Nee dus, dat is duidelijkdagmar88 schreef:Ach ja, heb nu al zó vaak op m'n handen gezeten.S@ndr@ schreef:is het nu echt onmogelijk voor jou om gewoon niet op mij te reagerendagmar88 schreef:S@ndr@ schreef: tja weer je soms hebben mensen op een andere manier contact, niet dat het je iets aangaat hoor
Is het nu echt onmogelijk om een beetje normaal te reageren als het over voer gaat?
Het is wel duidelijk.
Je bent inmiddels net zo erg als de groep waar tegen je ageert.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eliminatiedieet en dan?
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Eliminatiedieet en dan?
-
Safari
Ik denk dat daar het verschil in zit. Ik heb deze hond pas 11 weken. Ik heb geen idee of deze klachten er al lang zijn, of hij altijd al zo vreselijk stinkt en of hij altijd al een gevoelige maag heeft gehad.S@ndr@ schreef:ik heb hem laten testten maar eigenlijk wist ik het al, kip en ei ging niet lekker, rund was sowieso diarree, nu kan pens laxeren, maar zelfs van runderbotten kaal ging hij aan de race en ik merkte ook dat hij van rijstwafels een soort van bobbeltjes/kippenvel kreeg.Safari schreef:Sandra, hoe ben jij gaan uitsluiten dan? Ik bedoel ergens onderweg moet je toch gemerkt hebben dat hij juist niet tegen deze dingen kan?
toen heb ik eerst een brok geprobeerd met gehydroliseerde eiwitten ( denkadog) en dat werkte ook niet lekker.
en toen ben ik dus bij een brok uitgekomen met voedingstoffen die je dus doornsee niet geeft aan een hond, aardappel en varken.
dat varken een vleessoort is die gaar een grote voedingswaarde kan hebben voor honden dat wist ik al, en die aardappel, tja waarom niet.
begonnen met 1 zak om het uit te proberen en het ging dus gelijk super.
wat opvallend was, is dat Van Gils nog wel eens wou hoesten( maag zuur) en dat is nu ook weg, vacht goed, - goede energie enz.
dus uitproberen, met kleine zakjes.
verder krijgt hij wel af en toe lams of schapen bot hoor, voor de recreatie en voor zijn gebit, en dat gaat eigenlijk wel altijd goed
Ook evt pukkeltjes en bobbeltjes weet ik niet of ze erbij horen of een reactie op voer zijn. al kreeg ik hem wel met kaal gevreten achterpoten.
Het belangrijkste was in eerste instantie afvallen zodat hij normaal zou kunnen bewegen. Dat is gelukt al moet er nog steeds wat af. Nu dat onder controle is ga ik de andere klachten aanpakken. Het lijkt mij het beste om helemaal bij nul te beginnen en van daar af aan op te bouwen. Debrokken die jij aanbeveelt lijken me wel de brokken om mee te gaan beginnen als hij weer aan brokken toe is.
-
S@ndr@
- Zeer actief
goed hoor
ik heb zaterdag op de KC een prachtige herder gezien een witte Ned Kampioen, mooie bouww.
maar deze hond had ook enigszins oranje haren op de kont en aan de binnenkant van zijn poten achter.
dit is vaak een teken dat de hond er vaak aanzit( speeksel) doet dat met wit haar - data zou dus ook best een allergie kunnen zijn, hoeft niet maar kan wel.
ik heb er maar niets van gezegd, maar dat soort dingen valt me wel op, denk dat het nog best vaak voorkomt.
succes in ieder geval
ik heb zaterdag op de KC een prachtige herder gezien een witte Ned Kampioen, mooie bouww.
maar deze hond had ook enigszins oranje haren op de kont en aan de binnenkant van zijn poten achter.
dit is vaak een teken dat de hond er vaak aanzit( speeksel) doet dat met wit haar - data zou dus ook best een allergie kunnen zijn, hoeft niet maar kan wel.
ik heb er maar niets van gezegd, maar dat soort dingen valt me wel op, denk dat het nog best vaak voorkomt.
succes in ieder geval
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Prima maar dat klinkt ook eenvoudiger dan het is. Want ook in brokkenland heb je keuze uit -tig soorten. Je zult dan eerst moeten weten waar je hond op reageert, door testen etc. en dan daar een brok bij moeten zoeken, dus zo eenvoudig als jij het nu stelt is het niet.S@ndr@ schreef:ze vroeg en dan...............?
![]()
er zijn best brokken voor gevoelige honden, ik heb er ook een namelijk![]()
geen gedoe meer geen gezoek meer gewoon in een keer klaar![]()
kortste klap enzo
Wij weten van Luna dat ze in ieder geval reageert op kip/rund en verder weten we het niet wat voer betreft.
Dan komen er nog heel veel externe dingen bij, ze heeft ook atopie, dus als het zo eenvoudig op te lossen was met een brok dan zat ze gisteren nog op brok. Ze heeft RC hypoallergeen gegeten maar ook dat zette geen zoden aan de dijk. Helaas,....
Maar vertel welke brok ik mijn hond moet geven zodat ze geen klachten meer heeft en ik bestel gelijk 25 kilo.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik merk zelf een wezenlijk verschil tussen voeren op vers of voeren op brok. Ik kan er niks aan doen en ik ben echt niet zelotisch, maar alle honden die ik ken die over zijn gegaan van brok op vers zijn enorm opgeknapt. Niet alleen in ontlasting en vacht, maar ze vinden eten nog veel leuker. En zeker als je ze een keer een lap pens geeft of iets dergelijks. Daar genieten ze zichtbaar enorm van.
Ik ben geen samensteller. Ik geef gewoon KVV, lekker makkelijk, en af en toe een stuk vlees of een lap pens of wat hart ofzo.
Maar zowel Frenk als de hond van mijn ouders als de hond van mijn zus doen het echt stukken beter op vers.
Oh en ik vind kvv op geen enkele manier lastiger dan brokken.
Ik ben geen samensteller. Ik geef gewoon KVV, lekker makkelijk, en af en toe een stuk vlees of een lap pens of wat hart ofzo.
Maar zowel Frenk als de hond van mijn ouders als de hond van mijn zus doen het echt stukken beter op vers.
Oh en ik vind kvv op geen enkele manier lastiger dan brokken.

-
S@ndr@
- Zeer actief
yep ook in brokken land zijn heel veel soorten, de hypo allergeen van RC zou ook niet gelijk mijn keuze zijn en bullen zijn heel vaak heel gevoelig, maar ook vaak voor voer met een hoog eiwit percentages( is dan weer mijn eigen ervaring).JYBD schreef:Prima maar dat klinkt ook eenvoudiger dan het is. Want ook in brokkenland heb je keuze uit -tig soorten. Je zult dan eerst moeten weten waar je hond op reageert, door testen etc. en dan daar een brok bij moeten zoeken, dus zo eenvoudig als jij het nu stelt is het niet.S@ndr@ schreef:ze vroeg en dan...............?
![]()
kortste klap enzo
Wij weten van Luna dat ze in ieder geval reageert op kip/rund en verder weten we het niet wat voer betreft.
Dan komen er nog heel veel externe dingen bij, ze heeft ook atopie, dus als het zo eenvoudig op te lossen was met een brok dan zat ze gisteren nog op brok. Ze heeft RC hypoallergeen gegeten maar ook dat zette geen zoden aan de dijk. Helaas,....
Maar vertel welke brok ik mijn hond moet geven zodat ze geen klachten meer heeft en ik bestel gelijk 25 kilo.
je zou een brok op basis van vis kunnen proberen, eentje met of zonder rijst,( rijst kan een allergeen zijn ( zonder rijst vaak zitten er dan wel weer heel wat andere zaken in waar op gereageerd kan worden en ze hebben dan vaak een heel hoog eiwitpercentage), of de Burns brok die ik aan de hond geef, op basis van varken en aardappel.
nooit gelijk 25 kilo bestellen, altijd klein beginnen is zo zonde van je geld
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik heb Diesel trouwens een tijd op lam en tapioca brokken gehad van de DA. Mijn eerste keuze niet maar dat was het enige waar hij tegen kon. Nu zit hij op vis en rijst van Dado, ook niet mijn eerste keuze maar het is een niet al te dure brok, minimum 30% vis en hij doet het er goed op.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
tja, in stukken gaan ze toch wel, of het nu voor mij is of voor een andersTefaniA schreef:Dat klinkt best luguberHutsje schreef:ik heb ook een droogmachine en droog daar vooral orgaan on. ik voer ook paard (oa) en de lever daarvan willen ze niet rauw. althans, kief niet. in long zit geen voedingswaarde en dat eten ze ook niet zo maar gedroogd doen ze er bijna een moord voor. dus wat ik eerder weggooide (ik bestel een hele pony en laat die in stukken zagen) droog ik nu, ideaal.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ik heb 2 grote vriezers, maar de ponies deel ik meestal met meerdere mensen. ik laat het in stukken zagen van ongeveer een pond, lijfje krijgt nl 600 gram per dag en kief 1500. ik bestel een paar keer per jaar een pony. ik vind het ideaal vlees, het is mooi, niet zo vet en helemaal biologisch. ze eten alles, ook de botten. de hele harde laten ze liggen en dat geeft ze knaagwerk voor de dagen daarna.Safari schreef:Ik probeer nu al een uur te bedenken hoeveel vlees dat is en hoe groot je vriezer moet zijn om dat in op te bergen. Volgens mij heb ik dan meteen genoeg voor drie jaar. Wordt zoiets in porties verpakt? Gebruik je ook de botten en ben je dan niet dagen aan het drogen?Hutsje schreef:ik heb ook een droogmachine en droog daar vooral orgaan on. ik voer ook paard (oa) en de lever daarvan willen ze niet rauw. althans, kief niet. in long zit geen voedingswaarde en dat eten ze ook niet zo maar gedroogd doen ze er bijna een moord voor. dus wat ik eerder weggooide (ik bestel een hele pony en laat die in stukken zagen) droog ik nu, ideaal.
ja, je bent wel even aan het drogen, ligt eraan hoeveel je hebt natuurlijk maar het duurt zo'n 8 uur per keer.

- JYBD
- Zeer actief
Luna zit nu op 100% konijn en dat ga ik 3 maanden volhouden. Ze heeft het in het begin goed gedaan op alleen konijn dus we zijn weer terug naar het begin. Als ze blijft reageren moeten we het toch buiten het voer gaan zoeken.S@ndr@ schreef:yep ook in brokken land zijn heel veel soorten, de hypo allergeen van RC zou ook niet gelijk mijn keuze zijn en bullen zijn heel vaak heel gevoelig, maar ook vaak voor voer met een hoog eiwit percentages( is dan weer mijn eigen ervaring).JYBD schreef:Prima maar dat klinkt ook eenvoudiger dan het is. Want ook in brokkenland heb je keuze uit -tig soorten. Je zult dan eerst moeten weten waar je hond op reageert, door testen etc. en dan daar een brok bij moeten zoeken, dus zo eenvoudig als jij het nu stelt is het niet.S@ndr@ schreef:ze vroeg en dan...............?
![]()
kortste klap enzo
je zou een brok op basis van vis kunnen proberen, eentje met of zonder rijst,( rijst kan een allergeen zijn ( zonder rijst vaak zitten er dan wel weer heel wat andere zaken in waar op gereageerd kan worden en ze hebben dan vaak een heel hoog eiwitpercentage), of de Burns brok die ik aan de hond geef, op basis van varken en aardappel.
nooit gelijk 25 kilo bestellen, altijd klein beginnen is zo zonde van je geld
Ik was haar dekens al met azijn, ze komt, al een hele tijd, niet meer op de hei en in het bos, ik maak haar poten schoon als we binnen komen, ik zorg dat er geen metalen delen van tuigen of halsbanden op de huid zitten, ze eet uit een plastic bak, enz. enz. enz. Ik weet verder niet meer wat we eraan moeten doen. (Oh ja, ze draagt sinds kort ook een steen, baat het niet dan schaadt het niet
Ze kreeg een Chinese kruidenmix, daar zijn we ook even mee gestopt.
Dus stil zitten doen we niet,....
Het scheelt dat ze geen jeuk lijkt te hebben.
Maargoed, ze is dan misschien niet zo mooi van buiten, van binnen is het een toppertje,...

-
S@ndr@
- Zeer actief
daarom gaf ik al aan, dat het ook kan zijn dat het hoge percentage eiwit van vers een reactie zou kunnen geven, dan maakt de soort eiwitten niet eens zoveel uit, maar wel het percentage.
misschien toch laten testen op allergenen, dan kun je de positieven aanstrepen in ieder geval
hoe dan ook, ik hoop dat je er ooit uitkomt, want last hebben is een hel.
misschien toch laten testen op allergenen, dan kun je de positieven aanstrepen in ieder geval
-
Safari
O, als ik dit zo lees dan valt het bij mij nog mee. Het zijn hier gewoon een paar kleine dingetjes die niet kloppen en die aan voedselallergie doen denken.
Jeukerig maar niet vreselijk (geen oranje haren), voorpoten soppen maar hoog dus geen problemen van contact hebben met gras, prut oren (die nu niet meer ontstoken zijn) die ik om de dag cleanen moet en stank. Hij stinkt wel heel erg soms krijg ik er hoofdpijn van. Hij ruikt naar zweetpoten in het kwadraat. Niet na inspanning maar wel als hij de hele nacht heeft liggen slapen en bijna niet in beweging is geweest. Ik heb al met mijn neus in zijn bek, vacht en oren gehangen maar dat is het allemaal niet. Ook als ik na het schoonmaken van zijn neusplooi aan het watje ruik, stinkt dat ook niet zo.
Jeukerig maar niet vreselijk (geen oranje haren), voorpoten soppen maar hoog dus geen problemen van contact hebben met gras, prut oren (die nu niet meer ontstoken zijn) die ik om de dag cleanen moet en stank. Hij stinkt wel heel erg soms krijg ik er hoofdpijn van. Hij ruikt naar zweetpoten in het kwadraat. Niet na inspanning maar wel als hij de hele nacht heeft liggen slapen en bijna niet in beweging is geweest. Ik heb al met mijn neus in zijn bek, vacht en oren gehangen maar dat is het allemaal niet. Ook als ik na het schoonmaken van zijn neusplooi aan het watje ruik, stinkt dat ook niet zo.
- JYBD
- Zeer actief
Ze heeft een Artuvetrintest gehad, daar is van alles uitgekomen.S@ndr@ schreef:daarom gaf ik al aan, dat het ook kan zijn dat het hoge percentage eiwit van vers een reactie zou kunnen geven, dan maakt de soort eiwitten niet eens zoveel uit, maar wel het percentage.
misschien toch laten testen op allergenen, dan kun je de positieven aanstrepen in ieder geval![]()
Viavia ben ik haar vorige baas op het spoor gekomen maar die was niet echt toeschietelijk om me veel over haar te vertellen, behalve dat ze een kip/rund allergie had.
Er zijn kweken gemaakt om schimmels te vinden, er zijn afkrabsels gemaakt om mijten uit te sluiten. Alles negatief, in ieder geval had ze geen mijten en schimmels bij zich ten tijde van de tests.
Trouwens, die RC reageerde ze ook op als een tierelier,....

-
Safari
Sandra hoe werkt zo'n test? Is dat een bloedtest en bedoel je dat bij positieven er een reactie komt?S@ndr@ schreef:daarom gaf ik al aan, dat het ook kan zijn dat het hoge percentage eiwit van vers een reactie zou kunnen geven, dan maakt de soort eiwitten niet eens zoveel uit, maar wel het percentage.
misschien toch laten testen op allergenen, dan kun je de positieven aanstrepen in ieder geval![]()
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Als Frenk heel erg stinkt, dan heeft hij vaak of een ontstoken piemel of ergens een hotspot. Het klinkt vast raar, maar hotspots stinken.Safari schreef:O, als ik dit zo lees dan valt het bij mij nog mee. Het zijn hier gewoon een paar kleine dingetjes die niet kloppen en die aan voedselallergie doen denken.

- JYBD
- Zeer actief
Luna heeft ook bij tijd en wijle een heel vreemde lucht bij zich, niet te definiëren, ik heb overal met mijn neus in en bij gezeten maar de lucht is ook niet te beschrijven, af en toe denk ik, he het lijkt ergens wel op vis en de andere keer doet het me weer aan anaalklieren denken. Die zijn dus ook nagekeken, oppietoppie! En vis eet ze op het ogenblik dus niet. maar het is een lucht waar ik misselijk van wordt.Safari schreef:O, als ik dit zo lees dan valt het bij mij nog mee. Het zijn hier gewoon een paar kleine dingetjes die niet kloppen en die aan voedselallergie doen denken.

-
Safari
Ik zou bijna willen dat hij er 1 had. Zijn huid is helemaal gaaf en piemel is ook niet ontstoken die heb ik vandaag nog mogen aanschouwenFrenk schreef:Als Frenk heel erg stinkt, dan heeft hij vaak of een ontstoken piemel of ergens een hotspot. Het klinkt vast raar, maar hotspots stinken.Safari schreef:O, als ik dit zo lees dan valt het bij mij nog mee. Het zijn hier gewoon een paar kleine dingetjes die niet kloppen en die aan voedselallergie doen denken.
-
Safari
Ik voer nu een dag of tien paard en hij sopt zijn poten al minder. Ik meen ook een kleine vooruitgang in zijn oren te bemerken ze zijn imo iets minder prutterig. Ik heb een paardenslager in Hilversum ontdekt en die ga ik even bellen en vragen of ik ook staarten kan kopen bij hem.
Bijkomend voordeel van dat versvoeren is dat hij er vreselijk goed van afvalt. Vorige week drie ons. Ik was de hondenspullen aan het opruimen om mee te geven aan Huize Zwerfhond en toen kwam ik zijn tuigje tegen. Het scheelt al 15cm in borstomvang met dertien weken geleden.
Bijkomend voordeel van dat versvoeren is dat hij er vreselijk goed van afvalt. Vorige week drie ons. Ik was de hondenspullen aan het opruimen om mee te geven aan Huize Zwerfhond en toen kwam ik zijn tuigje tegen. Het scheelt al 15cm in borstomvang met dertien weken geleden.