Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gvd k.t jeugd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

gvd k.t jeugd

Ongelezen bericht door Lief »

Ik woonde als kind in een wijk waar op oudjaar complete vuurwerkgevechten gewoongoed waren.
Illegaal vuurwerk is hier de norm.
Maar iedereen wist dat dieren het niet lollig vinden en iedereen hield ook altijd op zodra ik aangaf met mijn hond voorbij te willen.
Nu is dat niet anders, alleen soms moet je de pubers even herinneren, die denken niet verder dan ze groot zijn, dat is inherent aan de leeftijd, maar geen onwil. Dit jaar ben ik niet thuis met oudjaar, maar ik vraag de overbuurjongen om op te letten voor mijn honden.
Dat nemen die jongens serieus en dragen ze ook over aan de bijbehorende vriendjes.
Hier dus zeker geknal, maar niet vlakbij de honden.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Re: gvd k.t jeugd

Ongelezen bericht door Anja »

Lief schreef:Ik woonde als kind in een wijk waar op oudjaar complete vuurwerkgevechten gewoongoed waren.
Maar iedereen wist dat dieren het niet lollig vinden en iedereen hield ook altijd op zodra ik aangaf met mijn hond voorbij te willen.
Nu is dat niet anders, alleen soms moet je de pubers even herinneren, die denken niet verder dan ze groot zijn, dat is inherent aan de leeftijd, maar geen onwil. Dit jaar ben ik niet thuis met oudjaar, maar ik vraag de overbuurjongen om op te letten voor mijn honden.
Dat nemen die jongens serieus en dragen ze ook over aan de bijbehorende vriendjes.
Dat is hier ook zo, als ik vuurwerkgooiende jeugd tegen kom als ik mijn honden uitlaat vraag ik of ze even willen stoppen met gooien omdat mijn hondjes dat eng vinden en ze doen het altijd.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze iets naar me toe gooide.
Het stoort me dus helemaal niet, dat vuurwerk.
Op 30 en 31 december laat ik Mica thuis, die wil dan echt niet naar buiten maar dan is het een achtereen van knallen.
Ik vind het wel zielig voor haar, maar het is maar een paar dagen. Komt ze wel weer overheen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik zeg wel eens tegen mijn vriend, wonen we nou in Wormerveer of op de Westelijke Jordaanoever (en dat bedoel ik niet als grapje)? Om maar een oorlogsgebied te noemen. Het knalt echt de pan uit, soms zit je gewoon te vibreren op de bank door zo'n knal. Dat is geen vuurwerk meer, volgens mij.

Er is een roddel hier dat een jongen die bij ons aan de overkant woont, illegaal vuurwerk handelt en afsteekt. Wanneer gaan ze dat soort gasten nou eens preventief de hele maand december in de bak gooien, vraag ik me af? Eerst helpen met opruimen als taakstraf, of langsgaan bij vuurwerkslachtoffers in het ziekenhuis, en dan het jaar erop de hele maand december gezellig in de nor. Lijkt mij een hele effectieve oplossing, want het lijkt erop dat die gasten die echt bommen maken, meer regel dan uitzondering worden.

Hier schrikken de honden erg van die hele harde bommen, ik ook trouwens. En op straat, ik denk dat ik zou roepen, ik laat de hond los als je vuurwerk afsteekt! Dan maar gearresteerd worden voor bedreiging want ik denk dat Bruno en Shelly daar mentaal een flinke deuk aan zouden overhouden en dat vind ik veel erger. (dat dreigement zou ik trouwens nooit uitvoeren want Bruno rent meteen hard weg waarschijnlijk, hahaha)
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Jessica3787 schreef:Hier vandaag tot twee keer toe zo'n doodsklap dat niet alleen mijn ruit bijna sprong maar ook de luxaflex bewogen. Enorme rookpluim, maar die gastjes zag ik niet. Zodra ik ze betrap zijn ze nog niet jarig. Drie weken geleden hebben ze weer een brievenbus bij het bellenplateau opgeblazen.

Ik ben voor een vuurwerkverbod, mensen zijn gewoon niet in staat normaal met dat soort dingen om te gaan. Dan maar verbieden en georganiseerd vuurwerk. Stukken goedkoper gezien de enorme schade elk jaar, het scheelt gigantisch veel overlast en niemand raakt gewond.

In een landje dat alles zo wil controleren snap ik niet dat deze situatie nog bestaat....
Ben het helemaal met je eens! Wij wonen tegenover een speeltuintje en het is daar erg leuk vuurwerk afsteken, vooral de prullenbak moet het ieder jaar ontgelden.
Heb vorig jaar toevallig de hele groep gefilmd die het lukte dat ding weer op te blazen. Politie gebeld of ik daar iets mee kon, maar het mocht volgens hen niet eens en ik moest het filmpje maar gauw wissen, hoezo omgekeerde wereld???
Ik word zelf altijd bloednerveus van die knallen, echt na oud en nieuw kun je mij opvegen! Mijn hond idem, die zou heel graag helpen bij de amputatie van een paar vingertjes......
Gaan volgend jaar weer naar een vuurwerkvrij vakantiepark, heerlijk!
Afbeelding
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Fizgig schreef:Ik zeg wel eens tegen mijn vriend, wonen we nou in Wormerveer of op de Westelijke Jordaanoever (en dat bedoel ik niet als grapje)? Om maar een oorlogsgebied te noemen. Het knalt echt de pan uit, soms zit je gewoon te vibreren op de bank door zo'n knal. Dat is geen vuurwerk meer, volgens mij.

Er is een roddel hier dat een jongen die bij ons aan de overkant woont, illegaal vuurwerk handelt en afsteekt. Wanneer gaan ze dat soort gasten nou eens preventief de hele maand december in de bak gooien, vraag ik me af? Eerst helpen met opruimen als taakstraf, of langsgaan bij vuurwerkslachtoffers in het ziekenhuis, en dan het jaar erop de hele maand december gezellig in de nor. Lijkt mij een hele effectieve oplossing, want het lijkt erop dat die gasten die echt bommen maken, meer regel dan uitzondering worden.

Hier schrikken de honden erg van die hele harde bommen, ik ook trouwens. En op straat, ik denk dat ik zou roepen, ik laat de hond los als je vuurwerk afsteekt! Dan maar gearresteerd worden voor bedreiging want ik denk dat Bruno en Shelly daar mentaal een flinke deuk aan zouden overhouden en dat vind ik veel erger. (dat dreigement zou ik trouwens nooit uitvoeren want Bruno rent meteen hard weg waarschijnlijk, hahaha)
Er is zo ontzettend veel illegaal vuurwerk...echt niet grappig.
Paar week terug met agent gepraat en die zei dat er meer illegaal vuurwerk binnen komt dan er in beslag genomen wordt.

En dan ook nog al die mensen die de grens over gaan om in Belgie en Duitsland vuur werk te halen. Waar de regels een stuk minder zijn :(

Vannacht was het hier verdacht rustig....geen boem gehoord... misschien is de politie even langs geweest.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wat sneu zeg, rot jeugd, rot vuurwerk!

Zo heb ik 2 weken geleden de politie al gebeld...
Vorig jaar was de 1e oud en nieuw van Tessa bij ons, toen hebben we haar bij mijn schoonouders gebracht, die een hond hadden die niks om vuurwerk gaf. Maar dit jaar? Begin december waren we haar aan het uitlaten en werd er ook een rotje (nouja, tje?) gegooid naar haar. Sindsdien bij elke klap zit ze trillend onder tafel. Paar dagen later zit ik overdag op mijn laptop aan de keukentafel en Tessa ligt op de bank naar buiten te kijken. Komen er een paar jonge ventjes langs, die een paar van die rotjes onze voortuin ingooien en die klappen dus vlak voor het raam uit elkaar. Tessa helemaal over de zeik. Dus hoe we het nu dit jaar moeten doen?

Ik haat vuurwerk... Het enige leuke vuurwerk is een professionele show met alleen siervuurwerk, waar ik zo ver mogelijk bij vandaan kan blijven.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:Dan ben ik toch wel blij met mijn jeugdloze mummiebuurt ;-)
Ik heb eerlijk waar nog geen knalletje gehoord. :ok:
Ben ik ook niks rouwig om want ik heb helemaal niks met die meuk.
Ondanks dat wij niet in een jeugdloze mummiebuurt wonen :pffff: wordt er hier ook nog (niet)geknald.
Sowieso is het rond oudjaar zelf ook wel rustig ,zeker in vergelijkking met een stad als Haarlem ofzo wat hier vlakbij is.
Onze honden hebben er gelukkig alle vier totaal niets van,ook niet op oudjaar zelf ,maar persoonlijk heb ik ook helemaal niets met vuurwerk ,of het nu kanllen zijn of sier.
Het is sowieso meer een jongensachtigs iets denk ik want mijn zoon ,31 jaar vind het nu nog leuk :roll: en mijn kleinzoons vinden het ook spannend itt tot mijn kleindochter ,dochter of schoondochter.
Laatst gewijzigd door tineke op 16 dec 2012 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Er zitten ook enorme knallen bij,ik woon in een buurt waar aardig wat jeugd zit en het lijkt
wel of de knallen elk jaar harder worden,de ramen trillen zowat uit de kozijnen.

Ik heb 2 angstige honden waardoor ik dus de laatste week van het jaar verplicht vakantie opneem
om ze niet alleen te laten,ze zitten al 2 maanden aan de rescuedruppels die speciaal op hen afgestemd zijn
en dat helpt iets maar voor de rest is het maar gewoon uitzitten.
Ik ben alleen bang dat opaatje met zijn bijna 14 jaar erin gaat blijven zowat...hij doet dagen voor
oud en nieuw al niks meer buiten en slaapt in de badkamer waar hij dan ook piest en poept....

Sterkte!
Groetjes Heidi
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Nou, het lijkt inderdaad wel of er ieder jaar hardere knallen komen...eerst waren het rotjes en strijkers, maar nu knallen ze hele bommen af...hier in de buurt ook al een paar kerr, maar gelukkig geven de honden er niks om...en van Timo vind ik het knap, want die is opgegroeid met een hond die na ieder knalletje 10 minuten bleef blaffen... :ugh:
dekruijff-kynologie
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door dekruijff-kynologie »

bah, hier trouwens net zo hoor. Eens in de zoveel tijd gaat er een mega harde knal... gelukkig ben ik de enige hier die dan bijna tegen het plafond zit, me honden die geven er niks om...

Dat er vuurwerk afgestoken word snap ik wel, maar hou het lekker alleen op 31 dec en 1 jan -_-
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lief schreef:Ik woonde als kind in een wijk waar op oudjaar complete vuurwerkgevechten gewoongoed waren.
Dit merk ik hier dus ook wel. Niet alleen in mijn buurt maar ook toen ik met oudejaar van huis ging naar mijn ouders. Kinderen die écht tegen elkaar zeiden "Jongens, honden, even stoppen nu!" Nog voor ik het kon vragen, terwijl ik met samengeknepen billen en dichte ogen liep wachtend op de knal :engel:
Ze zullen niet attent zijn als ze niet weten dat er in een huis honden wonen, maar buiten heb ik gelukkig altijd wel redelijke jongeren getroffen die rekening hielden met de dieren. ( en indirect meer met mij maar dat wisten ze niet.) Echt die honden hebben er niets van, maar ik :schrik:
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Hier hoor ik wel knallen op afstand, dus dat valt me alles mee.
Bij mijn ouders is het al wat erger, en rond oud en nieuw loop ik ook woest snuivend rond als ik de honden uitlaat zodat de kinderen weten dat ze niets hoeven uit te halen, zo wel dan zullen ze pas iets vreselijk zien ontploffen, en dat ben ik :F:
Gelukkig zijn ze nog niet zo vreselijk brutaal dat ze daar niet door geïntimideerd worden, want Joe is bang voor vuurwerk en wordt er ook agressief van, hij wil het aanvallen, dus ik moet altijd goed opletten.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dit is de enige tijd van het jaar dat ik het, na 27 jaar dieren te hebben gehad, even dierloos te zijn. Even een jaar geen dieren die panisch worden en een week onder bed huizen (katten) of een hond waar je niets mee kunt.

Ik hoop altijd maar bij zo'n grote knal dat al hun vingers eraf geschoten zijn.
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Een drama is het....ik kan nu al s'avonds niet meer een lekkere grote wandeling maken met Bunker...Hij komt buiten (oeps donker??? dan komen de knallen), dus leeglopen en snel weer naar huis... ik reageer er niet op, of troost hem niet maar om hem nou de straat over te slepen zie ik ook niet zitten. Dus rolluiken dicht en het uitzitten tot eind december...
30 Dec. vertrekken we naar een huisje in het bos tot 6 Jan. Weg van de gestoorden. (o we zijn zo zielig en het is crisis)

Ik ben er ook niet mee opgegroeid met dat geknal, ben Belgische. Wij gingen om 12h00 s'nachts naar het "mooie" vuurwerk kijken en dan klaar.
Wat een hysterisch volk die Hollanders vond ik toen ik hier kwam wonen, en dat vind ik nog !!

Tis een stuk cultuur natuurlijk...er MOET vuurwerk zijn hoor !! en dan liefst nog 24h lang !!
Ja hoor...stierenvechten is ook cultuur..., en vrouwen stenigen die vreemd gaan...zo kan ik nog even.
In Januari weer iedereen op dieet en met goede voornemens...maar op de 31e nog even flink de dieren hun rust vergallen, en dat van de medemens.
Ik wens niemand een kind toe met afgeschoten handen en vingers die de rest van hun leven van de zorg en pa en ma moeten teren, maar begin bij het begin dan, en schaf dat barbaarse gedoe af !
Tis tenslotte veel gezelliger om met iedereen op de markt te staan en naar het professionele spul te kijken.

Veel plezier met de jaarwisseling... :Q:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
billyboy2
Zeer actief

Net als wat je zegt het hoort er inderdaad bij :(

Ik moet zeggen dat ik carbid schieten nog wel leuk vind....en gek genoeg is Bills daar niet bang voor.
Maar dat zijn ook niet echt knallen, meer dreunen.

Vingertjes en dergelijke eraf vind ik niet zo'n ramp. Hebben ze zelf gedaan. En hebben de ouders niet echt last van.

Vorige jaar is echter de zoon van onze supermarkt eigenaar om het leven gekomen door zijn eigen gemaakte vuurwerk bom.
Dat is echt verschrikkelijk.
Ondanks dat het zijn eigen schuld was

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=97417

Ik ben ook voor samen mooi vuurwerk kijken, afgestoken door profs.
Als iedereen nou zijn geld inlegt wat ze anders aan hun eigen vuurwerk zouden besteden. Dan kan je een verrekte leuke show krijgen :)
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Sneu als je hondjes zo bang zijn voor vuurwerk. Zelf gelukkig nog nooit mee gemaakt en Devel wil het alleen maar aanvallen dus die is absoluut niet bang. Wij steken dan ook altijd vuurwerk af en hebben een knalpijp voor naast het huis die dreunt ook niemand nog horen klagen tot nu toe.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

iones schreef:Er is gewoon te veel kutjeugd waar geen controle op is en die mogen ook met vuurwerk spelen. En dat is precies de reden waarom het verboden zou moeten worden.

Want ze brengen de maatschappij en zichzelf in gevaar. Ik snap niet waarom dit nog eigenlijk wordt toegstaan.

In de maatschappij zijn dingen om minder verboden, worden mensen zo gepamperd, leggen ze het snelheidslimiet overdreven laag in het verkeer. Maar vuurwerk mag dan wel weer. Zeker vanwege de economische redenen.

die "kutjeugd" hier die ook rondlopen en nu al knallen hebben wij jaren terug al heel vriendelijk aangesproken en uitgelegd dat wij 1 heel bange hond hebben en die kutjeugd houdt enorm rekening met ons en wij hebben er totaal geen last van.

je hoort ze ook de nieuwe lichting kutjeugd opleiden als ze voorbij lopen "hier niet gooien jongens, die hond is kei bang"

als ik gillend van gif naar buiten gerend was en had staan vloeken had ik waarschijnlijk elke oud en nieuw met knallen voor mijn deur gezeten.

ok volwassenen kunnen zorgen dat jeugd kutjeugd lijkt door kutvolwassene te zijn
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

massam schreef: die "kutjeugd" hier die ook rondlopen en nu al knallen hebben wij jaren terug al heel vriendelijk aangesproken en uitgelegd dat wij 1 heel bange hond hebben en die kutjeugd houdt enorm rekening met ons en wij hebben er totaal geen last van.

je hoort ze ook de nieuwe lichting kutjeugd opleiden als ze voorbij lopen "hier niet gooien jongens, die hond is kei bang"

als ik gillend van gif naar buiten gerend was en had staan vloeken had ik waarschijnlijk elke oud en nieuw met knallen voor mijn deur gezeten.

ok volwassenen kunnen zorgen dat jeugd kutjeugd lijkt door kutvolwassene te zijn
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Het is al prettig dat je uberhaupt die gasten aan kan spreken, in mijn geval wordt het in de bosjes vlak naast mijn huis gegooid. De vogel is echter al gevlogen voordat het ding afgaat...dus nee dit is gewoon kutjeugd :roll:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Dr valt ook niet rekening met iedereen te houden? Of moet je langs elk deurtje gaan om te vragen of ze een hond/kat of kind hebben?
billyboy2
Zeer actief

Als ik zou weten wie het zijn, dan zou ik ook even met ze gaan praten en vragen of ze hier niks voor het huis willen neergooien.
Maar ja, ze zijn op de fiets en zodra de boel uit elkaar knalt zijn ze foetsie.

En heb ook ergens het donkerbruine vermoeden dat het ze vrij weinig kan schelen dat mijn hond er zoveel last van heeft.
Jeugd hier is niet zo gezellig helaas(gooien ook rustig het vuurwerk tussen de pony's die hier in de straat staan).
billyboy2
Zeer actief

Devel schreef:Dr valt ook niet rekening met iedereen te houden? Of moet je langs elk deurtje gaan om te vragen of ze een hond/kat of kind hebben?

Nee natuurlijk kan dat niet. Maar het zou wel fijn zijn dat ik het tegen ze zou kunnen zeggen.

Maar dit dorp ligt midden tussen de weilanden.Zat plekken waar ze vuurwerk kunnen gooien waar niemand er last van heeft.
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Je moet eens weten hoeveel vingertjes en teentjes ik al heb 'weg' gewenst bij dergelijke k*tlui.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Devel schreef:Dr valt ook niet rekening met iedereen te houden? Of moet je langs elk deurtje gaan om te vragen of ze een hond/kat of kind hebben?
Ik vind vuurwerk in een voortuin gooien, bijna tegen het raam, of naar mensen die langslopen, nou niet echt netjes. Ookal hadden we geen hond. En aangezien we een grote voortuin hebben, moeten ze of ver gooien, of in de poort gaan staan. Toen ik de voordeur opendeed waren ze al weggerend. Dus nee, ik vind het kutjeugd zonder manieren.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Er mag alleen op 31 december vuurwerk afgestoken worden. Daar is een reden voor, namelijk om de overlast te beperken. Jeugd die nu al vuurwerk afsteekt vind ik daarom per definitie kutjeugd.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Eens Saffie!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”