
LEVEN EN LATEN LEVEN
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
We hebben het juridisch loket al gebeld.. Deze kunnen ons ook niet helpen omdat ook zij het zien als een bedrijf.chris'76 schreef: Omdat de gemeente achter de buurman staat is het ook zo belangrijk dat ze zelf ook hulp inroepen.
De gemeente heeft zelf wel juristen in dienst en is een log en trage instantie die veel macht heeft.
Volgens mij kun je gratis advies vragen bij buro rechtshulp oid.
We doen wat we kunnen, eerst proberen we het natuurlijk zelf op te lossen..
en tja anders alle baasjes maar even iets meer laten betalen om de advocaat van te kunnen betalen?!