Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het was een utopie voor 2014, niet meer, niet minder !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Melanie 74

Re: Hun wereld verâ dr geen nestje te fokken in 2014 ! A dr

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Gipsy schreef:Heb je al eens nagedacht hoeveel dieren er minder zouden geboren worden als we met zijn allen akkoord zouden kunnen zijn om in 2013, 2014,... eens NIET te fokken met je dieren...

Heb je als eens berekend hoeveel minder pups er dan op de wereld zouden komen ?
Hoeveel minder pups er dan in een asiel zouden belanden ?
Hoeveel minder pups er dan zouden moeten lijden ?
Hoeveel minder pups er dan op straat belanden, afgedankt worden en ingeslapen ?

Hoeveel leed en pijn we zouden kunnen besparen ?

Hoe fantastisch dit zou zijn als we dit bijvb. zouden kunnen organiseren voor het jaar 2014 en op europees niveau ?
(en desnoods boetes voorzien voor zij die het wel doen ? )

Snappen jullie de verdere gedachte die ik heb op lange termijn ?
Hebben jullie enig idee hoe dit de huidige toestand (miserie, geldgewin, afdanking,...) zou kunnen doen veranderen ?

Is er iemand die mij kan volgen ?
Is er iemand die deze gedachte mee wil uitwerken ?
Is er nog iemand die gelooft dat we met zijn allen samen iets kunnen veranderen ? :wink:
Nee, want ik voel mij wel verantwoordelijk voor de pups die ik bewust fok. Ik vind het wel vreselijk als het niet goed gaat met "mijn" pups en neem ze terug als ze weg moeten door welke reden dan ook. Ik hou contact met de pupkopers en zie al mijn zelfgefokte honden regelmatig terug zodat ik zie dat het goed gaat met ze.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Tjeee 11 recues, wat veel. Ik denk dat jij iemand bent met een heeel groot hart voor dieren en dat vind ik natuurlijk geweldig want ik ben zelf ook zo. Maar ik vind wel dat je jezelf wel heel erg aan de kant zet voor je dieren. Er is een fijne lijn tussen goed voor je dieren zorgen en wat minder goed voor jezelf en goed voor je dieren zorgen en jezelf de verdoemenis in helpen he. Ik wandel ook wel eens over dat lijntje, ben ik me van bewust. Ik weet dan ook goeie adressen voor als ik bijvoorbeeld mijn knagers ooit zou moeten herplaatsen. Voor mijn katten en honden zal ik zeker bereid zijn flink te bezuinigen, tot het draadje, maar hoe lang hoe je dat vol? Ik kan tijdelijk stoppen met roken en heel sober gaan leven, heb ik ook al gedaan. Maar dat moet niet oneindig lang duren, op een gegeven moment ben je zelf door je reserves en energie heen. En dan loop je het gevaar dat de zorg voor je dieren eronder gaat lijden.

Hoe laat je 11 honden uit, in groepjes? Gaat echt veel werk en geld in zitten. Ik vind het heel bewonderenswaardig en tegelijkertijd een beetje overdreven. Mag je belachelijk vinden natuurlijk, maar maken de mensen in je omgeving zich geen zorgen dat je het allemaal wel redt dan? Ik had wel het idee dat je wat hulptroepen hebt. En hoe zoek je dan naar baasjes voor ze? Kan je ook via hier proberen he, we hebben een herplaatsingshoek. En neem je nog nieuwe honden op of zit je nu vol?

Wat schattig dat je op je vijfde al actief was tegen dierenleed. Ik was een jaar of 9, 10 toen ik een demonstratie organiseerde in mijn straat, met veel kinderen uit de straat. Er werden namelijk nogal veel katten dood gereden in onze straat en toen mijn lievelingskat werd doodgereden was ik het zat. Ik trommelde mijn vriendjes en vriendinnetjes op en we gingen de straat op met borden, zongen liedjes en deelden pamfletten uit aan automoblisten. Maakten veel stampij. We kwamen er zelfs mee in de krant. We wilden bereiken dat de maximumsnelheid werd aangepast, er mocht 50 worden gereden. Dat is nog gelukt ook, nu mag je er maar 30 rijden. Het is ook zowat een woonerf, zo rustig en met veel kindertjes en diertjes. Ik was het helemaal vergeten tot jij vertelde van je actiebereidheid.

En nu? Ben niet eens lid van de dierenbescherming. Dus ik ben ook een beetje mijn idealisme kwijt geraakt. Gewoon door ervaring. Maar ik vind wel, nooit de dromen uit je jeugd vergeten! Dus gewoon lekker blijven nastreven hoor. Moet ik misschien ook maar weer eens gaan doen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

OK :piew:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Gipsy schreef:Heb je al eens nagedacht hoeveel dieren er minder zouden geboren worden als we met zijn allen akkoord zouden kunnen zijn om in 2013, 2014,... eens NIET te fokken met je dieren...

Heb je als eens berekend hoeveel minder pups er dan op de wereld zouden komen ?
Hoeveel minder pups er dan in een asiel zouden belanden ?
Hoeveel minder pups er dan zouden moeten lijden ?
Hoeveel minder pups er dan op straat belanden, afgedankt worden en ingeslapen ?

Hoeveel leed en pijn we zouden kunnen besparen ?

Hoe fantastisch dit zou zijn als we dit bijvb. zouden kunnen organiseren voor het jaar 2014 en op europees niveau ?
(en desnoods boetes voorzien voor zij die het wel doen ? )

Snappen jullie de verdere gedachte die ik heb op lange termijn ?
Hebben jullie enig idee hoe dit de huidige toestand (miserie, geldgewin, afdanking,...) zou kunnen doen veranderen ?

Is er iemand die mij kan volgen ?
Is er iemand die deze gedachte mee wil uitwerken ?
Is er nog iemand die gelooft dat we met zijn allen samen iets kunnen veranderen ? :wink:
Ooit eens over gedacht om nu dan eens eindelijk cursussen te verplichten voor toekomstige hondeneigenaren?
soort diploma achtig idee. iedereen met naam en toenaam op een lijst en welke dieren ze bv hebben chipnummer en de hele reutemeteut, zodat elke hond direct gelinkt is aan eigenaar en zo ook te traceren is. alle broodfokkers de deur uit.
die dingen.. dat mensen eens MOEITE moeten doen voor ze een hond secu pup aanschaffen. Dat zou meer opleveren namelijk.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Zolang je nog geen cursus hoeft te volgen om kinderen te krijgen vind ik het onzin om het verplicht te stellen voor hondenbezitters...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

fes/lou schreef:Zolang je nog geen cursus hoeft te volgen om kinderen te krijgen vind ik het onzin om het verplicht te stellen voor hondenbezitters...
jaaaa..dat wilde ik er eigenlijk ook al bijzetten..maar ik dacht dat is vast weer TE off topic ;)
maar ook daar helemaal mee eens.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Gipsy schreef: Nog een prettige avond, ik ga bij mijn rescues, lijkt me leuker :engel:

en hoe zijn die honden in de rescue terecht gekomen?
niet door verantwoorde fokkers of verantwoorde baasjes hoor :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De titel daar is niets van te brouwen, vat het dan samen. Uit welk land komt het artikel?

De reden dat de asiels vol zitten is omdat mensen niet nadenken voordat ze een dier nemen en niet weten waar ze aan beginnen. Als ze wel eerst zouden nadenken of een dier wel in hun leven zou passen en dan wat voor een dier, zou heel wat leed bespaard blijven.

Verder, als inderdaad de goede fokkers een jaar niet zouden fokken, zou die alleen maar ten goede zijn voor de broodfokkers, want mensen die niet willen wachten, gaan dan daar een hond halen.

Dat jij al je geld aan je 'rescues' (opvanghonden of zo, weet niet wat je daar eigenlijk mee bedoelt) geeft, moet je zelf weten, maar je kunt niet verwachten dat anderen dat ook doen. Al de dieren die bij mij in huis zijn gekomen, zijn daar hun hele leven gebleven, op een konijn na, die is naar een gezellig dierenpark gegaan, tussen andere konijnen.

En verder wacht ik rustig op mijn pupje dit voorjaar en ben blij dat 'mijn' fokker een nestje heeft.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

deze discussie hebben we op kattenplaza regelmatig alleen dan over katten. als je kijkt in een asiel zie je dus voornamelijk htkkatten zitten en zelden raskatten en dat is met honden net zo. wat je ziet zitten is voornamelijk kruisingen en zelden honden met stamboom. dus wie moet er stoppen met fokken, juist de broodfokkers en de gene die zonodig eenmalig een nestje moet fokken met de hond van de buren en niet de rashondenfokkers die fokken met stamboom.
ellen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:
Gipsy schreef:Heb nu nog een 11 rescues die mij maandelijks + 1200 € kosten, mijn hele erfenis is er voor hen (dieren) dus doorgegaan in de laatste jaren en heb ook schulden voor ze moeten maken.
En dat is de schuld van mensen die fokken?

Waarom zijn jouw honden eigenlijk per stuk zo duur in onderhoud?
Die van mij kosten me nog niet de helft.
dat is ruim 100 euro per hond per maand idd. wat ze kwijt is... ik ben aan voer voor 3 honden ongeveer 75 euro kwijt per anderhalve maand.... :19: Voor de rest kosten ze niet zoveel...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Hoewel ik het idee van TS maar raar vind (asielhonden en herplaatsers zijn natuurlijk niet het gevolg van fokkers), zou ik het wel mooi vinden als meer fokkers hun combinaties zorgvuldig uitkiezen. Er zijn er genoeg die dat doen, Inge O is er zo eentje volgens mij en nog wel meer hier, maar dat mag van mij wel meer. Het idee van ts dat fokkers bewuster kunnen fokken ondersteun ik wel, de rest is je reinste kolder.
Melanie 74

Cleva schreef:Ik ben toch al niet de goeiste.
Ik ben een klootzak van de bovenste plank. Arrogant met slechte intenties.
Vaak wel maar toch heb je echt wel gelijk in je antwoorden, andere zouden het in mooiere woorden gieten maar jij bent gewoon recht voor zijn raap.
Wel zo lekker duidelijk!
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Niet met de Noorderzon vertrokken...heb alleen niet zo veel tijd om door te brengen op dit forum als sommige anderen :) en wil nog niet meer verkeerd begrepen worden dan al uit het openingsbericht is voortgesproten.

Ik wilde iets rustigs zeggen, geen hetze uitlokken en zeker geen dingen insinueren die anderen er uit afgeleid hebben, maar die ik nooit gezegd heb, noch bedoeld.

ik heb sg wel per pb geantwoord trouwens.

11 rescues: ik heb nooit gezegd 11 honden (in mijn profiel staat nu trouwens 4, de rest zijn rescuepaarden en nog een rescuekat)

Ik heb ook nooit gezegd dat kwekers de schuldenaars zijn van de miserie.

Ik wilde gewoon op een rustige manier zien of er nog iets is dat ons kan samenbrengen om samen iets te doen aan deze overbevolking van ongewenste dieren.
Wie zich daardoor aangevallen voelde sorry maar ik heb het niet zo gezegd, noch bedoeld en is je eigen interpretatie.
Er verder op ingaan lijkt me dan ook niet aangewezen, word ik zekers wel weer aangegrepen :schrik: voor iets dat ik toch niet gezegd heb...Ach, soms valt me die Nederlandse humor niet makkelijk :help:
Misschien tijd voor de volgende winterslaap :ok:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Melanie 74

Gipsy schreef:Niet met de Noorderzon vertrokken...heb alleen niet zo veel tijd om door te brengen op dit forum als sommige anderen :) en wil nog niet meer verkeerd begrepen worden dan al uit het openingsbericht is voortgesproten.

Ik wilde iets rustigs zeggen, geen hetze uitlokken en zeker geen dingen insinueren die anderen er uit afgeleid hebben, maar die ik nooit gezegd heb, noch bedoeld.

ik heb sg wel per pb geantwoord trouwens.

11 rescues: ik heb nooit gezegd 11 honden (in mijn profiel staat nu trouwens 4, de rest zijn rescuepaarden en nog een rescuekat)

Ik heb ook nooit gezegd dat kwekers de schuldenaars zijn van de miserie.

Ik wilde gewoon op een rustige manier zien of er nog iets is dat ons kan samenbrengen om samen iets te doen aan deze overbevolking van ongewenste dieren.
Wie zich daardoor aangevallen voelde sorry maar ik heb het niet zo gezegd, noch bedoeld en is je eigen interpretatie.
Er verder op ingaan lijkt me dan ook niet aangewezen, word ik zekers wel weer aangegrepen :schrik: voor iets dat ik toch niet gezegd heb...Ach, soms valt me die Nederlandse humor niet makkelijk :help:
Misschien tijd voor de volgende winterslaap :ok:
Rashonden met stamboom zijn vaak dus geen ongewenste dieren, kleine nuance met grote gevolgen in je voorstel. Ik heb mensen die meer dan drie jaar wachten op hun zorgvuldig uitgezochte pup.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

JA!!! mee eens!!!
al was het maar een jaartje, dat zou al veel schelen.
maar dan wel iederéén!!! dus helemaal geen pups.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Melanie 74 schreef: Rashonden met stamboom zijn vaak dus geen ongewenste dieren, kleine nuance met grote gevolgen in je voorstel. Ik heb mensen die meer dan drie jaar wachten op hun zorgvuldig uitgezochte pup.
Ik heb nooit gezegd dat deze honden ongewenst zijn, maar misschien konden hun baasjes wel meehelpen om ook mee een precedent te scheppen...in de zin van "samen staan we sterk" "samen kunnen we de wereld veranderen" "samen kunnen we die broodfokkers ertoe brengen te stoppen" "samen samen samen...".
Ik wilde een samenhorigheidsgevoel tot stand brengen maar heb me blijkbaar niet duidelijk genoeg uitgedrukt. :wink:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Van "samen de wereld veranderen" word ik altijd een beetje opstandig. Net als graag "wereldvrede" willen. Niet haalbaar. Niet realistisch. En je moet je maar afvragen of de gevolgen daarvan zo wenselijk zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Kells schreef:
malinois schreef:
Cleva schreef: En dat is de schuld van mensen die fokken?

Waarom zijn jouw honden eigenlijk per stuk zo duur in onderhoud?
Die van mij kosten me nog niet de helft.
dat is ruim 100 euro per hond per maand idd. wat ze kwijt is... ik ben aan voer voor 3 honden ongeveer 75 euro kwijt per anderhalve maand.... :19: Voor de rest kosten ze niet zoveel...
Aan voer en snacks ben ik 120 euro kwijt per 6 weken voor 2 honden en ik voer niet het goedkoopste. 1200 euro zal wel een typefoutje zijn, toch? :denken:
Het zal wel weer zo'n rekenkunstje zijn waarbij je je permanent in het hondenbudget versleutelt.
Dat doen fokkers die willen aantonen dat ze er heus niets aan verdienen ook altijd.
aha dan moet ik de diesel die ik minimaal 2 x per dag verrijd om ze uit te laten ook mee gaan rekenen, en de schoenen die ik verslijt met wandelen en de energie die het me kost :idea: Geen idee hoe ik dat ga berekenen... moet ik eerst weten wat mijn uurloon voor mezelf is. :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Laten we nu toch nog wel een beetje respect hebben voor onze medemens en niet steeds zovele topics in het belachelijke trekken.
Voor mijn 3 rescuepaarden die in Ndl. zijn (in afwachting van adoptie betaal ik al meer dan 500 per maand), de overigen hier kosten aan voeding ook +- 120 per maand per paard...de honden en kat een fractie daarvan.
En nee, ik heb mezelf NOOIT een € gerekend voor alles wat ik gedaan heb en doe voor de rescues, noch de mijne als die van een ander !
Hoe zo'n simpel topic zo uit de hand kan lopen...spijtig :oeps:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gipsy schreef:Laten we nu toch nog wel een beetje respect hebben voor onze medemens en niet steeds zovele topics in het belachelijke trekken.
Voor mijn 3 rescuepaarden die in Ndl. zijn (in afwachting van adoptie betaal ik al meer dan 500 per maand), de overigen hier kosten aan voeding ook +- 120 per maand per paard...de honden en kat een fractie daarvan.
En nee, ik heb mezelf NOOIT een € gerekend voor alles wat ik gedaan heb en doe voor de rescues, noch de mijne als die van een ander !
Je zit op een hondenforum, als jij het dan over 11 rescues heb ga ik er vanuit dat het honden zijn en geen paarden natuurlijk.
Daarnaast open je een topic over honden... dus dan moet je ook niet een dergelijke vergelijking neerzetten. Dat heeft totaal niks met elkaar te maken.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Gipsy schreef:Laten we nu toch nog wel een beetje respect hebben voor onze medemens en niet steeds zovele topics in het belachelijke trekken.
Dat is toch je eigen keuze om dat te doen en daar geld in te steken... laat de goede fokkers maar lekker een nestje fokken in 2014. Iemand die een rashond wil gaat echt niet opeens een of ander buitenlands hondje nemen omdat er geen nestje is van het ras wat hij graag wil.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Verbeter de wereld en begin bij je zelf. Als ieder gewoon voor zichzelf doet wat deze denkt dat het beste is, komen we al een heel eind. Het gezellig samen doen, slaat nergens op en zal inderdaad ook niet lukken.

Dat jij je geld in deze dieren wilt stoppen moet je zelf weten, dat is je eigen keuze, maar ik zou nooit en dan ook nooit, in de schuld gaan voor dieren.

Maar met alleen een jaar niet fokken, los je geen een probleem op, want het zijn niet de mensen die bij respectabele fokkers een puppy kopen die de overlast veroorzaken, maar degenen die MORGEN een puppy willen en deze overmorgen weer afdanken. Daar moet er iets veranderen en heel eerlijk gezegd, heb ik geen zin om in dat volkje tijd te steken, dat is dweilen met de kraan open. Het was 50 jaar geleden al zo, is nu nog zo en zal over 50 jaar nog wel hetzelfde zijn.

Hetzelfde dat de kindjes in Biafra 50 jaar geleden al honger hadden, nu nog steeds honger hebben en over 50 jaar waarschijnlijk ook nog honger zullen hebben. Niet alles is altijd op te lossen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Dat is geen Nederlandse humor hoor, Gipsy, maar gewoon hakken met de botte bijl, hahaha. Ik mag er om lachen want ik ben een Nederlandse. Word mij ook wel eens verweten, dat ik te direct ben, door mijn vriend. Die heeft Spaans bloed, dat denk ik tenminste. Het schijnt dat de Zeeuwen het erg gezellig hadden hier en daar met de Spanjaarden in de tachtig jarige oorlog. Ik ben echt uit de klei getrokken. Het is een Nederlands trekje wat ons vaker internationaal wordt verweten, onze directheid. Wij zeggen dan, lekker duidelijk, toch?! Jaa..okeee..maar soms ook wel lastig in de omgang met gevoelige mensen of andere culturen. Ik weet wel dat veel mensen het oneens met me zullen zijn, maar ik maak toch mijn excuses voor dit Nederlandse dingetje, bij deze.

En, ook al zeg je iets wat een utopie is en ga je best wel heel erg ver voor je rescues, ik vind je een tof wijf. Ik kan wel wat met idealistische denkers. Ze veranderen de wereld misschien niet meteen maar inspireren altijd met hun ideeën anderen die niet verder kunnen kijken dan de neus lang is, hahaha. Ah, daar hebben we weer die directheid, foei!

Over dierenleed. Ik weet wel dat het soms lijkt of er geen verandering/verbetering in zit. Maar ik denk toch van wel. En als je opgeeft, weet je zeker dat het doorgaat met de mensen die morgen een pup in huis willen hebben en hem overmorgen weg doen. Je kunt altijd proberen om mensen te leren dat ze anders kunnen handelen, toch? Het heeft toch geen zin, vind ik te pessimistisch hoor.

Aan de overkant van de straat woont een gezin wat heel veel dieren heeft. Net als ik eigenlijk. We hebben wel eens een praatje gemaakt waarbij we opnoemden wat we allemaal hadden. 'Hoarders' onder elkaar. Maar dat is hoe het lijkt. We zijn namelijk heel verschillend in hoe we denken over dieren en hun verzorging. In feite heeft dat gezin zowat elke maand een nieuwe pup, weer een nestje kittens, een paar konijnen. Die dan vervolgens weer weg moeten, of ingeslapen worden. Ze laten hun honden niet uit, die rennen in de tuin rond. Ik zie het op marktplaats elke keer weer staan bij hun adres als ze ze weer weg doen. Ze heeft aan mij ook toegegeven dat de kittens en babykonijnen toch een leuk zakcentje opleveren, wat ze goed kan gebruiken.

In een opwelling ergens aan beginnen vind ik niet erg. Maar wie A zegt, zal ook B moeten zeggen. En dat doet dit gezin niet, zo lijkt het iig. Bovendien fokken ze dieren en verkopen die, waar ik het niet mee eens ben, niet op die manier. Al te meer reden voor mij om vaker een praatje met ze te maken. Ik stel altijd een boel onschuldige vragen, als dierenliefhebbers onder elkaar. En zo kom ik erachter of ze ontvlooien, waarom de hond weer weg moet, naar welke dierenarts ze gaan etc. Sociale controle dus. Ik zeg niet dat ik de mensen ga afhelpen van het dieren hoarden. Ik zeg, ik ga gewoon vaker een praatje maken en dan kijk ik of ik misschien ergens kan helpen, in de zin van informatie verstrekken of wie weet meer. Ik heb bijvoorbeeld nog een heel set frontline pipetten liggen die ik niet kan gebruiken. Een aantal van mijn katten hebben vlooienallergie namelijk en frontline is dan niet het juiste gif, bovendien is frontline heel giftig voor konijnen. Die kan ik haar wel een keer geven, stel dat we in een praatje terecht komen op het onderwerp. Alle ziektes en parasieten die haar dieren hebben, kunnen ook naar mijn huis waaien dus ergens is het nog eigen belang ook.

Ik kan altijd proberen of ik wat aan de situatie kan verbeteren (als dat nodig is), maar je moet wel geduld hebben en volhouden. En vriendelijk zijn. Ik denk dat veel mensen de moed een beetje hebben opgegeven maar zo kun je toch altijd iets voor dieren betekenen, indirect doe je dan toch wat goeds. Maar je moet wel een lange adem hebben. Ik vraag gewoon: waarom is die hond weg dan? Dat zorgt ervoor dat ze zich moet verantwoorden op dat moment. Als ze zich daar ongemakkelijk bij voelt, kan dat een reden zijn om er niet meer aan te beginnen in het vervolg. Als ik haar negeer, lukt dat niet. En wie weet pikken haar kinderen er iets van op, die staan wel eens mee te luisteren. Dat vind ik waardevol genoeg om een praatje te maken, ook al ben ik het niet eens met wat ze doen.

Dat ronduit eruit gooien, gaat alleen voor scheve gezichten zorgen, je kunt ook niet weten wat er allemaal achter zit. Dus kun je ook alleen vragen. Over de kittens die ze verkoopt, haar ongecastreerde poezen en katers breken de tent af in het voorjaar en de zomer, waar ze zelf nogal veel last van heeft. Schreeuwen en krijsen, echt vreselijk. Dus kon ik haar aanraden om ze te laten castreren, omdat het nogal overduidelijk was dat dat nodig was. We konden elkaar bijna niet verstaan door het gekrijs.

Daar zit de winst, denk ik, gewoon iets vragen mag toch altijd? En ruzie kun je alleen maken met twee, ik ruzie nooit met buren. Dat is trouwens wel iets wat je van tevoren moet bedenken, mensen kunnen negatief reageren en het bemoeizucht vinden. Daar heb ik dan ook al een verweer voor bedacht van tevoren en het is dan handig als je jezelf excuseert. Casual op een onderwerp uitkomen, is een kunst die ik beheers. Dat vereist wat oefening maar kan er wel voor zorgen dat iemand meer na gaat denken, dat is toch mooi. Er is ook gillend veel leed in de dierenwereld natuurlijk dus alle kleine beetjes helpen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Respect moet van 2 kanten komen. Als jij anderen niet respecteert, zullen ze het jou ook niet doen....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Fizgig schreef: En, ook al zeg je iets wat een utopie is en ga je best wel heel erg ver voor je rescues, ik vind je een tof wijf. Ik kan wel wat met idealistische denkers. Ze veranderen de wereld misschien niet meteen maar inspireren altijd met hun ideeën anderen die niet verder kunnen kijken dan de neus lang is, hahaha. Ah, daar hebben we weer die directheid, foei!
Of ze zijn gewoon hopeloos naïef. Idealisme is enig, maar als het volledig geleid wordt door emotie is het ook betrekkelijk zinloos.
Jezelf in de schulden steken om 11 beesten te redden is nou niet echt de meest nuttige geldbesteding en zelfs als het hele HF hieraan mee zou doen schiet 't nog geen drol op want er blijven genoeg fokkers over. Had dat geld dan besteed aan grootschaligere acties, gesprekken met gemeentes, voorlichting, verbeterde opvangomstandigheden. Dan kan je misschien op kleine schaal nog serieus wat veranderen ook.

Ik vind dit vooral een "Ik ben beter dan jullie want ik maak schulden voor 11 dieren en jullie zijn niet eens bereid te stoppen met fokken omdat ik dat wil dus jullie zijn allemaal schuldig aan dierenleed en ikke niet."
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

DaniBanani schreef:
Fizgig schreef: En, ook al zeg je iets wat een utopie is en ga je best wel heel erg ver voor je rescues, ik vind je een tof wijf. Ik kan wel wat met idealistische denkers. Ze veranderen de wereld misschien niet meteen maar inspireren altijd met hun ideeën anderen die niet verder kunnen kijken dan de neus lang is, hahaha. Ah, daar hebben we weer die directheid, foei!
Of ze zijn gewoon hopeloos naïef. Idealisme is enig, maar als het volledig geleid wordt door emotie is het ook betrekkelijk zinloos.
Jezelf in de schulden steken om 11 beesten te redden is nou niet echt de meest nuttige geldbesteding en zelfs als het hele HF hieraan mee zou doen schiet 't nog geen drol op want er blijven genoeg fokkers over. Had dat geld dan besteed aan grootschaligere acties, gesprekken met gemeentes, voorlichting, verbeterde opvangomstandigheden. Dan kan je misschien op kleine schaal nog serieus wat veranderen ook.

Ik vind dit vooral een "Ik ben beter dan jullie want ik maak schulden voor 11 dieren en jullie zijn niet eens bereid te stoppen met fokken omdat ik dat wil dus jullie zijn allemaal schuldig aan dierenleed en ikke niet."
Djeez man man man toch, waar vind je het toch uit. Niet iedereen wil beter zijn als een ander hoor ! En wat jij doet is jouw zaak.
Ik heb in ieder geval geen behoefte om in het daglicht te staan. Wat ik doe is voor mij en de dieren, niet voor jou of voor een schouderklopje...zou werkelijk wel stom zijn vind je niet...
Denk je echt dat ik deze situatie wilde ? Ik heb gewoon enkele jaren geleden een vergissing begaan door een aantal dieren te redden denkende dat ze snel geadopteerd zouden worden. Ik heb de vergissing begaan om geen stichting op te richten zoals jullie ginder om de haverklap doen voor zo'n acties, want ik dacht dat ze snel nieuwe baasjes zouden hebben en het niet nodig zou zijn geweest. (de oprichting duurde hier 1 jaar toen zegden de overheden).
Ik heb fouten begaan en daardoor heb ik problemen gekregen maar dat alles had niets met dit topic te maken en kwam ook niet ter sprake in het openingsbericht.
Nogmaals ...ik heb niet tegen fokkers ik dacht gewoon dat we met zijn allen zouden kunnen opstaan tegen de anderen die de regels niet naleven. IEts van elk beetje helpt.
En OK sorry dat ik het gevraagd heb. Het was toch maar een vraag ! Iets relativeren kan best .
En als ik geen respect voor jullie in het algemeen (sg uitgezonderd zul je zeggen die dieren mishandelen dan ) zou hebben zou ik hier ook niet op t forum zitten.
Met rust en kalmte komen we een stuk verder denk ik :wink:
Laat ieder in zijn waarde wat zijn mening aangaat (niet zijn houding natuurlijk want broodfokkers ga ik niet verdedigen uiteraard, maar het zou leuk zijn als we met zijn allen tg die mensen zouden kunnen optreden op legale wijze. :D Met zijn allen iets is meer als niets

PS. Soms vraag ik me af of ik niet beter gewoon zou zwijgen want wat je ook zegt, het is altijd wel een reden om een nieuwe aanval te beginnen. En als ik dan zwijg krijg ik ook weer verwijten.
Wat moet een mens hier doen om goed te doen ? Kent iemand dat antwoord :U: Ik hoor het graag :)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Gipsy schreef:Ik heb de vergissing begaan om geen stichting op te richten zoals jullie ginder om de haverklap doen voor zo'n acties, want ik dacht dat ze snel nieuwe baasjes zouden hebben en het niet nodig zou zijn geweest. (de oprichting duurde hier 1 jaar toen zegden de overheden).
Zo dan, zijn de druiven een beetje érg zuur Gipsy? :roll:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

waarom trouwens juist 2014?
ik fok maar eens in de 2-4 jaar, en heb juist 2014 in de planning staan voor mijn volgende nest , waarvoor ik al 5 serieuze aanvragen heb.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Gipsy schreef: Nogmaals ...ik heb niet tegen fokkers ik dacht gewoon dat we met zijn allen zouden kunnen opstaan tegen de anderen die de regels niet naleven. IEts van elk beetje helpt.
Je zit hier op een hondenforum, je kan toch verwachten dat de mensen hier meer geïnformeerd zijn dan de meeste hondenbezitters. Ik denk dat de meeste mensen hier al voor goed fokken zijn.
Maar uiteindelijk kan je niks meer doen dan; zelf een hond ergens te halen waar het voor jou goed voelt. En als mensen vragen hebben over de aanschaf van een dier, deze mensen informeren.

Maar een front moeten vormen, niet mogen fokken. Sorry zelfs ik krijg daar de kriebels van.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Podenji schreef:waarom trouwens juist 2014?
ik fok maar eens in de 2-4 jaar, en heb juist 2014 in de planning staan voor mijn volgende nest , waarvoor ik al 5 serieuze aanvragen heb.
Sorry, kan dus effe niet. :neenee:

:wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”