Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BARFmenu van TinLo

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: BARFmenu van TinLo

Ongelezen bericht door malinois »

Miranda schreef:
Asta schreef:oh ik dacht tinlo wel compleet was :scratch:
Nee, net als Lotgering ook niet compleet is. Maar als je vier diersoorten voert is dat weer geen enkel probleem.
Lotgering is wel compleet en hoef je geen 4 diersoorten van te voeren laatst nog info over gevraagd
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

malinois schreef:
Miranda schreef:
Nee, net als Lotgering ook niet compleet is. Maar als je vier diersoorten voert is dat weer geen enkel probleem.
Lotgering is wel compleet en hoef je geen 4 diersoorten van te voeren laatst nog info over gevraagd
Heb je ze gevraagd of ze wettelijk gezien kvv mogen heten? Want het antwoord daarop is nee. Daarom valt het ook onder het zesprocentstarief.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Miranda schreef:
oh dat was het, ik voer 6 smaken phew :oohja: blond momentje thx
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Miranda schreef:Er staat precies op wat er in zit, én het is geen kvv maar gebaseerd op BARF. Ik begrijp jouw probleem ermee dus niet helemaal.
Wat je wil. Dan voer jij BARF. Leuk he?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:
malinois schreef:
Miranda schreef:
Heb je ze gevraagd of ze wettelijk gezien kvv mogen heten? Want het antwoord daarop is nee. Daarom valt het ook onder het zesprocentstarief.
Ja. Dat heb ik gevraagd. ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Marion. schreef:
Miranda schreef:Er staat precies op wat er in zit, én het is geen kvv maar gebaseerd op BARF. Ik begrijp jouw probleem ermee dus niet helemaal.
jeetje marion :LOL:
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door corina »

JYBD schreef:
corina schreef:Waar wonen jullie? Ik lever het ook ;-)
Leveren jullie in Ermelo??
Ja hoor! Ligt er wel een beetje aan hoeveel enz. Maar valt altijd een mouw aan te passen!
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Marion. schreef:
Waar heb je toch weer last van Marion? Maandelijkse periode?

@miranda: kan je verder niet helpen aan een adres, heb er zelf ook 1 gezocht hier in de omgeving, maar kon niet echt iets vinden. Maar het is dus wel goed spul?
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Marion. schreef:Wat je wil. Dan voer jij BARF. Leuk he?
Nee, dat voer ik niet. Ik voerde vandaag voor het eerst BARFmenu van Tinlo. Dat is ook wat ik de hele tijd zég.
En ik heb de naam niet bedacht, hoor :roll:
Maar omdat ik deze 'discussie' nogal vermoeiend vind worden: Kunnen we bij deze vaststellen dat jij als enige verstand hebt van wat kvv precies is, wat BARF precies is en waaraan diervoer zou moeten voldoen en dat jij uiteraard véél beter voert dan ik?
Dan hebben we dat maar achter de rug en kan ik in dit topic verder over waar het voor bedoeld is. Ké?

@Mal: Oh ja, dan heb je een bijzonder antwoord gekregen. Kan best zijn dat ze dat zeggen hoor, dat geloof ik wel. Konden ze ook uitleggen waarom ze onder het 6% btw tarief vallen (enkelvoudige diervoeding) en niet onder het 21% btw tarief (complete diervoeding)?
En hé, ik voer óók Lotgering, en ik ben met ze eens dat die toevoegingen niet nodig zijn (maar dan moet je dus wel afwisselen). Maar als je jarenlang maar één diersoort voert zou ik het niet gek vinden dat er tekorten aan sommige stoffen zouden kunnen ontstaan. (En ja, ik weet dat jij ook afwisselt in diersoorten).
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

luna2906 schreef:Maar het is dus wel goed spul?
Ik vond het er fantastisch uitzien en ruiken. Grof gemalen, en ik herkende stukjes orgaan en bot en zo. Mooi fris ruikend bloed dat eruit kwam.
Nog even afwachten hoe het mormeltje het er op doet, maar ik stond haast te juichen toen ik het in de bak deed. En Skadi werd er dus helemaal wild van en die ging zes keer naar haar voerbak terug om die uit te likken :mrgreen:
And few will ever climb
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Hier ook Tinlo ... bevalt heel goed !
Ik bestel alles bij Gelukkig Dier..TinLo barfmenu ook dus.

Alleen wilde Maxi de makreel versie de vorige keer niet. En dat terwijl hij als Hans makreel bij de visboer haalt je vingers erbij opvreet van gulzigheid. :hmmm:

Kijken wat ie van de week met die rol doet. :F:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Kaiou krijgt ook Tinlo BARFmenu.
Elke dag een andere soort, hij vindt het heerlijk!
De makreelvariant koop ik dan weer niet, hij krijgt 1x in de week verse vis (zalm of sardines).
Ik haal de rollen bij PetsPlace, heb niet zo'n grote vriezer.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Miranda schreef:
Ik vond het er fantastisch uitzien en ruiken. Grof gemalen, en ik herkende stukjes orgaan en bot en zo. Mooi fris ruikend bloed dat eruit kwam.
Nog even afwachten hoe het mormeltje het er op doet, maar ik stond haast te juichen toen ik het in de bak deed. En Skadi werd er dus helemaal wild van en die ging zes keer naar haar voerbak terug om die uit te likken :mrgreen:
Ah, hopen dat ze het er goed op doet. Het leek me al goed voer, maar hier lastig te krijgen. Ik kon het in ieder geval niet bestellen bij de dierenspeciaalzaak :(
corina
Zeer actief

luna2906 schreef:
Miranda schreef:
Ah, hopen dat ze het er goed op doet. Het leek me al goed voer, maar hier lastig te krijgen. Ik kon het in ieder geval niet bestellen bij de dierenspeciaalzaak :(
En dat met zoveel verkooppunten in Nederland. Jammer.
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Ik had hier de doos de Luxe besteld en die andere complete doos (in de complete dozen zit de makreel :mrgreen: ) en nog wat losse rollen.

Gijsje en Dust eten de makreel wel maar aangezien ze 1 keer in de week zalm krijgen laat ik de makreel de volgende keer zitten.
Verder heb ik idd ook alle varianten en vind ik , zoals gezegd, er alles heel mooi uit zien en doen de hondjes het er erg goed op.Ze eten met smaak ! :cheer:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

luna2906 schreef: @miranda: kan je verder niet helpen aan een adres, heb er zelf ook 1 gezocht hier in de omgeving, maar kon niet echt iets vinden. Maar het is dus wel goed spul?
Kom je nooit bij een Pets Place? Ik zag het bij een Pets Place in Groningen. Weet niet of dat te doen is voor jou? Of anders is het een hele goede reden eindelijk die wandeling te plannen haha. Halen we eerst Tinlo en dan wandelen :LOL:
corina
Zeer actief

luna2906 schreef:
Miranda schreef:
Ik zie in Hoogeveen 3 verkooppunten staan. Lijkt mij wel dat 1 daarvan jou bestelling moet kunnen leveren?
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

luna2906
Zeer actief

nomo schreef:
luna2906 schreef: @miranda: kan je verder niet helpen aan een adres, heb er zelf ook 1 gezocht hier in de omgeving, maar kon niet echt iets vinden. Maar het is dus wel goed spul?
Kom je nooit bij een Pets Place? Ik zag het bij een Pets Place in Groningen. Weet niet of dat te doen is voor jou? Of anders is het een hele goede reden eindelijk die wandeling te plannen haha. Halen we eerst Tinlo en dan wandelen :LOL:
Ik haal de Haaksbarf altijd bij de Pets Place, maar niet in Groningen, dan moet ik een aardig eindje rijden. Maar ik dacht dat jij ergens in Friesland woonde? :hmmm: Maar in ieder geval bedankt voor de tip, kan altijd even kijken als ik (om een bepaalde reden, zeg een wandeling :mann: ) in Groningen ben.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

luna2906 schreef:
nomo schreef:
Ik haal de Haaksbarf altijd bij de Pets Place, maar niet in Groningen, dan moet ik een aardig eindje rijden. Maar ik dacht dat jij ergens in Friesland woonde? :hmmm: Maar in ieder geval bedankt voor de tip, kan altijd even kijken als ik (om een bepaalde reden, zeg een wandeling :mann: ) in Groningen ben.
Woon in Friesland, werk in Haren :wink: en rijd altijd vlakbij winkelcentrum langs waar de Pets Place zit. Dus kom er nog wel eens. Tja, dan moeten we nu wel wandelen om een tour langs de pets place te doen :mann:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:
@Mal: Oh ja, dan heb je een bijzonder antwoord gekregen. Kan best zijn dat ze dat zeggen hoor, dat geloof ik wel. Konden ze ook uitleggen waarom ze onder het 6% btw tarief vallen (enkelvoudige diervoeding) en niet onder het 21% btw tarief (complete diervoeding)?
En hé, ik voer óók Lotgering, en ik ben met ze eens dat die toevoegingen niet nodig zijn (maar dan moet je dus wel afwisselen). Maar als je jarenlang maar één diersoort voert zou ik het niet gek vinden dat er tekorten aan sommige stoffen zouden kunnen ontstaan. (En ja, ik weet dat jij ook afwisselt in diersoorten).
Da's echt hoor, ik lieg echt niet.
Ze vielen onder het 6% tarief omdat er geen toevoegingen in zitten. Maar het was een complete kvv ook volgens de wet.
(En die zoveel diersoorten daar geloof ik persoonlijk niet in, dat heeft ook niemand mij ooit kunnen aantonen en zeker niet na wat docu's gezien te hebben inmiddels over wolven die zeer eenzijdig eten gedurende 3/4 van het jaar. (alleen vis).) Maar goed dat is een andere discussie :F: Ja ik voer wel verschillende, maar dat is puur voor mezelf eigenlijk. Overigens heb je als je 1 soort lotgering geeft over het algemeen al 3 diersoorten :wink:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

malinois schreef:Da's echt hoor, ik lieg echt niet.
Nee, daar ging ik ook niet van uit ;)
Ze vielen onder het 6% tarief omdat er geen toevoegingen in zitten. Maar het was een complete kvv ook volgens de wet.
Hm. Dat heb ik altijd anders begrepen. Als ik wat meer tijd heb moet ik er eens dieper induiken. Want nou wil ik het eigenlijk wéten ook :mrgreen:
And few will ever climb
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Wij voeren sinds kort ook Tinlo en het ziet er echt goed uit :cheer: En de honden vinden het heerlijk, das het belangrijkste :F:

Of ze rechtstreeks aan consumenten leveren weet ik niet, dat zou ik voor je kunnen navragen.
Wel zijn er grootverbruiksprijzen :ok: Dus eventueel kunnen mensen bestellingen combineren en zo profiteren van lagere prijzen :E:
Groetjes,
Wendy
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

maitestar schreef:Of ze rechtstreeks aan consumenten leveren weet ik niet, dat zou ik voor je kunnen navragen.
Oh, dat zou mooi zijn :ok:
Wel zijn er grootverbruiksprijzen :ok: Dus eventueel kunnen mensen bestellingen combineren en zo profiteren van lagere prijzen :E:
Dan moet je een kennelregistratie hebben, toch?
And few will ever climb
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

corina schreef:
JYBD schreef:
corina schreef:Waar wonen jullie? Ik lever het ook ;-)
Leveren jullie in Ermelo??
Ja hoor! Ligt er wel een beetje aan hoeveel enz. Maar valt altijd een mouw aan te passen!
OK, bedankt voor je antwoord, ik houd het in mijn achterhoofd. :wink:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
JYBD
Zeer actief

Bij de weg,...
Ik heb eens geïnformeerd bij de plaatselijke Pets Place en die konden bestellen. Barfmenu konijn 7 euries een kilorol. Dat vond ik aan de prijs, heb toen Tinlo emaild en die zouden kontakt opnemen met de vestiging, maar goed, ze vragen het nog steeds, moet wel besteld worden.Misschien hebben ze daar gewoon geen zin in en hebben daar om van die waanzinnige prijzen.
IK merkte trouwens bij mijn laatste bestelling dat de kiloprijs duurder geworden is? Heeft dat dan met die BTW te maken? Kan ik me dan niet voorstellen omdat ik enkelvoudig voer dus dat zou dan 6% moeten zijn. Waarom dan die prijsverhoging? Volgens mij is de prijs op de Tinlo-site ook verhoogd? Of heb ik dat fout gezien.
Ik vind het een goede kwaliteit maar wissel toch af met wat goedkopere merken, om de prijs iets te drukken, nu heb ik maar 1 hond en 4 katzels die zo nu en dan een hapje konijn mee-eten maar bij een grote of meerdere honden kan ik best wel begrijpen als mensen het te duur zouden vinden. Het is nog enkelvoudig ook dus je moet dan nog meer dieren toevoegen om het compleet te krijgen.
Luna is (weer) aan het elimineren en eet nu alleen konijn.

Afbeelding
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

De afzonderlijke varianten van TinLo Barfmenu zijn in principe niet compleet, omdat ze uit 1 of 2 diersoorten bestaan. TinLo adviseert om gedurende een periode van 4 weken 3-4 varianten te voeren, deze afwisseling van diersoorten maakt het voeren compleet. TinLo werkt dus niet met een vitaminen en mineralen complex zoals bijv. Carnibest om het voer compleet te maken. Darf is ook zo'n merk zonder vitaminen en mineralen complex wat door de combinatie van 4 diersoorten als compleet beschouwd kan worden (zij stoppen 4 diersoorten in 1 product bij de EKO KVV).

TinLo voegt ook geen groenten toe aan het Barfmenu, omdat de meningen daar over verdeeld zijn. Daarom hebben zij een aparte groentemix (gepureerde groenten, vers kippenvlees, verse makrelen, verse runderpens, verse boekmaag en verse kippenbotten) die je, als je dat nodig vindt, afzonderlijk of als aanvulling op de verschillende varianten Barfmenu kunt geven. Doordat TinLo Barfmenu geen groenten en geen rijst bevat, zijn alle varianten ook geschikt voor honden met diabetes (de groentemix moet je dan natuurlijk niet toe gaan voegen).

Volgens mij werkt TinLo ook met 'grootverbruikersprijzen' als je meer dan 30 of 70 kg in 1 keer afneemt. Ik dacht dat er altijd een overzicht van de prijzen op de site van TinLo stond, in principe zouden de prijzen bij ieder verkooppunt gelijk moeten zijn.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

klopt, ze hebben kortingen vanaf 3 dezelfde dozen van 10 kg.
Ik kan even navragen of ze ook dirct leveren bij grote hoeveelheden, volgens mij wel, want ze hebben ook een webshop, www.tinlo.nl. ik zou daar eens proberen te bestellen. Fokkers kunnen ook rechtstreeks bestellen
Afbeelding
JYBD
Zeer actief

OK, even nagekeken, Barfmenu konijn 10 kilo kost nu per doos Bij Tinlo (en bij anderen), 50 euries, dus 5 eurie een kilo. Ik heb het afgelopen jaar menig bestelling geplaatst, bij verschillende webshops en toen was een doods 47,50, het duurst. Ze zijn dus 0,25 euriecent per kilo verhoogd in prijs? Dat kan dus niet met BTW te maken hebben want het zijn de enkelvoudige versies.

In principe zouden de prijzen overal hetzelfde moeten zijn maar toch vroeg Pets Place Ermelo er ,ik meen zelfs 7,75 per kilo voor en ik betaalde elders, en zo stond het ook overal op het net, ook bij Tinlo.nl 4,75 per kilo.
Na een mail naar Tinlo is er dus nog steeds niets veranderd, je zal er maar intrappen als beginnend versvoerder, dan ben je toch snel weer bij de brok?

Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

pppfftt.... wat een belachelijk prijzen zeg :O:
Afbeelding
JYBD
Zeer actief

Ik zie net trouwens ook dat de Pet's place waar ik het over had van de dealerlijst verdwenen is. Of ze hebben zichzelf teruggetrokken of Tinlo heeft maatregelen genomen. Goede zaak want die prijzen waren idioot.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”